'Huntelaar en Schöne gaan harder trainen en klaar. Donny blijkbaar niet'

    'Huntelaar en Schöne gaan harder trainen en klaar. Donny blijkbaar niet'

    dinsdag 21 november 2017 om 23:20

    Marcel Keizer heeft tegenover De Telegraaf gereageerd op alle ophef rondom Donny van de Beek. De middenvelder beklaagde zich onlangs openlijk over zijn reserverol tijdens de wedstrijd tegen FC Utrecht.

    Keizer bracht Van de Beek twee dagen voor FC Utrecht-thuis het nieuws en zag dat het veel invloed had op de trainingsprestaties van de middenvelder. "Donny had een stuk of dertien keer in de basis gestaan, dus vond ik dat ik hem voor het treffen met FC Utrecht tijdig op de hoogte moest brengen. Dan had hij ook de tijd om zijn teleurstelling te verwerken. Het is logisch dat die er is, maar dan moet je doorbijten."

    Keizer stelt dat Van de Beek zich het beste kan spiegelen aan routiniers Klaas-Jan Huntelaar en Lasse Schöne, die dit seizoen ook nogal eens op de bank hebben moeten zitten. "Voor Donny waren er voorbeelden van oudere spelers die ernaast hadden gestaan. Die zeiden gewoon dat ze harder zouden gaan trainen en klaar. Donny had er blijkbaar een dagje langer voor nodig."

    Lees ook: Keizer roept vraagtekens op met Van de Beek-opmerking: 'Dat andere niet handig'

    Plaats een reactie

    dinsdag 21 november 2017 om 23:23
    Mag ook als je net komt kijken.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4975
    woensdag 22 november 2017 om 10:14
    Precies.
    En hoeveel dagen heeft Keizer nodig om door te hebben dat hij geen respect heeft vd spelers en dat hij werkelijk waar alles fout doet wat hij fout kan doen op dat vlak? Hij geeft de verkeerde spelers zelfvertrouwen terwijl iedereen ziet dat zij er niks van kunnen en andere kraakt hij af en zorgt hij ervoor dat hun zelfvertrouwen steeds lager wordt...

    Een goede coach is niet alleen een tacticus (en dat is ie helaas ook niet) maar daarnaast moet je ook een soort peoples manager zijn. En dan is dit nog een relatief jonge ploeg zonder hele sterke persoonlijkheden. Hoe slecht ben je als je daar zelfs geen respect van kan afdwingen?
    Door vriendjes proberen te zijn, door zoveel te rouleren dat iedereen ongelukkig is en door te denken dat ervaring belangrijker is dan kwaliteit...
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 november 2017 om 23:24
    Maar je verloor wel Keizer. 3 belangrijke punten op het eind.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 november 2017 om 23:25
    Ik vind dit soort opmerkingen ('Donny had er blijkbaar een dagje langer voor nodig') niet handig van Keizer. Hij werkt hiermee onrust in de hand en zet van Beek openlijk in een hoekje.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 november 2017 om 23:26]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22267
    dinsdag 21 november 2017 om 23:35
    Hij heeft ook het denkvermogen van een trage kleuter.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 november 2017 om 07:27
    Hij is denk op z'n pik getrapt omdat Donny zich openlijk negatief had uitgelaten over zijn beslissing om hem ernaast te zetten.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4975
    woensdag 22 november 2017 om 10:07
    Onbegrijpelijk inderdaad. Hij geeft commentaar op Donny paar dagen geleden dat hij het niet netjes vond dat hij zich via de media had uitgelaten en dat was al raar omdat hij dat op dat moment zelf ook deed... daarna maakt hij de fout om na zn goede wedstrijd wederom Donny via de media te bekritiseren om te zeggen dat hij het niet handig had gedaan maar voor de rest niks wilde zeggen en bleef als een pop daarna maar antwoorden dat hij uitstekend had gespeeld, hij had uitstekend gespeeld... maar dat is niet mijn vraag wat was er niet handig? Ja maar hij had uitstekend gespeeld...

    En nu gaat Keizer weer in de media Donny afkraken en zeggen dat hij een voorbeeld moet nemen aan Lasse en Klaas-Jan? Laat Keizer zelf eens een voorbeeld nemen aan Van Gaal of Mourinho op dat gebied. Die zouden hun spelers altijd beschermen en dat soort problemen altijd binnenskamers oplossen.
    Maar ja die hebben ook het respect van de spelers.

