Kieft maakt korte metten met Feyenoord: Nou, daar leer je helemaal niets van

Kieft maakt korte metten met Feyenoord: "Nou, daar leer je helemaal niets van"

maandag 20 november 2017 om 10:59

Feyenoord moet tegen Manchester City vrezen voor een verschrikkelijk pak slaag, zegt Wim Kieft. De analist gelooft tevens weinig van de positieve woorden die de Feyenoorders uitspraken na eerdere nederlagen tegen Shakhtar Donetsk. 

"City speelt vrij makkelijk. Maar ze hebben ook nog zo veel goede spelers achter de hand...", merkt Kieft op bij Rondo op Ziggo Sport. "En ze zitten in een flow waarin alles loopt en draait. Je moet natuurlijk vrezen voor een verschrikkelijk pak slaag. Dat is toch heel reëel wat ik roep?"

In speelronde drie en vier van de Champions League-groepsfase verloor Feyenoord van Shakhtar. Toch klonken er positieve woorden uit de Feyenoord-monden. Kieft denkt anders over de verliespartijen. "Het kost je elke keer zo veel vertrouwen, wedstrijden tegen tegenstanders die zo veel beter zijn dan jij. Dan kunnen ze wel zeggen: daar leer je van. Nou, daar leer je helemaal niets van."

Plaats een reactie

maandag 20 november 2017 om 11:04
Gelijk heeft Kieft. Nederlandse clubs hebben jammer genoeg niets meer te betekenen in de CL. Ook de uefa-cup gaat niets meer worden. Geld regeert.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
maandag 20 november 2017 om 12:07
Ajax kwam verleden jaar nog in de EL finale, tegen alle voorspellingen in.........
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 20 november 2017 om 17:29
Dat was een periode dat alles meezat. Je weet nu waar Ajax echt staat. Toen scoorde Dolberg nog. En had Viergever zijn rush.
Meen dat het Schalke was, weinigen gaven nog een stuiver voor de kansen. Maar wel mooi dat het nog lukte, want voor ons gevoel van eigenwaarde is het mooi geweest.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
maandag 20 november 2017 om 20:00
Ik geloof dat het nog steeds kan, als je een echt team hebt dan kan dt geld overklassen, Feyenoord, Leicester zijn andere voorbeelden.
We weten feitelijk niet hoe het echt werkt....zulke teams samenstellen, dat is magisch.....
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 20 november 2017 om 20:38
Ja soms kan dat als een team al goed staat en net 1 a 2 spelers mist en dan daarmee ineens meedraaien. Echt bijzondere teams van de laatste jaren zijn Bayern en Barca... de geldclubs tel ik even niet mee. Hoewel City wel leuk speelt.
Ik denk dat in dit land het meer gaat om een prettige sfeer, voorelkaar willen werken en dan hopen dat er vorm komt. Ik zie niet echt trainers die hier een stempel zetten. Hoewel ... even afwachten wat Verbeek komend jaar gaat doen, als hij tenminste niet degradeert.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 20:39]
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
maandag 20 november 2017 om 20:50
Maar precies "de vinger leggen op".........hoe kan je nu zo'n Leicester team samenstellen, wat zijn de maatstaven en hoe pas je het toe precies etc.,
Dan heb je goud in je handen...... er moet ergens een sleutel zijn of gevonden worden.
Verbeek begon hoopvol maar z'n tweede wedstrijd..... maar ja....hij trained op velden van de Amateurs daar.....pfhhh , wat wil je ? dat krijg je er van.
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 20 november 2017 om 20:58
Ja, Cambuur had ooit een trainer die het in sterrebeelden zocht en eerlijk is eerlijk met hem haalden ze de eerste keer de nacompetitie... Hij wilde maar 1 Leeuw, dat zou de leider worden in het team en wat Weegschalen voor creativiteit. Atte Bouma heette hij.
Ik denk dat er meer te halen is in teamgeest, ook dat Ajax toen met Rijkaard, dat steeg boven zichzelf uit. De meeste topclubs zijn toch zo ongeveer gelijk in sterkte. Het zit niet zo zeer in de beste spelers hebben maar meer in elkaar wat gunnen.
De meeste trainers kopieren de trendsettende clubs. Als Barca geen spits heeft maar Messi, dan wil Ajax dat ook... maar punt is dat werkt alleen als je Messi hebt.
Ook al die buitenspelers op hun verkeerde voet... allemaal kopieergedrag. We hebben nooit begrepen hoe origineel JC was als trainer. De meesten apen een ander na.
Daarom hoop ik altijd dat een aanvallend team kampioen wordt, je wilt niet een defensief... want ze kopieren alles.
Heeft er iemand 3 controleurs dan willen ze dat allemaal. Bosz was/is op zijn manier ook bijzonder.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 21:01]
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:16
En ook PSV deed het 2 jaar daarvoor ook goed in de CL.

