'Özil legt torenhoge salariseis op tafel: problemen door Messi-verlenging'

'Özil legt torenhoge salariseis op tafel: problemen door Messi-verlenging'

donderdag 23 november 2017 om 13:34

Mesut Özil heeft bij FC Barcelona zijn salariseisen op tafel gelegd. Dat meldt AS. De Catalaanse club lijkt de Arsenal-spelmaker alleen te kunnen betalen als Arda Turan vertrekt.

Özil wil in Barcelona 370.000 euro per week verdienen. Dat komt neer op een jaarlijks bedrag van 19 miljoen euro bruto, wat na het afstaan van de belasting op 10 miljoen euro netto uitkomt. Dat is een bedrag dat de Catalanen moeilijk kunnen ophoesten, mede door de aanstaande contractverlenging én salarisverhoging van Lionel Messi.

Daarom kan Özil alleen een contract worden aangeboden als Turan vertrekt. De Turk is de op vijf na grootste verdiener in de selectie van Barcelona. De Catalanen willen in januari al zakendoen met Arsenal over Özil. Voor 23 miljoen euro zou hij de overstap kunnen maken naar Spanje. Het contract van Özil bij Arsenal loopt na dit seizoen af.

Plaats een reactie

dhrwobo +9659
donderdag 23 november 2017 om 13:43
Belachelijke bedragen natuurlijk, maar Özil in goeie doen is absoluut een aanwinst voor Barcelona! Hoop alleen niet dat hij het grotendeels voor het geld wilt doen. Hopelijk kan bij Barca weer mooier laten voetballen.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:54
Ozil is dat waard. Dembele hebben we ook fors voor betaald.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 14:01
Waarom heb jij een nieuw account aangemaakt Spaanse Boer?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 15:49
geen enkele voetballer is dat waard.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 14:47
Hij is goed, maar ik vind eriksen een betere financiële optie.
Hoop echt dat Barcelona toch voor hem komt.
Vind ik leuk
mcmodd +12086
donderdag 23 november 2017 om 16:13
Nee, hij doet het niet alleen voor het geld, maar hij wil wel graag dat het eten dat hij er dagelijks krijgt een beetje eetbaar is. Hij is een fijnproefer.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:53
Maar Özil is in top wedstrijden vaak niet van goeie doen......met zijn kwaliteit had hij van Arsenal een veel stabielere top 4 PL club moeten maken.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12203
donderdag 23 november 2017 om 13:44
Gisteren stond er ook ergens dat Arda heel graag weg wilt, dus daar gaat die deur open voor Mesut!
Vind ik leuk
remakil +1785
donderdag 23 november 2017 om 13:45
Lijkt me een mooie zet... aan Arda is elke cent slecht besteed...
Vind ik leuk
JustG +252
donderdag 23 november 2017 om 13:48
Ik neem aan dat deze bedragen grapjes zijn?
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 23 november 2017 om 14:31
Het is net het telefoonboek. Als er meer klanten zijn voegen ze een nummer toe. 370.000 p/week.
Moeten wij hem nog aanmoedigen als supporters?
Of vind hij zijn motivatie zelf wel?
Vind ik leuk
mcmodd +12086
donderdag 23 november 2017 om 16:14
Neem jij dat maar aan, ze geven voor de grap al dat geld graag uit ;—//)
Vind ik leuk
wijze man +1465
donderdag 23 november 2017 om 13:48
nog geen miljoen netto per maand vragen.... echte clubliefde!!!!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:54
Moet dat dan? Ozil is een ideale speler voor Barcelona...
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:53
Ik hoop dat hij naar Barcelona komt!
Vind ik leuk
Hyena +20616
donderdag 23 november 2017 om 13:58
Özil maakt Barcelona niet beter. Zou een stomme aankoop zijn. Staat er nooit in de topwedstrijden.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:59
Met 2 werkers achter hem moet dat goed komen.
Vind ik leuk
Hyena +20616
donderdag 23 november 2017 om 14:14
Er zijn echt veel betere opties.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 14:12
Arsenal - Tottenham niet gekeken afgelopen weekend? Was ie de beste op het veld.
Vind ik leuk
Hyena +20616
donderdag 23 november 2017 om 14:15
Het komt heeeel af en toe voor inderdaad. Prima speler, maar niet een speler die Barcelona structureel naar een hoger niveau gaat tillen.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 15:35
Dat laatste heb ik geen idee over, maar je moet er ook rekening mee houden dat Özil bij Barcelona betere spelers heeft dan bij Arsenal.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:59
Ozil kan Barca wel weer een beetje extra glans geven, liever Ozil dan Paulinho op het middenveld
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 14:10
Zijn 2 verschillende soort middenvelders. Ozil is natuurlijk niet zo een harde werker als Paulinho en kan zeker niet zo goed koppen als hem. Ook kan Paulinho zijn doelpuntjes meepakken. Ozil is juist een heel technische speler en met zijn geweldige passjes kan die veel dreiging vormen. Beide soort spelers ga je wel nodig hebben

