Goede sfeer bij Feyenoord: Als we wat gaan drinken, is bijna iedereen erbij

Goede sfeer bij Feyenoord: "Als we wat gaan drinken, is bijna iedereen erbij"

donderdag 23 november 2017 om 15:53

Ridgeciano Haps prijst zich gelukkig dat hij mag spelen onder Giovanni van Bronckhorst. De Feyenoord-trainer was tot enkele jaren geleden een linksback van wereldklasse.

"Ik vond hem als voetballer tactisch heel slim. In dat opzicht kan ik veel van hem leren", vertelt Haps, die afgelopen zomer overkwam van AZ, aan Feyenoord Magazine. "Ik heb vooral in de eerste trainingsweek van dit seizoen veel met hem gesproken. Mede dankzij hem heb ik hier bij Feyenoord weer nieuwe stappen gezet."

"Bij AZ stond ik in het veld wat hoger, hier ben ik meer een echte verdediger", vervolgt hij. "Mijn eerste taak is verdedigen, daarna kan ik aanvallen. Ik heb me daarin snel kunnen aanpassen. Ik kan mezelf ook nog op elk vlak verbeteren. Verdedigend, aanvallend, fysiek: er is nog genoeg werk aan de winkel. Dat geldt natuurlijk ook voor onze prestaties bij Feyenoord. De eerste maanden hebben we alleen qua resultaten niet in een goede flow gezeten."

Haps gelooft dat Feyenoord zich snel herpakt. "Dat komt ook door de groep die we hebben: die voelt als één familie. Iedereen kan met elkaar opschieten. Als we wat met elkaar gaan drinken, is bijna iedereen erbij. Daarom weet ik ook zeker dat we er bovenop gaan komen, het kan alleen maar beter gaan dan de afgelopen maanden."

Poll

Welke beoordeling geef jij Haps voor zijn eerste maanden bij Feyenoord?

(525 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 23 november 2017 om 15:56
Hapsie doet het uitstekend. Zit er lekker kort op bij de tegenstander!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 15:58
Inderdaad, één van de weinige Feyenoorders die naar behoren presteert.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:00
Heeft ook zeker wel mindere wedstrijden gehad, kijk maar zijn prestaties tegenover Neres in de Kuip. Vooral die actie op de achterlijn leek erg kwetsbaar.
Vind ik leuk
Senn +3527
donderdag 23 november 2017 om 16:04
Hoe draai ik ieder artikel naar ajax!!!!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:08
Je haalt nu inderdaad 1 zwakkerre actie aan. Die andere doelpunten (van Neres) waren niet per se aan Haps te wijten. Verder voornamelijk positieve dingen gezien over alle wedstrijden bekeken. In de champions league bleef hij als 1 vd weinige feyenoorders fier overeind.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:11
Dat Neres die bal nog voor kan krijgen bij die eerste goal van Dolberg is ook niet sterk van Haps. Verder ben ik het met je eens hoor, maar er valt ook nog genoeg te verbeteren.
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 23 november 2017 om 17:01
Ben niet mee eens. Commentatoren vonden dat slecht.
Ik zag het anders het was een wereldactie van Neres, wie verwacht dat nou. Een aanvaller kan ook gewoon een onverdedigbare actie doen toch?
Maar ik vind Haps al jaren de beste linksback van Nederland.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 17:02]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:28
Zit ook wat in, ik denk eerder een combinatie van beide. Je kan niet zeggen dat het sterk verdedigd is, maar het is natuurlijk ook een geweldige actie.

Ik zeg ook niet dat Haps een slechte back is, hij is gewoon verdedigend kwetsbaar. Was hij verdedigend niet zo kwetsbaar, speelde ie niet meer in Nederland.
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 13:03
Ja, toch dat was zeer verrassend van Neres, ik dacht dat het een domme rommelaar was maar hij kan ook wel wat.

