VP-voetbalkantine: 'Terugkeer Van Marwijk bij Saudi-Arabië zou belachelijk zijn'

VP-voetbalkantine: 'Terugkeer Van Marwijk bij Saudi-Arabië zou belachelijk zijn'

woensdag 22 november 2017 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'Feyenoord heeft een topprestatie geleverd tegen City'
Stelling 2: 'Peter Bosz ligt er na aanstaande zaterdag uit bij Dortmund'
Stelling 3: 'Terugkeer Van Marwijk bij Saudi-Arabië zou belachelijk zijn'

Heb je een idee waarmee deze rubriek verbeterd kan worden? Elke suggestie is welkom, van suggesties voor stellingen tot concrete tips voor de verdere invulling. Drop je ideeën daarom gerust in het reactiesysteem!

Plaats een reactie

woensdag 22 november 2017 om 11:02
1)nee, feyenoord heeft hun best gedaan maar het was tegen een city dat met een veredeld 1e speelde en ook speelde ze nergens meer voor.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 17:05
En Feyenoord speelde met het beste team dan volgens jou?
Vind ik leuk
maxx4 +348
woensdag 22 november 2017 om 11:03
Topprestatie wanneer het een punt had opgeleverd, nu was het goed.
Vind ik leuk
Nuance +3169
woensdag 22 november 2017 om 17:42
Eens. En mensen; het is maar een stelling hoor. Dit wordt niet opgenomen in de grondwet of zo. Als ik de reacties hier lees. Wat een discussie over een lullig stellinkje.
Vind ik leuk
Leedz +3700
woensdag 22 november 2017 om 11:04
Gaan wij nu een verlies als Topprestatie zien?

Jemig wat zijn wij diepgezonken als voetballand zeg
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 11:04
Nee
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 11:06
Als Feyenoorder wil je dat na een verlies niet horen denk ik.
Verliezen blijft verliezen en dus geen topprestatie.
Vind ik leuk
Stranger +1790
woensdag 22 november 2017 om 11:48
Als Feyenoordsupporter helemaal mee eens.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 11:10
Goed gespeeld maar geen topprestatie.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 11:11
'Feyenoord heeft een topprestatie geleverd tegen City'

Deze stelling kun je nauwelijks serieus nemen. Kijk naar de omstandigheden, City heeft 15 uit 5, kan lekker rouleren en zonder enige druk hun wedstrijdjes spelen. Als het er echt om was gegaan gisteren dan waren ze met 6-0 weggespeeld.



Vind ik leuk
Stranger +1790
woensdag 22 november 2017 om 11:47
Als het er echt had om gegaan was het om de eerste plaats gegaan!
Dan had Feyenoord een andere( hogere) begroting dus andere ( betere) spelers. Dus was het geen 6-0 geworden.
Dus je hele verhaal is gelul in de ruimte.
Vind ik leuk
Bergwag +157
woensdag 22 november 2017 om 13:11
Over gelul in de ruimte gesproken man...

Hij vergelijkt t alleen met wedstrijden die city speelt die ergens over gaan, met die instelling van city in deze wedstrijd was t idd 6-0 ofzo geworden.

City heeft Feyenoord laten leven en een goed gevoel gegeven. Maar dat heeft meer met City te maken dan met de Rotterdammers.
Vind ik leuk
Stranger +1790
woensdag 22 november 2017 om 23:14
Jij lult al net zo dom.
Het enige wat je weet is dat City met 1-0 gewonnen heeft in de 87 ste minuut. De rest is speculatie.
Ik snap wel dat je , je af wilt zetten omdat je clubje door een aantal Noren kansloos weg gespeeld zijn. Dat doet echter niets af aan het feit dat alles wat je zegt over hoe het gegaan zou kunnen zijn speculatie is!
Vind ik leuk
Bergwag +157
donderdag 23 november 2017 om 10:05
Hahahahaha! Dat is wel t minste waar ik nu mee zit. Dat was toen flink balen maar nu niet meer.

Zo mooi dat je Ajax erbij betrekt terwijl ik daar geen woord over gezegd heb trouwens.