Ja het verschil blijft langzaam groter worden en structureel gaan NLse clubs weinig laten zien maar een keertje ver komen kan nog steeds.

Alleen dit Feyenoord niet (al dan niet deels door blessures).
Je kan toch niet verwachten dat een club die in NL niet goed draait (7de staan ze) dat ze in de CL wat laten zien?

Ja PSV en Ajax moeten zich schamen dat ze begin dit seizoen uitgeschakeld werden maar desondanks hadden die waarschijnlijk wel wat meer kunnen laten zien. Al is het maar omdat die geplaatst zijn in Europa en dus makkelijkere poules hadden gekregen dan Fey en Vitesse
Vind ik leuk
Korm +23135
maandag 20 november 2017 om 13:32
daar ben ik het zeker met je eens
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 22 november 2017 om 16:44
Nou schamen vind ik wat te groot, de tegenstanders waren gewoon beter, het is niet zo dat het hier overloopt van talent.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 18:14
Hou toch op man...
Ajax en PSV moeten zich schamen dat ze worden uitgeschakeld door Rosenborg en Osijek.
Tegenstander was beter? Dan kan je altijd zeggen dat degene die wint beter is...
Schamen is nog mild uitgedrukt
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 22 november 2017 om 18:42
Als wij ons nog inschatten dat wij top zijn dan is het beschamend, maar Rosenborg zette even aan en dat was genoeg. Er gaat regelmatig een grootmacht onderuit in die landen hoor. Wij zakken in niveau en daar gaat het omhoog, Zweden wipt gewoon ons en Italie eruit en daarvoor IJsland.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:09
Zweden wipt ons er eigenlijk niet uit.
Wij speelden daar gelijk terwijl we eigenlijk hadden gewonnen en hier wonnen we makkelijk al kan je zeggen dat Zweden alleen speelde om niet met grote cijfers te verliezen...
Je kan beter zeggen dat Bulgarije ons eruit wipte.
En Ajax had makkelijk kunnen winnen van Rosenborg, had alles onder controle en het was wachten op de genadeslag totdat Keizer het weggaf door zn 'briljante' wissel om een groentje rechtsback te zetten en Veltman als verdedigende middenvelder haha. Dat was heel triest en lachwekkend maar wel een feit.
En ook tegen Nice hadden we door kunnen gaan als Keizer gedurfd had om Ajax in zn kracht te laten voetballen en dus aan te vallen ipv proberen een score te verdedigen. Dat lukt Ajax al 20 jaar niet....
Tuurlijk zit NL in een dip anders waren we wel naar het WK gegaan maar het is ook een feit dat coaches zoals Blind, Keizer en Hiddink hun team allemaal niet in hun kracht laten voetballen maar alleen maar op een manier die al jaren ouderwets is en waar je geen resultaat meer mee haalt...
Zelfs Advocaat met zn 4-3-3 tegen Frankrijk was gewoon zielig. Robben heeft alleen maar verdedigd die wedstrijd. Speel gewoon met 2 snelle aanvallers en gok op een counter. Onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 23 november 2017 om 12:47
Die wissel van Keizer past helemaal niet bij hoe Keizer denkt, hij is normaal heel beheerst in zijn beslissingen, het lijkt meer de bekende Ajax-zet, een talent inbrengen... doet die het goed dan is die meteen ontgroend.
Maar Rosenborg zette toen even aan en liep eroverheen, hetzelfde met die Fransen, daarvoor. Je hebt wel gelijk dat het ongelukkig uitpakte.

