Jörgensen looft teamgenoot: 'Hij doet het geweldig, is zo ongelooflijk scherp'

Jörgensen looft teamgenoot: 'Hij doet het geweldig, is zo ongelooflijk scherp'

donderdag 23 november 2017 om 08:21

Sven van Beek genoot dinsdag met volle teugen van de Champions League-wedstrijd tegen Manchester City. De verdediger van Feyenoord, die pas net weer terug is na lang blessureleed, bleef fier overeind tegen Sergio Agüero.

"Hij is van wereldklasse", zegt Van Beek in De Telegraaf. "Dit soort spelers wil je veel vaker tegenover je hebben. Ze halen ook bij een verdediger het beste naar boven. Als hij, Agüero, tegenover je staat ben je stiekem toch meer geconcentreerd. Ik zeg er meteen bij dat het niet zo zou mogen zijn, maar spelers van dit niveau dwingen je om tot in de blessuretijd gigantisch scherp te zijn."

Van Beek maakte een sterke indruk, vond ook Nicolai Jörgensen. "Sven doet het geweldig. Hij is zo ongelooflijk scherp en sterk al. Zijn hele uitstraling is belangrijk voor het elftal. Hij traint geweldig, hij is ongelooflijk professioneel en hij kan alleen maar trots zijn dat hij zo goed speelt tegen een van de beste spitsen ter wereld. Als je niet beter zou weten, zou je denken dat hij de afgelopen jaren elke week heeft gespeeld."

Volgens Jörgensen leert Feyenoord veel van de Europese duels. "Maar we moeten dat nu wel omzetten in resultaten in de Eredivisie", aldus de Deen in het Algemeen Dagblad. "Het is belangrijk dat we exact dezelfde instelling tonen in Groningen als dat we deden in Engeland. En ja, dan is Van Beek wel een voorbeeld. Die jongen heeft zo lang niet gespeeld en deed het tegen Agüero geweldig."

Poll

Moet Van Beek blijven staan als Botteghin en Van der Heijden weer fit zijn?

(1056 stemmen)

Plaats een reactie

Rafael +518
donderdag 23 november 2017 om 08:30
Dat word gewoon van beek en St Juste voor de toekomst.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 08:31
Weer een eigen jeugd speler die het goed doet. Daar zouden er meer van moeten zijn. Ipv Bilal Diks en Kramer.
Vind ik leuk
goekie4 +1305
donderdag 23 november 2017 om 08:40
Wie is Bilal? Nooit zien voetballen bij Feyenoord...
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 08:44
Wees maar blij dat je Bilal dan nooit heb zien voetballen bij .Feyenoord
Vind ik leuk
goekie4 +1305
donderdag 23 november 2017 om 08:47
Hoeveel wedstrijden heeft die jongen eigenlijk gespeeld in die 6 jaar dat hij van Heerenveen kwam?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 09:12
Hij heeft ongeveer 60 wedstrijden gespeeld, dat zijn inclusief de vele invalbeurten.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 09:36
Waarschijnlijk sarcastisch bedoeld maar mocht je serieus zijn: Başaçıkoğlu.
Vind ik leuk
goekie4 +1305
donderdag 23 november 2017 om 09:37
Jupp, maar in ieder geval bedankt!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 08:47
Diks speelde gister gewoon een goede pot, Sterling bestond niet totdat Nieuwkoop er in kwam
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 08:49
Idd. Hij hobbelde lekker mee. Alleen wel 4 CL wedstrijden te laat.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 09:06
Wimpie je weet dat diks de back-up is van bart he? Best wel lastig om een back-up te halen die onder doet voor je eigen jeugd (bart in dit geval), betaalbaar is, de strijd met nieuwkoop wilt aangaan etc etc. Dat gezegd hebbende komt er een leuke lichting aan.....waaronder rechtsback Reith
Vind ik leuk
Pino61 +9231
donderdag 23 november 2017 om 09:10
Zou ik ook zeggen "er komt wat aan", want nu staat er niet veel.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 09:50
Ben ik niet met je eens....alleen bewijst de ranglijst mijn ongelijk!
Vind ik leuk
Pino61 +9231
donderdag 23 november 2017 om 09:12
Weer?
De laatste jeugdspelers die door brak bij Feyenoord was Wim Jansen toch?
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 09:12]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 14:59
Haha. Voor jou wel.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 08:51
VBeek heeft iets on-nederlands als verdediger en dat bedoel ik positief.
Gewoon mannetje uitschakelen en klaar. Als je daarnaast een goed meevoetballende verdediger langs zet heb je een ideaal koppeltje.
Vind ik leuk
henk59 +115
donderdag 23 november 2017 om 09:44
Ik denk dat Botteghin en van der Heijden er gewoon weer in staan als ze terug zijn. Dit leid ik af uit hoe Gio nu denkt om Jones gewoon te laten staan en zelfs noch aanvoerder maakt. Nou dan ben je van je patje, neem dat van mij aan. Hij helpt ons helemaal naar de klote en kom nou niet aanzetten met het Kampioenschap want dat heb je gewoon te danken aan Dicky en niemand anders.
Vind ik leuk
Hoogeveen +4054
donderdag 23 november 2017 om 10:06
Dick was het jaar voor het kampioenschap, de beker zou je misschien op het conto van Advocaat kunnen schrijven. Vorig seizoen was het Gio (met Kuyt)
Vind ik leuk
Grijs +665
donderdag 23 november 2017 om 12:20
Och och, dit is altijd zo triest.