Omdat je wedstrijden vergelijkt en tuurlijk is t speculeren, maar wel realistisch blijven he. Als city voluit gaat ben je nergens...
Vind ik leuk
Stranger +1790
donderdag 23 november 2017 om 12:17
Zoals ik al zei speculatie en anders niets!
Vind ik leuk
Bergwag +157
donderdag 23 november 2017 om 21:28
Dus jij verwacht dat het ook zo zou zijn gegaan als city bv de eerste plek nog niet veilig had?
Vind ik leuk
Stranger +1790
donderdag 23 november 2017 om 23:16
Zoals ik al zei speculatie en anders niets. Dat kan in positieve als in negatieve zin zijn.
Het enige wat we voor de wedstrijd wisten was dat City boven aan stond met alleen winst partijen en Feyenoord onderaan met 0 punten.
Wat we ook wisten is dat City de betere spelers heeft.
Verder kun je heel veel theorieën op de wedstrijd loslaten maar zeker is er niets. Daar doet het feit of City de punten wel of niet nodig had niets aan af.
Vind ik leuk
Bergwag +157
vrijdag 24 november 2017 om 11:29
Dat vraag ik niet
Vind ik leuk
Stranger +1790
vrijdag 24 november 2017 om 12:22
Ja , zelfs nog een overwinning voor Feyenoord!
Vind ik leuk
Bergwag +157
vrijdag 24 november 2017 om 13:58
Kijk! Dat vraag ik!
Ouwe optimist hehe
Vind ik leuk
Stranger +1790
vrijdag 24 november 2017 om 14:48
Of een grote leugenaar. Oud klopt wel ;-)
Vind ik leuk
Bergwag +157
vrijdag 24 november 2017 om 16:55
Hahahaha laten we t maar op optimist houden
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 14:21
Ik snap dat je op je pik getrapt bent, dat zou ik ook zijn als je week in, week uit voor lul staat in de CL.

Ik zal het je nog een keer uitleggen. Als City deze 3 punten hard nodig zou hebben gehad om bijvoorbeeld de groepswinst te pakken en met bijvoorbeeld 5 goals verschil had moeten winnen, dan was ze dat gelukt. Om het je nog makkelijker te maken, City deed er gisteren eigenlijk helemaal niks aan en nog hadden ze geen enkel probleem met feyenoord.

Het zegt ook veel dat de Engelse pers vrij lovend is over feyenoord. Ze worden namelijk zielig gevonden en totáál niet als bedreiging gezien.

Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 22 november 2017 om 15:14
Wordt er wekelijks CL gespeeld? Heb ik wat gemist zeker. :-)
Vind ik leuk
Stranger +1790
woensdag 22 november 2017 om 23:17
Voor lul sta je als je kansloos door een stel Noren uit de voorrronde EL gegooid wordt. Niet als je van clubs verliest die een begroting hebben die 4 keer groter is en een selectie die het half miljard ruimschoots aftreft!
En geef eens een bewijs dat City als het nodig was met 5 goals verschil zou winnen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 05:18]
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 22 november 2017 om 11:12
Top prestatie nee, wel gewoon prima gespeeld. Ik vond van Beek wederom heel sterk verdedigen ben blij dat hij er weer bij is.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 11:14
Tuurlijk was het geen topprestatie.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 11:17
Feyenoord heeft een Kut prestatie geleverd tegen City. Klaar!
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 11:17
City speelde op halve kracht, maar verliezen kan geen topprestatie zijn
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 11:18]
Vind ik leuk
jepo10 +275
woensdag 22 november 2017 om 11:22
Als we dat echt vinden kunnen we beter stoppen met voetballen in Nederland, hoe kan je 1-0 verliezen nou een top prestatie vinden.. Degene die deze stelling uberhaupt heeft geopperd kan sowieso beter een andere sport gaan volgen.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 11:23
ze hebben hun best gedaan, maar een topprestatie nee. City geloofde het wel een lieten de helft van hun spelers in Engeland. Hadden ze ook niet nodig om op minder dan halve kracht met 1-0 te winnen.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 12:24
Waar was de andere helft dan?

Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
woensdag 22 november 2017 om 11:33
Als Feyenoord echt in de top kan presteren, is de rangschikking in de ED een
raadsel.........
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 22 november 2017 om 18:58
Feijenoord hield tegen City vooral tegen, dat is wat anders dan in de top presteren.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 11:35
Iedere speler van City heeft ongeveer meer gekost dan Feyenoord in z'n hele bestaan heeft uitgegeven. Ook die zogenaamde 2e elftal spelers van City. Ik lees de hele week dat ze zelfs door het 2e en 3e afgeslacht zouden worden. Dan is dit, terwijl een gelijkspel verdiend was, geen dramatisch resultaat.
Okee, ze waren niet op en top gemotiveerd, en die Mangala is nog slechter dan Diks, maar toch!
Ik heb gewoon een aanknopingspunt nodig en grijp me dus vast aan ieder "lichtpuntje" haha
Vind ik leuk
dhrwobo +9759
woensdag 22 november 2017 om 11:42
Topprestatie. Het is maar net hoe je het ziet. Tegen een gemankeerd City hebben ze zich kranig geweerd. Voor de kwaliteiten van Feyenoord is het een topprestatie, maar objectief qua voetbal is het gewoon te noemen.
Vind ik leuk
Ajacied02 +2041
woensdag 22 november 2017 om 11:49
Winnen is pas een topprestatie, gelijkspel is goed en 1-0 verlies waar je heel lang niet de mindere was is boven verwachting maar nog steeds verloren

