'Tapia dreigt WK mis te lopen met Peru: Italië volgt situatie met belangstelling'

'Tapia dreigt WK mis te lopen met Peru: Italië volgt situatie met belangstelling'

woensdag 22 november 2017 om 19:25

Peru plaatste zich vorige week tegen koste van Nieuw-Zeeland als laatste land voor het WK, maar de kans bestaat dat de Zuid-Amerikanen volgend jaar niet naar Rusland gaat. Dat meldt het lokale Libero.

In Peru heerst onrust door een wetsvoorstel van minister Paloma Noceda, die ervoor wil zorgen dat de nationale voetbalbond onder controle van de regering komt te staan. Dat is tegen de regels van de FIFA. De wereldvoetbalbond accepteert geen politieke inmenging en heeft inmiddels om opheldering gevraagd.

Als het wetsvoorstel er toch doorheen komt en de FIFA niet akkoord gaat met de Peruaanse uitleg, kan dat Peru deelname aan het WK kosten. Bij het Zuid-Amerikaanse land zijn onder meer Renato Tapia (Feyenoord) en Jefferson Farfan (ex-PSV) international.

De gespannen situatie wordt met bijzondere interesse gevolgd door bijvoorbeeld Italië, dat in de play-offs om een WK-ticket werd uitgeschakeld door Zweden. Als Peru niet naar het WK mag van de FIFA, gaat het ticket waarschijnlijk naar een 'lucky loser'. Uit welk continent die komt, is nog onduidelijk.

Plaats een reactie

Vaag +2136
woensdag 22 november 2017 om 19:28
Lijkt me sterk, dat dit echt gaat gebeuren.)
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 19:29]
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:32
Als de FIFA consequent is moet het wel, ze hebben eerder landen uitgesloten. Maar ook voor deze situatie weet ik niet. Zou het wel triest vinden. Neem dan als regering een half jaar later de leiding, iedereen blij.!
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 19:32]
Vind ik leuk
Toppert +1154
woensdag 22 november 2017 om 20:09
Het hele artikel bestaat uit: als, als, dan misschien... en daar komt dus nog bij 'Als de FIFA consequent is' ... :) #Fakenews
Vind ik leuk
davidben +2559
woensdag 22 november 2017 om 20:05
Dit gaat echt niet gebeuren. De Peruviaanse overheid zal dit echt niet doorzetten als het WK in gevaar zou komen. Die minister zou dan worden gelyncht.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:20
Mij ook. Sensatienieuws.
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 22 november 2017 om 19:29
Zou het meest fair zijn als het naar Chili zou gaan dan lijkt me, gewoon vervangen door de gene die na Peru op de ranglijst stonden is het meest eerlijk vind ik. Of Nieuw-Zeeland zou in dat opzicht ook kunnen als verliezer van die play-off.
Vind ik leuk
HanV +2228
woensdag 22 november 2017 om 19:49
Ik zou Nieuw-Zeeland logischer vinden, als je de winnaar diskwalificeert dan wint de andere finalist. Maar Peru zal wel terugkrabbelen. Dat lucky loser lijkt mij onzin, je zou dan opeens een extra Europees land kunnen krijgen en dat ten koste van een plek voor Oceanië/Zuid-Amerika.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12257
woensdag 22 november 2017 om 20:58
Nieuw-Zeeland lijkt mij het meest logische...
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 21:15
Gewoon naar Nieuw-Zeeland! Snap dat dan.....
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:30
Tegen kosten? TEN KOSTE ANALFABETEN
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:37
PSV zou prima kunnen dienen als rol van 'Lucky Loser'.
Dat cluppie uit Eindhoven naar het WK, het zou wat zijn.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:43
Haha het zit diep he! Je zal bedoelen als 'lucky winner'.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:44
Het seizoen is nog maar net begonnen
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 22 november 2017 om 19:46
Inderdaad, en de titelrace is nu al beslist...
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 21:16
Vorig seizoen stonden jullie op een gegeven moment ook 8 punten voor, hoeveel punten was uiteindelijk het verschil met ons? Juist, 1 puntje maar. Er is nog van alles mogelijk. En het verschil met nu is ook nog dat jullie overtuigend en dominant speelden.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 22 november 2017 om 22:07
Ajax en bovenal Feyenoord laten het dit seizoen volledig afwachten. PSV wint ook haar slechte wedstrijden en scoort er vrolijk op los. Geen idee op welke wijze de spanning kan worden teruggebracht.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 12:47
Vorig seizoen hadden jullie ook een periode dat echt alles meezat en toen hadden jullie daarna ook een periode dat het soms tegenzat, denk aan Go Ahead uit. PSV speelt verre van overtuigend en krijgt makkelijk goals tegen, die gaan nog genoeg punten verspelen. Bovendien staat 'Ajax' nog 2x op het programma en Feyenoord 1x, dus nog genoeg obstakels, we zijn pas 12 wedstrijden bezig.

