Spandoek in Rome: 'Wij zijn Nederlanders, Feyenoorders zijn klootzakken'

Spandoek in Rome: 'Wij zijn Nederlanders, Feyenoorders zijn klootzakken'

donderdag 23 november 2017 om 18:36

Menig inwoner van Rome zal donderdag raar hebben opgekeken van een spandoek dat supporters van Vitesse hadden opgehangen in de hoofdstad van Italië. Op het geel-zwarte doek staat de tekst 'Wij zijn Nederlanders, Feyenoorders zijn klootzakken.'

De meegereisde fans uit Arnhem doelen uiteraard op een incident van enkele jaren geleden. In 2015 speelde Feyenoord een uitduel met AS Roma. Hooligans van de Rotterdamse club zorgden toen voor vernielingen in de historische binnenstad. Onder meer een fontein moest eraan geloven.

De autoriteiten in Rome rekenden uit dat de schade ruim acht miljoen euro bedroeg. 44 mensen werden veroordeeld voor hun betrokkenheid bij rellen en vernielingen. Supporters van de Rotterdamse club waren eerder dit jaar niet welkom in Napels. 

Ook andere supporters uit Nederland hebben inmiddels een slechte naam in Italië, merkten ook de fans van Vitesse deze week. Op meerdere plaatsen in Rome waren zij in de aanloop naar het Europa League-duel met SS Lazio niet welkom. Er zijn vanuit Arnhem ongeveer 1700 supporters afgereisd naar Zuid-Europa.

Lazio en Vitesse trappen om 19.00 uur af in Stadio Olimpico. 

Lees ook: LIVE-discussie: Vitesse door liefst 1700 fans gesteund tegen B-ploeg van Lazio

