Ajax gaat Barça, PSG en Juventus achterna: We hebben een deal gemaakt

Ajax gaat Barça, PSG en Juventus achterna: "We hebben een deal gemaakt"

donderdag 23 november 2017 om 21:59

Ajax gaat merchandising verkopen in China. De Amsterdamse grootmacht krijgt steeds meer fans in het Verre Oosten en gaat nu doorpakken, vertelde commercieel directeur Menno Geelen donderdag bij radiostation BNR. 

Europese grootmachten als Paris Saint-Germain, Juventus en FC Barcelona verkopen merchandising in China via IZ, de grootste Chinese webshop op sportgebied. Dat gaat Ajax nu ook doen. "Zij kunnen ervoor zorgen dat Chinezen in hun eigen taal kunnen bestellen en in hun eigen valuta kunnen betalen en dat er verzending is vanuit China", legt Geelen uit

Er is vanuit China heel veel interesse voor de Amsterdamse club, benadrukt hij. "Wij kunnen gelukkig varen op een rijke historie. We hebben een deal gemaakt met een Chinese mediapartij, die we gratis onze content geven. Dat heeft ons heel veel energie gekost, maar daardoor werd de interesse in Ajax groter. Chinese sponsoren hebben er daarna voor gezorgd dat we meer geld hadden om betere content te maken."

"We hebben een heel plan uitgewerkt en dat zijn we het afgelopen jaar aan het uitrollen. Dat is begonnen doordat we Chinese mensen in dienst hebben genomen; de taal is ingewikkeld. Maar ook om de cultuur te begrijpen was het heel goed om native Chinezen in dienst te nemen."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +12274
donderdag 23 november 2017 om 22:05
Ka-Ching!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 22:09
Juist ja, dat is mijn zusje!
Vind ik leuk
darmianto +7888
donderdag 23 november 2017 om 23:40
Die heet toch Sugah Li WooPing?
Vind ik leuk
Pino61 +9261
donderdag 23 november 2017 om 22:48
Met 1,4 miljard van die spleetogen kan het snel gaan.
Stel dat 3% een shirt je van Veldman koopt....... (oké, das niet reëel, van Younes dan of Kluivert ).
Laten we zeggen 1% per speler, das 3% van 1,400.000.000
42000000 X 20 euro winst per shirt is 840 miljoen.
Gelijk Messi kopen?
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
donderdag 23 november 2017 om 23:00
Hoe kan dat nou 20 euro verdienen op een shirt? Ik bestel de orginele shirts in China voor €10,00 (bijna origineel zien er hetzelfde uit). Die chinezen zijn niet dom om hier dure shirts te kopen!
Dus Messi kunnen jullie vergeten, het zal wel een loempia boy worden.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:02
Ook lekker
Vind ik leuk
Jozef +22985
zaterdag 25 november 2017 om 18:13
Wat zeg je me nou, Henk?

Koop jij het originele shirt van Veltman in China?

In ieder mens schuilt een Ajacied...
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
zaterdag 25 november 2017 om 18:37
Ha,ha.....die van Veltman zijn niet zo gewild, ik snap niet waarom.
Die van Lozano daarentegen wel .......maar ja die speelt ook bij de aanstaande kampioen.
Vind ik leuk
Jozef +22985
zaterdag 25 november 2017 om 19:10
Hahaha.

Wie weet.
Vind ik leuk
Gerro +3698
donderdag 23 november 2017 om 23:09
Ik zou zeggen contracteer een chinees stel hem op en de kassa gaat rollen.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 23 november 2017 om 23:18
Ik denk dat je zowel de bedragen als de percentages te hoog inschat, maar iedere euro die je in China kan verdienen is meegenomen. Dat doet Ajax slim!
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 06:59
Maar als je kan kiezen uit PSG, barca, Juventus of ajax. Dan ga je echt niet in een teneu van ajax lopen hoor ;)
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 24 november 2017 om 09:23
Dat is weer een ander verhaal;-)
Vind ik leuk
Johan.l +4088
vrijdag 24 november 2017 om 11:11
Kijk ik zeg 2 min geleden dat je soms ongenuanceerd lult nou hier is dan het voorbeeld.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 12:57
Dat is mijn mening. Wat jij er van vind kan mij weinig schelen
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:57
Dat zou wel echt heel apart zijn.
3% loopt dan rond met een Shirt waarop de naam verkeerd geschreven staat, Veldman met een d hahah geniaal.
Vind ik leuk
Johan.l +4088
vrijdag 24 november 2017 om 11:12
Het is net Clasie die de naam Feijenoord verkeerd had laten tatoeëren.
Vind ik leuk
Jozef +22985
zaterdag 25 november 2017 om 18:14
Je hebt altijd baas boven baas natuurlijk..
Vind ik leuk
Objectief +2671
vrijdag 24 november 2017 om 10:38
- Dus 1% van de gehele Chinese bevolking wil een shirtje van een Ajax-speler kopen ?
- Je berekening gaat ervan uit dat 3% van de gehele Chinese bevolking een shirtje van een Ajax-speler koopt....