Als ze niet winnen ligt hij eruit, uit de cl en op een flinke achterstand in de competitie
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 15:15]
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 12:16
Stelling 1: ik ben als Ajacied best wel trots op het Feyenoord van gisteravond, gisteravond kan je ze niets verwijten!
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 12:41
ja! huldigen
Vind ik leuk
tikkietoe +3009
woensdag 22 november 2017 om 12:45
Stelling 1) Verliezen is geen topprestatie, een punt pakken is een prestatie, 3 punten een topprestatie.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 22 november 2017 om 18:56
Als je gelijkspeelt tegen VVV en dan 4 dagen later bijna gelijkspeelt tegen City, dan is dat een sprong vooruit.
Vind ik leuk
Koeien +1598
woensdag 22 november 2017 om 13:00
Mja, "topprestatie"... is dat als amateurploeg doordringen tot de halve finale van de beker of is dat 20 wedstrijden ongeslagen blijven in 1 van de beste leagues van de wereld met een doelsaldo van gruwelijke proporties?

Ik vind dat Feyenoord gisteren de juiste tactiek koos en op een realistische manier omging met een veel betere tegenstander. City kwam niet toe aan hun doorgaans prachtige passvoetbal en werden constant gestoord in hun spel. En door zo lang op nul te kunnen blijven had een lucky balletje van Feyenoord ook de uitslag kunnen bepalen. Ik denk dat ze de best mogelijke aanpak hebben gehanteerd.

Het werd dus geen mega-overwinning voor City terwijl ze dit seizoen dat zelfs tegen top-PL clubs hebben behaald. Dus zeker petje af voor v. Bronckhorst en zijn ploeg.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 13:31
Alles minder dan 3 punten kun je geen topprestatie noemen.. Met een punt hadden ze het nog redelijk gedaan.. Tegen dit MC waren nog best 3 punten te halen.. Ik vind het een wanprestatie met weinig lef.
Vind ik leuk
MojoRisin +1628
woensdag 22 november 2017 om 14:12
2: Als ze niet winnen wel lijkt me..
Vind ik leuk
Gypsy +13
woensdag 22 november 2017 om 14:19
2. Nee, natuurlijk niet.
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 22 november 2017 om 14:23
2 ja kans zit er dik in! Als de KNVB het maar niet in hun hoofd halen om hem aan te stellen...
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 14:31
1 Nee, we moeten een wedstrijd verliezen toch niet als een top prestatie gaan zien?
2 Jammer genoeg denk ik dat Bosz na verlies er wel uit ligt... de volgende Nederlandse trainer
Vind ik leuk
Mari +2241
woensdag 22 november 2017 om 14:32
Wij hebben de beste trainers. Wij hebben veel talent. Wij hebben geen buitenlandse trainers nodig. Wij presteren voor geen ene moer.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 14:53
Stelling 1: 'Feyenoord heeft een topprestatie geleverd tegen City'
Nee. Ze hebben een degelijk tot goede prestatie geleverd met een teleurstellend resultaat.

Stelling 2: 'Peter Bosz ligt er na aanstaande zaterdag uit bij Dortmund'
Ben bang van wel. Al zou hij tegen Schalke winnen, er is al teveel aan zijn stoelpoten gezaagd.
Vind ik leuk
tikkietoe +3009
woensdag 22 november 2017 om 14:58
Stelling 2) ik houd er sterk rekening mee. Ook met de Nederlandse trainers in Europa gaat het niet best.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 15:15
Stelling 2: nee, ze winnen van Schalke 04.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 15:40
Feyenoord heeft het gewoon goed gedaan, ik vind een topprestatie ook wel weer wat overdreven want dat was het pas als ze hadden gewonnen.

maar in de samenstelling waarin Feyenoord speelde (eigenlijk min of meer al de afgelopen 5 wedstrijden zonder je sterkhouders Botteghin, Van der Heijden, Jorgensen, Nieuwkoop en gisteren dan ook EL Ahmadi)

en dan hebben we het over City zonder een paar spelers maar zelfs de bank is top bij City.

dan heeft Feyenoord gewoon naar mogelijkheden een goeie wedstrijd gespeeld.

