Respect voor koploper PSV: Het is anders dan men in Nederland gewend is

Respect voor koploper PSV: "Het is anders dan men in Nederland gewend is"

donderdag 23 november 2017 om 16:44

Excelsior-trainer Mitchell van der Gaag is fan van PSV. De Eredivisie-koploper komt zondag naar Rotterdam in de dertiende speelronde van de Eredivisie.

"Het is een mooie uitdaging, zo moeten we het denk ik betitelen", vertelt Van der Gaag aan Omroep Brabant. "PSV is na een moeizame start, met dat hele Europese verhaal, natuurlijk prima bezig. Dan kunnen we wel zeggen dat het geluk is, maar geluk dwing je af. Het is de ploeg die met afstand bovenaan staat."

De trainer van Excelsior prijst de 'on-Nederlandse' speelstijl van PSV. "Het is anders dan men in Nederland gewend is. Zo moet je er denk ik naar kijken. Daar is niks mis mee, maar het is alleen niet typisch Nederlands. Het is heel effectief, daar hebben ze ook de spelers voor", aldus Van der Gaag, die hoopt op een stuntje zondag. "We spelen om mee te doen en eventueel voor een verrassing te zorgen."

Lees meer over:EredivisieExcelsiorPSV

Poll

Hoe eindigt Excelsior - PSV?

(1866 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 23 november 2017 om 16:47
Werd tijd, dat er een beetje respect naar de koploper werd getoond! Zo zie je maar weer, als je mooi voetbal speelt en resultaten haalt komt respect vanzelf.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:48
Mooi voetbal?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:55
Het is maar net wat je onder mooi voetbal verstaat. 'mooi' is nou eenmaal een ruim begrip.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 23 november 2017 om 17:02
Voor mooi voetbal hoef je überhaupt niet naar de Eredivisie te kijken, want dat speelt geen enkele ploeg. Al jaren niet. Dan is wat PSV doet wel slim, aangezien ze er in ieder geval voor zorgen dat ze winnen.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:46
Ajax speelde vorig seizoen echt wel mooi voetbal. En Feyenoord bepaalde wedstrijden ook.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:57
feyenoord helemaal niet.. Die liepen als kippen zonder kop achter elke bal aan.. Van dat afschuwelijke 'werk' voetbal.. Wat Ajax betreft ben ik het met je eens.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:33
Ach, ze hebben er wel resultaat mee gehaald, en laat dat nu net zijn waar het om gaat...
Vind ik leuk
Bertus +2431
donderdag 23 november 2017 om 19:37
Daar zijn de meningen over verdeeld, ik ben geen Feyenoord fan maar ik mag het wel dat werkvoetbal en ik waardeer het wel dat spelers met een vieze broek het veld verlaten. Tikkie, takkie is voor in de zaal en noemen ze tegenwoordig Futsal. Dat ouderwetse Engelse knokvoetbal heeft niet voor niks de hele wereld veroverd.
Vind ik leuk
robery +2722
donderdag 23 november 2017 om 20:55
Nog steeds hier? Gadverdamme zeg.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:23
Als resultaat voetbal goed word uitgevoerd is het prachtig.
Want dat levert namelijk prijzen op.
Met mooi voetbal blijf je eeuwige tweede.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:08
Dan maar eeuwig tweede
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 21:49
Veel zegen looser
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 08:35
Hoezo loser ,ik ben er trots op om 2e te worden met voetbal waar je je niet voor hoeft te schamen.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 21:21
Nee ajax speelt zo prachtig voetbal.
Dat was 300 jaar geleden.
Je zit naar oude videobanden te kijken.
Effe wakker worden.
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 07:41
Ja en waar zeg ik dat Ajax mooi voetbal speelt dan ?
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 14:00
Jij zegt dat jullie voetbal spelen waarvoor je je niet schaamt.
Ik heb me toch echt een paar keer zitten bescheuren van het lachen hoe slecht ajax wel niet speelde.
Ajax is net zo bout.
Vind ik leuk
maandag 27 november 2017 om 05:48
Nee ik zeg dat ik liever 2e word met mooi voetbal,maar dat is heel wat anders.
Jij neemt daarbij voor het gemak maar even aan dat ik voor Ajax ben.
Ik zal je nog meer verklappen, ik ben geen fan van welk Nederlands of Buitenlands team dan ook.
Ik hou wel van mooi voetbal en de club die dat op dit moment speelt,die kan mijn goedkeuring wegdragen.
Soms is dat Ajax soms Heerenveen soms Utrecht.
Pec en Az kunnen daar ook in mee.
Psv speelt meestal lui voetbal en daar hou ik niet van,van dat gluiperige de hele wedstrijd geen steek uitvreten.
En dan in de laatste minuten nog even proberen te winnen.
Feyenoord speelt werkvoetbal en dat is vaak wel weer leuk om te zien.
Vind ik leuk
maandag 27 november 2017 om 21:31
Ieder zijn ding toch.
Veel kijk plezier.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:49
Mooi voetbal speelt? Hahaha
Vind ik leuk
Senn +3527
donderdag 23 november 2017 om 17:07
Jullie wel?
Vind ik leuk
jaja_PSV +19886
donderdag 23 november 2017 om 19:02
Ouch, toen werd het stil.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:49
Ja sorry sommige mensen hebben een leven naast Voetprimeur. En sommige mensen verzinnen wat ze doen en zijn hier 24/7. Echt heel zielig ben je dan. Je zal wel niet tevreden zijn met je leven anders verzin je zoiets toch niet? Ik heb best met je te doen