Ehmmmm... Heel erg logisch....
Vind ik leuk
Bengelino +6694
donderdag 23 november 2017 om 22:05
Logisch elke wereldclub doet dat
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:03
Waar blijft Excelsior in dit verhaal
Vind ik leuk
buddha +5206
donderdag 23 november 2017 om 23:13
laat ons met rust ;)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:57
Prachtige club, kleinste begroting, linker rijtje.
Ondanks mijn grapje, zwaar respect voor Excelsior!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 22:06
Misschien krijgen ze dan het stadion eens vol
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 22:06]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12274
donderdag 23 november 2017 om 22:08
Er stond toch echt 'vol met loempia's' net ;-)
Vind ik leuk
Jens1999 +4614
donderdag 23 november 2017 om 22:11
Voor loempia's moet je bij Belchinees Woo Ping zijn... die zal ze waarschijnlijk zelfs komen bezorgen.... xD
Vind ik leuk
Jens1999 +4614
donderdag 23 november 2017 om 22:10
En wanneer krijgen jullie het stadion eens helemaal vol....?
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 22:11
Iedere thuiswedstrijd meer toeschouwers dan alledrie jouw clubjes.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 22:12]
Vind ik leuk
Noudyo. +10443
vrijdag 24 november 2017 om 06:59
Gaat ook moeilijk als het stadion kleiner is
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 12:45
Niet van alledrie die clubs hoor. Bij zn Italiaanse vrienden is er een grotere capaciteit.

En als PSV zo’n capaciteit had verkocht het net zoveel kaarten als Ajax denk je?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 22:12
Ajax
capaciteit 53.502 gemiddelde 51.323 (51323/53502)*100%=95,9%

psv
capaciteit 35.000gemiddelde 33.040 (33.040/35000)*100%=94.4%
Vind ik leuk
Butsbal +4969
donderdag 23 november 2017 om 22:30
Daadwerkelijke opkomst kaarthouders:
Ajax 52%
PSV 97%
Dan komen er hele andere cijfers voor den dag
Vind ik leuk
Richard020 +10268
donderdag 23 november 2017 om 22:33
Ajax verkoopt 42.000 seizoenkaarten, hoe kom je erbij dat er maar 52% van de seizoenkaart houders komt opdagen? Jij wil beweren dat 20.000+ niet komt?
Vind ik leuk
Butsbal +4969
donderdag 23 november 2017 om 22:36
Ja
Vind ik leuk
Jens1999 +4614
donderdag 23 november 2017 om 22:39
Nou ik zit iedere thuiswedstrijd gewoon in het stadion.... wat jij hier kletst is bullshit... dat zou betekenen dat er maar 31,000 supporters zouden zitten haha... jij bent echt gek.... er zitten er sowieso iedere wedstrijd 45.000 plus..... wat een fantast ben jij zeg....
Vind ik leuk
Richard020 +10268
donderdag 23 november 2017 om 22:41
Inderdaad!
Vind ik leuk
Iggy +1943
donderdag 23 november 2017 om 23:13
100% lulkoek!
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 06:02
Inderdaad , je ziet altijd de oranje stoeltjes . Of zijn dat nog oranje supporters die zijn blijven zitten met hun kaartj hahahaha . Tegen Utrecht zat het ook lekker vol, -:), Utrecht won met 1-2 door 2 goals van labyad !
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 07:43
De ArenA heeft geen oranje stoelen...
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:03
Lul niet zo slap jij man !!! Napolitanus
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 10:04]
Vind ik leuk
RWB013 +1028
vrijdag 24 november 2017 om 07:47
Dat die 97% dan maar eens gaat zorgen dat er een keer enigzins sfeer in dat stadion komt dan in plaats van een hele wedstrijd stil te zitten om bij een goal heel even op te staan om als trotse successupporters naar het uitvak te zwaaien en weer te gaan zitten. ;-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 07:50]
Vind ik leuk
Butsbal +4969
vrijdag 24 november 2017 om 09:10
Als ik mn pilske mar heb. Met 3 punten dan vind ik het goed. Wij noemen het ook altijd een café met gras derin, lekker drinken en ouwehoeren. En passant 3 punten meenemen :-)
Vind ik leuk
Thobar +2750
donderdag 23 november 2017 om 23:01
En dat wil zeggen???
Neem een relatief klein stadion dan zit het relatief lekker vol

