Van Gaal dient Amrabat van repliek: 'Ik denk dat het dan niet zo geweldig is'

Van Gaal dient Amrabat van repliek: 'Ik denk dat het dan niet zo geweldig is'

woensdag 22 november 2017 om 13:10

Louis van Gaal denkt niet dat het imponerende Manchester City dit seizoen de Champions League gaat winnen. De voormalig trainer van onder meer Ajax, FC Barcelona, Bayern München, Manchester United en Oranje zei dat dinsdagavond bij Ziggo Sport.

Als analist was Van Gaal aanwezig bij de Champions League-ontmoeting tussen City en Feyenoord in Manchester. Na de wedstrijd, die in een 1-0 zege voor de sterrenformatie van manager Pep Guardiola eindigde, zei Sofyan Amrabat dat The Citizens momenteel het beste team ter wereld hebben. Van Gaal denkt daar anders over. 

"Ze hebben een voorhoede die heel veel kan en een middenveld van spelers die mensen voor de keeper kunnen zetten. Dus ze maken over het algemeen meer doelpunten dan de tegenstander. Maar tegen tegenstanders van betere kwaliteit denk ik dat hun verdedigende kwaliteit niet zo geweldig is."

"Ik hoop voor Pep dat-ie de Champions League wint, met dit voetbal ook, want dat vind ik knap, maar ik ben bang van niet."

Lees ook: Van Gaal over 'ongelooflijke' Feyenoord-fans: "Beste publiek van Nederland"

Lees meer over:Manchester City

Poll

Denk jij dat City dit seizoen de Champions League wint?

(539 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 22 november 2017 om 13:19
Dit jaar maken ze een grote kans! Spelen naar mijn mening momenteel het beste voetbal
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 13:26
Maar helaas is het zeldzaam dat het beste voetbal wint ;)
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 13:38
finaletje city united lijkt mij wel wat.

voetbal tegen anti voetbal

pep tegen josè.

soort van typische actie film, goed tegen het kwaad.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 14:06
Ik hoop dat United er meteen na de groepsfase uitgeknikkerd wordt. Tegen die kleine tegenstanders winnen ze allemaal wel makkelijk maar zodra er een tegenstander van formaat tegenover ze staat, laat Mourinho zijn spelers als laffe hondjes met de staart tussen de poten voor de goal hangen.
Schandalig om na deze uitgaven en met dit materiaal nog steeds dat angsthazenvoetbal te spelen.

Het is niet om aan te gluren. Had eerst grote sympathie voor United maar daar is weinig van over.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 14:11
united is puur marketing op dit moment, en het gaat ook alleen maar om resultaten pakken. daar past josé wel goed bij.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 14:01
Barca heeft genoeg gewonnen met goed voetbal
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 00:51
Zie vorig seizoen...
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 13:28
Het beste voetbal wint niet altijd, jammer genoeg.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 14:00
Maar City wel denk ik ;-)
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 13:39
v Bronckhorts zei gisteren op Ziggo Sport " mijnheer van Gaal"....Louietje kreeg toen wel een stijve aan zijn gezicht te zien
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 13:21
Ik zou het prachtig vinden als een ultieme underdog een keer wint. Een Celtic of een Red bull Salzburg ofzo, altijd die doodsaaie, voorspelbare finales en halve finales. Lang leven het geld!
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 13:36
Helemaal mee eens. Maarja de bobo's van de UEFA zijn teveel gehecht aan hun snoepreisjes, dus die blijven de grote landen vrolijk voortrekken.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 17:40
Ja heel romantisch, maar helaas :)
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 13:23
Dagt even aan de "titel" te lezen dat ie het over Gio had.....
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
woensdag 22 november 2017 om 13:28
De hele achterhoede plus de keeper is dit seizoen anders toch wel zeer zeer goed bezig
Vind ik leuk
Reyhan +80
woensdag 22 november 2017 om 15:41
klopt, maar ik betwijfel of ze tegen een Barca/Real Madrid/Bayern Munchen en met name PSG ook zeer zeer goed bezig zullen zijn. Dat is toch van een ander categorie. Persoonlijk denk ik zelfs dat geen enkele verdediging opgewassen is tegen de aanval van PSG, al hoop ik dat ik ongelijk zal krijgen wanneer Bayern thuis PSG treft.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
woensdag 22 november 2017 om 16:48
Tuurlijk is dat andere koek maar ik heb er volste vertrouwen in.

En als ze een goal of 2 tegen krijgen maakt de voorhoede er wel een paar extra
Vind ik leuk
GaryGL +135
woensdag 22 november 2017 om 13:30
Altijd dat gezeur over die verdediging. Van praktisch elk team wordt gezegd dat de verdediging de zwakste linie is. Onzin. Alle topteams hebben een goed verdediging. Het gaat allemaal om spelopvatting. De belangrijkste reden dan ManU zo weinig tegendoelpunten heeft is omdat ze poepsaai spelen
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 13:48
mischien wel PSG tegen City

lekker aanvallend voetbal met veel doepunten
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 14:02
Als City de PL maar wint. 200 miljoen rijker.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 14:45
Tja, Real, PSG, Barca, City... ze maken allemaal wel een kans. Geen een die er echt bovenuit steekt.
Vind ik leuk
Korm +23125
woensdag 22 november 2017 om 14:56
City zit nog wel onder barca, bayern en real hoor
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 15:13
Mwa, Real presteert slecht in de competitie. Van het voetbal van Barca ben ik ook niet kapot. En Bayern is ook niet wat het geweest is. Ik denk niet dat City voor ze onder doet. Maar we zullen zien.
Vind ik leuk
Korm +23125
woensdag 22 november 2017 om 15:14
inderdaad, ik ben ook benieuwd :)
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 16:06
Denk wel dat City dit jaar de CL wint een vermoedelijk in een finale met PSG of Real
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 16:13
Bara wint gewoon de cup weer
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 16:14
Barca
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 17:28
Barca, Real en ook Bayern sla ik hoger aan dan City.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Gaal dient Amrabat van repliek: 'Ik denk dat het dan niet zo geweldig is'