Duidelijk signaal uit Eredivisie-top voor KNVB: Ik ben ambitieus, zonder twijfel

Duidelijk signaal uit Eredivisie-top voor KNVB: "Ik ben ambitieus, zonder twijfel"

woensdag 22 november 2017 om 19:05

Gerard Nijkamp heeft de ambitie om aan de slag te gaan als technisch directeur bij de KNVB. Op dit moment bekleedt hij dezelfde functie bij PEC Zwolle.

Het is niet zo dat PEC, de huidige nummer drie van de Eredivisie, binnenkort verder moet zonder Nijkamp, maar de technisch directeur heeft wel ambities. In 2016 was hij al eens dicht bij een move naar de KNVB, maar de voetbalbond koos toen voor de in juni weer vertrokken Hans van Breukelen.

"Ik ben ambitieus, zonder twijfel. Vooralsnog kan ik mijn ambities verwezenlijken bij deze mooie club", aldus Nijkamp in Voetbal International over PEC. "Natuurlijk komt er ook een dag dat ik mijn vleugels uitsla. Of dat bij de KNVB is? In media gaat het vooral om grote namen. Fred Rutten, Louis van Gaal, Guus Hiddink... Gerard Nijkamp is geen naam."

"Inhoudelijk heb ik wel het een en ander bewezen. Hans van Breukelen vonden ze destijds meer een gezicht dan Gerard Nijkamp. Gelukkig hebben de mensen met wie ik destijds aan tafel zat, later gezegd dat het een fout was", besluit de PEC-directeur, die ook wordt gelinkt aan Vitesse. "Met die interesse ben ik niet bekend."

Plaats een reactie

HansVites +2210
woensdag 22 november 2017 om 19:10
Ik vond het geen gezicht die van Breukelen.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:22
Nijkamp bij Vites lijkt me erg goed. Hij presteert geweldig met de middelen daar !,
Vind ik leuk
Rodajc +2165
woensdag 22 november 2017 om 20:17
Presteren met weinig middelen is wat anders dan presteren met veel middelen. Bij Vitesse zijn de verwachtingen toch hoger en kan er minder vanuit de luwte gewerkt worden, daar komen ook nieuwe kwaliteiten bij kijken natuurlijk
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:37
Klopt. Maar als je nu bv 500.000 hebt en bij Vitesse 1.000.000 kan je er wellicht betere spelers/voorziningen mee behalen. Vergeleken met een andere TD dan.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:36
Die man die ging knielen voor Dirk is toch ook sindsdien ongeloofwaardig? Gerbrands, van Praag en van Gaal!
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:12
Hans van Breu......wie?
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:18
100% voor Van Gaal gaan! En anders een andere grote naam.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:24
Nee, geen Van Gaal. Een jonge ambitieuze kandidaat nemen. Een hervormer. Geen persoon die over een paar jaar met pensioen gaat. Zo goed als hij als trainer ook was, zo weinig heeft hij als TD-er bewezen. Hij kwam indertijd met het masterplan. Dit is het gevolg...
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:42
Ik krijg altijd een beetje de kriebels van mensen die zelf gaan verkondigen hoe ambitieus ze zijn. Het is gelukkig wel een voetbal ipv een zakenmannetje dat zou nog erger zijn. Het belangrijkste is dat die Bert van Oostveen en zijn kliek zo snel mogelijk oprot!
Vind ik leuk
52N6E +256
woensdag 22 november 2017 om 19:38
Juist geen grote namen meer alsjeblieft Laar de KNVB nou eens fasciliterend en voorwaardenscheppend bezig zijn ipv mannetjes die hun eigen ego belangrijk vinden. Daarom is Gerard Nijkamp een prima kandidaat. Gaat niet prat op zijn status en is net als bijvoorbeeld Bert van marwijk destijds een onbekende maar wel iemand met een staat van dienst.
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 19:38]
Vind ik leuk
HanV +2228
woensdag 22 november 2017 om 19:18
TD bij een club is iets anders dan bij de KNVB.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:34
Zoveel mogelijk resultaat behalen uit de krachten van een organisatie is de rode draad. En dat is op beide van toepassing.
Vind ik leuk
52N6E +256
woensdag 22 november 2017 om 19:35
Wat is daar dan het verschil tussen?
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:20
Als het Brands maar niet wordt
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:24
Of Van Geel of zo'n andere 'has been'.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:25
Precies
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:34
Ik vind die Gerbrandsnou echt een ideale vent voor NL
Vind ik leuk
52N6E +256
woensdag 22 november 2017 om 19:34
Gerard is een een topkandidaat. Maar alle topkandidaten hebben alleen succes als ze in alle stilte zonder veel publiciteit met een goed team iets kunnen opbouwen. Het is iemand die out-of-the-box kan denken maar ook de out of the box ideeen moet kunnen uitvoeren.
Vind ik leuk
Tossa +882
woensdag 22 november 2017 om 19:36
Huh? Wat is er sinds afgelopen weekend veranderd dat Pec ineens 3e staat?
Vind ik leuk
52N6E +256
woensdag 22 november 2017 om 19:42
Ineens ? Gerard en zijn team draaien gewoon al een tijdje mee met een gering budget halen ze grootse prestaties en toptrainers binnen. Altijd van die spelers en trainers waarvan je denkt...hmmm interessant maar nooit dat je denkt sjonge jonge wat een ongelofelijke sukkel... dit is wel iemand die voor stabiliteit kan gaan zorgen mits hij de ruimte en een goed team om zich heen krijgt....
Vind ik leuk
Twardt +189
woensdag 22 november 2017 om 20:01
Als je even naar de stand kijkt zul je zien dat PEC 4de staat.
Vind ik leuk
52N6E +256
woensdag 22 november 2017 om 21:24
3e of 4e maakt niet zoveel uit voor iemand die PEC toch niet volgt en al helemaal niet ingaat op de reacties die over Nijkamp gaan.
Vind ik leuk
Tossa +882
woensdag 22 november 2017 om 23:51
Ik begrijp je opmerking niet? Bedoel je dat ik Pec niet zou volgen of bedoel je daar jezelf mee?

Ik bedoelde inderdaad dat Pec niet derde maar 4e staat. Vandaar mijn opmerking.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:07
Zou een prima opvolger zijn van Allach
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 21:01
Laat hem nog maar even hier blijven, heb net het hele artikel in de vi gelezen, en hij weet wel waar ie mee bezig is.
Werd wel wat misselijk van alle managerspraat, maar dat zal je in die functie wel nodig hebben ofzo.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Duidelijk signaal uit Eredivisie-top voor KNVB: "Ik ben ambitieus, zonder twijfel"