Plaats een reactie

donderdag 23 november 2017 om 18:38
Eens
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:42
Ben ik ook mee eens dat alle Ajacieden lafaards zijn met hun vermeer pop. Was niet een individuel maar heel de supportersschare toch?!
Vind ik leuk
fedor2501 +1006
donderdag 23 november 2017 om 18:43
Nee joh dat was toch grappig.
Vind ik leuk
tannat +1203
vrijdag 24 november 2017 om 08:45
Misschien moest er bij staan: 'sommige'?
Vind ik leuk
13 +2522
vrijdag 24 november 2017 om 15:02
Vond er niets grappig aan.
Vind ik leuk
fedor2501 +1006
vrijdag 24 november 2017 om 17:31
Sarcasme gaat aan jou dus geheel voorbij.
Vind ik leuk
1892 +7064
donderdag 23 november 2017 om 18:52
Ze hadden klootzakken weg kun laten.
Slaat nergens op.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:46
Dan staat er: 'Wij zijn Nederlanders, Feyenoorders zijn‘
Vind ik leuk
1892 +7064
donderdag 23 november 2017 om 19:49
Uhh vul maar in
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:54
Hahahahaa
Vind ik leuk
Johan.l +4088
donderdag 23 november 2017 om 18:57
Slaat toch ook nergens op, waarom slaan ze ze gewoon niet 6 weken het ziekenhuis in dan is het gauw gedaan ongeacht van welke club ze zijn, net zo lang trappen tot ze niet meer opstaan
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:27
Oh nee een Calimero !
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:47
Laat Ajax hier lekker buiten jankerd!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:20
Ook eens!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:23
Dat was een pop. Geen historisch monument van miljoenen euro's.
Vind ik leuk
wijze man +1467
vrijdag 24 november 2017 om 07:08
Eens
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 07:09
Wat is een individuel?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:48
Als je alle vervangt voor enkele. Elke club heeft hufters die zich geen supporter mogen noemen. Neem van mij aan dat het bij de Feyenoord aanhang ontiegelijk veel zijn. Als een half stadion ''Nouri worden'' zingt, hoef ik jou niet te vertellen hoeveel geestelijk gestoorden daar zitten. Supporten betekend steunen en niet je club in een kwaad daglicht zetten. Dat gedoe met die pop tegen Vermeer was een eenmansactie.
Vind ik leuk
fedor2501 +1006
donderdag 23 november 2017 om 18:42
Ach kleine Timmie toch, wat zijn ze eng he die boosmeneertjes uit Rotterdam.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:44
Timmetje is een beetje een dom jongetje.
Vind ik leuk
Youri99 +6065
donderdag 23 november 2017 om 18:50
Ik vind alle voetbalsupporters achterlijke gladiolen incl mezelf
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:45
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet-;)
Vind ik leuk
1892 +7064
donderdag 23 november 2017 om 19:14
Schitterende goal van Linssen ,echt waar het is 0-1
Vind ik leuk
Pino61 +9261
donderdag 23 november 2017 om 20:39
Wat een kut voetbal. Dit is nog erger dan het voetbal van psv.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:25
Lekker scoren he, op zo'n Ajax-site.
Vind ik leuk
Pino61 +9261
donderdag 23 november 2017 om 20:37
Hahaha
Vind ik leuk
wijze man +1467
vrijdag 24 november 2017 om 07:08
Deze reactie zegt genoeg
Vind ik leuk
Mari +2241
donderdag 23 november 2017 om 18:39
De trainer, Feijenoorder toch? kan dit in zijn broekzak steken
Vind ik leuk
13 +2522
vrijdag 24 november 2017 om 15:05
Denk niet dat Fraser dat spandoek oké vindt.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:40
Ieder zijn mening maar dit vind ik een beetje laag.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:40
Totdat ze straks alle hoeken krijgen te zien.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:45
Dit is natuurlijk een kut spandoek maar daar heeft jou reactie niks mee te maken.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:50
Wanneer twee honden vechten om een been, loopt de derde ermee heen-;)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:40
Liever een klootzak dan vitessesupporter toch;)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:45
Goeie
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:32
d'r zijn in Nederland sowieso veel meer klootzakken dan vitesse supporters;)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:45
Feyenoorders vervangen door PSV’ers
Vind ik leuk
slapss +2591
donderdag 23 november 2017 om 18:49
Saai.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:50
Och jongen toch ,t zit echt niet lekker hè.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:17
Slaat ook nergens op wat je zegt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 19:33]
Vind ik leuk
Senn +3527
donderdag 23 november 2017 om 20:07
En zo gedraagt hij zich al 2 weken. Mastertje heeft het zwaar!!
Vind ik leuk
Quareck +3358
donderdag 23 november 2017 om 20:34
Of mr football vervangen door een afgekloven schoenzool, dan gaat het niveau wat omhoog.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 21:04
Ben je eigenlijk van school getrapt "mastertje"?
Vind ik leuk
Toke +1154
donderdag 23 november 2017 om 18:45
haha dit kan ik wel waarderen :')
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:47
Prachtig mooi spandoek, het spandoek van 2017;)
Vind ik leuk
geert x +178
donderdag 23 november 2017 om 18:49
klopt wel
Vind ik leuk
Vato75 +944
donderdag 23 november 2017 om 18:51
Oke eerst volgende feyenoord vitesse volop rellen dus
Vind ik leuk
Vak-DD +8127
donderdag 23 november 2017 om 23:07
Dit spandoek slaat nergens op, maar dat rellen zit wel in jullie bloed als ik jou zo hoor.
Vind ik leuk
Vato75 +944
vrijdag 24 november 2017 om 00:45
Nee niet echt vind alleen beetje provocerend je weet hoe dat gaat
Vind ik leuk
Vak-DD +8127
vrijdag 24 november 2017 om 05:38
Nogmaals ik heb veel reacties gelezen van supporters van ons en die zijn echt niet blij met dit spandoek.
Vind ik leuk
13 +2522
vrijdag 24 november 2017 om 15:06
Dat vind ik fijn om te lezen.
Vind ik leuk
El Unicum +1587
vrijdag 24 november 2017 om 07:42
Stoer ventje hoor. voelt zich geprovoceerd en op zn kleine piemeltje getrapt. Poeh poeh. Kun je mooi achter andere stoere jongens staan en een beetje meeschreeuwen. Echt ruig.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:52
Mensen doen ook alles voor gratis bier he.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:52
Wat een een eikels
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:54
Hehe!
Vind ik leuk
Utca030 +2467
donderdag 23 november 2017 om 18:54
Spandoek neerhangen alsof ze romige zijn dan de paus. Hyprocrieten lui zeg bah.
Vind ik leuk
Nuance +3169
donderdag 23 november 2017 om 19:48
Roomser dan de paus, maar je hebt gelijk, heel eng dit.
Vind ik leuk
Utca030 +2467
donderdag 23 november 2017 om 19:50
Je hebt gelijk
Vind ik leuk
davidben +2563
donderdag 23 november 2017 om 20:28
De paus heeft ook nog wel wat room in z'n zak als je dat wilt.
Vind ik leuk
Utca030 +2467
vrijdag 24 november 2017 om 17:10
Om lekker over je harses heen te spuiten
Vind ik leuk
davidben +2563
vrijdag 24 november 2017 om 18:30
Haha.....Ieder zijn eigen gif gozert. Je bent als Ralph Cifaretto hihi. Top!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:56
Ze zijn tenslotte in Rome
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:59
Niet elke Italiaan is een racist ... zal menig Italiaan denken, die niet in Rome woont.
Maar aan de andere kant, niet iedereen die in t Vaticaan woont, is een Italiaan. Maar misschien hebben ze toch stiekem een beetje een hekel aan ongelovigen. Maar om dat nu racisme te noemen.
Vind ik leuk
Nuance +3169
donderdag 23 november 2017 om 19:50
Wat schrijf je nou allemaal Wim? Niet elke Italiaan, niet in Rome. Dus elke Romein is een racist, behalve in het Vaticaan, want de paus is Argentijn, zoiets?
Vind ik leuk
Sil95 +5319
donderdag 23 november 2017 om 19:04
Ah joh geen aandacht geven aan dit soort droeftoeters. Net zoals die idioten die een compleet kinderfeest om zeep proberen te helpen. Gewoon doodzwijgen.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:22
Geweldig initiatief en er zijn altijd mensen die zeggen dat het maar een klein groepje is van feyenoord die het verpesten voor de rest, zorg dan met het grote deel van de fans dat dit kleine groepje niks kan doen..
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:23
Bastardi for Life!!! Hahahahaaha, Vitesse....deh, een van ons, hele
rijnfront dost niks, Hahahahaaha!!!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:28
hahahaha
Vind ik leuk
Nuance +3169
donderdag 23 november 2017 om 19:29
Is er ook een factchecker bij VP? Er staan verschillende zaken in die onwaar zijn.