Dicky heeft de beker gewonnen, Kuijt het kampioenschap en Feyenoord heeft die 2 jaar altijd zonder trainer gespeeld...

Maar dit seizoen is het Gio's schuld dat alle pingels gemist worden en
(bijv.) Toornstra 100% kansen mist.
Vind ik leuk
peinke +842
donderdag 23 november 2017 om 10:14
Van Beek is prima, erg mooi voor deze jongen. Het spel van Feyenoord in Manchester was ook prima. Mooi voor de club en al die supporters.
Het commentaar van die Jörgensen lijkt me overbodig. Wat heeft hij in die 15 minuten geleerd bij Manchester. Einduitslag 1-0, 0 doelpunten, 0 punten. Nog een klein lichtpuntje, in december 8e finale tegen Heracles in De Kuip.
Wat heeft hij geleerd van die overige wedstrijden? Idem dito.
Competitie, 12-19, kampioenschap al vroeg in november verklooit, straatlengte achter op PSV. En voetballend is de gemiddeld wedstrijd bagger.
Niet te hopen dat het zo gaat tegen Groningen. Misschien dan weer fantastisch veel geleerd, maar als de 1-0 eindstand op het bord staat, wordt het tijd om even flink door te selecteren. Te beginnen bij de TS.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 10:18]
Vind ik leuk
3Bier +2226
donderdag 23 november 2017 om 11:02
Ben jij familie van Aad de Mos?
Vind ik leuk
peinke +842
vrijdag 24 november 2017 om 18:58
Sterker nog, ik ben het!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:19
Van Beek en Tapia is ook een beter duo dan St. Juste en Van Beek.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 12:08
dat zegt genoeg over Amateurclub Feyenoord
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:52
Zegt genoeg over jou flauwe 'grappen'.
Vind ik leuk
rinirat +965
donderdag 23 november 2017 om 12:36
Helaas is deze jongen nog al blessure gevoelig,dus je kunt er niet van op aan.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 12:46
Nog steeds een van de grootste verdedigende talenten. Las ergens dat ie niet kan opbouwen, zijn zeker die scherpe lange crossballen uit zn eerste seizoen vergeten!? Als ie fit blijft gewoon de beste CV die we hebben. Snel, scherp, goeie trap en een top mentaliteit. Zou willen dat bv boetius en vilhena deze mentaliteit hadden! Zo doorgaan Sven
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:10
Van Beek en Van der Heijden. Goede combi.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jörgensen looft teamgenoot: 'Hij doet het geweldig, is zo ongelooflijk scherp'