Neem bijvoorbeeld
Pec
capaciteit 13.250 gemiddeld12.957 (12957/13250)*100%=97.8%

Excelsior
capaciteit 4500 gemiddeld 4.237 (4237/4500)*100%=94.2%
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:07
dat er procentueel meer mensen naar ajax gaan dan naar psv.
Vind ik leuk
R2 +3210
donderdag 23 november 2017 om 23:29
Sinds de aanwezigheidsplicht voor de seizoenkaarthouders misschien. En tot de 70ste minuut bij een slechte wedstrijd. Nou, chapeau!
Vind ik leuk
Jens1999 +4614
donderdag 23 november 2017 om 22:06
Heel slim.... dat kan Ajax weer een aardige duit euro's gaan opleveren... geldpakhuis nummer 3 kan gebouwd worden.....
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:04
Op naar de 4 sterre.. pakhuizen!
Vind ik leuk
Romario9 +5771
donderdag 23 november 2017 om 23:15
Te koop aanbieden is niet hetzelfde als verkopen. Eerst maar eens afwachten of die Chinezen daadwerkelijk interesse hebben in Ajax shirts.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 06:03
Alle rommel komt uit China !
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:46
Ik denk dat er voldoende kennis bij het Chinees bedrijf is over de interesse. Ze gaan niet zomaar deze deal maken.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 22:09
Ook made in China? ;)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:19
Bangladesh... nog goedkoper! Arme kindjes...
Vind ik leuk
Eendracht +8581
donderdag 23 november 2017 om 22:13
Zou Azijn in China ook goed verkopen dan?
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 22:14
Het zal even wennen worden voor de Chinezen, maar met het Ajax logo erop verkoopt alles.
Vind ik leuk
Eendracht +8581
donderdag 23 november 2017 om 22:20
Oh, het schoonmaakmiddel wordt inmiddels al verkocht dus?
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 22:25
Geen probleem. Zelfs jouw auto, huis en vr... kunnen verkocht worden met dat logo erop. ;P
Vind ik leuk
Butsbal +4969
donderdag 23 november 2017 om 22:31
Alleen brengt het dan geen flikker op
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 22:33
Niet zo lullig doen over zn huis en zn auto, Butsbal.
Vind ik leuk
Richard020 +10268
donderdag 23 november 2017 om 22:34
Op de vlooienmarkt is alles verkoopbaar ;-)
Vind ik leuk
Butsbal +4969
donderdag 23 november 2017 om 22:36
Haha, korrel zout derop
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 22:44
Prijsverdubbelaar?
Vind ik leuk
Gerro +3698
donderdag 23 november 2017 om 23:13
Zijn Vrouw niet haha.
Vind ik leuk
Eendracht +8581
donderdag 23 november 2017 om 22:47
Oh, nou snap ik waar dat geld in amsterdam vandaan komt.
Tsja, je moet wat denk ik dan maar...
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 22:54
Waar het geld vandaan komt kun je lezen in de jaarverslagen. Sponsoring, merchandising, spelers, Europese successen. Het legt ons geen windeieren. En als ze zelfs voet aan de grond krijgen in China, berg je dan maar. ;)
Vind ik leuk
Eendracht +8581
donderdag 23 november 2017 om 22:58
Nu nog in de Eredivisie he?
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 23:05
Heeft PSV al meer verdiend in de Eredivisie dit seizoen?

Ook daarin zal Ajax weer veel geld verdienen de komende periode. Je gaat toch niet beweren dat Ajax nooit meer kampioen wordt?

Daarnaast ligt daar nog altijd de basis voor de hoofdmoot van de inkomsten en die blijven stijgen waar sommige concurrenten ondanks recentere prijzen de inkomsten zien dalen.
Vind ik leuk
Eendracht +8581
donderdag 23 november 2017 om 23:15
Yup, we hebben al meer punten verdiend.
En ik geloof dat het daarom gaat, en niet om de knaken.

En als je kijkt naar de verschillen in portmonees zou het hier eigenlijk een 2e schotland moeten zijn.
Feitelijk als je zoveel meer kunt besteden dan de concurrentie is het een aanfluiting dat je al zo lang geen kampioen meer bent geworden.
"Het beleid" deugt van geen kant, dat durf ik best te stellen.
En ondertussen gaat het juist TEN KOSTE van het imago van Ajax.
Ajax stond altijd te boek als ploeg die talenten wist te laten doorbreken, tegenwoordig neigt het eerder naar afbreken.

Ik denk gewoon heel eerlijk dat over een aantal jaartjes talenten zich wel 2 keer gaan bedenken voordat ze blind een contract bij ajax tekenen.
Wat dat betreft kunnen ze naar PSV kijken, het heeft ons jaren gekost om weer aantrekkelijk te worden voor talenten.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:21
Hmmmm. PSV en aantrekkelijk? Klinkt dat raar!
Vind ik leuk
Eendracht +8581
donderdag 23 november 2017 om 23:22
Meersche helden ook..
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 07:45
Ken de geschiedenis jongen.
Vind ik leuk
Eendracht +8581
vrijdag 24 november 2017 om 07:54
Gosh...
Je kraamt zelf kreet uit om een beetje populair over te komen, en als ik vervolgens daarop ook reageer met een ongenuanceerde kreet dan moet ik me gaan verdiepen in de geschiedenis?
Tuurlijk joh....
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:00
Ik wil net zo populair als jij worden, maar uitkramen zou ik het niet willen noemen.
Vind ik leuk
Eendracht +8581
vrijdag 24 november 2017 om 08:25
Tsja, gaat moeilijk worden. Bij mij komt het van nature, dat valt niet te kopieren.
Succes dus.
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 23:25
Uiteraard gaat het daarom en die vraag, ook al stelde je hem over geld, heb ik ook beantwoord met het sportieve.

Geld meer te besteden tov PSV geldt alleen qua transfers en niet qua salarissen. De waarde van dat geldt op de bank is dus maar beperkt. Spelers komen gewoon niet makkelijk hier. En kijk je naar de transfers dat maakt PSV dat verschil ook al kleiner door deals af te sluiten met Lozano constructies.