De fontein is niet vernield. Sterker nog fotos voor die bewuste dag tonen aan dat scheuren en beschadigingen al aanwezig waren.

De schade bedroeg bij lange na geen miljoenen. Uiteindelijke restauratiekosten; 20.000euro geschonken door een Hollander. De Italiaanse autoriteiten rekenen de kosten van de politieinzet bij de schade mee.

In Napels was geen enkele buitenlandse supportersgroep welkom. Heeft dus niets met Feyenoord te maken.

Van de 44 veroordeelden heeft een vijftiental de papieren ondertekend terwijl ze niks gedaan hadden. Zij deden dit om naar huis te kunnen.

Ik keur het slopen door hooligans af, ik keur geweld richting andere mensen en politie af. Ik ben voor het positief ondersteunen van je club.

Kanttekenig richting Italiaanse organisatie, gemeente en politie: een stad met de grandeur als Rome moet zich kapotschamen voor de gebrekkige organisatie, ontvangst en begeleiding van de 6000 Feyenoordsupporters. Geen afspraken over vervoer, geen tappunten met plastic bekertjes, geen muziek, geen mobiele toiletten. En het zonder waarschuwing schoonvegen van lokaties. En zo kan ik wel even doorgaan.

De stad Rotterdam en Feyenoord hebben aangetoond hoe het wel kan; Roma supporters kregen een eigen lokatie in Rotterdam, namelijk de Oude Haven rand centrum. Vervoer naar deze plek plus vervoer naar de Kuip was geregeld. Muziek was geregeld. Het ging allemaal prima.
Manchester heeft ook laten zien dat zonder machtsvertoon en zonder provocaties van mafia-oproerpolitie Feyenoorders zich prima kunnen gedragen.

En bega je als Feyenoordsupporter een overtreding, sloop je iets, of begin je een gevecht met de politie dan moet je opgepakt en gestraft worden.

TL, DR: Italianen kunnen echt helemaal niks.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:08
Weke feiten heeft VP hier dan foutief overgenomen?
Prima dat jij met allerlei eigen verhalen komt, zij stellen hier alleen deftig dat de overheid berekend heeft dat... Kan jij vinden dat het niet klopt, de overheid heeft het toch echt berekend.

