Oranje-wond zit nog steeds diep: Ik weet niet of ik het WK ga volgen

Oranje-wond zit nog steeds diep: "Ik weet niet of ik het WK ga volgen"

donderdag 23 november 2017 om 11:52

Jeffrey Bruma baalt als een stekker dat het Nederlands elftal na het EK ook het WK is misgelopen. Zelf kon de verdediger van VfL Wolfsburg niet van waarde zijn.

Een knieblessure hield Bruma acht maanden aan de kant. Nu is hij weer fit. "Er is al heel veel gezegd en geschreven over Oranje en dat we het WK missen. Het is natuurlijk heel pijnlijk. We hebben zelf niet goed genoeg gepresteerd, maar we hadden ook niet altijd het geluk aan onze zijde", zegt Bruma tegen ELF Voetbal.

"Nee, de andere jongens bij Wolfsburg hebben geen grappen gemaakt over dat wij het WK gaan missen. Ook al zijn we met Paul Verhaegh en Riechedly Bazoer met drie Nederlanders. Misschien komt dat nog als het WK dichterbij komt. Als de zomer nadert zal de kater ook nog groter worden bij ons."

Bruma baalt. "Ik weet niet of ik het WK ga volgen. Ik heb het EK ook niet gevolgd. We moeten nu vier jaar wachten tot we een nieuwe kans krijgen op een WK. De focus moet op de EK-kwalificatie, hoe moeilijk dat ook is, omdat het nog zo ver weg is. We moeten met een schone lei beginnen in het nieuwe jaar, met ook een nieuwe bondscoach."

Plaats een reactie

Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 11:54
Ja want met Bruma hadden we het wel gehaald!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:54
nou nou dat is nogal een statement;)
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 11:56
Haha ik hoop dat je begrijpt dat ik sarcastisch was ;)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:10
haha ja dat leek me nogal wiedes
Vind ik leuk
jaja_PSV +19888
donderdag 23 november 2017 om 14:00
Je hebt geen zwak voor deze jeugspeler van Feyenoord?
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 14:07
Nee, totaal niet. Als hij was gebleven om uiteindelijk bij Feyenoord door te breken wellicht wel, maar nee geen zwak voor iemand die op 16 jarige leeftijd de opleiding verlaat.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 23 november 2017 om 11:58
En toch vind ik hem als echte verdediger die ballen afpakt en inlevert bij de dichtstbijzijnde teamgenoot geen slechte om erbij te hebben... Voetballend is hij zwak, maar puur verdedigend is hij best goed
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 12:00
Maar in mijn ogen niet beter dan De Vrij en van Dijk! daarachter is het natuurlijk wel vissen in een vijver met enorme middenmaat van niveau'tje Bruma en Rekik en dat soort mannetjes..
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 23 november 2017 om 12:02
Dan zijn we het daar over eens! Van Dijk en De Vrij als basisspelers en dan Bruma, Rekik, Indi of Hoedt achter de hand!
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 12:03
Ja of hopen dat Sven heel blijft en zijn lijn van de laatste weken doortrekt! Vind het echt een verademing om hem weer terug te zien in de defensie van ons Feyenoord!
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 23 november 2017 om 12:07
Hij valt mij ook mee. Knap dat hij nog zo'n goed niveau haalt na anderhalf jaar blessureleed.
Hoewel ik liever spelers uit grotere competities in Oranje zit, is hij als hij deze vorm vasthoudt op den duur inderdaad een optie. Maar als hij niet wordt opgeroepen vind ik dat ook geen ramp. Zolang hij bij Feyenoord maar presteert!
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 12:11
Inderdaad, als dalijk Botti weer terug is en samen met van Beek in het centrum kan spelen bij Feyenoord heb je volgens mij een enorm sterk duo staan! Als van Beek dit niveau vast blijft houden en alleen maar beter word is die over 1 a 2 jaar ook wel weer weggekocht door een club uit de grote 5 competities denk ik!
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 23 november 2017 om 12:20
Dat zeker! Al vond ik St. Juste ook niet verkeerd bij Feyenoord tot op heden
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 12:22
Zeker niet, maar ik vind St. Juste en van Beek een beetje dezelfde types een "voetballende" verdediger. Ik denk dat als je een pure balafpakker met lengte naast 1 van de 2 hebt staan het beter zou lopen! Al vind ik St. Juste het zeker niet slecht doen hoor! Maar ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van van Beek, al voor zijn blessure, dus vandaar ;)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:46
Hou tog op , kunnen er allebei niks van
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:45
Hahahah
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 12:06
De Ligt is sowieso beter dan Bruma.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 23 november 2017 om 12:09
De Ligt heeft nauwelijks ervaring en maakt nog te veel fouten. Laat hem maar lekker bij zijn leeftijdgenoten van Jong Oranje voetballen. Pas als hij structureel een hoog niveau bij Ajax laat zien, tegen tegenstanders van Europees niveau, komt hij in aanmerking voor Oranje in mijn ogen.
Ja, verleden seizoen deed hij het niet verkeerd tegen United. Maar hij laat ook nog genoeg steken vallen en dus behoort hij in mijn ogen nog niet tot de opties voor Oranje. Zeker aangezien we aardig wat opties op zijn positie hebben.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 12:09
De Ligt vind ik sinds Sanchez weg is een heel stuk minder spelen om eerlijk te zijn.. Is nog heel erg jong en die komt er wel maar vind hem momenteel niet beter dan Bruma.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 12:36
Eerste maanden van de competitie was het echt duidelijk dat hij Sánchez mistte en maakte hij een aantal grote fouten inderdaad, maar laatste tijd speelt hij echt weer erg sterk. Dat ik zeg dat hij beter is is misschien niet goed geformuleerd, beter dan Bruma is ie nog niet, maar ik schat ze momenteel even hoog in. Bruma is redelijk ervaren, maar maakt nog steeds regelmatig dezelfde fouten als De Ligt. En persoonlijk kies ik bij twee gelijkwaardige spelers liever de speler waar je later op kunt bouwen en laten we eerlijk zijn: dat is Bruma zeker niet.