Haps stond aan de grond genageld, dat kan, niet elke actie is een fout van een verdediger hebben we nu vastgesteld.
Ik zie Haps graag en ik denk dat zijn foutjes overvleugeld worden door zijn opkomende kracht.
Alleen begrijp ik niet dat Gio hem haalt en hem dan dwingt zijn aanvallende kracht te beperken. Waarom haal je hem dan?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 13:23
Neres is zo'n speler die door zijn prijskaartje vanaf wedstrijd 1 met gefronste wenkbrauwen is bekeken door de Nederlandse journalistiek/publieke opinie. Wanneer er een prijskaartje aanhangt mogen dergelijke spelers blijkbaar niet de tijd krijgen om te wennen hier in Nederland, terwijl vanuit Ajax duidelijk is gecommuniceerd dat deze jongen voor de toekomst is gehaald.

Overigens vind ik nog steeds dat je vanaf moment 1 kon zien dat deze jongen potentie heeft. Acties mislukten dan wel, maar je kon wel zien dat de gedachte die er achter zat goed was.

Maar over Haps: ben ik met je eens ja, eigenlijk zou Gio een tactisch plan moeten verzinnen waar Haps in rendeert. Ik zou persoonlijk een 5-3-2 bij Feyenoord geen slecht idee vinden, Feyenoord heeft in tegenstelling tot mijn club aanvallende backs die goed kunnen voetballen. Bovendien heeft Feyenoord best veel Eredivisie-waardige centrale verdedigers en twee linksbuitens waar ik mijn twijfels over heb. Jörgensen en Berghuis voorin, met Nieuwkoop en Haps die er over heen denderen. Ik zou er niet graag tegen spelen.
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 14:11
Neres redt het seizoen van Ajax en hij rommelt zich overal langs, dat is best knap.

Dat 5-3-2 hebben we in dit land de spelers niet voor dan moet je meters overbruggen, als het centrale trio snel is dan kan het maar niet met vd Heijden en Bottechin.
Laten we nu inzetten op vermaak van mensen, leuke spelers opstellen weg met de Ahmadi's en Clasies. Als we toch niet meekunnen in de CL dan hebben we tenminste elke week een leuke pot te zien.
En als je mazzel hebt en er zitten weer wat talentjes tussen... wie weet wat dat voor Oranje betekent.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:29
Er langs rommelen vind ik iets te negatief over Neres, hij heeft echt een goede passeerbeweging en snelheid in huis.

5-3-2 hoeft niet altijd verdedigend te zijn, bovendien bedoel ik het ook niet voor lange termijn, ik bedoel nu Feyenoord in een slechte periode zit. Met Botteghin en Van der Heijden kan 5-3-2 waarschijnlijk inderdaad niet, maar met Van Beek, Tapia en St. Juste zou dat wel moeten kunnen.
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 14:52
Hij heeft een soort goocheme manier van spelen. Het is geen Romario en soms werkt dat en soms niet. Maar zonder hem had Keizer nu weer TD bij Cambuur geweest. Dus wil ik zeker niet hem tekort doen ;-)

Ja, maar het is niet zo dat Fey nu overlopen wordt, en nu het systeem omzetten dan mis je dus 1 man op midveld en voorin mis je ook wat.

Ik weet van Cambuur dat je met 5 achter ook aanvallend kan spelen maar je mist toch eentje verder voorin.
Jij doelt erop dat de backs dan hoger komen te staan, dat kan goed zijn, maar als Feijenoord met deze selectie zich moet aanpassen das ook wel armoedig.
Al weten we allen nog dat Koeman ook wel met 5 speelde. Maar het klinkt zo angstig, dat past toch niet bij Feijenoord.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:59
Ik schat Neres echt hoog in, zeker qua potentieel. Als je hem vergelijkt met Lozano zie ik meer in hem, Neres heeft een goede techniek en is snel, Lozano is toch meer een dravertje. Neres is ook beter in de kleine ruimtes. Lozano is nu natuurlijk nog iets verder in zijn ontwikkeling (is ook 2 jaar ouder), maar ik zie Neres het verder schoppen. Niet voor niks heeft de Braziliaanse bondscoach al aangegeven om te overwegen Neres mee te nemen naar het WK komend jaar.