Een trainer maakt keuzes, als de spelersgroep goed genoeg is dan maakt het niet zoveel uit, ik denk dat de klasse overschat wordt. Het zijn allemaal nette taakspelers maar echte klasse, buiten Zyech dan ontbreekt.
Ooit was onze kracht dat we de wedstrijd naar onze hand zetten, we hadden creativiteit, snelheid en lef.
Maar wat jij nu bedoelt met onze kracht is mij niet duidelijk... Robben was onze kracht, die is nu weg.

Andere systemen dat werkt vaak met nederlandse spelers niet, dus dan kiezen de trainers maar weer voor 4-3-3, want daar is iedereen mee bekend.
We hebben ook geen box-to-box spelers om 532 te spelen of zo. We hebben juffertjes die maar in 1 systeem passen.
Tegen Frankrijk was geen 4-3-3 want Frankrijk drukt Robben gewoon terug... de tegenstander bepaalt dan hoe Nederland komt te spelen.
Advocaat had het gered als Zweden niet gewonnen had van Frankrijk. Maar die pech heb je dan ook nog.
Vind ik leuk
Pec010 +577
maandag 20 november 2017 om 11:05
Ik denk dat iedereen in Nederland opkijkt tegen deze wedstrijd. We gaan verliezen, alleen met hoeveel is de vraag.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 11:20
Ik ga dr wel even voor zitten hoor. Het wordt waarschijnlijk een afgang voor Feyenoord, maar het is als voetballiefhebber een genot om naar dit City te kijken.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
maandag 20 november 2017 om 11:54
Dit geldt natuurlijk in het bijzonder voor de Ajax voetballiefhebbers, die hebben het nog nooit zo leuk gevonden: "Feyenoord in de CL competitie" ha ha....alleen daarom zou je ze een kampioenschap gunnen zo nu en dan.........
T'is even slikken, maar je krijgt er wel wat voor terug, de Ajax supporters zitten al gretig klaar met 1 krat bier en 2 telraampjes.

[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 11:55]
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:01
Ow nee hoor helemaal niet.
Had ze wel wat meer gegund dan dit. Daarnaast Ben ik niet zo bezig met Feyenoord, ik sta geen vuurwerk af te steken op het Leidseplein als ze weer eens hebben verloren in de CL ofzo.
Ik vind City gewoon mooi voetbal spelen, en ondanks dat ik niet echt een fan ben van City vind ik hwt momenteel wel de best spelende ploeg van de wereld.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
maandag 20 november 2017 om 12:12
Als je maar genoeg koopt komt het prima voor elkaar, de spanning in de Pl is dan ook te snijden.........12 wedstrijden en MC de Kampioen, Barcelona is dat in Spanje en B Munchen is al lekker op weg in Duitsland.
Wat is het spannend..........!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 11:56
Zullen we samen die wedstrijd tegen City bekijken MaximaalAFCA? Jij zorgt voor het bier en ik voor de snacks en de shag natuurlijk;)
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:06
Lijkt me een goed idee, maar dan wel bij jou thuis. Heb namelijk geen zin om de volgende dag alle ruiten te moeten vervangen en om het meubilair door de huiskamer heen te zien vliegen ;-p
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:16
HaHa, is goed bij mij thuis dan maar mijn huis hangt natuurlijk wel vol met Feyenoord attributen en zelf trek ik een Feyenoord shirt aan.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:21
Ja maar als je dat kapot maakt dan is dat niet zo erg, daar kan ik niet mee zitten. Sterker nog, misschien dat ik je dan nog wel een handje kom helpen ook om de boel even flink te verbouwen ;-p
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 20 november 2017 om 17:32
Ik kan daar niet tegen... de ene zo superieur en de andere kanonnenvlees. Gelukkig hoeven we komend seizoen niet bang te zijn dat een tobclub de CL haalt.
Vind ik leuk
vivaldi +1395
maandag 20 november 2017 om 11:10
Ik zet wel een andere zender op, ik hoef deze afgang niet te zien. !!
Vind ik leuk
J Kiprich +8618
maandag 20 november 2017 om 11:12
Tegen Shaktar had je in beide wedstrijden minimaal een punt moeten pakken. Je geeft tegen hen de goals als amateurs weg. Dat was zelfs op eredivisieniveau te absurd voor woorden. City en Napoli tikken in de huidige vorm iedere eredivisieploeg weg.
Vind ik leuk
Itsese +1927
maandag 20 november 2017 om 11:45
Had bestaat niet he.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
maandag 20 november 2017 om 11:58
Je haalt de woorden uit m'n mond; "amateurs" , laten wij nou precies hetzelfde denken, wat leeeeeuk.......... !
Ik kan Feyenoorders met zelfkennis wel waarderen, ga zo door......
Vind ik leuk
Nova +1039
maandag 20 november 2017 om 11:14
Zoal ik al eerder zei, dit is het allerslechtste moment om City tegen te komen. Als ze niet oppassen wordt dit een historische wedstrijd en dat bedoel ik niet positief.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 11:16
Kieft is de nieuwe Chef Open Deuren.....

