In het kort: Pröpper belangrijk voor Brighton, Younes fit voor oefenduel

In het kort: Pröpper belangrijk voor Brighton, Younes fit voor oefenduel

maandag 20 november 2017 om 23:05

Op de redactie van VoetbalPrimeur komen dagelijks honderden nieuwsberichten uit binnen- en buitenland voorbij. We pikken het meest interessante nieuws eruit, andere nieuwsfeiten verzamelen we in de rubriek 'In het kort'.

Gelijkspel tussen Brighton en Stoke City
Davy Pröpper heeft zich maandagavond belangrijk kunnen maken voor zijn ploeg Brighton & Hove Albion. De middenvelder leverde een assist af na een fraaie actie waarin hij vier man passeerde. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 2-2. Namens Brighton scoorden Pascal Gross en Jose Iszquierdo, Eric Maxim Choupo-Moting en Kurt Zouma namens Stoke. Pröpper en Erik Pieters (Stoke) speelden de volledige wedstrijd. Bruno Martins-Indi en Ibrahim Afellay bleven op de bank.

Younes weer fit voor oefenduel
Amin Younes is hersteld van zijn knieblessure. De linksbuiten is opgenomen in de selectie van Ajax voor het oefenduel met zijn oude club Borussia Mönchengladbach van dinsdag. Younes ontbrak zaterdag nog tegen NAC Breda (0-8). Trainer Marcel Keizer heeft bijna alle vaste waardes geselecteerd. Alleen André Onana en Nick Viergever krijgen rust.

Arias terug op trainingsveld PSV
PSV lijkt zondag in de uitwedstrijd tegen Excelsior weer over Santiago Arias te kunnen beschikken. De Colombiaanse rechtsback miste het treffen met PEC Zwolle van zondag wegens liesklachten. Met Derrick Luckassen als vervanger van Arias won PSV in de slotfase met 0-1. Arias verscheen maandag weer op het trainingsveld, waar hij een individueel programma afwerkte.

De Ligt tussen Hazard, Salah en Cavani
Matthijs de Ligt is door het Italiaanse sportmedium Gazzetta dello Sport opgenomen in het elftal van de week. In de wedstrijd tegen NAC (0-8) was hij twee keer trefzeker en dat levert hem een 8 op. Onder meer Eden Hazard, Mohamed Salah en Edinson Cavani wisten ook een plek in het elftal af te dwingen. 

PSV krijgt maximale steun in Amsterdam
PSV wordt in de Johan Cruijff Arena op 10 december gesteund door een vol uitvak. De Eindhovenaren melden dat alle beschikbare kaarten voor het uitvak zijn uitverkocht. 

Kuipers naar Madrid voor mooi affiche
Björn Kuipers mag van de UEFA het Champions League-duel tussen Atlético Madrid en AS Roma fluiten. Het mooie affiche tussen de Europese subtoppers begint woensdag om 20.45 uur. 

Lees meer over:Matthijs de Ligt

Plaats een reactie

maandag 20 november 2017 om 10:31
First
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:44
achtse
Vind ik leuk
Nouwske +513
maandag 20 november 2017 om 10:32
Haha dat is nieuw. Een vol uitvak met calimero's
Vind ik leuk
Itsese +1927
maandag 20 november 2017 om 11:09
Toch fijn! Tenminste 1 vak uitverkocht he.
Vind ik leuk
tannat +1203
dinsdag 21 november 2017 om 00:10
in de arena bedoel je?
Vind ik leuk
Hansdeg +472
maandag 20 november 2017 om 10:34
Nu snap ik waarom Italië ook niet naar het WK gaat geen verstand van voetbal.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:39
Zuur he, weer punten verspelen :')
Vind ik leuk
Woudo +7796
maandag 20 november 2017 om 10:47
Zuur he, volwassen zijn maar je nog steeds als een kleuter gedragen. :')
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 11:11
Tis natuurlijk wel scorebordjournalistiek mbt de ligt. De Ligt doet het prima de laatste tijd ...maar tegen dit NAC maakt mijn opa van 94 nog 3goals.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 13:40
Wat toevallig, bij Feyenoord zijn ze nog naar zo iemand opzoek. Misschien wat voor je opa dan?
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 13:52
Hahaha....
Vind ik leuk
vivaldi +1395
maandag 20 november 2017 om 11:03
Van dit NAC had zelfs IJsselmeervogels gewonnen. !!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 11:06
Dat is waar. Heb ook zitten kijken of er bel chinezen zaten.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 11:14
psv supporters niet toelaten,steken toch maar vuurwerk af achter het doel
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 11:22
de lampies denken dat ze kans maken in de ArenA
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:01
Niet doen alsof ze niet van ons kunnen winnen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 11:28
Eerst ben je famous for not travelling als je dan wel travelt ben je een successupporter..... het is ook niet snel goed hier hè.
Vind ik leuk
dhrwobo +9760
maandag 20 november 2017 om 12:54
Groot talent, maar om hem nou in het Europees elftal van de week te zetten. Sorry, maar daarvoor werd het Ajax ook wel TE gemakkelijk gemaakt. Mooie zege, maar met NAC leek het wel alsof Ajax tegen een G-elftal speelde. Als De Ligt op basis van NAC-uit in het Europees elftal van de week hoort, dan horen daar ook wel wat spelers van PEC Zwolle in thuis!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 20:42
Tuurlijk is dat uitverkocht, de psv supporters mogen is naar een echte stad.
Vind ik leuk
Butsbal +4969
maandag 20 november 2017 om 20:45
Ik dacht dat we uit speelden ?
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 19:19
Jullie spelen zeker uit, welkom alvast in een bruisende stad vol met leven. Voor de verandering ook is leuk.
Vind ik leuk
Butsbal +4969
maandag 20 november 2017 om 20:43
Yes hij is weer fit. Hopelijk speelt die frotnek tegen PSV dan hoeven we in ieder geval ginne skrik te hebben dat Arias t moeilijk krijgt ! Opstellen !!!
Vind ik leuk
derksen +7154
maandag 20 november 2017 om 23:22
Altijd younes opstellen bergkamp!
Dat Kluivert op zijn 18e al 36 x sneller is en wel de vrije man ziet vooral doorgaan
Zo
En ajax eindigt ook niet in top 3
O en als je toch bezig bent bergkamp
Eerst volgende competitie wedstrijd
Dijks,younes, calimero hup terug in basis
En misschien voor de leuk onana vervangen voor kabouter lamproe
Ik bedoel je ben nou toch lekker bezig
Dus waarom niet!
Vind ik leuk
Mo +8852
dinsdag 21 november 2017 om 00:08
Van Leer lekker op doel en Wöber naast De Ligt
Vind ik leuk
Kevindo +405
dinsdag 21 november 2017 om 09:23
Wat een uitstekende eerste helft wist Pröpper te spelen. Hij was bij uitstek de speler die de lakens uitdeelden namens de thuisploeg. Waanzinnig hoe hij op bepaalde momenten het tempo ineens enorm wist te verhogen en het spel te verplaatsen op het veld. Tweede helft was minder, maar dat Pröpper dit niveau aan kan moge duidelijk zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

In het kort: Pröpper belangrijk voor Brighton, Younes fit voor oefenduel