Dus ook daar blijft niet veel van over. De vergelijking met Schotland gaat dus niet op.

Waar het om gaat is dat de structurele inkomsten omhoog moeten en dan ga je pas echt meer meedoen op de transfermarkt. (Dan nog win je het niet van de grotere competities qua slagkracht)

Verder denk ik dat het nog lange tijd duurt voordat PSV qua jeugddoorstroom in de buurt komt van Ajax. Daar maken dit soort incidenten niet het grote verschil. Ook daarin gaat het om structureel beleid en daar kan Ajax voorlopig nog veel meer op bogen dan PSV. En wees gerust, geen enkel talent tekent ooit blind voor Ajax, PSV of welke club dan ook. Is ook nooit zo geweest.

Qua aantrekkingskracht heeft PSV echter nog heel veel te winnen.



Vind ik leuk
Eendracht +8581
donderdag 23 november 2017 om 23:33
Het is onzin dat ajax niet meer zou kunnen betalen aan salarissen, dat is wel degelijk mogelijk.
Echter is het beleid om het niet te doen.

Ajax wil niet in hogere salarissen investeren, daarmee blokkeer je vooruitgang.
Pas als je durft te investeren kun je groeien. Op dit moment blijft het geld liggen, en wordt de kwaliteit minder en minder. En als je het geld nu niet aanwendt om te investeren zal het alleen maar minder waard worden omdat de waardes en lonen van de spelers nou eenmaal veel sneller stijgen dan je geld groeit.
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 23:39
Ajax durft dat wel en als je de media hebt gevolgd rond de aandeelhoudersvergadering dan weet je dat Ajax dat ook gaat doen. Maar dan met name door de structurele inkomsten te verhogen. En niet door op de pof te leven door in te teren op een groot deel van het banksaldo.
Vind ik leuk
Eendracht +8581
donderdag 23 november 2017 om 23:47
Ik hoor al jaren de meest geweldige plannen vanuit Amsterdam.
Feit is dat het niet veel heeft opgeleverd, sterker nog Ajax heeft in Nederland gewoon terrein verloren.
Dat is de harde realiteit en die los je op door pro-actief te zijn en niet door zoals Ajax doet er na maanden pas achter te komen wat zelfs hier op VP 90% al aan zag komen.

Dus noem me negatief, ik noem het liever sceptisch door wat de ervaring heeft geleerd.
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 00:01
Op welk gebied heeft Ajax precies terrein verloren dan volgens jou? En ten opzichte van wie dan?
Vind ik leuk
Eendracht +8581
vrijdag 24 november 2017 om 00:08
Ten opzichte van zo ongeveer heel de rest.
Het moet je als ajacied toch pijn doen aan de ogen en hart als je ziet dat ze tegen tegenstanders als vvv of heracles gewoon niet bij machte zijn om het spel te dicteren?
Dat het oh zo befaamde druk zetten en hoge balsnelheid slechts nog een glimp van het verleden is?
Dat de talenten die doorbreken steeds vaker spelers zijn die op 17-18 jarige leeftijd zijnaangekocht?
Dat er al een decennium geen fatsoenlijke keeper, spits of vleugelspeler uit de eigen jeugd is doorgebroken?
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 00:19
Dat drukzetten en baltempo zie je nog regelmatig terug hoor, alleen is het algemeen niveau in Nederland de laatste jaren over de hele breedte achteruit gehold. Maar ik was in de jaren 90 ook niet blind hoor. Ook destijds had Ajax het soms moeilijk met het tempo hoog houden. Zeker tegen ploegen die zich gingen ingraven. Is van alle tijden.

En dat er meer spelers komen in de leeftijd 17-18 is een direct gevolg van het steeds vaker vertrekken van grote talenten rond diezelfde leeftijd. Die gaten worden weer opgevuld. Maar ook jij hebt de foto van De Ligt met Suarez wel gezien toch?

Spitsen is al een issue sinds Kluivert, en laten juist die spelers het vaakst vertellen naar Engeland rond hun 16e.

Ook PSV zoekt hen nog steeds van buiten. Ook vaak rond de genoemde leeftijd. En ook Lammers gaat niet eerste spits worden.

Nederland heeft sowieso over de hele breedte moeite met aanwas van spitsen en daar gaat het vertrek naar Engeland van die jonkies niet bij helpen.

