'Grote plannen' vallen in het water: 'Anelka had beter gepast bij club als Ajax'

'Grote plannen' vallen in het water: 'Anelka had beter gepast bij club als Ajax'

donderdag 23 november 2017 om 19:28

Het is Harm van Veldhoven, sinds afgelopen zomer technisch directeur van Roda JC, nog steeds niet helemaal duidelijk wat nu eigenlijk de rol was van Nicolas Anelka in Kerkrade. Via investeerder Alexei Korotaev streek de Fransman in 2016 neer bij de eredivisionist. Inmiddels is Anelka weer vertrokken. 

In NRC Handelsblad vertelt Van Veldhoven dat hij het 'moeilijk vindt om te oordelen' over de precieze rol die de oud-spits van onder meer Real Madrid en Arsenal speelde bij Roda. "Maar laat ik zeggen dat het moeilijk is om zijn wereld en die van Roda bijeen te brengen. Anelka denkt op een ander niveau."

"Hij had grote tactische plannen, terwijl Roda een club is die het moet hebben van trots en werkkracht. Anelka had beter gepast bij een club als Ajax."

In augustus werd bekend dat de rol van Anelka is uitgespeeld bij Roda. Dat had vooral te maken met het feit dat Korotaev maandenlang achter de tralies zat in Dubai. 

Plaats een reactie

donderdag 23 november 2017 om 19:40
niet zo voorbarig, het verhaaltje is nog niet uit.
Vind ik leuk
Rodapaus +2598
donderdag 23 november 2017 om 19:52
Hij had idd beter daar de boel kunnen oplichten, Ajax heeft toch geld zat
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:04
oplichten? vertel......
Vind ik leuk
Rodapaus +2598
donderdag 23 november 2017 om 20:27
Nou voor een riant salaris een paar maandjes rondlopen in Kerkrade in een super vage functie en daarna snel weer vertrekken vind ik nou niet echt een succes. Anelka was een leuke stunt van Korotaev om binnen te komen maar Anelka heeft vrij weinig toegevoegd tot op heden. Het is nogsteeds onduidelijk wat hij nou deed, "iets" met de jeugd. En misschien wel goede ideeën verder maar niet echt realistisch voor Roda lijkt me. Die franse speler uit zijn netwerk die toen kwam was ook een geweldenaar aangezien hij geen enkele wedstrijd in het eerste heeft gespeeld.

En oplichten is het misschien niet, maar vind het niet echt netjes om te doen bij een club die het sportief/financieel zwaar heeft. Anelka is voornamelijk negatief in het nieuws geweest bij Roda.

Vond het leuk om hem in een Roda shirt te zien hoor maar zoals het er nu naar uit ziet heeft hij niet veel toegevoegd en bij mij de schijn tegen vanwege al het vage gedoe.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 20:30]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:33
je moet eens niet zo vlug achter stevens aanlopen, met zijn "wij zijn een nederlandse club en daar wordt nederlands gepraat". anelka is voornamelijk negatief in het nieuws geweest, dan vertel mij eens waarmee? volgens mij hadden stevens en harm al bij voorbaat besloten om raykov en savic er uit te gooien, ook 2 spelers die jij niet hebt zien spelen. dus oordeel niet over die jongens. volgens mij was zeker die savic nog zo slecht niet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 20:35]
Vind ik leuk
Rodapaus +2598
donderdag 23 november 2017 om 20:54
Heb het helemaal niet over stevens, weet niet waar je dat vandaan haalt maargoed. Als je me in het "Stevens" kamp wilt duwen prima, maar dan ga jij bij mij in het "Caanen met bijbehorende waanideeen" kamp en dan ga ik ook niet in discussie met je. Ik kijk er gewoon nuchter naar en dan is Anelka tot nu toe geen succes geweest. Voor het negatief in het nieuws komen verwijs ik je graag door naar de titel van de link in het artikel(Anelka Fiasco bij Roda) en de soap die er vooraf aan ging. Aan zijn door de directie genoemde "Eagle Eye" hebben we volgens mij niet veel aan gehad.

