Ophef in Duitsland: gefrustreerde fans duwen gehandicapte man op spoor

Ophef in Duitsland: gefrustreerde fans duwen gehandicapte man op spoor

maandag 20 november 2017 om 09:29

Grote ophef in Duitsland. Na de competitiewedstrijd tussen FSV Mainz en 1. FC Köln hebben gefrustreerde Köln-fans een gehandicapte Mainz-supporter op het spoor geduwd.

Dat melden verschillende media in Duitsland maandag. Köln ging zaterdag met 1-0 onderuit in Mainz, waardoor de club ook na twaalf speelronden zonder overwinning blijft. Dat konden drie meegereisde supporters niet verkroppen. Ongeveer drie kwartier na het laatste fluitsignaal werd een licht gehandicapte Mainz-fan in een rolstoel het spoor opgeduwd door de onverlaten.

De man viel uit de rolstoel op zijn rug en liep twee zware snijwonden op aan zijn hoofd. Een andere Köln-supporter hielp de Mainz-fan uiteindelijk overeind en belde een ambulance. De Duitse politie heeft een opsporingsbericht naar buiten gebracht. Volgens ooggetuigen waren de drie verdachten dertig jaar oud, slank en droegen ze zwarte kleding.

Plaats een reactie

dhrwobo +9759
maandag 20 november 2017 om 09:32
Bizar en schandalig!
Vind ik leuk
Mad Max +6961
maandag 20 november 2017 om 09:37
Jouw reactie is te licht, wat mij betreft. 3x een enkeltje Siberië aub.
Vind ik leuk
Old Star +4132
maandag 20 november 2017 om 10:03
Wat een debielen zeg. 0,0 hersen cellen. Siberië is nog niet ver genoeg!!!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:14
je kunt ze ook naar een land dat verder is sturen maar ik gun ze geen zon ofzo dus doe maar Siberie. Lekker koud en weinig mensen die ze lastig kunnen vallen
Vind ik leuk
dhrwobo +9759
maandag 20 november 2017 om 11:14
Mijn reactie te licht en jij wilt ze een gratis vakantie geven?
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 21:20
Dit vind ik ook nog te licht
gewoon gericht schieten op dat tuig
Vind ik leuk
PredatorA +5636
maandag 20 november 2017 om 09:53
Wat een idioten..
Een schande dat ze dit durven doen, te gek voor woorden!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 09:33
Dit soort volk mag echt op de brandstapel..
Vind ik leuk
5697956 +1668
maandag 20 november 2017 om 09:54
Dat is niet meer van deze tijd.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:14
gehandicapten op het spoor duwen ook niet, zou je zeggen iig...
Vind ik leuk
5697956 +1668
maandag 20 november 2017 om 12:41
Vroeger ook niet. Maar daar gaat het niet om. Iemand op een brandstapel gooien is geen optie meer. Daar moet een andere zware straf aan worden gekoppeld.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 13:12
zwaardere straf, daar kan ik me wel in vinden.
Vind ik leuk
5697956 +1668
maandag 20 november 2017 om 14:58
Mee eens. Maar landen als Nederland en Duitsland straffen niet zwaar. Europa is wat straffen betreft slap. Dus hoge verwachtingen omtrent het Mainz-incident heb ik niet.
Vind ik leuk
Rodajc +2169
maandag 20 november 2017 om 09:33
Dit zijn geen fans, niet eens menswaardig dit. Beesten in de slechte zin van het woord
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 09:34]
Vind ik leuk
J Kiprich +8618
maandag 20 november 2017 om 09:33
Kansloos.
Vind ik leuk
darmianto +7888
maandag 20 november 2017 om 09:34
Dat is gewoon een poging tot doodslag, jarenlang opbergen die idioten
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12274
maandag 20 november 2017 om 09:34
Whaaaaaat??
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 09:35
30 jaar oud, slank en zwarte kleding, daar lopen er gelukkig niet zo veel van....
Vind ik leuk
JCJWZ +9892
maandag 20 november 2017 om 09:42
Voorlopig maar even geen zwarte kleren dragen denk ik zo:p
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:10
Of meer bier drinken en minder bewegen ;-p
Vind ik leuk
MojoRisin +1628
maandag 20 november 2017 om 09:36
Als je denkt dat het niet nog lager kan..
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 09:37
Gaat tog te ver dit zieke mensen die dit heben gedaan hoop dat ze karma
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 09:40
Oude Duitse tijden herleven.... het was al even geleden....
Vind ik leuk
Vak-DD +8127
maandag 20 november 2017 om 09:40
Laffe actie.
Vind ik leuk
JCJWZ +9892
maandag 20 november 2017 om 09:42
Volgens ooggetuigen waren de drie verdachten dertig jaar oud, slank en droegen ze zwarte kleding.