Keepers is een ander verhaal. Dat blijft moeilijk inschatten hoe dat verloopt van talent naar eerste elftal. Kijk naar kroonprins Jurjus.
Vind ik leuk
Stranger +1790
donderdag 23 november 2017 om 23:20
Alleen Aegon niet;-)
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 23:27
Kijk maar eens wat Aegon inmiddels doet in China. ;)
Vind ik leuk
Stranger +1790
donderdag 23 november 2017 om 23:36
Vertel eens!
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 23:37
Zoek het even lekker op. Google is your friend. ;)
Vind ik leuk
Stranger +1790
donderdag 23 november 2017 om 23:49
volgende stukje is van 31 oktober.
He added that, as a leading joint venture company, Aegon THTF "will need to focus on the consumption needs of digital natives. Only when we are able to acquire these customers and win them over, can we say that we have the future in our own hands."
Dit is dus gericht op de toekomst.Daar heeft Ajax dus totaal maar dan ook totaal niets aan bij gedragen ,als het lukt!
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 00:04
Dus een stukje tekst wat gericht is op de toekomst zegt iets over de baat (of gebrek daaraan) die Aegon heeft gehad in China aan de naam Ajax?
Vind ik leuk
Stranger +1790
vrijdag 24 november 2017 om 06:24
Het stukje tekst geeft aan dat Aegon nog niet geworteld is in China.
Geniet van het feit dat Ajax vele tientallen miljoenen op gaat halen in China. In ieder geval dat ze die illusie hebben.
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 12:35
Maar het zegt niets over waar Aegon stond in China vóór Ajax tov na hun sponsoring.

En wat het Ajax verder op gaat leveren heb ik geen idee van. Daar heb ik ook geen uitspraken over gedaan.
Vind ik leuk
Stranger +1790
vrijdag 24 november 2017 om 16:50
Waarschijnlijk ken je dit stukje ook ,maar zul je er een andere draai aan geven.
"Aegon betreurt Ajax-sponsoring: 'De vooruitzichten waren zo anders"
Het werd gezegd door de directeur communicatie van Aegon.
Ik zal niet zeggen dat het niets opgeleverd heeft ,maar in ieder geval al (veel) minder dan verwacht;-)
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 16:56
Heb hè dat hele stuk gelezen? Er staat niets over China en er staat ook dat ze op bepaalde plekken wél de wereld veroverden zoals gehoopt. Alleen ze hadden een hoger tempo verwacht.

Dus dat kan net zo goed aan hun verwachting liggen en China kan juist wel tot die gebieden behoren die zijn veroverd.

Tekst zegt dus weinig over ons onderwerp.
Vind ik leuk
Stranger +1790
vrijdag 24 november 2017 om 17:21
In het verhaal wat hij toen vertelde noemde hij expliciet China. Maar goed we zullen zien wat het wordt.

Op mijn vragen krijg ik dus geen antwoord begrijp ik of ben je het nog aan het uitzoeken?
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 17:23
Welke vragen? Over de operationele winst?
Vind ik leuk
Stranger +1790
vrijdag 24 november 2017 om 17:29
Nee of de verhogingen van de sponsoring en merchandising structureel of incidenteel zijn. Sponsoring zou kunnen door bonussen. Merchandising zou kunnen door meer verkoop EL shirts en sjaals.
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 17:36
Sponsoring is door nieuwe contracten. Prestatiebonussen hangen aan prijzen.

Merchandising is al jaren groeiende. Zie de jaarverslagen.
Vind ik leuk
Stranger +1790
vrijdag 24 november 2017 om 18:16
Ook prestaties in Europa. Dat was vorig heel goed. Ik neem aan dat daar een bonus tegenover stond!
Merchandising kan ook door prijs verhogingen komen. Als dat het is vlakt het op een gegeven moment ook af.
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 18:30
Je wilt er maar niet aan hè?

Sponsoring door NIEUWE contracten met nieuwe sponsoren en business partners.

Merchandising kan door van alles komen, ook door hogere verkoop vanwege betere Europese prestaties. Feit is dat het een opgaande lijn betreft. En om dat afvlakken te voorkomen kijken ze naar uitbreiding op nieuwe markten net als met sponsoring.

Kijk eens naar de cijfers in de jaarverslagen in plaats van de ene na de andere reden te bedenken waar je de échte reden gewoon kunt uitvinden.

Vraag me wel af waarom je zo moeilijk doet op de stijgende lijn te proberen te ontkrachten. Groei is goed. Ook voor jouw club is er groei en is er meer mogelijk, zeker in een nieuw stadion. Dat zal meer mogelijkheden geven structureel om het kampioenschap te spelen. En mogelijk zelfs meer?

Maar je was het dus wel met me eens dat een groeiende operationele winst geen streven moet zijn voor een voetbalclub?
Vind ik leuk
Stranger +1790
vrijdag 24 november 2017 om 19:04
Ik wil niets ontkrachten en ik zie dat je niet snapte met mijn opmerking over operationele winst.
1) Ajax heeft namelijk of CL of heel goed presteren in EL nodig of spelers verkopen om niet in de rode cijfers te duiken.
Klein voorbeeld ajax haalde afgelopen jaar met het bereiken van de EL finale een 16 miljoen euro binnen tel daarbij op het uitverkochte stadion 4 x keer als ik het goed heb wat toch ook gauw een miljoen of 4 is minimaal dan blijft er nog maar 8 miljoen van over. Dat zijn niet allemaal kosten geweest.
Het jaar daarvoor leden ze namelijk een licht operationeel verlies van haast een miljoen.
Dat zal dit jaar dus veel meer worden wat gelukkig afgedekt is door de verkoop van Klaassen en Sanchez. Alleen zijn dat bijzondere baten!