En ik snap je uitleg over Feyenoord, maar als dat je terug kan brengen in de flow van het begin van het seizoen, why not? Je kan er ook altijd nog 3-5-2 van maken, wat je wil. Als Feyenoord zijnde ben je toch het grootste gedeelte van de wedstrijd in balbezit, je backs kunnen het grootste gedeelte van de wedstrijd op het middenveld staan of zelfs er over heen. Dan heb je in bepaalde gedeeltes van wedstrijden veel spelers voor de bal en toch sta je verdedigend sterker met die drie achterin.
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 16:11
Ik beloof Neres nog eens goed te bekijken, maar ik zeg al, hij redt nu al Keizer zijn nek. Als je de lijnen naar hem afsluit dan is hij minder opvallend.

Oké, ik ga met je mee, we zetten 3 man centraal, want dan kunnen we een doorkomende midvelder opvangen en die ene spits. Maar in balbezit missen we dan 1 man naar voren. Voordeel is wel dat we 2 backs dieper hebben.

Maar die nadruk op verdedigende zekerheid vind ik overdreven, ik heb liever voorin meer druk dan achter een man meer. Voorin kan je scoren.

Maar speel je tegen Groningen dan zal Mahi toch diep staan dus dan komt die back van Fey ook achterin, dan kunnen we schrijven over 5-3-2 of 4-3-3. Met een diepe Mahi zullen ook die getallen aangepast worden.
De vorm van de dag bepaalt ook de veldbezetting, als Mahi meteen angst aanjaagt dan gaat iedereen anders staan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 16:13]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:59
Het zou me ook niks verbazen als FC Groningen 4-4-2 speelt, dat hebben ze ook meerdere keren gespeeld. Als je dan 3-5-2 speelt staat het goed.

Ik snap ook wel dat je liever veel aanvallende mensen hebt, maar als ik zie hoe makkelijk Feyenoord de goals weggeeft, is het niet eens zo'n gek idee. Jullie geven niet veel kansen weg, maar als het een kans is voor de tegenstander, is het meestal ook wel raak.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 17:20]
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 17:15
Ik ben van buurtclub Cambuur maar sympathiek dat je mij "opwaardeert" tot Groningen supporter, wellicht een idee op mijn hoogtepunt te stoppen. :-)

Misschien voor een keer zo spelen. Maar El Ahmadi is ook al niet iemand die er 5 voor de keeper zet, Vilhena mist vorm, dan nog een man erachter, dan hangt alles op JPB en Berghuis.
Ik vind dat te weinig. Wat nou als Groningen tekent voor een punt? Dan blijven zij achter en Fey komt er niet door.
Bovendien 5 man achter op 2 aanvallers, vaak zie je dan dat de ene denkt; "die andere lost het wel op" en die ander. precies zo.
Ik begreep dat alleen Bottechin en Heijden nog uit beeld zijn, de rest is fit, moet toch kunnen tegen een stroef draaiend groningen?

Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:27
Ah Cambuur, dat is mijn tweede cluppie. Geweldig mooie club, met geweldige supporters. Ga daar wel eens heen. Overigens dacht ik niet dat je Groningen supporter was, ik dacht Feyenoord.

Ik doelde op deze opstelling:
Doel: Vermeer
Verdediging: Van Beek, St. Juste, Tapia
Middenveld: Nieuwkoop, El Ahmadi, Toornstra, Vilhena, Haps
Aanval: Berghuis, Jörgensen.

Aanvallend heb je dan wanneer Nieuwkoop en Haps er over heen denderen 4 spelers, met Toornstra er achter. Dat is toch niet te weinig? Zou je Vilhena zelfs ook nog iets dieper dan El Ahmadi kunnen zetten.

