PSV én Engeland als droom: Twijfelde vroeger wel eens of ik verder zou komen

    PSV én Engeland als droom: "Twijfelde vroeger wel eens of ik verder zou komen"

    donderdag 23 november 2017 om 07:03

    Jordy de Wijs is aan een indrukwekkend seizoen bezig bij Excelsior en hoopt dat hij volgend jaar een kans krijgt bij PSV. Zondag speelt de huurling tegen de Eindhovenaren, al is de kans groot dat hij door een blessure niet in actie kan komen.

    "Ik hoop in de toekomst op vertrouwen bij PSV en wil ooit in Engeland spelen", zegt De Wijs in gesprek met het Eindhovens Dagblad. "Hier gaat het nu goed en heb ik me als mens, maar zeker ook als voetballer ontwikkeld. Ik kan echt meer dan alleen maar tegenhouden, waar je hier meer mee te maken krijgt dan bij PSV. Ik hoop dat ik volgend jaar een echte kans krijg om een basisplek bij PSV te pakken."

    De Wijs is niet altijd zeker geweest van een echte kans bij PSV. "Dit seizoen geef ik alles voor Excelsior en daarna heb ik nog een contract voor een jaar bij PSV, waar ik vroeger wel eens twijfelde of ik wel verder zou komen. Ik kan me nog goed herinneren dat ik in de zomer van 2013 met mijn vader door de bossen op De Herdgang liep. Bij die wandeling heb ik hem gezegd dat ik me nog nooit zo goed voelde en zeker wist dat ik de Eredivisie zou gaan halen en mijn debuut bij PSV zou maken", aldus de centrale verdediger.

    Poll

    Wordt De Wijs een basisspeler bij PSV?

    (435 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 23 november 2017 om 07:10
    Van mij mag je het proberen in Eindhoven jordy. Goeie bouw als verdediger. Met een goeie kop.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20704
    donderdag 23 november 2017 om 07:38
    Zie liever Obispo een kans krijgen
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 07:44
    Ondanks dat ie een prima verdediger is gaat het het bij PSV nooit redden. Je kunt je afvragen waarom ze bij PSV nog een jeugdopleiding hebben. De kans dat je een kans krijgt is denk ik 85 procent. Veel te bang om te verliezen. Er lopen genoeg goede spelers in de jeugd van PSV maar het is maar sporadisch dat er één doorbreekt. Spelers als Jordy de Wijs en Sam Lammers hadden allang in de basis moeten staan bij PSV.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1602
    donderdag 23 november 2017 om 07:52
    Mee eens. Maar ik vraag me af of ze wel goed genoeg zijn. Het is zo gemakkelijk spelers van Jong PSV in de basis te wensen. Bij de meeste Jong teams loopt er anderhalve speler rond die goed genoeg is voor de basis van het eerste. Voor de rest lopen er spelers rond als teamvulling.
    Vind ik leuk
    baboushka +1319
    donderdag 23 november 2017 om 08:04
    Lammers..? Waarom die jongen is en was vooralsnog niet zover.
    Vind ik leuk
    Korm +35523
    donderdag 23 november 2017 om 08:11
    Is dit dan het niveau dat we verwachten van onze talenten? ik denk dat er betere spelers eraan komen. De echte talenten gaan wel doorbreken, middelmaat moet je afscheid van nemen en ja daar valt de Wijs onder. Lammers schommelt er tussen in
    Vind ik leuk
    Cappie +7353
    donderdag 23 november 2017 om 08:17
    85% vind ik dan nog best veel. Ik denk dat dat percentage veel lager ligt. Bij elke club overigens. Bij Ajax krijgt ook niet 100% van de jeugdspelers een kans.
    Jordy de Wijs en ook Sam Lammers zijn beide (nog) niet goed genoeg en moeten echt niet in de basis staan bij PSV. Ja, als niet fan van PSV zou je dat moeten willen inderdaad.
    Vind ik leuk
    cheeks +3572
    donderdag 23 november 2017 om 08:24
    Schei toch uit. Lammers is niet goed genoeg. De Wijs was ook nog niet goed genoeg. Als je goed genoeg bent krijg je een kans. Blijkt ook uit de huidige selectie. Zoet, Hendrix, Brenet, Locadia, Bergwijn maar ook Rosario, Rigo, Mauro, Lammers, Gudmonson, Obispo, Paal, Lundqvist, Gapko zitten bij de 23 koppige selectie of hebben inmiddels mogen ruiken aan het 1e.
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    donderdag 23 november 2017 om 08:04
    Jordy laat je niet van de Wijs brengen door dat PSV!! ;-)
    Vind ik leuk
    K V ASSEL +194
    donderdag 23 november 2017 om 08:32
    Niet (meer) met je eens Max.
    Er staan 5 spelers uit de eigen opleiding in PSV 1.
    Zondag kwam nr 6 er in voor Hendriks.
    En er staan er nog te trappelen waar niet aan voorbij gegaan kan worden dit en/of volgend seizoen: Obispo, Gudmunsson..
    Eerlijk is eerlijk, ik heb me als PSV-supporter vaak afgevraagd waarom een jeugdopleiding maar nu zijn ze goed en professioneel bezig op de herdgang.
    Respect.
    Vind ik leuk
    3Bier +8653
    donderdag 23 november 2017 om 10:50
    Die Rosario is toch gekocht van Almere City? Daar speelde hij al in de basis.
    Vind ik leuk
    R2 +5056
    donderdag 23 november 2017 om 14:36
    Klopt, maar is wel gekocht met het oog op de toekomst. Zou het alleen niet omschrijven als jeugdspeler haha
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4462
    donderdag 23 november 2017 om 08:42
    Zou geen verkeerde zijn voor PSV. Niks minder dan Luckassen die voor miljoenen werd gehaald. Geen wereld talent, maar wel fysiek sterk en goede mentaliteit.
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1771
    donderdag 23 november 2017 om 10:30
    De Wijs is een tank gelijk, een fysiek sterke verdediger met een goede trap.
    Echter kun je van een tank zoals hij geen redelijk snelle verdediger maken, kortom speel je met veel ruimte achter de verdediging en heeft de tegenstander een paar snelle spelers voorin dan ben je met De Wijs de klos.
    Maar zo heeft elke speler wel zijn positieve en negatieve kanten!
    Verwacht dat De Wijs uiteindelijk wel gaat slagen bij PSV, je ziet bij Excelsior dat hij het niveau van de spitsen hier in de Eredivisie wel aan kan.
    Vind ik leuk
    3Bier +8653
    donderdag 23 november 2017 om 10:53
    Met zijn fysiek moet hij toch veel dominanter zijn achterin? Beetje hetzelfde verhaal als Veldwijk. Als je zo groot ben moet je gewoon elk duel winnen, zeker in Nederland.
    Vind ik leuk
    THIJS FC +58
    donderdag 23 november 2017 om 21:12
    als hij over twee jaar nog geen kans heeft gekregen moet hij toch wel zijn conclusie trekken en vertrekken naar bijvoorbeeld Utrecht en dan sneller de overstap maken naar de BPL
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSV én Engeland als droom: "Twijfelde vroeger wel eens of ik verder zou komen"