Spandoek in Rome: 'Wij zijn Nederlanders, Feyenoorders zijn klootzakken'

    Spandoek in Rome: 'Wij zijn Nederlanders, Feyenoorders zijn klootzakken'

    donderdag 23 november 2017 om 18:36

    Menig inwoner van Rome zal donderdag raar hebben opgekeken van een spandoek dat supporters van Vitesse hadden opgehangen in de hoofdstad van Italië. Op het geel-zwarte doek staat de tekst 'Wij zijn Nederlanders, Feyenoorders zijn klootzakken.'

    De meegereisde fans uit Arnhem doelen uiteraard op een incident van enkele jaren geleden. In 2015 speelde Feyenoord een uitduel met AS Roma. Hooligans van de Rotterdamse club zorgden toen voor vernielingen in de historische binnenstad. Onder meer een fontein moest eraan geloven.

    De autoriteiten in Rome rekenden uit dat de schade ruim acht miljoen euro bedroeg. 44 mensen werden veroordeeld voor hun betrokkenheid bij rellen en vernielingen. Supporters van de Rotterdamse club waren eerder dit jaar niet welkom in Napels. 

    Ook andere supporters uit Nederland hebben inmiddels een slechte naam in Italië, merkten ook de fans van Vitesse deze week. Op meerdere plaatsen in Rome waren zij in de aanloop naar het Europa League-duel met SS Lazio niet welkom. Er zijn vanuit Arnhem ongeveer 1700 supporters afgereisd naar Zuid-Europa.

    Lazio en Vitesse trappen om 19.00 uur af in Stadio Olimpico. 

    Lees ook: LIVE-discussie: Vitesse door liefst 1700 fans gesteund tegen B-ploeg van Lazio

    Plaats een reactie

    Mari +5540
    donderdag 23 november 2017 om 18:39
    De trainer, Feijenoorder toch? kan dit in zijn broekzak steken
    Vind ik leuk
    13 +8972
    vrijdag 24 november 2017 om 15:05
    Denk niet dat Fraser dat spandoek oké vindt.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 18:40
    Ieder zijn mening maar dit vind ik een beetje laag.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17623
    donderdag 23 november 2017 om 18:40
    Totdat ze straks alle hoeken krijgen te zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 18:45
    Dit is natuurlijk een kut spandoek maar daar heeft jou reactie niks mee te maken.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17623
    donderdag 23 november 2017 om 18:50
    Wanneer twee honden vechten om een been, loopt de derde ermee heen-;)
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 18:40
    Liever een klootzak dan vitessesupporter toch;)
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 18:45
    Goeie
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 08:32
    d'r zijn in Nederland sowieso veel meer klootzakken dan vitesse supporters;)
    Vind ik leuk
    Toke +1459
    donderdag 23 november 2017 om 18:45
    haha dit kan ik wel waarderen :')
    Vind ik leuk
    geert x +227
    donderdag 23 november 2017 om 18:49
    klopt wel
    Vind ik leuk
    Vato75 +1836
    donderdag 23 november 2017 om 18:51
    Oke eerst volgende feyenoord vitesse volop rellen dus
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11086
    donderdag 23 november 2017 om 23:07
    Dit spandoek slaat nergens op, maar dat rellen zit wel in jullie bloed als ik jou zo hoor.
    Vind ik leuk
    Vato75 +1836
    vrijdag 24 november 2017 om 00:45
    Nee niet echt vind alleen beetje provocerend je weet hoe dat gaat
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11086
    vrijdag 24 november 2017 om 05:38
    Nogmaals ik heb veel reacties gelezen van supporters van ons en die zijn echt niet blij met dit spandoek.
    Vind ik leuk
    13 +8972
    vrijdag 24 november 2017 om 15:06
    Dat vind ik fijn om te lezen.
    Vind ik leuk
    El Unicum +3582
    vrijdag 24 november 2017 om 07:42
    Stoer ventje hoor. voelt zich geprovoceerd en op zn kleine piemeltje getrapt. Poeh poeh. Kun je mooi achter andere stoere jongens staan en een beetje meeschreeuwen. Echt ruig.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 18:52
    Mensen doen ook alles voor gratis bier he.
    Vind ik leuk
    janlaren +56
    donderdag 23 november 2017 om 18:52
    Wat een een eikels
    Vind ik leuk
    dyanneruda +732
    donderdag 23 november 2017 om 18:54
    Hehe!
    Vind ik leuk
    Utca030 +8014
    donderdag 23 november 2017 om 18:54
    Spandoek neerhangen alsof ze romige zijn dan de paus. Hyprocrieten lui zeg bah.
    Vind ik leuk
    Nuance +6940
    donderdag 23 november 2017 om 19:48
    Roomser dan de paus, maar je hebt gelijk, heel eng dit.
    Vind ik leuk
    Utca030 +8014
    donderdag 23 november 2017 om 19:50
    Je hebt gelijk
    Vind ik leuk
    davidben +3585
    donderdag 23 november 2017 om 20:28
    De paus heeft ook nog wel wat room in z'n zak als je dat wilt.
    Vind ik leuk
    Utca030 +8014
    vrijdag 24 november 2017 om 17:10
    Om lekker over je harses heen te spuiten
    Vind ik leuk
    davidben +3585
    vrijdag 24 november 2017 om 18:30
    Haha.....Ieder zijn eigen gif gozert. Je bent als Ralph Cifaretto hihi. Top!
    Vind ik leuk
    SPRKY020 +656
    donderdag 23 november 2017 om 19:56
    Ze zijn tenslotte in Rome
    Vind ik leuk
    Sil95 +9334
    donderdag 23 november 2017 om 19:04
    Ah joh geen aandacht geven aan dit soort droeftoeters. Net zoals die idioten die een compleet kinderfeest om zeep proberen te helpen. Gewoon doodzwijgen.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1419
    donderdag 23 november 2017 om 19:22
    Geweldig initiatief en er zijn altijd mensen die zeggen dat het maar een klein groepje is van feyenoord die het verpesten voor de rest, zorg dan met het grote deel van de fans dat dit kleine groepje niks kan doen..
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 19:23
    Bastardi for Life!!! Hahahahaaha, Vitesse....deh, een van ons, hele
    rijnfront dost niks, Hahahahaaha!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 19:28
    hahahaha
    Vind ik leuk
    Nuance +6940
    donderdag 23 november 2017 om 19:29
    Is er ook een factchecker bij VP? Er staan verschillende zaken in die onwaar zijn.