Ja wij wel. Wij proberen in iedergeval nog te voetballen, dat kan je van Psv niet zeggen. Maar dat zal jij nooit toegeven met je gekleurde brilletje.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19886
vrijdag 24 november 2017 om 09:52
Meeste doelpunten eredivisie: PSV.
Vind ik leuk
129 +443
donderdag 23 november 2017 om 16:49
Resultaten ja, mooi voetbal nee. Schei uit gek, Zwolle speelde PSV voor een groot gedeelte op een hoop.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:01
0-1, dat telt uiteindelijk
Vind ik leuk
129 +443
donderdag 23 november 2017 om 17:08
Wat begrijp jij niet aan 'Resultaten ja'?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:31
Op het feit dat zwolle ons van de mat speelde. Dat boeit me niet.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:25
En door een prachtige binnentikker weer drie punten
Vind ik leuk
Butsbal +4969
donderdag 23 november 2017 om 22:25
Mogen ze van mij nog 22 keer zo doen. Heb ik feest
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:35
1ste helft had Zwolle niet veel in te brengen, 2e helft heeft PSV natuurlijk veel geluk gehad. Maar goed, ze bleven er in geloven en winnen de wedstrijd. Geluk van de Kampioen?!
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
donderdag 23 november 2017 om 17:50
Ik kan daar wel van genieten hoor......PSV dat is winnen!!!!
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 21:23
Dat was geen hoop we speelden gewoon heel compact.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:06
Psv speelt fantastisch voetbal, het is ongekend dat spelers als Brenet, isimat en Schwaab nog niet zijn weggeplukt door Europese grootmachten. Cocu is een trainer met een duidelijke visie en maakt spelers elk seizoen beter. Nu even zonder dollen Psv speelt aardig maar is gewoon te verslaan. Lozano al 2 wedstrijden droog ben benieuwd of hij het zondag weer weet waar te maken.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:26
Schwaab doet het beter als blooperkoning de ligt
Vind ik leuk
JCJWZ +9892
donderdag 23 november 2017 om 17:42
En daarom aast Barca ook op de Ligt en kennen ze Schwaab heel niet.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:46
Zouden ze Haico Westermann wel kennen bij FC Barcelona?
En je weet wellicht toch ook nog wel hoe Ajax onder Frank de Boer voetbalde toen ze voor de laatste keer kampioen werden van Nederland.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 07:27
Wie is Haico?
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
donderdag 23 november 2017 om 17:53
En jij geloofd alles wat in de media geroepen wordt, de Ligt gaat echt niet naar Barca hoor. Die willen net als PSV 1 keer per jaar kampioen worden.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:50
En daarom lukt het in 10 jaar tijd maar 2 keer voor psv? Voor prijzen moet je dan meer in Amsterdam zijn.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:28
Feit blijft dat de ligt zowat wekelijks blundert en schwaab niet.
En jullie maar azijn zeiken over brenet terwijl jullie echt niet beter functioneren achterin.
Vind ik leuk
robery +2722
donderdag 23 november 2017 om 20:57