Paulinho is tot nu toe geen fantastische aankoop, maar zeker ook geen slechte
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 15:38
Zijn inderdaad hele andere types waarvan ik Paulinho niet bij Barca vind passen en Ozil wél
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 23 november 2017 om 14:34
Ik heb gister 10 minuten gekeken van Barca... best knap dat balbezit -- maar het trucje is nu hun kunstje geworden. En tegenstanders staan gewoon als toeschouwers af te wachten.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 14:05
23 miljoen is natuurlijk een koopje voor Ozil, maar 370k per week is wel heeel veeel

Jammer dat ze Arda wegwillen, niet echt de kans gekregen. Als Arda weg moet, moeten Gomes en Rafinha zeker mee. Dan heb je ook gelijk meer speeltijd voor spelers als Denis en Roberto. Rafinha natuurlijk nog geblesseerd, maar gaat niet heel lang duren voordat die terug is
Vind ik leuk
Guust +3826
donderdag 23 november 2017 om 14:19
Turan de omgekeerde weg laten bewandelen, allemaal weer blij.
Vind ik leuk
power +749
donderdag 23 november 2017 om 14:29
ik vind hem veel te duur voor zijn niveau
Vind ik leuk
bits +4095
donderdag 23 november 2017 om 14:31
Ah ja, na die 222 miljoen + het salaris van Neymar dat wegvalt is er vast geen geld meer over voor Özil..
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:48
Dembele is erbij en somedo vandaar
Vind ik leuk
bits +4095
donderdag 23 november 2017 om 17:57
Die hebben samen bij lange na niet het salaris dat Neymar had en kosten ook bij elkaar niet zoveel. Dan nog het standaardbudget dat elk jaar beschikbaar is voor transfers, die hebben echt geen geldtekort.
Vind ik leuk
Kevinm +1081
donderdag 23 november 2017 om 14:40
Barca kan Rafinha, Arda, André Gomes en Denis Suarez sowieso verkopen. Zijn allemaal overbodig. Daarnaast kunnen Vermaelen, Alcacer en Digne het niveau niet aan. Cashen, nieuw talent plus 2 routiniers oppikken
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:36
Denis Suarez verkopen? Die jongen kan juist heel goed voetballen alleen krijgt amper speeltijd door al die middenvelders. Het is een heel goede speler met veel potentie.

Vermaelen kan het niveau zeker nog wel aan, alleen krijgt geen speeltijd met Pique en Umtiti achterin. Als 3de verdediger is het zeker handig om hem te blijven houden, gezien zijn ervaring. Aanstaande zondag staat die zeer waarschijnlijk in de basis tegen de nummer 2 van la liga. Ik zou je eens aanraden om te kijken dan.

Alcacer mag van mij wel blijven, speelt niet slecht en pakt zijn doelpuntjes mee. Een 2de linksback heb je natuurlijk ook nodig dus Digne moet ook blijven. De rest die je opnoemde mag wel weg, zeker Gomes en Rafinha
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:47
Zou je niet eerder gomez houden en alcacer weg doen? Alcacer is een goeie aanvaller maar maakt amper doelpunten en kan het niveau niet aan tenminsten niet nu...
Vind ik leuk