En over dat scoren: dat valt wel mee, Ajax (wat net als PSV niet overtuigend speelt) heeft maar 3 goals minder gemaakt.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:11
Hey het syndroom van depri is er ook weer. Heeft je psychiater je niet aangeraden geen Ajax meer te kijken. Meteen ontslaan die gast
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 21:17
Ik word wel depri van het spel van PSV ja... Dat zo'n clubje met dit spel bovenaan staat is slecht voor onze vaderlandse competitie.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 22:10
Ik heb nog wel een tweedelig pak voor je op marktplaats gezien. Kun je gebruiken als Ajax pyama maar vooral als zakdoek
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:46
@Mr. Football, Ruik ik daar Obsession van Calvin Klein? Vleugje bitter en een zure ondertoon. PSV eerst maar eens richten op kampioenschap, vervolgens op de CL.
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 19:50]
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:02
Psv is wel lucky maar ze winnen hun wedstrijden wel dus lucky loser slaat nergens op
Vind ik leuk
cheeks +2021
woensdag 22 november 2017 om 20:20
Nee joh, het risico dat ze winnen is veel te groot.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 21:40
voorlopig is "winner" beter op zijn plek . die heel goei ( naar eigen zeggen ) staan er nog ver achter.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 12:48
Volgens mij hoor je me nergens zeggen dat de anderen wel goed zijn.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:37
Gaat niet gebeuren. Peru volgend jaar gewoon op het WK
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:38
Het WK wordt nota bene in Rusland gehouden. Als er ergens de mogelijkheid bestaat dat de regering zich bemoeid met de voetbalbond dan is het daar wel. Grote kans dat Poetin zelf de opstelling maakt.
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 22 november 2017 om 19:41
Is een maatje van Dickie, dus zou me niets verbazen als Poetin de opstelling met een beetje hulp van Dickie maakt, werkte bij Gio ook dus waarom bij Poetin niet? ;)
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 21:16
*bemoeit
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:46
Ja hoor! Haal de wuppies maar weer te voor schijn en de 3 j's kunnen aan een nieuw WK nummer beginnen. WK we komen er aan!
Vind ik leuk
tikkietoe +3008
woensdag 22 november 2017 om 19:47
Peru moet wel een heel domme minister hebben dat hij dit plan met een veiliggesteld WK op de proppen komt. Als je zoiets wilt doen, dan wacht je toch tot Peru op het WK is uitgeschakeld?
Vind ik leuk
Het Brein +2222
woensdag 22 november 2017 om 19:59
Gewoon loten tussen alle niet geplaatste landen ter wereld! Buthan of Djibouti hebben dan ook nog kans...
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:15
Nee ben het wel eens met iemand hierboven. Dan de 2e op de lijst uit Zuid Amerika, Chili. Uit een ander deel kan de ploeg niet komen lijkt mij.
Ah Woudo was dat.
Vind ik leuk
Rodajc +2165
woensdag 22 november 2017 om 20:19
Ik zou Nieuw-Zeeland logischer vinden anders
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:25
Zoals ik hieronder zeg, van mij mogen zij ook gaan. Alleen lijkt mij het eerlijker als er dan een land uit dezelfde regio deelneemt.

Maar 99% gaat het vast toch niet gebeuren.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:19
Of gewoon Nieuw-Zeeland, aangezien die in de playoff verloor van Peru....
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:24
Ja dat kan ook nog, zou ik niet erg vinden. Maar er is voor gekozen dat zoveel ploegen per wereldgedeelte mogen deelnemen. En NZ hoort niet bij Zuid of midden Amerika.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 09:08
De plek die Peru heeft is een gedeelde plek met Oceanie. Daarom spelen ze tegen elkaar voor dat ene ticket. Als Nieuw Zeeland had gewonnen, was er 1 meer van Oceanie. Nu 1 uit Zuid-Amerika.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:00
Zo zou ik niet willen gaan. Ben benieuwd hoever de FIFA wil gaan om Italie alsnog op het WK te hebben.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:00
Zou echt geweldig zijn!
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:05
Voor nederland
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:11
Qatar bemoeit zich met PSG en daar hoor je de FIFA/UEFA niet over, beetje vreemd toch?
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:13
Gaat toch niet gebeuren. Mocht het toch zo zijn is er maar een vervanger en dat is nieuw zeeland
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:20
Fifa en consequent.... tja. Maar stel dat de fifa wel een keer consequent is, dan is het niet meer dan logisch dat Nieuw-Zeeland de plek van Peru inneemt.
Vind ik leuk
Twardt +189
woensdag 22 november 2017 om 20:29
Gaat echt niet gebeuren. Dat is politieke zelfmoord van de regering als ze niet terugkrabbelen.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:39
Stel voor dat dit gebeurd dan gaat er natuurlijk een land uit hetzelfde continent naar het WK. Maar ik ga ervan uit dan Peru gewoon gaat
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:51
Oranje is toch ook een Lucky loser ?
Vind ik leuk
Vato75 +944
woensdag 22 november 2017 om 21:03
Hup nederland naar het wk
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 21:13
En dan wordt NL als nog WK verklaard. Met terugwerkende kracht van 1978.

Eindelijk WK!
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 21:19
Quetering 1.000001 dat dit gaat gebeuren, bij de toto.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 06:37
Zal wel loslopen natuurlijk,complete volksopstand breekt er los daar.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 08:31
nieuw zeeland lijkt mij dan de eerste die in aanmerking komt
Vind ik leuk
peinke +850
donderdag 23 november 2017 om 10:56
Oh... wordt de FIFA-truckendoos weer ingezet om Italië nog binnen te loodsen ten koste van een beduidend minder land. Ik denk het wel! FIFA en de sport voetbal.... volledig naar de kloten door het grote geld en corrupte bestuurders. Bah!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Tapia dreigt WK mis te lopen met Peru: Italië volgt situatie met belangstelling'