'Newcastle United ontvangt bod van meer dan 335 miljoen euro'

'Newcastle United ontvangt bod van meer dan 335 miljoen euro'

maandag 20 november 2017 om 21:35

Newcastle United heeft een bod ontvangen van ruim 335 miljoen euro om de club over te kopen. Het bod is afkomstig van PCP Capital Partners, een groep van investeerders die geleid wordt door zakenvrouw Amanda Staveley. 

Newcastle-eigenaar Mike Ashley wil afstand doen van de club. Volgens diverse media in Engeland, waaronder Sky Sports en de BBC, is er een bod gedaan van rond de 300 miljoen pond (iets minder dan 340 miljoen euro). Staveley hoopt dat Newcastle alleen naar PCP wil luisteren en geen biedingen van andere partijen overweegt. Naar verluidt wordt er al twee maanden onderhandeld, maar is er pas sinds kort een formeel bod op tafel gelegd.

PCP bestaat dankzij eigen geld van Staveley en geld van investeerders uit het Midden-Oosten. De verwachting is dat de investeringsgroep meer kwijt gaat zijn dan de 300 miljoen pond die geboden is. PCP zou namelijk ook geld beschikbaar willen stellen om een geheel nieuwe spelersselectie samen te stellen. In 2008 legde Staveley ook de basis voor de overname van Manchester City door investeerders uit het Midden-Oosten.

Plaats een reactie

maandag 20 november 2017 om 21:39
Dat is dan anderhalf Neymar aub.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 21:39]
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:41
En dat met zulke hoge tv opbrengsten vind ik toch echt een koopje.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:50
Bij 2 miljard, dan praat je pas echt over getallen. Onder de 1 miljard is niiiiiks
Vind ik leuk
Dicky +6490
maandag 20 november 2017 om 21:46
Hoeveel Arnold Kruiswijk?
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:50
10? Maar dan wel de Arnold van 5 jaar geleden.
Vind ik leuk
Dicky +6490
maandag 20 november 2017 om 22:01
Dat is geen geld. Ik denk trouwens dat super Arnold nu hij er lustig op los scoort meer waard is dan 5 jaar geleden ;)
Vind ik leuk
Woudo +7796
maandag 20 november 2017 om 21:45
Als het de club verder brengt hoop ik dat het door gaat, geld kan een hele hoop uitmaken zie Chelsea en man City!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:56
Klopt, maar mensen als Amanda Staveley zijn niet te vertrouwen.
Vind ik leuk
Woudo +7796
maandag 20 november 2017 om 21:59
Zeiden ze over Abramovich ook! Was van de zomer al gestoord toen ze de cha,pionship wonnen in Newcastle! Hoop dat ik het mee mag maken dat ze de PL winnen!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 22:06
Abramovich heeft clubliefde.
Maar ik hoop het ook mee te maken, NUFC kampioen zou prachtig zijn.
Vind ik leuk
Woudo +7796
maandag 20 november 2017 om 22:08
Zou het geweldig vinden!
Vind ik leuk
Hupfean +1368
maandag 20 november 2017 om 21:49
Ik zeg: DOEN!!!!!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:50
Zoek die maar is op zo kijkt dat wijf scheel hahaha. P
Vind ik leuk
Arvin +495
maandag 20 november 2017 om 21:53
Newcastle wordt niet voor niks als sinds dag en dauw de slapende reus genoemd. De club heeft een enorm achterland, achterban en stadion. Met de juiste middelen kan dat echt een topclub worden.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:57
Eens
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 22:51
Gelukkig niet weer de chinezen
Vind ik leuk
Sideburnn +1482
dinsdag 21 november 2017 om 08:54
Tja......het midden oosten.
Binnen kort kunnen die geen olie meer verkopen omdat alles Electrisch gast worden en dan moeten ze hun geld via de voetballerij gaan verdienen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Newcastle United ontvangt bod van meer dan 335 miljoen euro'