'Ik had ook aanbiedingen uit subtop Eredivisie, maar hun verhaal sprak me aan'

    'Ik had ook aanbiedingen uit subtop Eredivisie, maar hun verhaal sprak me aan'

    donderdag 23 november 2017 om 13:17

    Nigel Hasselbaink is na zijn vertrek bij Excelsior in Israël beland, waar hij bij Hapoel Ironi Kiryat Shmona speelt. Met zo'n transfer had de spits aanvankelijk zelf ook geen rekening gehouden.

    "Eerlijk gezegd dacht ik eerst: wat moet ik daar nou weer doen? Maar de club en de trainer wilden mij heel graag hebben", zegt Hasselbaink in gesprek met ELF Voetbal. "Ze kwamen speciaal voor mij naar Nederland en hadden mij ook een aantal wedstrijden bekeken."

    "Ik had ook aanbiedingen vanuit de subtop Eredivisie en België en Turkije, maar het verhaal van Kiryat Shmona sprak mij aan. De mensen bij de club zijn heel ambitieus en ik vond het ook wel een mooi avontuur om aan te gaan. Je kunt deze club een beetje vergelijken met Basaksehir in Turkije, waar Eljero Elia speelt. We hebben een rijke eigenaar die de club omhoog wil brengen", aldus Hasselbaink, die het niveau niet denderend vindt in Israël.

    "Aardig, niet top. De top vijf in Israël zou wel goed kunnen meekomen in de Eredivisie. Tactisch kunnen ze hier nog wel wat leren, maar er lopen best wat goede spelers rond. Vooral in Haifa en Tel Aviv", aldus Hasselbaink.

    Plaats een reactie

    donderdag 23 november 2017 om 13:32
    Denk dat het ook om geld ging, want hij zou goed zijn voor de middenmoot van de eredivisie
    Vind ik leuk
    3Bier +8614
    donderdag 23 november 2017 om 14:54
    Nee hoor, het schijnt dat hij vanaf jongs af aan al een shirt van Hapoel Ironi Kiryat Shmona boven zijn bed had hangen.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7265
    donderdag 23 november 2017 om 13:38
    "Eerlijk gezegd dacht ik eerst: wat moet ik daar nou weer doen?" Wat dacht je van geld binnenslepen zoals elke broodvoetballer dat zou doen haha. Voor het land en het niveau hoef je het ook niet echt te doen , wel?
    Vind ik leuk
    Woudo +8014
    donderdag 23 november 2017 om 13:53
    Hun verhaal sprak me aan. Ja dag ze boden gewoon het meeste salaris.
    Vind ik leuk
    bennings +311
    donderdag 23 november 2017 om 14:06
    Leuke speler die elke subtopper eredivisie er bij had kunnen hebben....
    Vind ik leuk
    HanV +4252
    donderdag 23 november 2017 om 14:11
    Daarom tekent hij bij de nummer 8, die dus hier niet mee kan volgens hemzelf.
    Drie van de 10 wedstrijden gespeeld.
    Vind ik leuk
    Grijs +1243
    donderdag 23 november 2017 om 14:23
    "Ze kwamen speciaal voor mij naar Nederland en hadden mij ook een aantal wedstrijden bekeken."

    Hij is in de veronderstelling dat de meeste transfers via Youtube en Skype gebeuren?
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5357
    donderdag 23 november 2017 om 15:02
    Dus de middenmoot van Israël had gewoon meer geld over dan een subtopper in de eredivisie? Toch denk ik dat hij voor het grotere geld beter eerst een tussenstap naar een subtopper in de eredivisie had kunnen maken.
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 23 november 2017 om 15:15
    En hoe doet Nigel het daar?
    Is dat niet interessanter? Is hij beschikbaar voor Oranje?
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2478
    donderdag 23 november 2017 om 15:20
    Ik weet toevallig dat hij fc twente heeft afgewezen omdat hij liever in het buitenland ging spelen dan bij een club waar toen maar een halve selectie stond ( was begin voorbereiding)
    Vind ik leuk
    RWB013 +1922
    donderdag 23 november 2017 om 16:34
    Ik heb de Voetbal International nog niet uitgepakt deze week maar aan het aantal verhalen over Nigel Hasselbaink vandaag kan ik wel gokken wat er in stond.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1692
    donderdag 23 november 2017 om 17:21
    Hun verhaal sprak je aan? Geloof je het zelf? Hun poen sprak je aan zul je bedoelen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik had ook aanbiedingen uit subtop Eredivisie, maar hun verhaal sprak me aan'