Maar goed, ieder zijn mening.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 12:44
Ik hoop dat de Ligt het red en in potentie is hij beter dan Bruma daar geef ik je gelijk in, maar momenteel vind ik Bruma echt nog iets beter dan de Ligt.. Is natuurlijk ook helemaal niet erg want de Ligt is 17 of 18 jaar? Als hij zich blijft ontwikkelen is hij binnen no-time beter dan Bruma natuurlijk, maar dat moet je als speler ook wel ambieeren natuurlijk. Ik voorspel hem in ieder geval een grotere toekomst dan Bruma!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:59
Bij Bruma is het denk ik het geval dat hij in het verkeerde land is geboren, verdedigend is ie best oké.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:48
Bij elke tegengoal van Ajax is te ligt betrokken ;)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:57
Geachte Heer Bruma. Wilt U zo vriendelijk zijn om mijn persoontje niet te associeren met Ons?
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 11:58]
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 23 november 2017 om 12:16
Die Bruma kan er helemaal niets van die gast praat net of die een vaste waarde in het Nederlands elftal zou zijn net als dat vriendje Rekik hopelijk zien we die 2 niet meer in het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:50
Precies buttner is beter
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 12:16
Alle oranje internationals moeten verplicht naar de WK wedstrijden van de grote landen kijken. Hopelijk steken ze er nog wat van op.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 12:30
Het is tijd dat Denswil eens opgeroepen wordt. Speelt fantastisch in België en is kwalitatief beter en completer dan een Bruma of Rekik.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 13:20]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:19
*wordt
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:20
Thanks dude, aangepast
Vind ik leuk
MojoRisin +1629
donderdag 23 november 2017 om 12:49
Vreemd dat je als profvoetballer zulke toernooien niet volgt, ook al ben je er zelf niet bij.. Je zou toch denken dat ze ook liefhebber zijn van het spelletje ?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:21
Geen tijd voor. Rappen, tattoo's laten zetten en diamantjes uitzoeken is veel belangrijker.
Vind ik leuk
Liwwadder +3465
donderdag 23 november 2017 om 13:21
Tsja Bruna...zwakke generatie dus!
Vind ik leuk
JustG +255
donderdag 23 november 2017 om 13:51
Nooit meer oproepen. Na zo'n blessure komt hij toch niet meer op zijn topniveau. En aangezien dat al te weinig was voor oranje....
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:59
Dan volg je het toch niet.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
vrijdag 24 november 2017 om 09:51
Kan hij eens zien hoe het eigelijk moet, gaat ie niet kijken.....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Oranje-wond zit nog steeds diep: "Ik weet niet of ik het WK ga volgen"