Ophef in Duitsland: gefrustreerde fans duwen gehandicapte man op spoor

    Ophef in Duitsland: gefrustreerde fans duwen gehandicapte man op spoor

    maandag 20 november 2017 om 09:29

    Grote ophef in Duitsland. Na de competitiewedstrijd tussen FSV Mainz en 1. FC Köln hebben gefrustreerde Köln-fans een gehandicapte Mainz-supporter op het spoor geduwd.

    Dat melden verschillende media in Duitsland maandag. Köln ging zaterdag met 1-0 onderuit in Mainz, waardoor de club ook na twaalf speelronden zonder overwinning blijft. Dat konden drie meegereisde supporters niet verkroppen. Ongeveer drie kwartier na het laatste fluitsignaal werd een licht gehandicapte Mainz-fan in een rolstoel het spoor opgeduwd door de onverlaten.

    De man viel uit de rolstoel op zijn rug en liep twee zware snijwonden op aan zijn hoofd. Een andere Köln-supporter hielp de Mainz-fan uiteindelijk overeind en belde een ambulance. De Duitse politie heeft een opsporingsbericht naar buiten gebracht. Volgens ooggetuigen waren de drie verdachten dertig jaar oud, slank en droegen ze zwarte kleding.

    Plaats een reactie

    dhrwobo +25127
    maandag 20 november 2017 om 09:32
    Bizar en schandalig!
    Vind ik leuk
    PredatorA +6531
    maandag 20 november 2017 om 09:53
    Wat een idioten..
    Een schande dat ze dit durven doen, te gek voor woorden!
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 09:33
    Dit soort volk mag echt op de brandstapel..
    Vind ik leuk
    5697956 +3792
    maandag 20 november 2017 om 09:54
    Dat is niet meer van deze tijd.
    Vind ik leuk
    abraksas +1211
    maandag 20 november 2017 om 10:14
    gehandicapten op het spoor duwen ook niet, zou je zeggen iig...
    Vind ik leuk
    5697956 +3792
    maandag 20 november 2017 om 12:41
    Vroeger ook niet. Maar daar gaat het niet om. Iemand op een brandstapel gooien is geen optie meer. Daar moet een andere zware straf aan worden gekoppeld.
    Vind ik leuk
    abraksas +1211
    maandag 20 november 2017 om 13:12
    zwaardere straf, daar kan ik me wel in vinden.
    Vind ik leuk
    5697956 +3792
    maandag 20 november 2017 om 14:58
    Mee eens. Maar landen als Nederland en Duitsland straffen niet zwaar. Europa is wat straffen betreft slap. Dus hoge verwachtingen omtrent het Mainz-incident heb ik niet.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14343
    maandag 20 november 2017 om 09:33
    Dit zijn geen fans, niet eens menswaardig dit. Beesten in de slechte zin van het woord
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 09:34]
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15718
    maandag 20 november 2017 om 09:33
    Kansloos.
    Vind ik leuk
    darmianto +7794
    maandag 20 november 2017 om 09:34
    Dat is gewoon een poging tot doodslag, jarenlang opbergen die idioten
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19184
    maandag 20 november 2017 om 09:34
    Whaaaaaat??
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12935
    maandag 20 november 2017 om 09:35
    30 jaar oud, slank en zwarte kleding, daar lopen er gelukkig niet zo veel van....
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13826
    maandag 20 november 2017 om 09:42
    Voorlopig maar even geen zwarte kleren dragen denk ik zo:p
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12935
    maandag 20 november 2017 om 10:10
    Of meer bier drinken en minder bewegen ;-p
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    maandag 20 november 2017 om 09:36
    Als je denkt dat het niet nog lager kan..
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32137
    maandag 20 november 2017 om 09:40
    Oude Duitse tijden herleven.... het was al even geleden....
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11429
    maandag 20 november 2017 om 09:40
    Laffe actie.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13826
    maandag 20 november 2017 om 09:42
    Volgens ooggetuigen waren de drie verdachten dertig jaar oud, slank en droegen ze zwarte kleding.