Stel je nie zo aan verder.
Vind ik leuk
Nuance +3169
donderdag 23 november 2017 om 20:13
Feit: fontein is niet gesloopt, bedrag klopt niet, uitsupporters Napels. Als het nog korter moet ; mand.

Aanstellen? Ik kom gewoon met een verhaal.
Vind ik leuk
davidben +2563
donderdag 23 november 2017 om 20:33
'Wij waren het niet' ........ primitief volk.
Dit zijn mijn feiten!
Vind ik leuk
Nuance +3169
donderdag 23 november 2017 om 21:07
Welke feiten? Jij vindt Feyenoorders primitief volk? Zijn alle Joden onbetrouwbaar? Jij begrijpt er echt helemaal hiks van. Zo dom om iedereen over 1 kam te scheren. Heb je mijn verhaal gelezen, of kan je brein zoveel woorden niet aan? Er staat wie en wat ik veroordeel. Maar ik laat me door niemand belededigen, alleen omdat ik een Feyenoordsupporter ben.
Vind ik leuk
davidben +2563
donderdag 23 november 2017 om 21:19
Rustig aan Mo. Je hebt lange tenen.
De meeste zijn geen primitievelingen. Gewoon tokkie aso's en dat kun je niet ontkennen. Kijk maar naar de filmpjes op internet. Rome under siege!

En over Joden.......
kijk eens in de Dikke van Dale bij jodenstreek
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 21:23]
Vind ik leuk
Nuance +3169
donderdag 23 november 2017 om 21:30
Dus filmpjes op internet vormen jouw referentiekader van het Legioen? Heb je ook filmpjes gezien van de huldiging, of de kampioenswedstrijd. Of dat supporters 30.000 euro ophalen voor Gyan, oud speler die aan de grond zit. Jij veroordeelt een hele groep op basis van gedrag door een minderheid. Nou daar heb ik een mening over. Dat er meer tokkies naar voetbal gaan dan naar hockey moge duidelijk zijn. Maar ook tokkies hebben recht om normaal behandeld te worden.
Vind ik leuk
davidben +2563
donderdag 23 november 2017 om 21:34
Tokkies planten zich in extreme vorm voort. Er komen er steeds meer bij. Onder een bepaald IQ geen kinderen, dus geen primitief volk. Zegt het voort, zegt het voort
Vind ik leuk
Nuance +3169
donderdag 23 november 2017 om 21:54
Grappig dat een Ajacied de nazi doctrine volgt dat sommige mensen zich niet mogen voortplanten. De Joden noemen dat een gotspe.
Dag David
Vind ik leuk
davidben +2563
donderdag 23 november 2017 om 22:16
Haha....waarom heb je het steeds over Joden!?! Die hebben helemaal niks te maken met dit bericht. Vraag 'ns aan je mams of ze even aan je voorhoofd wilt voelen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 22:17]
Vind ik leuk
Nuance +3169
vrijdag 24 november 2017 om 06:36
Tja, jullie noemen jezelf joden, daar kan ik niks aan doen. En toevallig kon ik het in deze context gebruiken om jou het een en ander uit te leggen. Maar dat blijkt zinloos.
Vind ik leuk
davidben +2563
vrijdag 24 november 2017 om 12:19
Gedraag jezelf kerel!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 12:26]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 07:16
Ok
Vind ik leuk
Bhj +82
vrijdag 24 november 2017 om 12:46
Oh nou dan maakt het niets uit.
Gaan jullie volgend jaar dan maar weer?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:34
Haha Vitesse supporters willen ook eens aandacht. Het is trouwens akelig leeg daar. Triest
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:37
Ben zelf voor PSV, maar moet zeggen dat met deze spandoek doe je het Legioen natuurlijk mee te kort. Dat een handvol " zo genaamde " Feyenoord supporters zich zo asociaal hebben gedragen betekent niet dat alle Feyenoorders zo zijn.
Vind ik leuk
MOELE +249
donderdag 23 november 2017 om 19:39
Nou nou, stoer hoor Vitesse.
Alsof ze daar in Italië op zitten te wachten.