Dan nog even over de sponsoring waar jij je rijk mee rekent. volgens mij heeft Ajax al enkele Chinese sponsoren. Alleen schijnt daarmee de Chinese markt niet opengebroken te kunnen worden. En ga nu niet zeggen dat ,dat alleen voor de Nederlandse markt is het is namelijk de bedoeling dat het twee kanten op werkt!
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 19:53
Kijk je in het jaarverslag dan zie je dat Ajax veel meer kosten geeft gemaakt afgelopen seizoen als gevolg van dat Europese succes. Dat je daar onder de streep nog 8 miljoen aan overhoud is zeer goed te noemen aangezien Ajax de eerste poulefase in de EL altijd mee begroot.

Gevolg is wel dat Ajax, omdat het die EL poulefase dit seizoen misloopt, een operationeel verlies zal lijden. Wat het dan inderdaad weer ruim opvangt met de transferopbrengsten.

Waar je de plank echter misslaat is dat Ajax Europees succes moet hebben of transfers om quitte te draaien. Tenzij je meent dat het bereiken van de poulefase Europees succes is natuurlijk.

CL heeft het al helemaal niet begroot dus dat is totale onzin.

Dit alles zie je terug in het jaarverslag, waar bij “normale” Europese resultaten en het uitblijven van het kampioenschap een ongeveer break-even resultaat te zien is. Maw presteren naar wat je begroot. De club is een club en geen bedrijf dat winst moet maken.

En ga je nu zeggen dat omdat Ajax meer activiteiten aan het ontplooien is op de Chinese markt het aangeeft dat de eerdere/lopende activiteiten niet werken?
Vind ik leuk
Stranger +1790
vrijdag 24 november 2017 om 20:46
Ik zeg dat als Ajax geen CL speelt en ook niet verder komt dan de poule fase ze verlies lijden. Dus of ze moeten CL spelen of spelers verkopen of heel goed presteren in de EL.
voorbeeld seizoen 2015-2016 uitgeschakeld in de poulefase en meteen een verlies.

Maar wat zijn normale Europese resultaten?
Verder is Ajax geen club maar een beursgenoteerd bedrijf;-)

En ja de lopende activiteiten werken niet in Azië. En dat heeft niets met Ajax te maken maar meer met de grotere namen van clubs als Real,Manchester,Barcelona en PSG en de namen van de spelers die daar spelen.
Die mensen hebben meer gevoel bij een Ronaldo of Messi dan met alle respect een Huntelaar of Kluivert.

Maar het staat je vrij een andere mening te hebben en voetbal mag dan een grote naam hebben maar ik zal je een klein voorbeeld geven hoe er in andere landen naar gekeken wordt.
In mei was ik op Cuba en daar stond de CL wedstrijd volgens mij Real tegen Atletico op televisie. Er zaten 5 mensen te kijken terwijl Cuba toch een binding met Spanje heeft.
Een verdieping lager zaten zo'n 45 mensen naar een honkbalwedstrijd te kijken van 2 clubs uit het Caribisch gebied;-)
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 21:38
Je verhaal klopt niet. Speelt Ajax CL poulefase dan pakt het dikke winst. Waarom? Omdat het niet wordt begroot.

Slechts de poulefase van de EL wordt begroot. Het jaar van uitschakeling in de poulefase EL liet een klein operationeel netto verlies zien. Bij een lichte operationele winst vóór belasting. Het netto verlies bedroeg nog geen procent en dus is kun je niet stellen dat Ajax significant meer begroot dan die poulefase EL. Waar je dat dus vandaan haalt mag Joost weten.

Verder zeg je dat Ajax nooit succesvol kan zijn in China vanwege het bestaan van grotere clubs. Het lijkt er daarom op dat je denkt dat Ajax pas succesvol is als het net zoveel shirts verkoopt als Real. Iedereen snapt dat dat een utopie is.

Succesvol is het als Ajax er onder de streep aan overhoudt. Er is helemaal niet gezegd dat dat niet kan. Toch stel jij al bij voorbaat dat het onmogelijk is vanwege het bestaan van clubs als Real, Manchester, Barcelona en PSG. Waarbij PSG trouwens een nobody is tov die andere drie dus dat je die in die rij zet zegt ook wel iets over je verhaal.

Je laatste alinea weet ik maar al te goed. Lozano zou een God zijn in Mexico en alle wedstrijden van PSV zouden in Mexico op tv komen. Verblijvend in Mexico zie ik dat ze tijdens de wedstrijd PSV gewoon een herhaling uitzenden van een Argentijnse wedstrijd. (Ajax was wel live te zien trouwens)

Het Lozano verhaal geeft maar aan dat wij in Nederland er vaak heel wat van maken maar dat de realiteit vaak toch anders is.



Vind ik leuk
Stranger +1790
vrijdag 24 november 2017 om 21:56
Kijk de jaarverslagen na vanaf dat F.de Boer trainer werd bij Ajax. Toen moest Ajax en CL spelen en spelers verkopen en dan maakte ze winst. Als ze een van de twee niet deden was er geen winst. Dus verdiep je er maar in.

We zullen komend seizoen zien hoe het operationeel gegaan is.

Ik zeg nergens dat Ajax pas succesvol is als ze net zoveel shirts verkopen als Real. Ik zeg dat de hele deal geen miljoenen meer op gaat leveren omdat de concurrentie van de grote clubs veel te groot is.