    Die vinden ze dus nooit meer...
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 09:46
    Koln supporters zijn ook erg domme supporters. Check afscheid van Koln held Podolski maar eens. Pffft. Triest volk.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8727
    maandag 20 november 2017 om 09:47
    Ja ja voetbal is oorlog.wat een mongolen! Opsporen en achter de tralies met die eikels !
    Vind ik leuk
    Sanders +3764
    maandag 20 november 2017 om 09:47
    Gatverdamme, ratten dat het zijn..
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 09:50
    Wat een mongolen
    Vind ik leuk
    5697956 +3792
    maandag 20 november 2017 om 09:53
    Camerabeelden bekijken, gasten opsporen en berechten.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16714
    maandag 20 november 2017 om 10:29
    Beesten zijn het.
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 10:36
    Wat maakt het uit of iemand licht gehandicapt is of niet. Het is gewoon een poging tot moord c.q. doodslag als je bewust iemand op het spoor duwt en al helemaal als deze aangewezen is op een rolstoel dus waarschijnlijk niet mobiel genoeg is om zelf van het spoor af te komen. Dit zijn geen fans maar gestoorde geesten.
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 10:48
    Jezus zeg, stelletje hersenloze enkeltje gesticht!
    Vind ik leuk
    mcmodd +23600
    maandag 20 november 2017 om 11:05
    Vorig jaar, Feyenoord thuis tegen FC Utrecht voor de beker. Ik zit in het rolstoelvak en tegen het einde van de hartstikke leuke en mooie wedstrijd gaan er ineens een stel supporters over dat vak heen om te gaan knokken met politie en Feyenoordhooligans. Ja, dat waren dus mensen die te boek staan als hooligans die met FC Utrecht meereizen. Rolstoelers van zwaar gehandicapten gingen op hun kant, gewoon onder de voet gelopen. De foto’s die ik kon maken, (mij kregen ze niet omver) zorgde voor weer een stel stadionverboden. Ja, stadionverboden, die zijn in ieder geval minder effectief dan taakstraffen want juist die stellen niets voor. Voor de rechtbank hadden ze wat minder praatjes, of het moeten de bedreigingen zijn die ik naar mijn kop kreeg geslingerd. Drie maandjes opknappen, drie maanden zonder die overlast.
    Vind ik leuk
    13 +13133
    maandag 20 november 2017 om 12:14
    Vervelend dat je dat hebt moeten meemaken, maar goed gehandeld.
    Vind ik leuk
    vivaldi +1381
    maandag 20 november 2017 om 11:13
    Als het Trump was is het niet erg, duw ik ook mee.
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 12:02
    Wat een losers. Oppakken en zelf vastbinden op datzelfde spoor.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20793
    maandag 20 november 2017 om 13:14
    Wat een smerig tuig
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 13:14]
    Vind ik leuk
    almsend95 +277
    maandag 20 november 2017 om 14:02
    Hoe kan het toch. Ik en waarschijnlijk bijna iedereen heeft uit “frustratie” wel eens een reactie vertoond die achteraf niet door de beugel kan. Maar het gaat bij ieder weldenkend mens dan om iets anders als voetbal. Je kan je toch niet voorstellen dat er geen hersencel is die tijdens zo’n daad zegt van “nee mannen, dit is niet oke” deze man zit in een rolstoel en heeft dan in het weekend zijn cluppie om even lekker te genieten. En dan komen er dit soort parasieten voorbij.. walgelijk. Aan de hoogste boom ermee.
    Vind ik leuk
    fdev86 +730
    maandag 20 november 2017 om 15:16
    Wat een koekwousssuhhh jonguhhh
    Vind ik leuk
    JD85 +582
    maandag 20 november 2017 om 15:49
    Geeft nog maar eens aan dat hooligans een schandalig laag IQ hebben, laag zijn opgeleid, bezwijken onder groepsdruk en gewoon ronduit asociaal zijn.
    Dit doe je gewoon niet.
    Mensen die zo laag zinken zijn het spoor echt bijster. Hier komt ook alle hulp te laat voor. Dit zijn veelal mensen die jarenlang zonder baan zitten, geen uitzicht hebben op enige vorm van verbetering, te lui zijn om te werken en de hele dag in de coffeeshop rondhangen om met hun 'matties' (lees: achterlijke gelijkgezinden) uit te kijken naar hoe ze de week erna een gehandicapte persoon met 3 man te kakken kunnen zetten.

    Hoop dat ze gepakt worden, hun benen verbrijzeld worden en ze zelf in een rolstoel terecht komen. Ik zal ze dan hoogstpersoonlijk voor een aanstormende trein duwen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ophef in Duitsland: gefrustreerde fans duwen gehandicapte man op spoor