Overigens wordt 99% van de ploegen in Europa compleet weggespeeld door dit City. Zeker alles wat in onze flutcompetitie speelt....
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:09
Na dirk is hij een van de toppers. Maar ze kunnen niet in de schaduw van dirk staan.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:12
En zo zijn er wel meer. Of niet soms, Nathan?!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:17
Nathan?
Vind ik leuk
kees ee +303
maandag 20 november 2017 om 13:38
onze competitie is echt zo slecht niet, . . ook niet in vergelijking met engeland va plmn plaats vijf, bv bornmouth, swansea, huddersfield, west brom, ball on the roof fc (allemaal met superbegrotingen, maar geen resultaten). nederland heeft wel veel flut-voetbal-analisten, dat dan weer wel !!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 15:10
Deze teams zouden in de Kleredivisie meespelen om de titel.
Vind ik leuk
kees ee +303
maandag 20 november 2017 om 18:57
ha, . . ha !?
Vind ik leuk
Bizzy +8631
maandag 20 november 2017 om 11:16
Dat wordt een korfbal uitslag.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 11:30
14-11 denk ik
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 11:21
4-5-1 spelen
—————-Vermeer————-
Nieuwkoop-van Beek-st Juste-Haps
Bergh-Toorn-Vilhena-Amrab-Larsson
——————-Jorgensson————
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 11:29]
Vind ik leuk
FSCeara +2804
maandag 20 november 2017 om 11:25
Beter 8-1-1
Vind ik leuk
Bizzy +8631
maandag 20 november 2017 om 11:43
Hahaa idd de pot goed dichthouden en schade proberen te beperken. Mag hopen dat Nelom en Diks niet spelen.
Vind ik leuk
FSCeara +2804
maandag 20 november 2017 om 11:54
City heeft gewoon meer kwaliteit en dan moet je gewoon de bus parkeren en hopen dat je een bal krijgt die je 1 op 1 erin kan schieten maar beter schade beperkt houden en billen knijpen
Vind ik leuk
Stig +1119
maandag 20 november 2017 om 11:49
Is in jouw ogen alleen de wissel van Jones maar nodig :s
Vilhena zou ik ook even lekker op het bankje laten zitten.
Brengt de laatste paar weken helemaal niets.
Vind ik leuk
FSCeara +2804
maandag 20 november 2017 om 11:56
Diks,vilhena,nelom en jones zijn al weken ondermaats.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:45
Goede kans dat ze binnenkort dan contractverlening gaan krijgen. Feyenoord is kampioen in het vastleggen van mislukkingen. Hier reken ik Jones en Vilhena niet toe. Ze doen het minder maar het zijn geen mislukte spelers
Vind ik leuk
FSCeara +2804
maandag 20 november 2017 om 11:26
Dit staat model voor de teloorgang van het nederlands voetbal en het geld dat er in de voetballerij heerst
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 11:40
Ik ben helemaal klaar met dit Feyenoord wat een vreselijke slappe hap de heren zijn een keer kampioen geworden en het zakt als een pudding in elkaar en Gio moet eens in de spiegel kijken wat een eindeloos gezwets de zweep erover potverdomme en Vermeer op doel doe je werk eens Gio!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:54