Snapt geen mens. Maar goed de voorzitter daar overleeft de volgende stemmming dan ook niet.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:48
Zeker, daarom heeft PSV ook 3 tegendoelpunten meer dan Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:21
Wat een afgunst! Hahaha gefrustreerd mannetje
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:09
Echt weinig inhoudelijks te melden jij op dit forum...Zucht...
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:30
Scheelt dus niks
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:31
Meer pingels tegen, waarvan een paar, laat ik het netjes zeggen, discutabel.
Vind ik leuk
Butsbal +4969
donderdag 23 november 2017 om 22:26
Jakeisgack
Vind ik leuk
JCJWZ +9892
donderdag 23 november 2017 om 17:41
Mooi voetbal? Hahhaa psv is de luizenploeg van NL bij uitstek.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:45
Lekker aan de azijn jongen? Dat je clubje met afstand tweede staat kunnen wij niks aan doen...
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:31
Psv speelt eindelijk modern voetbal.
Dat hadden we 10 jaar terug al mee moeten beginnen.
Vind ik leuk
robery +2722
donderdag 23 november 2017 om 20:58
Nee, van Ajax word je vrolijk. Labiel zooitje.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:46
Mooi voetbal? Jij bent blind
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
donderdag 23 november 2017 om 17:56
Ik snap echt niet dat jij naar PSV kijkt.....
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:01
Tja, het is toch onze concurrent.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:51
Mooi voetbal zegt hij ook nog...... Snel een foto maken van pagina 819, straks gaan de scheidsrechters wel goeie beslissingen nemen...
Vind ik leuk
Iggy +1943
donderdag 23 november 2017 om 20:43
Mooi voetbal??? O ja joh?!
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:57
Ik ben bang voor een 1-1....nog een keer spelen zoals tegen Zwolle en je krijgt de rekening.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:48
Anti voetbal maar niet luizig! dat fans dat willen zien!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:24
Liever dit dan 14 punten achter de koploper. Liever zo dan dat tikkie breedt terug en hopeloos falen in eigenhuis met modern voetbal.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:49
Slecht voetbal en winnen ben ik blij.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:56
Ja af en toe een slechte wedstrijd winnen is ok, maar elke week ernaar kijken gaat toch wat te ver
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:28
Amen want als je de cup omhoog tilt is iedereen het spel vergeten.
Dan vinden ze het allemaal fantastisch.
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 16:50
Mooie manier van Var der Gaag om de afwachtende speelstijl van PSV te duiden. Excelsior speelt op een vergelijkbare manier denk ik, dus dat wordt spektakel.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:42
Huilie huilie huil. PSV speelt 3 wedstrijden dit jaar minder voetbal. Feyenoord, Pec en Heerenveen en het is alweer tijd om te gaan zeiken want je eigen clubje bakt er niks van.

