'Guardiola bedenkt zich en houdt landstitel voor neus Oranje-international'

'Guardiola bedenkt zich en houdt landstitel voor neus Oranje-international'

maandag 20 november 2017 om 07:38

De winterse transferperiode komt langzaam in zicht en dus wordt het weer onrustig rond Virgil van Dijk. Manchester City wil de verdediger van Southampton voor de neus van Liverpool wegkampen.

Dat meldt The Mirror maandagochtend. Van Dijk werd afgelopen zomer al begeerd door Manchester City en Liverpool, maar Southampton hield vast aan de vraagprijs van meer dan 65 miljoen euro. In januari komen de twee Premier League-grootmachten terug voor de Oranje-international.

Aanvankelijk leek Liverpool met afstand de beste papieren te hebben voor Van Dijk, ook vanwege het feit dat City-manager Pep Guardiola naar andere opties keek. Door de hamstringblessure van John Stones, wiens kalenderjaar erop zit, is Guardiola volgens The Mirror tóch weer uitgekomen bij Van Dijk.

Het is geen geheim dat de Southampton-stopper een voorkeur heeft voor een move naar Liverpool, maar het financiële plaatje én het perspectief op een kampioenschap zouden hem naar Manchester City kunnen lokken. Naast Stones heeft Guardiola de beschikking over centrale verdedigers Vincent Kompany, Nicolas Otamendi en Eliaquim Mangala.

Poll

Welke club past beter bij Van Dijk?

(498 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 20 november 2017 om 07:43
Gelijk doen als van Dijk zijnde

Kompany takelt en Mangala is nou ook niet je van het
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 14:19]
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
maandag 20 november 2017 om 08:13
Stones is geweldig beste verdediger die City heeft weet niet wat je zegt....

Mangala daar in tegen is poep.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 07:47
Een nieuwe dag, een nieuwe Van Dijk soap.
Vind ik leuk
Vato75 +944
maandag 20 november 2017 om 08:10
Kan aan mij liggen maar snap de titel niet echt
Vind ik leuk
HJR +4767
maandag 20 november 2017 om 08:16
Guardiola toont interesse en bij City heeft Van Dijk grote kans om kampioen te worden. Voordeel ten opzichte van Liverpool. Dus houdt hij bij wijze van spreken de titel voor zijn neus.
Vind ik leuk
ryolic +215
maandag 20 november 2017 om 10:17
precies City is nu al zo goed als kampioen... Zo'n titel achter je naam staat natuurlijk mooi en zou met Liverpool niet snel gaan lukken.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 08:23
Stones en Van Dijk is wel een lekker centrum
Vind ik leuk
Jozef +22984
maandag 20 november 2017 om 08:32
Haha, van Dijk zou wel willen.

Eerlijk is eerlijk : wie haalt het in zijn botte knar om te denken dat van Dijk goed genoeg zou zijn voor City. Liverpool zou hem beter passen : net niet niveau....
Vind ik leuk
Vidar +704
maandag 20 november 2017 om 08:48
Wow, zoveel afgunst!
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
maandag 20 november 2017 om 08:50
Van Dijk is wel echt slecht bezig dit seizoen. Zie City hem ook niet halen
Vind ik leuk
Vidar +704
maandag 20 november 2017 om 09:51
Vind het niet zo gek dat ie slecht bezig is, hij heeft geen voorbereiding gehad van het seizoen en is uit vorm.

Hoe vaak was Stones niet uit vorm in zijn Everton, vind dat ook een slechte excuus om hem niet te halen om hij nu even niet geweldig presteert.
Vind ik leuk
Jozef +22984
maandag 20 november 2017 om 12:55
?

Afgunst?

Waarom zou ik in godsnaam?

Vind ik leuk
Garinsha +2831
maandag 20 november 2017 om 09:31
Je stel een overbodige vraag... je ziet toch dat het Guardiola is die hem wilt hebben.. sjonge jonge..

alsof v. Dijk het niet zou aankunnen.. die man is er allang klaar voor.
Vind ik leuk
Sanders +1766
maandag 20 november 2017 om 11:16
Je doet van dijk hier te kort. Als die de tijd krijgt kan die denk ik met ieder premier league team prima mee komen.
Vind ik leuk
Jozef +22984
maandag 20 november 2017 om 12:56
Als en zou...

Vind ik leuk
Sanders +1766
maandag 20 november 2017 om 13:26
Is niet alsof dat onrealistisch is. ze gooien echt geen 60 mil + bedrag de prullenbak in.
Vind ik leuk
Jozef +22984
maandag 20 november 2017 om 17:54
Mwah, eerst zien en dan geloven.

Van Dijk is qua niet kloppende geruchten al sinds zijn overgang naar Celtic eenzaam koploper. Dit, gecombineerd met dat ik hem overschat vind, maken dat ik het allemaal met een flinke korrel zout neem.

Niks liever dan dat hij zoveel geld waard zou zijn en dit ook gewoon telkens zou bewijzen bij Oranje...
Vind ik leuk
Sanders +1766
maandag 20 november 2017 om 18:33
Zie je hem wel spelen? Voor zijn blessure ging het wel wat lekkerder dan nu. Maar wat een solide verdediger was hij vorig seizoen zeg. En zelfs nu is het een verdediger die echt wel boven het gemiddelde van de premier league zit. Ik snap dat je realistisch wilt zijn, maar je moet ook niet overdrijven.

Maargoed ieder zijn mening natuurlijk.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 18:34]
Vind ik leuk
Jozef +22984
dinsdag 21 november 2017 om 08:11
Ik wil inderdaad realistisch zijn en niet overdrijven.

In mijn eerste reactie zei ik dat Liverpool meer zijn niveau zou zijn.... ik betitelde het als 'net niet', maar het is natuurlijk wel een schitterend niveau...
Vind ik leuk
Sanders +1766
dinsdag 21 november 2017 om 10:12
Ja oke maar als je hem nou vergelijkt met de verdediging van andere topclubs doet hij echt niet iets onder van de meeste naar mijn mening. United: alleen bailly beter
city: doet ie niks van onder
Arsenal: doet ie niks van onder
Chelsea: doet ie niks van onder
Liverpool: slechte verdediging dus dat is helemaal een eitje.
Alleen tottenham zou hem echt een uitdaging geven op een plek in de basis naar mijn mening.
Echt veel wereldklasse verdedigers lopen er nou ook weer niet in de prem.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 18:32
Ajax heeft geen interesse hoor Jozef,omdat je het over net niet niveau hebt!
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 07:44
Stones is veel beter dan van Dijk. Het verschil tussen top en subtop. Otamendi en Mangala zijn in miin ogen ook beter dan van Dijk. Hij kan inderdaad beter naar Liverpool vertrekken. Alleen speelt hij dan niet voor de prijzen..
Vind ik leuk
Rodajc +2166
maandag 20 november 2017 om 09:27
Omdat Stones in 2017 niet meer kan spelen willen ze in 2018 van Dijk halen..?
Vind ik leuk
RS77 +104
maandag 20 november 2017 om 10:49
seizoen afmaken bij Southampton en proberen niveau van vorig jaar weer te halen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Guardiola bedenkt zich en houdt landstitel voor neus Oranje-international'