    De fontein is niet vernield. Sterker nog fotos voor die bewuste dag tonen aan dat scheuren en beschadigingen al aanwezig waren.

    De schade bedroeg bij lange na geen miljoenen. Uiteindelijke restauratiekosten; 20.000euro geschonken door een Hollander. De Italiaanse autoriteiten rekenen de kosten van de politieinzet bij de schade mee.

    In Napels was geen enkele buitenlandse supportersgroep welkom. Heeft dus niets met Feyenoord te maken.

    Van de 44 veroordeelden heeft een vijftiental de papieren ondertekend terwijl ze niks gedaan hadden. Zij deden dit om naar huis te kunnen.

    Ik keur het slopen door hooligans af, ik keur geweld richting andere mensen en politie af. Ik ben voor het positief ondersteunen van je club.

    Kanttekenig richting Italiaanse organisatie, gemeente en politie: een stad met de grandeur als Rome moet zich kapotschamen voor de gebrekkige organisatie, ontvangst en begeleiding van de 6000 Feyenoordsupporters. Geen afspraken over vervoer, geen tappunten met plastic bekertjes, geen muziek, geen mobiele toiletten. En het zonder waarschuwing schoonvegen van lokaties. En zo kan ik wel even doorgaan.

    De stad Rotterdam en Feyenoord hebben aangetoond hoe het wel kan; Roma supporters kregen een eigen lokatie in Rotterdam, namelijk de Oude Haven rand centrum. Vervoer naar deze plek plus vervoer naar de Kuip was geregeld. Muziek was geregeld. Het ging allemaal prima.
    Manchester heeft ook laten zien dat zonder machtsvertoon en zonder provocaties van mafia-oproerpolitie Feyenoorders zich prima kunnen gedragen.

    En bega je als Feyenoordsupporter een overtreding, sloop je iets, of begin je een gevecht met de politie dan moet je opgepakt en gestraft worden.

    TL, DR: Italianen kunnen echt helemaal niks.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35443
    donderdag 23 november 2017 om 20:08
    Weke feiten heeft VP hier dan foutief overgenomen?
    Prima dat jij met allerlei eigen verhalen komt, zij stellen hier alleen deftig dat de overheid berekend heeft dat... Kan jij vinden dat het niet klopt, de overheid heeft het toch echt berekend.