Vind ik leuk
JCJWZ +9892
donderdag 23 november 2017 om 17:45
Sinds wanneer zijn psver zo gepikeert als men het psv voetbal anti voetbal en lelijk noemt? Psv heeft nooit mooi voetbal nagestreeft en hangt altijd achterover wachtend op dat ene foutje van de tegenstander. Waarom dan nu ineens verontwaardigd? Gaat toch om de resultaten volgens de psv supporters? Of toch stiekem ajax willen nadoen? Daar kan psv nooit aan tippen, das te hoog gegrepen.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:46
Ajax nadoen? Nee Dankje dat ziet er al helemaal niet uit hoe die amateurs spelen.
Vind ik leuk
JCJWZ +9892
donderdag 23 november 2017 om 17:47
Waarom je dan zo druk maken erom? Ajax is de ploeg van het mooie voetbal, heeft dus helemaal niks met psv te maken.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:49
Mooi voetbal... heb je de laatste tijd Ajax gekeken? Dat is alles behalve mooi voetbal.
Vind ik leuk
robery +2722
donderdag 23 november 2017 om 20:59
Hoeven ook niet aan Ajax te tippen. Het idee alleen al. Brrr.
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 17:52
3 wedstrijden? Get real!

Maakt verder niet uit hoor, je pakt er gewoon punten mee. Maar ga niet roepen dat het anders is dan wat het is: countervoetbal. ;)
Vind ik leuk
slapss +2591
donderdag 23 november 2017 om 20:29
Countervoetbal kan zo mooi zijn. Vooral als het resultaat heeft. Ik ben totaal niet gepikeerd door de reacties hier. De ene ploeg beheerst het mooie voetbal. De ander beheerst het om maar even de bal te hebben en om te schakelen. En op dit moment (de laatste jaren) heeft PSV er weer binnenlandse prijzen mee gepakt. (Op vorig seizoen na). Dus laat mij maar lekker genieten van de resultaten en de vele doelpunten die gemaakt worden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 20:30]
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 21:07
Dat lijkt me de beste benadering.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:51
Zo, na een paar minuten happen de zure vissen al zie ik........hahaha lekker alles letterlijk nemen!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:59
Laatste seconde 1-0 winnen is niet effectief.
Vind ik leuk
Cappie +5780
donderdag 23 november 2017 om 17:03
Niet?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:07
Nee, dan heb je 90 minuten lopen rommelen.;-)
Vind ik leuk
Cappie +5780
donderdag 23 november 2017 om 17:15
Hahahaha. Ja, dat kan ook ja.

Nou ja, effectief is wel fijn op zich. Maar liever effectief met 5-0 winnen dan effectief met 1-0 winnen.
Vind ik leuk
Quareck +3358
donderdag 23 november 2017 om 17:16
Effectiever kan niet, de tegenstander kan namelijk niks meer terug doen.
Vind ik leuk
Cappie +5780
donderdag 23 november 2017 om 17:01
Ja, dat zijn we inderdaad niet gewend in Nederland. Een ploeg die winnen weer belangrijker vind dan alleen maar saai het balletje achterin rondspelen. Snelle en mooie aanvallen laten zien met spelers die een bal ook daadwerkelijk in het netje weten te leggen (oké, niet allemaal :P...) in plaats van 20 schoten op doel nodig hebben voor 1 of zelfs geen doelpunt.
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 17:16
Ja, want andere Nederlandse ploegen spelen vooral de bal rond achterin en creëeren niet meer kansen dan PSV.
Vind ik leuk
Cappie +5780
vrijdag 24 november 2017 om 09:22
Nee, zeg ik dat dan? Beter leren lezen 2cents.

En dat laatste over het meer kansen creëren laat helemaal zien dat je alleen nog maar aan het kijken bent of je mij ergens op kan pakken. Dat je dan in je frustratie niet goed leest wat ik typ is tekenend voor de obsessie die van jou meester lijkt te hebben gemaakt.
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 13:02
Ummm, volgens jouw reactie zijn we in Nederland gewend aan ploegen die achterin de bal rondspelen en 20 keer op doel schiet voor 1 of zelfs geen doelpunt, omdat ze dat belangrijker vinden dan winnen.

Die frustratie, obsessie en dat ergens willen pakken heb ik van jou ook wel het gevoel gehad. Was dat in dat geval zo? Of moet je hier, net als ik, niet zo zwaar aan tillen? Je hebt hier nu eenmaal mensen die vaker op elkaar reageren omdat ze elkaar langer tegenkomen. Dat is niet iets van mij alleen want ik zie het anderen, waaronder jij dus, ook doen.