Misschien is PSG wel een nobody maar daar speelt wel een of andere bekende Braziliaan. Misschien zou dat mee kunnen spelen? En volgens mij heeft een of andere werknemer van Ajax over de Europese grootmachten waar PSG ook in genoemd wordt. Misschien niet zo selectief reageren!

Met je twee laatste Alina's ben ik het zonder meer eens. waarbij aangetekend Ajax het bekendste is. Alleen wordt er dan wel heel vaak JC en/of Marco van Basten bijgenoemd.
Wat dan weer meer oude glorie is;-)
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 22:23
Over dit seizoen, en dat heb ik al gezegd, kun je een operationeel verlies verwachten vanwege het missen van de (wel begrootte) poulefase EL. Dat bevestigd dus totaal niet jouw verhaal maar juist het mijne.

En dat er geen winst wordt gemaakt als het slechts de poulefase EL speelt en daarna wordt uitgeschakeld is dus het gevolg van wat er begroot wordt. Ajax is namelijk een voetbalclub en en geen bedrijf dat moet zorgen voor operationele winst. Het moet er slechts voor zorgen dat het break-even draait, waarbij extra successen en transfers voor de winst zorgen. Die winst is dus niet essentieel voor het bestaan.

Je kijkt dus nogal verkeerd naar het bedrijf Ajax dat geen groeiende winst nastreeft maar wel een groeiende begroting. Opdat de salarissen omhoog kunnen aan de hand van groeiende structurele inkomsten.

Aan het eind hoeft Ajax de aandeelhouders namelijk niet blij te maken met winst in geld maar vooral met winst op het veld. Het aandeel Ajax is een sentiment aandeel voor het overgrote deel van de aandeelhouders. Ook zij willen bij grote meerderheid het geld op het veld en niet in hun zak.
Vind ik leuk
Butsbal +4969
donderdag 23 november 2017 om 22:28
Klinkt wel grappig: Ajax Amsteldam
Vind ik leuk
Rodajc +2169
donderdag 23 november 2017 om 22:41
En maar blijven teren op historie...
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 07:47
Roda echter heeft helemaal geen historie en ook geen toekomst.
Vind ik leuk
Rodajc +2169
vrijdag 24 november 2017 om 09:25
Dan ben je niet helemaal op de hoogte
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 22:42
In China kijken ze niet zo nauw.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
donderdag 23 november 2017 om 22:43
Dat is een mooie prestatie van Menno, echt top, het is ontzettend moeilijk om, als het over "verkopen gaat ", een voet tussen de deur te krijgen in China.

Voorwaarde, en zo zonde dat dit niet gebeurd, is dat Ajax moet doorpakken en financieel de daad bij het woord gaat voegen om
Internationaal weer mee te tellen.

Menno kan doen en laten wat hij wil, maar wie wil er nu in een Ajax shirt rondlopen dat een imago uitstraalt van: " we winnen nooit meer iets......"

Mocht v.d. Sar blijven teleurstellen dan zijn dit soort leuke successen gedoemd te mislukken.......
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 22:44]
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 22:51
“Menno kan doen en laten wat hij wil, maar wie wil er nu in een Ajax shirt rondlopen dat een imago uitstraalt van: " we winnen nooit meer iets......"”

Extra structurele inkomsten verhogen het budget dat Ajax jaarlijks kan besteden aan het voetbal. Daarmee moeten ook de prestaties structureel verbeteren. Maar laten we niet doen alsof Ajax helemaal niets meer presteert. Blijft een feit dat er maar 1 kampioen kan worden en 1 de EL. Na 4 jaar kampioen is het nu drie jaar niets. En zo konen ook de kampioenschappen weer. Daar speelt Ajax gewoon structureel om mee. Ook met Van Der Sar.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
donderdag 23 november 2017 om 23:16
Op basis van het verleden, en al helemaal niet op basis van die 4 Kampioenschappen in een waardeloze ED verkoopt Menno 1 shirt in China......
Wees reëel: welke Chinees zegt nu, jaaaaa ik koop zo'n shirt want 4 jaar geleden....pfhhhhh ha ha

van der Sar faalt want hij haalt zijn eigen doelstellingen niet, jaar na jaar na jaar, bij elk vooraanstaand commercieel bedrijf zou hij al lang op straat hebben gestaan.
Het afgelopen jaar werd Ajax met het grootste eigen vermogen voor lul gezet door armlastig Feyenoord met een minder elftal notabene, een duidelijker geval van wanprestatie ( van v.d. Sar ) kan je niet krijgen.

Voor het verleden kan je geen brood kopen, dat is gewoon een bergje bekers met emotionele waarde maar zorgen niet voor financieel gewin nu.
We leven nu en niet in het verleden, kijk in de toekomst man ! want daar liggen de mogelijkheden voor Ajax, inderdaad !!! ( finale EL )
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 23:18]
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 23:26
Dus jij denkt dat Ajax 0 shirts gaat verkopen in China?
Vind ik leuk
Eendracht +8581
donderdag 23 november 2017 om 23:49
0.5, de gemiddelde chinees is niet zo groot..
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 23:57
Kindermaatjes zijn ook al overdreven duur dus ook dat levert wat op. ;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 23:58]
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
donderdag 23 november 2017 om 23:49
Ik ben een optimist en als trouwe Ajax supporter is dat een eigenschap die "mooi meegenomen is" , ja toch ?