    Stel je nie zo aan verder.
    Vind ik leuk
    Nuance +6940
    donderdag 23 november 2017 om 20:13
    Feit: fontein is niet gesloopt, bedrag klopt niet, uitsupporters Napels. Als het nog korter moet ; mand.

    Aanstellen? Ik kom gewoon met een verhaal.
    Vind ik leuk
    davidben +3585
    donderdag 23 november 2017 om 20:33
    'Wij waren het niet' ........ primitief volk.
    Dit zijn mijn feiten!
    Vind ik leuk
    Nuance +6940
    donderdag 23 november 2017 om 21:07
    Welke feiten? Jij vindt Feyenoorders primitief volk? Zijn alle Joden onbetrouwbaar? Jij begrijpt er echt helemaal hiks van. Zo dom om iedereen over 1 kam te scheren. Heb je mijn verhaal gelezen, of kan je brein zoveel woorden niet aan? Er staat wie en wat ik veroordeel. Maar ik laat me door niemand belededigen, alleen omdat ik een Feyenoordsupporter ben.
    Vind ik leuk
    davidben +3585
    donderdag 23 november 2017 om 21:19
    Rustig aan Mo. Je hebt lange tenen.
    De meeste zijn geen primitievelingen. Gewoon tokkie aso's en dat kun je niet ontkennen. Kijk maar naar de filmpjes op internet. Rome under siege!

    En over Joden.......
    kijk eens in de Dikke van Dale bij jodenstreek
    [Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 21:23]
    Vind ik leuk
    Nuance +6940
    donderdag 23 november 2017 om 21:30
    Dus filmpjes op internet vormen jouw referentiekader van het Legioen? Heb je ook filmpjes gezien van de huldiging, of de kampioenswedstrijd. Of dat supporters 30.000 euro ophalen voor Gyan, oud speler die aan de grond zit. Jij veroordeelt een hele groep op basis van gedrag door een minderheid. Nou daar heb ik een mening over. Dat er meer tokkies naar voetbal gaan dan naar hockey moge duidelijk zijn. Maar ook tokkies hebben recht om normaal behandeld te worden.
    Vind ik leuk
    davidben +3585
    donderdag 23 november 2017 om 21:34
    Tokkies planten zich in extreme vorm voort. Er komen er steeds meer bij. Onder een bepaald IQ geen kinderen, dus geen primitief volk. Zegt het voort, zegt het voort
    Vind ik leuk
    Nuance +6940
    donderdag 23 november 2017 om 21:54
    Grappig dat een Ajacied de nazi doctrine volgt dat sommige mensen zich niet mogen voortplanten. De Joden noemen dat een gotspe.
    Dag David
    Vind ik leuk
    davidben +3585
    donderdag 23 november 2017 om 22:16
    Haha....waarom heb je het steeds over Joden!?! Die hebben helemaal niks te maken met dit bericht. Vraag 'ns aan je mams of ze even aan je voorhoofd wilt voelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 22:17]
    Vind ik leuk
    Nuance +6940
    vrijdag 24 november 2017 om 06:36
    Tja, jullie noemen jezelf joden, daar kan ik niks aan doen. En toevallig kon ik het in deze context gebruiken om jou het een en ander uit te leggen. Maar dat blijkt zinloos.
    Vind ik leuk
    davidben +3585
    vrijdag 24 november 2017 om 12:19
    Gedraag jezelf kerel!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 12:26]
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 07:16
    Ok
    Vind ik leuk
    Bhj +807
    vrijdag 24 november 2017 om 12:46
    Oh nou dan maakt het niets uit.
    Gaan jullie volgend jaar dan maar weer?
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 19:34
    Haha Vitesse supporters willen ook eens aandacht. Het is trouwens akelig leeg daar. Triest
    Vind ik leuk
    King Kong +254
    donderdag 23 november 2017 om 19:37
    Ben zelf voor PSV, maar moet zeggen dat met deze spandoek doe je het Legioen natuurlijk mee te kort. Dat een handvol " zo genaamde " Feyenoord supporters zich zo asociaal hebben gedragen betekent niet dat alle Feyenoorders zo zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 19:41
    echte feyenoorders zijn hele trouwe supporters . De relschoppers zoeken aanleiding en voelen zich verbonden met de club, maar kun je geen supporters noemen. Blijf het jammer vinden dat de link altijd wordt gelegd met de club. Dit geld overigens ook voor de andere "club" supporters.
    Vind ik leuk
    Cantona +957
    donderdag 23 november 2017 om 20:05
    zielig geouwehoer, en te sneu voor woorden, stelletje zondagschoolsupporters
    Vind ik leuk
    FRFAN +50
    donderdag 23 november 2017 om 22:30
    ach,ze mogen een x europa in,en gelijk een grote bek daar in arnhem
    Vind ik leuk
    VA1 +1584
    donderdag 23 november 2017 om 23:21
    Konden ze echt niks beters verzinnen?!
    Vind ik leuk
    edje2307 +297
    donderdag 23 november 2017 om 23:40
    Vitesse Arnhem..stink Duitsers!!!
    Club zonder ziel en echte fans!!!
    Waren zeker bang dat ze klappen kregen daar hahaha
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11086
    vrijdag 24 november 2017 om 15:19
    Dit spandoek is door veel Vitesse supporters al veroordeeld, maar als ik jouw opmerkingen lees is het misschien wel speciaal voor jou gemaakt !
    Vind ik leuk
    edje2307 +297
    zaterdag 25 november 2017 om 14:46
    Duitse club zonder hart en echte supporters!!!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11086
    zaterdag 25 november 2017 om 20:31
    17.000 echte supporters tegenover een club met veel succes en relsupporters ! En Arnhem ligt in Nederland, of heb je liggen slapen tijdens aardrijkskunde.
    Vind ik leuk
    Kwal +475
    vrijdag 24 november 2017 om 00:06
    Google translate heeft duidelijk zijn werk gedaan :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 01:35
    Liever een klootzak dan een Vitesse supporter
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 02:09
    Vitesse aanhangers zijn land verraders
    Vind ik leuk
    Dicky +17133
    vrijdag 24 november 2017 om 18:14
    Leg uit, waarom ben ik een landverrader? Heb ik dit spandoek gemaakt? Nee. Sta ik achter deze actie? Nee. Met deze reactie bewijs jij dat je net zo achterlijk bent als de politie in Rome die ons gisteren over één kam met die idiote fonteinen neukers scheerde.
    Vind ik leuk
    Sonneillon +535
    vrijdag 24 november 2017 om 05:02
    hahaha, ze schijten gwn in hun broek, hier staat met andere woorden: “wij hebben niks met Feyenoord te maken, doe ons alsjeblieft geen pijn”
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 08:35
    Tsja best wel triest zo'n spandoek..