Overigens wel frappant dat nu al voor de tweede keer in korte tijd onze discussie is verwijderd nog vóór ik je laatste reactie heb kunnen lezen. Dat terwijl er in die discussies geen erge dingen stonden.
Vind ik leuk
Cappie +5780
vrijdag 24 november 2017 om 15:55
Als je niet begrijpt dat je dat niet letterlijk moet nemen dan is een verdere discussie hierover zinloos. Plus dat wat jij daar uit lijkt te halen toch echt niet is wat daar staat.

Wel fijn dat je nu gewoon toegeeft dat in de laatste paar discussies enige frustratie bij jou heeft meegespeeld. Ik denk ook dat daar de late goal van PSV tegen PEC aan mee heeft gespeeld. Want na dit weekend ging je helemaal los.

Waar moet ik dan precies niet zo zwaar aan tillen? Dat je mij nu aan het opzoeken bent? Wees gerust, ik til er niet zwaar aan. Het verklaart voor mij alleen wel waarom de ongenuanceerdheid bij jou toe heeft geslagen. Voorheen kon je nog wel eens toegeven dat je ergens fout zat, dat is tegenwoordig blijkbaar niet meer mogelijk voor je.

Ik vroeg me ook al af waarom je niet meer gereageerd had op onze laatste discussie. Met het woordje frappant duid je er op dat ik dat blijkbaar verwijderd zou hebben? Waarom zou ik dat doen als ik eerst nog reageer? Ik wil juist wel dat je het leest...
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 16:10
Waar geef ik de frustratie toe dan. Cappie, je moet echt anderen niet wijzen op beter kezen als je dat zelf niet doet hoor. ;)

Ik zeg juist dat ik dat gevoel bij jou ook weleens heb gehad en vroeg daarbij of dat waar was OF dat je hier niet zo zwaar aan moest tillen. Net als ik.

Maw onze gevoelens dat de ander gefrustreerd is, obsessief is of je wil pakken zal allemaal wel meevallen.

En nee ik ben niet gefrustreerd of die goal bij PEC. De laatste keer dat ik gefrustreerd was over voetbal was die avond in Rome meer dan 20 jaar geleden. Sindsdien laat ik dat lekker gaan. Heb vakantie in de zon en vind het wel best en haal meer hoop uit het spel dan dat door die goal de moed me in de schoenen zakt. Al is hoop niet altijd uitgekomen uiteraard.

Ik snap niet zo gied dat je zo gefocust bent op dat toegeven. Zelf doe je dat ook eigenlijk nooit en stopt in zo’n geval steevast door weg te blijven van de discussie. Die zijn dan meestal ook een stuk minder lang. ;)

En het is frappant omdat echte erge langer of zelfs altijd blijven staan, maar die van ons worden nu al 2 keer verwijderd.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 16:13]
Vind ik leuk
Cappie +5780
vrijdag 24 november 2017 om 16:38
Ik denk dat als je onze discussies er nog eens een beetje op na zou kijken dat ik diverse keren wel heb toe gegeven dat jij een punt hebt en ik wel eens geen gelijk heb gehad. Andersom kan ik mij niet herinneren dat jij ooit je fout toegeeft. Het kan natuurlijk zijn dat jij nooit fout zit, je zou de eerste mens ter wereld zijn.

Het wegblijven van discussies komt voort uit twee zaken, ten eerste omdat soms de grens van fatsoen wat mij betreft toch echt overschreden is. Er vliegen dan een aantal termen door de lucht en er worden mij woorden in de mond gelegd waar ik dan geen zin meer heb om op te reageren. Ten tweede komt het ook voor dat ik wat beters te doen heb dan meteen te reageren en dat resulteert dan blijkbaar in het vergeten van de hele discussie. Als jij dat toe wil wijzen aan het feit dat ik ongelijk zou hebben, mijn ongelijk in zou zien en dat niet toe wil geven dan moet je dat vooral doen.
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 16:52
Juist in die discussie waarvan je zou kunnen zeggen dat het richting de grenzen van het fatsoen zou gaan, blijf je.

