VP's Elftal van de Week: duo's Ajax en PEC, drie scorende 'internationals'

VP's Elftal van de Week: duo's Ajax en PEC, drie scorende 'internationals'

maandag 20 november 2017 om 10:00

Speelronde 12 van de Eredivisie leverde een hoop vuurwerk op, met de achtklapper van Ajax en de ultralate driepunter van PSV als hoogtepunten. PEC Zwolle is samen met Ajax hofleverancier voor VP's Elftal van de Week. Wat ook opvalt: de aanwezigheid van liefst vier potentiële Marokko-internationals.

Lars Unnerstall (VVV-Venlo)
Het is tegenwoordig heerlijk om in De Kuip te keepen, zo ervaarde ook Unnerstall zaterdag. De VVV-keeper keerde zeven Feyenoord-schoten en groeide uit tot man van de avond, omdat zijn ploeg in de slotfase een punt afdwong.

Philippe Sandler (PEC Zwolle)
Is bezig aan een uitstekend seizoen en behoorde ook in de topper tegen PSV tot de beste spelers op het veld. Daarom is het extra zuur dat Sandler de komende weken niet in actie kan komen door een sleutelbeenbreuk.

Nicolas Isimat-Mirin (PSV)
De hele PSV-verdediging werd gek toen Isimat-Mirin in de slotminuut van PEC - PSV ten aanval trok. De Franse stopper kreeg gelijk: diep in blessuretijd schoot hij de verlossende 0-1 binnen uit een rebound.

Matthijs de Ligt (Ajax)
De Ligt is niet alleen een betrouwbare verdediger, maar ook een goede spits, zo schreef de Barça-georiënteerde krant El Mundo Deportivo zondag. Dat gaat misschien wat te ver, maar De Ligt scoorde wel mooi twee keer voor Ajax in Breda.

Deroy Duarte (Sparta)
In zijn tiende Eredivisie-optreden was het niet één, maar twee keer raak voor Duarte. De middenvelder is dit seizoen een vaste waarde op Het Kasteel en betaalt het vertrouwen van trainer Alex Pastoor uit.

Donny van de Beek (Ajax)
Een droomweek voor Van de Beek, die dinsdagavond zijn Oranje-debuut maakte en vier dagen later een hattrick maakte voor Ajax. Het is de middenvelder meer dan gegund - en er lijkt nog veel meer op komst.

Yassin Ayoub (FC Utrecht)
Het is voor Ayoub te hopen dat Hervé Renard, bonsdscoach van Marokko, zondag naar FC Utrecht - Excelsior heeft gekeken. Ayoub gaf een assist en zette ook zichzelf op het scoreformulier met een fraai afstandsschot.

Nasser El Khayati (ADO Den Haag)
"Ik ga ervan uit dat ik met Marokko naar het WK ga." Was getekend, Nasser El Khayati. Aan vertrouwen geen gebrek bij de 'zaalvoetballer' van ADO, maar geef hem eens ongelijk: El Khayati is lekker bezig.

Martin Odegaard (sc Heerenveen)
De complimenten zijn elke week voor Odegaard, maar de talentvolle huurling van Real Madrid wist dat niet om te zetten in doelpunten en assists. Zaterdag was het eindelijk raak: hij maakte de 0-3 tegen Twente.

Younes Namli (PEC Zwolle)
Heerenveen lijkt wel gek dat het Namli afgelopen zomer transfervrij heeft laten gaan. Bij PEC komt de Marokkaanse Deen volledig tot wasdom. Veelzeggend: zondag creëerde hij één kans minder dan alle PSV-spelers samen.

Mimoun Mahi (FC Groningen)
Voor het eerst sinds zijn veelbesproken uitbarsting richting Lars Veldwijk stond Mahi in de basis bij Groningen. En dat heeft tegenstander Vitesse geweten ook. Was met een knappe volley verantwoordelijk voor de 3-2.

Poll

Wie was dit weekend de beste?

(980 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 20 november 2017 om 10:06
Geen Feyenoorders in het elftal van de week? Eigenlijk maar goed ook, want zelfs op papier raken ze tegenwoordig nog geblesseerd.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:08
Tis bedroevend.... Gio OUT!

Hij heeft het gewoon niet in zich.
Vind ik leuk
zwollie +3944
maandag 20 november 2017 om 10:14
Laat Gio aub Marcel Keizer meenemen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:14
Daarom werd ie vorig jaar ook kampioen?
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:16
Hij gaf het nog bijna uit handen, bedoel je?
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:21
Ze zijn toch kampioen geworden of niet dan?
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:24
En dat maakt hem een goede coach? Die titel is volledig op het conto van Dirk te schrijven. Dat blijkt nu wel...
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:34
Als je na 18 jaar weer eens kampioen wordt dan ben je een goede coach ja. Vorig jaar zat gewoon alles mee, dit keer zit het enorm tegen.
Snap dat je hoge verwachtingen hebt na zo’n geweldig seizoen waarin je kampioen bent geworden, maar misschien is het niet realistisch om te denken dat Feyenoord vanaf nu weer de sterren van de hemel gaat spelen. Feyenoord is gewoon een ploeg die in de top 5 hoort te eindigen en dan hebben ze het over het algemeen prima gedaan.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:40
Ze moeten vanaf nu elk jaar meedoen om de titel. Dat zit er nu al niet meer in. Overigens geldt voor jouw kluppie niks anders... Ook al zo'n geweldenaar voor de groep en uitblijvende resultaten....
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:44
Bij ons gebeurt dat ook elk jaar, maar bij Feyenoord zijn ze in de laatste 10 jaar gemiddeld op een 5e plek geëindigd dus om nou na 1 succesvol jaar gelijk te verwachten dat je vanaf dan elk jaar gaat meedoen is niet realistisch denk ik.

Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:47
Je gaat aan een heleboel zaken voorbij.... als het goed is kun je die zelf wel bedenken.

Het is volgens Bartjens zeker wel een realistische verwachting. Het is maar de Eredivisie he....
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:56
Het is maar de Eredivisie ja, maar het is ook maar Feyenoord he ;-)
Feyenoord dat in 2011 nog 10e werd in deze zogenaamde Mickey Mouse competitie.
Het liefst zie ik ze elk jaar meedoen om die titel, ik had liever Feyenoord gezien dan dat niets zeggende cluppie uit Eindhoven, maar ik betwijfel of dat nou wel realistisch is om te verwachten van dit onervaren en kwalitatief matige Feyenoord.
Vind ik leuk
Korm +23134
maandag 20 november 2017 om 13:26
je begon sterk maar daarna kont de calimero weer omhoog zie ik, jammer
Vind ik leuk
R2 +3210
maandag 20 november 2017 om 14:22
Nee Korm, nee. Calimero's komen uit Eindhoven. Piep piep piep. Dat hij zo reageert is echt niet omdat 3 jaren zonder prijzen hem zo diep zitten hoor. ;)
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 15:13
Begrijpend lezen is een vak en het dien van aannames een gewoonte.
Vind ik leuk
Korm +23134
maandag 20 november 2017 om 15:22
wat wil je er dan van maken dan wat er staat? ben benieuwd...
Vind ik leuk
R2 +3210
maandag 20 november 2017 om 14:20
Leuk, toch nog even die sneer naar een nietszeggend clubje uit Eindhoven.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 15:21
Ja sorry, maar ik heb er echt helemaal niets mee.
Het is ook niet zo dat ik nu een hekel aan PSV heb ofzo, maar ze hebben nou niet iets extra’s waardoor het zo’n mooie en leuke club ofzo. Ondanks dat ze meer hebben gepresteerd dan bijvoorbeeld Feyenoord.
Feyenoord heeft de Kuip, dat fanatieke publiek en staan bekend door hun vechtersmentaliteit.
Ajax is de grootste club van Nederland met de meeste prijzen, komt uit de hoofdstad, bekend door het totaal voetbal en Cruijff. Bij Ajax gaat het niet alleen om winnen, maar dat moet dan ook gebeuren met mooi voetbal.
En dan PSV......... ja daar weet ik even niets over te vertellen wat mij nou echt aanspreekt.
Vind ik leuk
Korm +23134
maandag 20 november 2017 om 13:25
Feyenoord is weer een beetje terug op het "oude" niveau wat we gewend zijn geworden
Vind ik leuk
Korm +23134
maandag 20 november 2017 om 13:24
geloof je dat zelf?
Vind ik leuk
dhrwobo +9758
maandag 20 november 2017 om 10:30
Precies. En won een jaar eerder de beker. Zoooo makkelijk om de trainer OUT te doen. Ze kunnen beter in de winterstop maximaal verkopen en een nieuw elftal gaan opbouwen voor volgend seizoen. Als trainer ben je net zo goed als je materiaal, daar is Gio HET voorbeeld van.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:41
Je hebt er kijk op....
Vind ik leuk
dhrwobo +9758
maandag 20 november 2017 om 13:04
Sarcastisch? Want zo stabiel als zijn elftal vorig jaar was, zo instabiel is het dit jaar. Vorig jaar kampioen linkerrijtje, dit jaar kampioen rechterrijtje. Zelfde trainer, andere spelers. 1+1=
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:16
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat Lord Nelom er tussen zou staan, die was dit weekend foutloos.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:18
Hoop dat de KNVB die *** mexicaan Lozano nog gaat schorsen. Volgens Kuipers is een duw in de rug met als gevolg een sleutelbeenbreuk dus rechtvaardig. Gekkenwerk. KNVB = maffia
Vind ik leuk
Korm +23134
maandag 20 november 2017 om 13:27
schei uit man.... die jongen valt ongelukkig. Schorsing is het niet waard
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:23
Goede Speler die Sandler, viel me de laatste weken al op, maar laat het nu ook zien tegen Psv. Zou niet misstaan bij de top 3.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:28
Ik mis ard van peppen
Vind ik leuk
Ruud40 +7163
maandag 20 november 2017 om 10:32
Ik mis Dabo van Vitesse.

Spelers die zulke doelpunten maken zouden we meer in de ere divisie moeten hebben
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:33
Inderdaad haha
Vind ik leuk