En heb het niet over savic en raykov, ik heb het over houri. En kan hem als speler inderdaad niet beoordelen maar als je een speler haalt die geen enkele wedstrijd speelt en daarna weer weg is dan heeft t niet veel toegevoegd.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 21:01
anelka is nog niet eens officieel in dienst geweest bij roda. stevens kwam met het verhaaltje dat anelka 10000 euro per maand verdiende bij roda. zover ik weet betaalde hij zelfs uit eigen zak het appartement in maastricht. ik hoop in ieder geval op korotaev en het zou geweldig zijn als iemand als anelka zou meekomen. veel van de fans hebben het altijd over voetbalkennis, nou, dat heeft iemand als anelka meer dan genoeg. en tevens heb ik meer vertrouwen in het netwerk van anelka dan in het netwerk van stevens en van veldhoven, want je kunt nu niet echt met droge ogen zeggen dat die zo succesvol zijn met het aantrekken van spelers. zo te horen zou de uitspraak op 28 november zijn, ik kan niet wachten. want er moet rap eens goed opgeruimd worden binnen roda en dan heb ik het niet alleen over het bestuur.
Vind ik leuk
Rodapaus +2598
donderdag 23 november 2017 om 21:17
Nou laten we het hopen, ik denk ook wel dat Anelka van waarde kan zijn hoor. Maar zonder Korotaev is hij weinig betrokken geweest. En ja wat moet een speler als hij in Kerkrade, hij heeft verder niets met de club. He mag er best kritisch op zijn. En Roda heeft wel een tijd het salaris van Anelka doorbetaald(kan ik begrijpen als je hem bij de club wilt houden). Maar aangezien hij een vage rol heeft en later niet communiceerde en gewoon vertrok zijn ze er mee gestopt. Ook heeft roda aangegeven dat het financieel niet meer haalbaar was. Veel geld is er niet en als je vecht tegen degradatie hoort elke cent te tellen.

Geloof echt niet dat hij allemaal dingen uit eigen zak heeft betaald. Volgens mij heeft Korotaev dat in het begin gedaan en heeft Roda daarna het nog even doorbetaald. Als Anelka zo betrokken was was hij niet zo snel gevlogen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 21:18]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 21:24
anelka is door stevens gewoon te kakken gezet, ik had dat ook niet gepikt. die turk wat bij fortuna is ingestapt heeft ook niks met die club, net zomin als de eigenaren van denhaag en vitesse. anelka is met korotaev meegekomen, en is tot aan het eind van het seizoen bij roda aanwezig gebleven. hij wou ook blijven, maar wou dan gewoon op de loonlijst komen en wou ook wat verantwoording hebben. nou, dat gaat moeilijk met stevens en van veldhoven die het technische beleid bepalen. als je dan zoals stevens gedaan heeft zo'n uitspraken doet over anelka dan lijkt het mij toch vrij logisch dat anelka de groeten zegt of niet? alsof er ook maar 1 speler zou zijn gekomen die anelka zou aangedragen hebben. nee, stevens heeft bij mij afgedaan. van veldhoven overigens ook, daar niet van.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 21:28]
Vind ik leuk
Rodapaus +2598
donderdag 23 november 2017 om 21:52
OK
Vind ik leuk
FSCeara +2804
donderdag 23 november 2017 om 22:54
Nou dan ben je denk ik verkeerd geinformeerd.die turk bij fortuna komt zelfs regelmatig bij de jeugd kijken en met de spelers praten.ik heb 2 neefjes die daar in de heugd spelen. Verder is hij behoorlijk betrokkeb.ik hoop voor jullie dat dat geval met korotaev opgelost word en jullie daar de vruchten van plukken en weer stabiele middenmoter worden
Vind ik leuk
FSCeara +2804
donderdag 23 november 2017 om 19:53
Ik zou als ik harm was een beetje oppassen met mijn uitspraken.als Korotaev dadelijk weer met centjes strooit zou het zomaar eens kunnen zijn dat Anelka op zijn stoeltje mag zitten
Vind ik leuk
Thobar +2750
donderdag 23 november 2017 om 20:45
Dat moeten dan wel cash centjes zijn.
In het algemeen geldt dat cash beter is dan een cheque en nu bij Korotaev helemaal.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:45
Weg met deze smerige anti-semiet!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 21:51
Och Andreas laat onze Caanen-pijper Beest toch gewoon!
Gast is niet goed snik gewoon.
Vind ik leuk
Rodapaus +2598
donderdag 23 november 2017 om 21:54
Ik ben Andreas niet haha, maar ik ken de reputatie van het beestje wel. Moet je niet teveel mee in discussie gaan
Vind ik leuk
Voebtal +346
donderdag 23 november 2017 om 23:55
Een antisemiet bij ajax??
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Grote plannen' vallen in het water: 'Anelka had beter gepast bij club als Ajax'