Die discussies waar je wegblijft zijn een heel andere in mijn ogen typisch variant van het geen punt meer hebben.

Kan zijn natuurlijk dat je die verder liever vergeet. Dat snap ik.

Je idee van fatsoen is wel wat apart soms hoor. Jij mag in jouw ogen best veel over mij zeggen, zie ook hierboven, maar als ik jou dan zwak vindt discussiëren als je naar geveinsde stokken zoekt om mij te slaan dan gaat dat voor jou te ver.

Gek want als een analist een voetballer zwak vindt spelen dan hoor je niemand over fatsoen. En zo zijn er talloze voorbeelden van dat woord waar het prima van toepassing is en gewoon ruim binnen de normen is.
Vind ik leuk
Cappie +5780
zondag 26 november 2017 om 13:28
Volgens mij was het woordje zwak niet het enige. En dan gaat het ook nog om de context waarin je het gebruikt.

En nee, op een gegeven moment heb ik geen punten meer. Wel een punt waar jij dan heel makkelijk niet meer op reageert. En dat snap ik dan weer, want dat zijn nou juist de punten waarvan jij eigenlijk zou moeten zeggen dat ik toch wel een beetje gelijk heb.

En lees onze discussies nog eens na. Ik blijf altijd erg netjes, maar ga helaas op een gegeven moment toch echt mee in jou manier van discussiëren. Dat is niet goed, dat weet ik. Ik zal de volgende keer proberen gewoon netjes te blijven, in de hoop,dat jij dat dan ook kan.
Vind ik leuk
2cents +36376
zondag 26 november 2017 om 14:40
Misschien nog iets meer “ik ben heel netjes en als ik niet netjes ben dan komt het door jou” in je reactie zetten.

Net als het “als ik geen antwoord meer heb op je punt zeg ik niets meer, in tegenstelling tot jou die m’n punt negeert als je er geen antwoord op heb”.

Kortom je verwijt mij dingen die je zelf ook zegt te doen en als je buiten je boekje gaat ligt het aan mij.

Spiegeltje?
Vind ik leuk
Cappie +5780
zondag 26 november 2017 om 19:53
De mensen die het hardst roepen om een spiegeltje hebben het vaak zelf het hardst nodig.

Waarom zou ik dat niet in mijn reactie zetten? Of mag de waarheid niet gezegd worden als die niet helemaal goed uitkomt voor jou?
Vind ik leuk
2cents +36376
zondag 26 november 2017 om 20:38
De waarheid? Juist voor die compleet eigen waarheid van jou heb je zo’n spiegeltje een keertje nodig.
Vind ik leuk
Cappie +5780
zondag 26 november 2017 om 21:27
En jij niet wil je zeggen?
Vind ik leuk
2cents +36376
zondag 26 november 2017 om 21:44
Die “het gaat beide kanten op”-benadering heb ik in onze discussie al eens geprobeerd. Waarna jij het doodleuk allemaal weer mijn kant op duwt.

Vind ik leuk
Cappie +5780
maandag 27 november 2017 om 09:26
Als er iemand hier toe kan geven dat het beide kanten uit fout gaat dan ben ik het. Bij deze. Ik zal eens in die spiegel gaan kijken. Nu maar hopen dat jij dat inderdaad ook wil doen.
Vind ik leuk
2cents +36376
maandag 27 november 2017 om 12:20
Uiteraard.