    Maar goed iedereen gaat hier weer tegen elkaar tekeer op de site, Feyenoord supporters deden dit Ajacieden dat nu Vitesse dit..

    Het komt er gewoon eens te meer op neer dat bij elke club een aantal idioten rondloopt die het voor de meerderheid verziekt.
    Vind ik leuk
    mchollie +3340
    vrijdag 24 november 2017 om 09:17
    De meeste Vitesse supporters zijn klootzakken, liever de overige Nederlandse clubs in Europa te schande maken dan te steunen.

    Ik zag ze bij AZ in de EL ook zitten in het uitvak met hun vlagjes.

    Zielig.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11086
    vrijdag 24 november 2017 om 15:23
    Ten eerste wat heb jij er mee te maken, of zit het bekerverlies je soms dwars ? Ten tweede hebben de meeste Vitesse supporters dit spandoek al veroordeeld ! Ten derde stellen jullie helemaal niks voor als supporters met jullie klappertjes !
    Vind ik leuk
    mchollie +3340
    zondag 26 november 2017 om 09:35
    Ten 4de tel jij al helemaal niet mee Calimero.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11086
    zondag 26 november 2017 om 09:39
    Calimero zegt degene die op Vitesse topics loopt te zeiken met zijn az vrienden omdat ze de beker hebben verloren, kleuter.
    Vind ik leuk
    Bhj +807
    vrijdag 24 november 2017 om 12:43
    Typisch.

    Ik ben Feyenoorder en haal graag Ajacieden erbij.
    Al moet ik appels met peren vergelijken.

    Deze opmerking geeft precies aan wat er met dit spandoek bedoeld wordt met Feyenoorders.
    Vind ik leuk
    Dicky +17133
    vrijdag 24 november 2017 om 18:03
    Een domme aktie van een paar supporters die dachten bij Lazio fans te moeten slijmen. Gewoon heel slap.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Spandoek in Rome: 'Wij zijn Nederlanders, Feyenoorders zijn klootzakken'