SJaak, Gio denkt dat hij Feyenoord kampioen heeft gemaakt. Helaas voor hem was het Dirk die dit gedaan heeft. Zijn drive en passie, twee armen in de kuip van opjagen die tegenstanders. Eigenschappen die niemand in de selectie heeft. Gio al helemaal niet. Zijn overloos geswetst dingen zien die niemand ziet. Ik wordt er moe van. Iedere keer weer Diks=niks op laten draven, een keeper die niet presteerd laten staan. Ingrijpen, dat zou hij moeten doen helaas ontbreekt het hem aan lef! Vorig jaar met Dirk was het geen lef om Dirk ernaast te zetten maar gewoon haantjes gedrag om te laten zien dat hij Dirk wel durfde aan te pakken.
Vind ik leuk
Hyena +20668
maandag 20 november 2017 om 11:48
Feyenoord zou er verstandig aandoen om tegen City de PSV-tactiek te hanteren.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 11:48
Nou ja, je leert verliezen. Dan loop je ook wat relaxter van het veld na een gelijkspelletje tegen ADO of VVV. Ach, toch weer een puntje. Degraderen doen we niet en het kampioenschap al na 13 wedstrijden verkloot, dus wat zul je je druk maken.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:10
Ik vrees ook voor een pakslaag waardoor de naam Feyenoord en het NL voetbal een flinke knauw krijgen, voor de zoveelste keer.
Vind ik leuk
Ale +1270
maandag 20 november 2017 om 12:41
12_1
Vind ik leuk
michelhx +2214
maandag 20 november 2017 om 12:44
Ik denk dat Kieft gelijk krijgt en dat het minstens 5-0 wordt.
Alles minder dan 5-0 is mooi meegenomen.
Feyenoord is volstrekt kansloos en het is te hopen dat City het gaspedaal niet volledig intrapt.
Vind ik leuk
kees ee +303
maandag 20 november 2017 om 13:18
redelijk goedkope analyse, . . stel je voor dat feyenoord het tegen een club met zoveel geld en zo'n geweldige coach niet moeilijk zou krijgen ? . . en voor de rest vertelt kieft vaak wat ze in amsterdam en omstreken graag willen horen volgens mij !
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:30
Het enig verstandige is om de bus te parkeren.
Vind ik leuk
fer65 +205
maandag 20 november 2017 om 14:36
Kieft heeft gelijk helaas is van Bronckhorst niet kapabel om trainer te zijn.Het is een beetje soft allemaal ,weinig beweging geen een teewtjes geen diepte passen helemaal kut.En dan ook nog voor de tweedemaal dat boetius egoistis is om niet de bal te plaatsen naar Jurgensen.Als daar niets aan veranderd keer op keer dan moet er toch een ander komen want dit gaat nergens meer over.Kuit bleseure Larson werd niet begrepen door het publiek logies ook zou ik ook zijn.Dus voor de zoveelste keer conditie training en rek en strek oefeningen noemen ze dat .En geen lul praatjes van jij bent zo aardige klojo datje het niet weet opte lossen korners dramatis strafschoppen dramatis de bal plaatsen dramatis de bal brengen niet te geloven wat ben jij een lul datje dat keer op keer laat gebeuren.duurlopen nog nooit van gehoord die knapen moeten boos worden op jouw jij moet geen soft trainer zijn jij moet een pleures vent zijn dat ze gaan schelden om datje hun vermogen aanspreek van wat ze wel hebben maar door gebrek niet tonen.Jij bent de trainer die de psyche aan moet spreken beste man maar daar benje te soft voor.
Vind ik leuk
fer65 +205
maandag 20 november 2017 om 14:43
Een Feijenoord suporter al 60 jaar en zegt .HET WORD HELEMAAL NIETS IN ROTJEKNOR EN ZEKER NIET MET GIO.het spijt mij maar het is wel zo niets helemaal kut nada tipota nakka weg met die gozer ben er klaar mee.
Vind ik leuk
fer65 +205
maandag 20 november 2017 om 14:44
Koeman er is een plekje vrij
Vind ik leuk
Tweey +537