Twee partijen, twee schuld.
Vind ik leuk
Cappie +5780
maandag 27 november 2017 om 12:29
Mooi. Zijn we het daar wel over eens. :P
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:06
PSV maakt de meeste goals! Dat vind ik aantrekkelijk voetbal!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:19
Het is wel on Nederlands en dat is op zich wel eens een keer goed in de Eredivisie MAAR... Psv heeft de kop positie vooral te danken aan een paar keer veel geluk en niet persé door de speelstijl
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:38
Dat heb jij ook nodig om kampioen te worden
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:41
Tuurlijk wel door de speelstijl, want door die speelstijl verliepen die wedstrijden zo dat ze gelul kregen.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:42
*geluk :-)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:45
Gaat vanzelf een paar x mis en dan komt de kritiek van een paar maanden geleden.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:49
De afgunst van het aantal punten van PSV en met name de manier waarop dit gebeurt, komt uit één en dezelfde hoek. Dit komt voort uit onvrede / jaloezie dat het clubje van die betreffende personen al jarenlang geen enkele sportieve prijs meer wist te winnen. PSV scoort veel en speelt zeker niet onaantrekkelijk. De Hollandse School = passé!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:02
Zeker, druk op de bal, geweldige dribbels, fantastische spelers! En toen ging de wekker...
Vind ik leuk
robery +2722
donderdag 23 november 2017 om 21:00
Jammer dat je hier nog rondspookt.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:22
Als voetballiefhebber vind ik niet dat een topclub als PSV op deze manier moet spelen. Ik vind bij een club als PSV in de Nederlanse competitie op balbezit moet spelen en dit ten minste moet nastreven. Ik vraag me alleen af of dat Cocu daar de juiste trainer voor is en of het wel met deze spelersgroep kan!! Ik ben in ieder geval niet onder de indruk van het huidige spel. Ik zie liever het spel wat een clubje als pec zwolle nastreeft dan dat van PSV.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 19:39]
Vind ik leuk
Nosje +1255
donderdag 23 november 2017 om 19:40
Nou kijk, je slaat de spijker op zijn kop. We hebben er inderdaad niet de spelers voor dus hanteren we deze speelstijl. Gaat niet slecht toch?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:08
Dat doen ze inderdaad goed. Echter de manier hoe bijvoorbeeld PEC Zwolle voetbald kan ik meer van genieten dan PSV. Ik vind dat een club als PSV dat ook moet nastreven, vooral om dat ze een veel groter budget hebben dan bijv. PEC.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:48
Goh, verrassend. Een ex speler van PSV die fan is van PSV....
Vind ik leuk
robery +2722
donderdag 23 november 2017 om 21:01
Ja man... hee verrassend. En nu?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:35
Niemand in Eindhoven of omgeving die om 'mooi' voetbal geeft.
Mooi voetbal is smaak...

Goed voetbal is anders: winnen en 3-punten.
En dat het liefst zo veel mogelijk wedstrijden achter elkaar.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 01:56
Wie het meeste geluk heeft staat bovenaan.
- 100% rode kaarten worden niet gegeven.
- 100% fopduiken worden beloont met een penalty.
- 100% open kansen worden gemist door de tegenstanders.
- 100% op z'n Duits winnen in de laatste minuut.

Ohh wat zijn we goed, 10 dec 1645 uur komt de ommekeer!
Vind ik leuk
Phoxy75 +253
vrijdag 24 november 2017 om 07:40
Er is maar 1 club dat voetbal speelt en dat is Ajax. Heel bijzonder allemaal wat ze daar doen. Nooit eerder gezien en echt uniek in de wereld. Als er nieuwe spelers komen moeten ze eerst jaren wennen om dat hogeschoolvoetbal te begrijpen. Hoe durven die andere clubs weerstand te bieden aan deze boven iedereen verheven godenclub? Alle andere clubs spelen verdigend en op de counter. Dat is verboden, want Ajax bepaalt ook voor andere clubs hoe er gevoetbald moet worden. Deze moeten net als NAC zich laten afslachten, zodat de Ajaxkleding schoon kan blijven. Dit is ook de reden waarom ervoor gekozen is om de JCArena een dak te geven. Ben je die Ajaxpraatjes ook zo zat? Ajaxtoo#
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Respect voor koploper PSV: "Het is anders dan men in Nederland gewend is"