Had Feyenoord al zijn spelers in de gehele champions league wedstrijden tot zijn beschikking gehad dan waren denk ik de resultaten mischien ook wel beter geweest. mischien niet per direct met punten maar wel minder tegengoals en beter voetbal.

PSV of Ajax zouden waarschijnlijk ook geen punten halen als ze 5 vaste mankrachten zouden missen alles moet gewoon in al die wedstrijden meezitten en op zijn plaatsvallen net zoals in de competitie nu het geval is met PSV.
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 15:42]
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 22 november 2017 om 16:05
Feijenoord heeft tegengoals voorkomen, maar om mee te doen zal je meer moeten brengen dan schotjes van afstand dan moet ook de rest van het team aansluiten en lef tonen.
Feijenoord zit in een rotperiode, dan moet je gewoon blij zijn hiermee.
Dit kleine verlies, geeft hopelijk komend weekend moed om tegen een ploeg van VVV-niveau het wat beter te doen.

2. Bosz... de geilheid van die vraag bevreemd mij altijd.
Deze coach probeert met lef te spelen, wees daar blij mee. Winnen zonder leuk voetbal, vergeet ik altijd heeeeel snel.
Ga nou niet aan de stoelpoten zagen van die ene Nederlander die nog durft te vermaken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 16:08]
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 16:50
'Peter Bosz ligt er na aanstaande zaterdag uit bij Dortmund'

Dat denk ik niet. Dortmund is niet een club die snel de trainer ontslaan. Bovendien is het probleem bij Dortmund klip en klaar. Achterin lijkt het nergens op.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 22 november 2017 om 18:53
Moet hij anders gaan spelen?
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:14
Was bij Ajax de achterhoede ook niet het zwakte punt. Niet omdat de verdedigers te slecht waren maar omdat deze veel te aanvallend moesten voetballen?
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 17:29
1. Tot het doelpunt viel was Feyenoord inderdaad bezig met een top-prestatie, want je speelt tegen het sterkste team van de wereld op dit moment, notabene in hun eigen stadion. Ik las dat ze al 16 (?) wedstrijden op rij gewonnen hadden in alle competities. Maar uiteindelijk staan ze toch onverdiend met lege handen, dus uiteindelijk is het geen topprestatie.
2. De kans is zeker groot, maar als we de directie moeten geloven, hebben ze het volst vertrouwen in hem. Maar het was inderdaad gister om niet aan te zien, er moet duidelijk wat gaan veranderen daar. Van koploper naar de 5e plek in de Bundesliga, 3e plek in de Champions League en nog niet zeker van Europa League.
3. Nee, het zou gerechtigheid zijn voor Van Marwijk. Hij verdiend het gewoon om er bij te zijn met Saudi-Arabië, hij is mede verantwoordelijk voor deelname aan het WK. Hij kent de ploeg, de tactiek, de opstelling, het plan. Laat hem zijn klus afmaken, laat die Arabieren maar zijn voorwaarden respecteren en accepteren.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 22 november 2017 om 18:52
Nou... Saoudi Arabie... is niet een land wat je graag op je CV wilt.
Daar heeft alleen de familie Bush vrienden.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 17:44
3 nee het zou geniaal zijn
Vind ik leuk
tikkietoe +3009
woensdag 22 november 2017 om 17:45
3) nou belachelijk, belachelijk veel geld.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 22 november 2017 om 18:49
Marwijk leverde een prima prestatie met een toen nog goed Oranje.
Heb nooit begrepen waarom er toen geen grote clubs kwamen.
Dat hij bij de Saoedies uitkwam is raar.
Het voetbal van Bert was nooit uitmuntend, maar er zaten ook nooit domme opstellingen bij en toch geen kans krijgen.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:15
3. Natuurlijk niet als je zoveel geld als daar zou kunnen verdienen zou iedereen gaan.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:19
Feyenoord presteerde boven verwachting tegen een degelijk Man city.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

VP-voetbalkantine: 'Terugkeer Van Marwijk bij Saudi-Arabië zou belachelijk zijn'