Ander idee is om Vilhena er uit te doen, Toornstra naast El Ahmadi zetten en Berghuis op 10. Zet je JPB of Larsson naast Jörgensen, is het zelfs erg aanvallend.

Zijn veel verschillende mogelijkheden/variaties.
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 17:46
Haha leuk man, zitten even in een dip... maar voordeel van 15 staan is dat je nog vaak kunt stijgen.

Nou mij als Feijenoorder is te veel eer. :-)

Dus dan pakt van Beek Mahi en die andere kant Tapia.
Zou kunnen zijn dat Nieuwkoop en Haps Groningen pijn kunnen doen met voorzetten, maar 1e gevolg is dat het midveld overbevolkt is. En juist voorin is weinig mankracht. Ik vind Berghuis beter zwervend vanaf het linkermidveld, maar daar loopt Nieuwkoop dan. De voorzetten in Oranje doet hij niet elke week.
De veldbezetting deugt in 5-3-2 niet vind ik en als er een paar wel meekomen dan weet niemand wie dat overneemt.
Je hebt het wel goed staan maar dan zou ik ipv Toornstra Larsson zetten. De aanvoer op links moet dan van Haps komen, dat kan, maar ook al heb je het zo defensief prima staan. Je kunt met een corner altijd nog een goal tegenkrijgen... en dan moet je 2 a 3 man vervangen om aanvallender te spelen, dan moet Tapia eruit, JPB erin.
Je kunt zo wat punten pakken, maar een team wat aanvallend speelt haalt ook meer vertrouwen binnen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 17:49]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:45
Vanavond wel even van Den Bosch winnen he ;)

Ik gok in ieder geval op een 4-4-2 van FC Groningen, dus 4-3-3 lijkt me niet handig.
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 19:07
We gaan zien of Gio opgelet heeft. :-)
Ik geloof nooit zo in aanpassen op de tegenstander.

Den Bosch is lastig, denk dat ze niet redden, had mogelijk even gekeken maar de Leeuwinnen he?
Zo'n waardeloze fan ben ik, mea culpa. ;-)

Is wel lekker dat we hier ongestoord kunnen praten zonder dat DKV-ers komen blaten. Misschien moet ik overwegen F-oorder te worden, dat bespaart een hoop ergernis. :-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 19:08]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 15:57
Als ze gaan drinken staan ze vooraan.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:36
Logisch toch ;)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 15:58
Haps kan tactisch nog heel wat leren van Gio... Aanvallend prima, maar verdedigend is het nog altijd af en toe als een dolle naar voren rennen.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:14
Verdedigend naar voren rennen......hmm dat doe ik alleen als ik een biertje teveel op heb:)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:16
Je snapt wat ik bedoel ;) Dat er soms gaten ontstaan doordat hij weer naar voren rent.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:00
Vroeger was het gezellig in cafe t,Haantje in Rotterdam Lombardijen, veel spelers kwamen er toen gezellig wat drinken en of een kaartje leggen.
Vind ik leuk
frank1971 +2040
donderdag 23 november 2017 om 16:03
Als ze verliezen dan is ook iedereen erbij ;-p
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:03
Wel echt vaker open staan als die wordt aangespeeld. Dat is mijn enige aanmerking op hem. Ik zie hem nog te vaak de bal aannemen richting het centrum ipv naar voren, als ie de ruimte heeft. Verder is hij wel erg zeker aan de bal, daar ben ik wel echt blij mee.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:03
Ik vind hem tot nu toe minder als bij Az( ook niet slecht ) maar had er meer van verwacht dus dat zal de reden wel zijn dan, het aanvallende gedeelte is juist zijn kracht
Vind ik leuk
HJR +4767
donderdag 23 november 2017 om 16:05
´Als we wat met elkaar gaan drinken, is bijna iedereen erbij´.