Die vinden ze dus nooit meer...
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 09:45
Respect voor de andere koln supporter
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 09:46
Koln supporters zijn ook erg domme supporters. Check afscheid van Koln held Podolski maar eens. Pffft. Triest volk.
Vind ik leuk
FSCeara +2804
maandag 20 november 2017 om 09:47
Ja ja voetbal is oorlog.wat een mongolen! Opsporen en achter de tralies met die eikels !
Vind ik leuk
Sanders +1766
maandag 20 november 2017 om 09:47
Gatverdamme, ratten dat het zijn..
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 09:50
Wat een mongolen
Vind ik leuk
5697956 +1668
maandag 20 november 2017 om 09:53
Camerabeelden bekijken, gasten opsporen en berechten.
Vind ik leuk
Degraaf +10300
maandag 20 november 2017 om 10:29
Beesten zijn het.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:36
Wat maakt het uit of iemand licht gehandicapt is of niet. Het is gewoon een poging tot moord c.q. doodslag als je bewust iemand op het spoor duwt en al helemaal als deze aangewezen is op een rolstoel dus waarschijnlijk niet mobiel genoeg is om zelf van het spoor af te komen. Dit zijn geen fans maar gestoorde geesten.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:48
Jezus zeg, stelletje hersenloze enkeltje gesticht!
Vind ik leuk
mcmodd +12088
maandag 20 november 2017 om 11:05
Vorig jaar, Feyenoord thuis tegen FC Utrecht voor de beker. Ik zit in het rolstoelvak en tegen het einde van de hartstikke leuke en mooie wedstrijd gaan er ineens een stel supporters over dat vak heen om te gaan knokken met politie en Feyenoordhooligans. Ja, dat waren dus mensen die te boek staan als hooligans die met FC Utrecht meereizen. Rolstoelers van zwaar gehandicapten gingen op hun kant, gewoon onder de voet gelopen. De foto’s die ik kon maken, (mij kregen ze niet omver) zorgde voor weer een stel stadionverboden. Ja, stadionverboden, die zijn in ieder geval minder effectief dan taakstraffen want juist die stellen niets voor. Voor de rechtbank hadden ze wat minder praatjes, of het moeten de bedreigingen zijn die ik naar mijn kop kreeg geslingerd. Drie maandjes opknappen, drie maanden zonder die overlast.
Vind ik leuk
13 +2522
maandag 20 november 2017 om 12:14
Vervelend dat je dat hebt moeten meemaken, maar goed gehandeld.
Vind ik leuk
vivaldi +1395
maandag 20 november 2017 om 11:13
Als het Trump was is het niet erg, duw ik ook mee.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:02
Wat een losers. Oppakken en zelf vastbinden op datzelfde spoor.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 13:14
Wat een smerig tuig
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 13:14]
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:02
Hoe kan het toch. Ik en waarschijnlijk bijna iedereen heeft uit “frustratie” wel eens een reactie vertoond die achteraf niet door de beugel kan. Maar het gaat bij ieder weldenkend mens dan om iets anders als voetbal. Je kan je toch niet voorstellen dat er geen hersencel is die tijdens zo’n daad zegt van “nee mannen, dit is niet oke” deze man zit in een rolstoel en heeft dan in het weekend zijn cluppie om even lekker te genieten. En dan komen er dit soort parasieten voorbij.. walgelijk. Aan de hoogste boom ermee.
Vind ik leuk
fdev86 +624
maandag 20 november 2017 om 15:16
Wat een koekwousssuhhh jonguhhh
Vind ik leuk
JD85 +360
maandag 20 november 2017 om 15:49
Geeft nog maar eens aan dat hooligans een schandalig laag IQ hebben, laag zijn opgeleid, bezwijken onder groepsdruk en gewoon ronduit asociaal zijn.
Dit doe je gewoon niet.
Mensen die zo laag zinken zijn het spoor echt bijster. Hier komt ook alle hulp te laat voor. Dit zijn veelal mensen die jarenlang zonder baan zitten, geen uitzicht hebben op enige vorm van verbetering, te lui zijn om te werken en de hele dag in de coffeeshop rondhangen om met hun 'matties' (lees: achterlijke gelijkgezinden) uit te kijken naar hoe ze de week erna een gehandicapte persoon met 3 man te kakken kunnen zetten.

Hoop dat ze gepakt worden, hun benen verbrijzeld worden en ze zelf in een rolstoel terecht komen. Ik zal ze dan hoogstpersoonlijk voor een aanstormende trein duwen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ophef in Duitsland: gefrustreerde fans duwen gehandicapte man op spoor