    Keizer is echt ongeschikt voor een topclub, hij beheerst het sociale aspect, het vertrouwen geven, totaal niet... Misschien moet Hiddink hem helpen, die is daar juist ijzersterk in.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1055
    dinsdag 21 november 2017 om 23:25
    Feyenoord zorgde met het verlies in Engeland voor een twijfelachtige primeur. Het is de eerste Nederlandse ploeg ooit die de eerste vijf groepswedstrijden in de Champions League verliest. Het negatieve record van vier nederlagen werd tot dinsdag gedeeld met het Willem II van het seizoen 1999/2000.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 november 2017 om 23:39
    ?????? Dit gaat over Keizer en van Beek.
    Vind ik leuk
    Springbok +969
    woensdag 22 november 2017 om 09:18
    Nee. Over Keizer en van DE beek.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 november 2017 om 09:24
    Applaus voor jezelf
    Vind ik leuk
    Springbok +969
    woensdag 22 november 2017 om 11:10
    *klap klap klap*
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    dinsdag 21 november 2017 om 23:43
    Ook dat is triest ja :-)
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2846
    woensdag 22 november 2017 om 05:40
    En datzelfde Feyenoord word in nog geen 50 jaar kampioen. Ik heb totaal geen hekel aan Feyenoord, maar dit Feyenoord hangt als los zand aan elkaar. Een beetje trainer kan met dit materiaal er nog wel wat uithalen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 november 2017 om 23:25
    het is natuurlijk een goede reden om iemand te wisselen als hij te vaak in de basis staat.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    dinsdag 21 november 2017 om 23:44
    Een Keizer bepaald.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 november 2017 om 23:49
    op papier ja maar in de praktijk. hennie en dennis hebben een dikke vinger in keizer zijn anus.
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2846
    woensdag 22 november 2017 om 05:43
    Anus? Vinger in de pap bedoel je...
    Vind ik leuk
    Herr Fristi +1292
    woensdag 22 november 2017 om 06:52
    Pap met cacao en krenten in dit geval ;)
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    dinsdag 21 november 2017 om 23:27
    Keiser heb gelijk die vd reek kent er geen snars van !
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    dinsdag 21 november 2017 om 23:45
    U heeft geen gelijk en ik denk dat u er nog minder van kan.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11145
    woensdag 22 november 2017 om 03:25
    Wie zijn Keiser en vd reek?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 november 2017 om 23:30
    zo goed speelde van de beek ook niet .hij heeft een terugval gehad ten opzichte van vorig jaar.
    niet iedereen kan spelen spelers mekkerren te snel als ze ernaast gezet worden.
    speel je niet goed dan sta je ernaast klaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 november 2017 om 23:30
    Door die domme actie van JOU keizer is er verloren. Kijk naar jezelf en niet naar anderen.
    Vind ik leuk
    Jajaja +187
    woensdag 22 november 2017 om 08:26
    Utrecht was tactisch en individueel ijzersterk, blijft moeilijk om credits aan andere te geven....
    Vind ik leuk
    woensdag 22 november 2017 om 12:46
    Dat ook, maar die keizer heeft daar wel invloed op gehad. Als hij niet een winnend team had veranderd hadden ze misschien wel ertegen opgewassen geweest. Keizer is gewoon een schande voor alle trainers .
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22267
    dinsdag 21 november 2017 om 23:37
    Ja Donny, spiegel je even aan Lasse die bij elke nieuwe trainer te lam is om 100% te geven in het begin en zich daarna in de basis moet spelen.
    Vind ik leuk
    Lusitano +232
    dinsdag 21 november 2017 om 23:57
    Keizer heeft gelijk echter moet hij de media daar niet bij betrekken. Hij hoeft zicht niet direct te verantwoorden bij de media voor verbeterpunten van individuele spelers.

    1.Feedback altijd 1 op 1.
    2. Nooit media bij betrekken hooguit direct leidinggevenden waar hij verantwoording bij af moet leggen.
    3. Duidelijk voorbeeld van iemand die nog niet genoeg media ervaring heeft. Allemaal leermomenten zeker voor de trainer. Hij geeft geen leiding aan een frontoffice van een willekeurige kleine onderneming waar geen verantwoording aan de media verplicht is maar zou daar wel wat van kunnen leren!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 00:01]
    Vind ik leuk
    Gerro +5453
    woensdag 22 november 2017 om 00:23
    Hoelang gaan Keizer en Donny het hier nog over hebben. Lijkt me beter Hoofdstuk sluiten en doorgaan en vooruit kijken.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2679
    woensdag 22 november 2017 om 01:01
    Ik denk dat Frenkie en donny volgend seizoen weg zijn. Zelfde scenario als tete en riedewald.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18386
    woensdag 22 november 2017 om 05:35
    Toch wel lekker dat je dit allemaal lekker in de media gooit.
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2846
    woensdag 22 november 2017 om 05:45
    Ajax moet er Jurgen Klinsmann eraan zetten. Die krijgt dat Hollandse voetbalschool erwel uit!
    Vind ik leuk
    Ale +3614
    woensdag 22 november 2017 om 07:10
    Wat een koekenbakker die Keizer. Snapt er echt geen hout van!
    Vind ik leuk
    DEWEE +1930
    woensdag 22 november 2017 om 07:12
    Als je nog harder kunt trainen dan doe je daarvoor dus iets niet goed oftewel je geeft niet álles. Van een prof mag je toch altijd 100% verwachten ook op een training. Of bedoelen ze meer trainen?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 07:12]
    Vind ik leuk
    Kay Pxix +486
    woensdag 22 november 2017 om 08:17
    Dit had hij intern moeten houden als trainer
    Vind ik leuk
    3Bier +5883
    woensdag 22 november 2017 om 09:24
    Onnodig dit van Keizer. Hij had al na de wedstrijd van zaterdag al de nodige opmerkingen over vd Beek. Vd Beek heeft het goed opgepakt en heeft laten zien dat hij geprikkeld was. Dan denk je klaar, zand er over. Maar nee, we gooien nog even in de media dat hij niet goed getraind heeft. Waar is dit nu voor nodig. Moet vd Beek nogmaals geprikkeld worden? Zo jaag je je eigen spelers in het harnas. Hou het lekker intern. Waarom zou je ons moeten laten weten waarom vd Beek gepasseerd was (3 weken geleden!!) Keizer is niet erg handig met de media. Terwijl ik hem juist rond de situatie met Nouri ijzersterk vond communiceren.
    Hoop dat vd Beek en ook F. de Jong niet door een passant worden weggejaagd, zoals eerder bij Riedewald en Tete.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 november 2017 om 14:53
    Heel handig van Marcel Keizer om al deze zaken in de media te bespreken. Ik denk dat het niet lang duurt voordat die gasten klaar met hem zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Huntelaar en Schöne gaan harder trainen en klaar. Donny blijkbaar niet'