'Özil legt torenhoge salariseis op tafel: problemen door Messi-verlenging'

    'Özil legt torenhoge salariseis op tafel: problemen door Messi-verlenging'

    donderdag 23 november 2017 om 13:34

    Mesut Özil heeft bij FC Barcelona zijn salariseisen op tafel gelegd. Dat meldt AS. De Catalaanse club lijkt de Arsenal-spelmaker alleen te kunnen betalen als Arda Turan vertrekt.

    Özil wil in Barcelona 370.000 euro per week verdienen. Dat komt neer op een jaarlijks bedrag van 19 miljoen euro bruto, wat na het afstaan van de belasting op 10 miljoen euro netto uitkomt. Dat is een bedrag dat de Catalanen moeilijk kunnen ophoesten, mede door de aanstaande contractverlenging én salarisverhoging van Lionel Messi.

    Daarom kan Özil alleen een contract worden aangeboden als Turan vertrekt. De Turk is de op vijf na grootste verdiener in de selectie van Barcelona. De Catalanen willen in januari al zakendoen met Arsenal over Özil. Voor 23 miljoen euro zou hij de overstap kunnen maken naar Spanje. Het contract van Özil bij Arsenal loopt na dit seizoen af.

    Plaats een reactie

    dhrwobo +19839
    donderdag 23 november 2017 om 13:43
    Belachelijke bedragen natuurlijk, maar Özil in goeie doen is absoluut een aanwinst voor Barcelona! Hoop alleen niet dat hij het grotendeels voor het geld wilt doen. Hopelijk kan bij Barca weer mooier laten voetballen.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +2941
    donderdag 23 november 2017 om 14:47
    Hij is goed, maar ik vind eriksen een betere financiële optie.
    Hoop echt dat Barcelona toch voor hem komt.
    Vind ik leuk
    mcmodd +20229
    donderdag 23 november 2017 om 16:13
    Nee, hij doet het niet alleen voor het geld, maar hij wil wel graag dat het eten dat hij er dagelijks krijgt een beetje eetbaar is. Hij is een fijnproefer.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 17:53
    Maar Özil is in top wedstrijden vaak niet van goeie doen......met zijn kwaliteit had hij van Arsenal een veel stabielere top 4 PL club moeten maken.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17294
    donderdag 23 november 2017 om 13:44
    Gisteren stond er ook ergens dat Arda heel graag weg wilt, dus daar gaat die deur open voor Mesut!
    Vind ik leuk
    remakil +4443
    donderdag 23 november 2017 om 13:45
    Lijkt me een mooie zet... aan Arda is elke cent slecht besteed...
    Vind ik leuk
    JustG +323
    donderdag 23 november 2017 om 13:48
    Ik neem aan dat deze bedragen grapjes zijn?
    Vind ik leuk
    Cookee +9305
    donderdag 23 november 2017 om 14:31
    Het is net het telefoonboek. Als er meer klanten zijn voegen ze een nummer toe. 370.000 p/week.
    Moeten wij hem nog aanmoedigen als supporters?
    Of vind hij zijn motivatie zelf wel?
    Vind ik leuk
    mcmodd +20229
    donderdag 23 november 2017 om 16:14
    Neem jij dat maar aan, ze geven voor de grap al dat geld graag uit ;—//)
    Vind ik leuk
    Hyena +27358
    donderdag 23 november 2017 om 13:58
    Özil maakt Barcelona niet beter. Zou een stomme aankoop zijn. Staat er nooit in de topwedstrijden.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 14:05
    23 miljoen is natuurlijk een koopje voor Ozil, maar 370k per week is wel heeel veeel

    Jammer dat ze Arda wegwillen, niet echt de kans gekregen. Als Arda weg moet, moeten Gomes en Rafinha zeker mee. Dan heb je ook gelijk meer speeltijd voor spelers als Denis en Roberto. Rafinha natuurlijk nog geblesseerd, maar gaat niet heel lang duren voordat die terug is
    Vind ik leuk
    Guust +5158
    donderdag 23 november 2017 om 14:19
    Turan de omgekeerde weg laten bewandelen, allemaal weer blij.
    Vind ik leuk
    power +4996
    donderdag 23 november 2017 om 14:29
    ik vind hem veel te duur voor zijn niveau
    Vind ik leuk
    bits +5131
    donderdag 23 november 2017 om 14:31
    Ah ja, na die 222 miljoen + het salaris van Neymar dat wegvalt is er vast geen geld meer over voor Özil..
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 16:48
    Dembele is erbij en somedo vandaar
    Vind ik leuk
    bits +5131
    donderdag 23 november 2017 om 17:57
    Die hebben samen bij lange na niet het salaris dat Neymar had en kosten ook bij elkaar niet zoveel. Dan nog het standaardbudget dat elk jaar beschikbaar is voor transfers, die hebben echt geen geldtekort.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1706
    donderdag 23 november 2017 om 14:40
    Barca kan Rafinha, Arda, André Gomes en Denis Suarez sowieso verkopen. Zijn allemaal overbodig. Daarnaast kunnen Vermaelen, Alcacer en Digne het niveau niet aan. Cashen, nieuw talent plus 2 routiniers oppikken
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 16:36
    Denis Suarez verkopen? Die jongen kan juist heel goed voetballen alleen krijgt amper speeltijd door al die middenvelders. Het is een heel goede speler met veel potentie.

    Vermaelen kan het niveau zeker nog wel aan, alleen krijgt geen speeltijd met Pique en Umtiti achterin. Als 3de verdediger is het zeker handig om hem te blijven houden, gezien zijn ervaring. Aanstaande zondag staat die zeer waarschijnlijk in de basis tegen de nummer 2 van la liga. Ik zou je eens aanraden om te kijken dan.

    Alcacer mag van mij wel blijven, speelt niet slecht en pakt zijn doelpuntjes mee. Een 2de linksback heb je natuurlijk ook nodig dus Digne moet ook blijven. De rest die je opnoemde mag wel weg, zeker Gomes en Rafinha
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 16:47
    Zou je niet eerder gomez houden en alcacer weg doen? Alcacer is een goeie aanvaller maar maakt amper doelpunten en kan het niveau niet aan tenminsten niet nu...
    Vind ik leuk