Zo van Feyenoord is stout en wij zijn lief..
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:40
Tuig! Slaat nergens op natuurlijk
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 19:40]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:41
echte feyenoorders zijn hele trouwe supporters . De relschoppers zoeken aanleiding en voelen zich verbonden met de club, maar kun je geen supporters noemen. Blijf het jammer vinden dat de link altijd wordt gelegd met de club. Dit geld overigens ook voor de andere "club" supporters.
Vind ik leuk
Cantona +825
donderdag 23 november 2017 om 20:05
zielig geouwehoer, en te sneu voor woorden, stelletje zondagschoolsupporters
Vind ik leuk
FRFAN +46
donderdag 23 november 2017 om 22:30
ach,ze mogen een x europa in,en gelijk een grote bek daar in arnhem
Vind ik leuk
VA1 +262
donderdag 23 november 2017 om 23:21
Konden ze echt niks beters verzinnen?!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:40
Vitesse Arnhem..stink Duitsers!!!
Club zonder ziel en echte fans!!!
Waren zeker bang dat ze klappen kregen daar hahaha
Vind ik leuk
Vak-DD +8127
vrijdag 24 november 2017 om 15:19
Dit spandoek is door veel Vitesse supporters al veroordeeld, maar als ik jouw opmerkingen lees is het misschien wel speciaal voor jou gemaakt !
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 14:46
Duitse club zonder hart en echte supporters!!!
Vind ik leuk
Vak-DD +8127
zaterdag 25 november 2017 om 20:31
17.000 echte supporters tegenover een club met veel succes en relsupporters ! En Arnhem ligt in Nederland, of heb je liggen slapen tijdens aardrijkskunde.
Vind ik leuk
Kwal +349
vrijdag 24 november 2017 om 00:06
Google translate heeft duidelijk zijn werk gedaan :)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 01:35
Liever een klootzak dan een Vitesse supporter
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 02:09
Vitesse aanhangers zijn land verraders
Vind ik leuk
Dicky +6499
vrijdag 24 november 2017 om 18:14
Leg uit, waarom ben ik een landverrader? Heb ik dit spandoek gemaakt? Nee. Sta ik achter deze actie? Nee. Met deze reactie bewijs jij dat je net zo achterlijk bent als de politie in Rome die ons gisteren over één kam met die idiote fonteinen neukers scheerde.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 05:02
hahaha, ze schijten gwn in hun broek, hier staat met andere woorden: “wij hebben niks met Feyenoord te maken, doe ons alsjeblieft geen pijn”
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:35
Tsja best wel triest zo'n spandoek..

Maar goed iedereen gaat hier weer tegen elkaar tekeer op de site, Feyenoord supporters deden dit Ajacieden dat nu Vitesse dit..

Het komt er gewoon eens te meer op neer dat bij elke club een aantal idioten rondloopt die het voor de meerderheid verziekt.
Vind ik leuk
mchollie +2658
vrijdag 24 november 2017 om 09:17
De meeste Vitesse supporters zijn klootzakken, liever de overige Nederlandse clubs in Europa te schande maken dan te steunen.

Ik zag ze bij AZ in de EL ook zitten in het uitvak met hun vlagjes.

Zielig.
Vind ik leuk
Vak-DD +8127
vrijdag 24 november 2017 om 15:23
Ten eerste wat heb jij er mee te maken, of zit het bekerverlies je soms dwars ? Ten tweede hebben de meeste Vitesse supporters dit spandoek al veroordeeld ! Ten derde stellen jullie helemaal niks voor als supporters met jullie klappertjes !
Vind ik leuk
mchollie +2658
zondag 26 november 2017 om 09:35
Ten 4de tel jij al helemaal niet mee Calimero.
Vind ik leuk
Vak-DD +8127
zondag 26 november 2017 om 09:39
Calimero zegt degene die op Vitesse topics loopt te zeiken met zijn az vrienden omdat ze de beker hebben verloren, kleuter.
Vind ik leuk
Bhj +82
vrijdag 24 november 2017 om 12:43
Typisch.

Ik ben Feyenoorder en haal graag Ajacieden erbij.
Al moet ik appels met peren vergelijken.

Deze opmerking geeft precies aan wat er met dit spandoek bedoeld wordt met Feyenoorders.
Vind ik leuk
Dicky +6499
vrijdag 24 november 2017 om 18:03
Een domme aktie van een paar supporters die dachten bij Lazio fans te moeten slijmen. Gewoon heel slap.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Spandoek in Rome: 'Wij zijn Nederlanders, Feyenoorders zijn klootzakken'