Dat is te zien ja bij sommige wedstrijden :)
Vind ik leuk
Vato75 +944
donderdag 23 november 2017 om 16:07
Als iedereen op het veld er nu ook is bij zou zijn
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:14
Als we drinken is iedereen erbij , maar van Nac en VVV wordt niet gewonnen , dan mag er ook niet gedronken worden , ???
Vind ik leuk
mcmodd +12087
donderdag 23 november 2017 om 16:23
Ik zou eens wat minder gaan drinken Haps. Op het voetbalveld ligt de eerste prioriteit bij het komen tot een goed teamverband. Laat het drinken nu maar aan de fans over, zelfs die moeten nog leren netjes en vooral zonder negatieve gevolgen het bier achterover te kwakken.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:47
Goede aankoop net als Larsson en Juste. Nu nog beter als team gaan voetballen en het komt goed met Feyenoord.
Vind ik leuk
rinirat +973
donderdag 23 november 2017 om 17:07
Zijn alle 3 prima aankopen,alleen de trainer is technisch zwak.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:14
Keizer is geen trainer van Feyenoord????? :)
Vind ik leuk
rinirat +973
donderdag 23 november 2017 om 21:21
Die is ook zwak..... maar zet nooit een kramer of boétius in de spits.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 22:51
Nee want die spelen bij Feyenoord.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 07:56
Jij zegt het.
Vind ik leuk
Teo Smith +13803
donderdag 23 november 2017 om 16:54
Dus daarom worden we welke wedstrijd dronken gespeeld.....
Vind ik leuk
rinirat +973
donderdag 23 november 2017 om 17:06
Haps doet het in aanvallend opzicht goed,in de een tegen een situaties verdedigend is hij erg zwak ,vooral binnendoor.
Inderdaad legde ook Neres meerdere keren zijn zwakte bloot.
Daar leert hij van,maar deze jongen heeft nog genoeg groei potentie.
Vind ik leuk
Cappie +5778
donderdag 23 november 2017 om 17:16
Gezellig, gezellige sfeer!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:31
Ik dacht eerst dat dirk aan het woord was.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 00:39
Ik word een beetje moe van dat gelul over goeie sfeer, denk dat we eerder een paar flinke klootzakken nodig hebben die strontchagrijnig worden van deze resultaten en de boel op scherp zetten door iemand eens flink verrot te schelden of bij de strot pakken als ze niet alles geven. De sfeer moet kut zijn als je 8e staat!
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
vrijdag 24 november 2017 om 01:58
"Geen prestaties maar wel drinken"........ 't ging toch beter toen het nog: "Geen woorden maar daden" betrof.
Vind ik leuk
fer65 +205
vrijdag 24 november 2017 om 08:24
Joh ik heb daar helemaal geen mening over laat het eerst maar is zien op het veld gezelligheid komt later wel pfffff .Verliezen en gelijk spelen gaat ook vervelen en nog veel meer andere dingen .Dus zak ff door de stront metje gezelligheid er bij,mischien mogen wij ook genieten van de dure kaartjes in de kuip en een uur of twee reizen om jouw te zien verliezen dat is gezellig joh grappenmaker
Vind ik leuk
fer65 +205
vrijdag 24 november 2017 om 08:26
Gio zijn naam scanderen hoe gezellig het is in de kuip,gezellig joh .
Vind ik leuk
fer65 +205
vrijdag 24 november 2017 om 08:29
Ja op zijn glaasje ook hij zit er lekker dichtbij kut elftal gezellig hoor iedere wedstrijd lazeres op het veld
Vind ik leuk
fer65 +205
vrijdag 24 november 2017 om 08:31
Het is op de tribune ook gezellig joh alsje weer met je zatte kop opje klote gehad heb gezellig joh fijn hoor ben echt blij dat ik er niet meer bij hoeft te zijn tyfus ellende.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:01
gaan we nog een hoop plezier aan beleven, contract verlengen om komende kapers een hak te zetten en dan alleen voor de hoofd ipv troostprijs onze Kuip mag verlaten!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Goede sfeer bij Feyenoord: "Als we wat gaan drinken, is bijna iedereen erbij"