De verkoop van allerlei "merchandise" gekoppeld aan een
"brand" of merk, staat en valt bij het image wat een de club
schept of ontwikkeld. ( per definitie )
De winnende teams en hun sterren zijn de Goden van vandaag bij de massa.... Loop jezelf met een shirtje rond van Barcelona, dan ben jij / ik toch ook een beetje een winnaar, zo werkt dat psychologisch nu eenmaal.
Mensen willen zich associëren met de winnaar, de sterke etc.,
Vandaar dus mijn conclusie: Menno kan dit hartstikke goed hebben gedaan maar verdient wel opvolging van Ajax middels aansprekende prestaties in het buitenland.....anders verkoop je niet om de simpele reden dat mensen zich niet willen associëren met "loosers". "Het kan ook nog steeds" gezien dat EL avontuur.
Ajax moet het image zien te krijgen van die sympathieke underdog die voor elk groot team een plaag kan zijn....het Barcelona succes kan je wel vergeten, maar dat is ok.
Het geld is redelijk voorhanden bij Ajax en die handvol gespeelde "te gekke" wedstrijden in de EL vormt die andere basis voor. mijn optimisme.
Ik hoop dat v.d Sar aan het eind van dit seizoen afscheid neemt, Ajax heeft de potentie, nu nog een sterke leider met voldoende bagage en dan komen we er wel ! ( weer )
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 23:54]
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 23:57
Ajax diet structureel mee om het kampioenschap maar verder interesseert de gemiddelde Chinees zich niet voor het verloop van de eredivisie. Maar Ajax daarentegen in een historisch grote naam in het internationale voetbal.

Die naam staat ergens voor en dáár willen Chinezen mee geassocieerd worden.

Het is net als clubs uit Argentinië of Brazilië. Niemand hier in Nederland geeft erom wat er in hun competities gebeurd, maar voetballiefhebbers houden nog steeds van de shirts van de grote namen en nemen graag een kijkje als ze in de buurt zijn.

Dat is iets waar hè nog jaren op vooruit gaat, terwijl een in China ook bekeken EL finale bevestiging geeft van zo’n grote naam. Nog ongeacht de uiteindelijke uitslag daarvan. De liefhebber denkt toch weer “Ajax hoe doen ze dat toch met een relatief laag budget en een goede opleiding”. Daar kont de filosofie waar de club voor staat nog eens bij.

Welke club in Nederland of België heeft zo’n gevestigde eigen identiteit?
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
vrijdag 24 november 2017 om 00:05
Niet doen 2 cents, daar gaan we weer.........mijmeren over het verleden, is hartstikke leuk, doe ik ook.
Maar zoals ik al stelde, het is van nul en generlei waarde voor de merchandising van spullen in China nu.

We leven NU en moeten NU presteren.

Wegzakken in het roemruchte verleden is je kop in het zand steken, niet de realiteit van vergane glorie willen aanvaarden etc.
Dat klinkt keihard, net als het leven zelf.... Kijk, je ziet je "lek en gebrek" onder ogen en je overkomt de hindernissen of je schuift het onder de historische mat en je komt er nooit meer bovenop. ( mooie historische club Feyenoord, vermoed ik...... )
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 00:11
Nogmaals, welke Chinees kijkt naar de eredivisie stand? Elke keer als Ajax kampioen wordt komt die bekende naam daar even voorbij. En als er een ander kampioen zeggen ze erbij dat ze boven Ajax zijn geëindigd.

Dat heeft niets met mijmeren te maken maar met de realiteit.

Gek dat jij denkt dat er een stel marketingidioten een bodemloze put aangeboord hebben in China.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
vrijdag 24 november 2017 om 00:28
Elke keer als Ajax kampioen wordt....pfhhn ha ha
ze houden het niet meer bij daar in China.....!
De realiteit is dat v.d. Sar met Ajax al 3 jaar geen kampioen is geworden en jaar 4 is in de maak met waardeloze prestaties op Internationaal niveau onder andere....daar waren de sponsors niet zo blij mee op de laatste bijeenkomst.
Geheel terecht gezien hun investeringen.....

China is een fantastische markt, zoals ik al stelde, moeilijk binnen te dringen...en het succes van Menno verdient eenvoudig opvolging in de vorm van sportieve prestaties, Internationaal van Ajax.

Het is zo simpel: je kan dat echter niet ( willen ) begrijpen en de zoveelste bijdrage insturen met gezeur over hoe goed het eens was en de Nederlandse waardeloze ED waarde in het buitenland schromelijk overschatten....
Prima, maar ik hou niet zo van "water naar de zee dragen" en hou het hierbij als je het niet erg vindt....


[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 00:29]
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 00:37
Niemand is blij met het huidige internationale seizoen, maar daar staat juist weer het goede vorige seizoen tegenover. Zo dicht ligt het bij elkaar maar dat ga je niet zien als je alleen het negatieve belicht.

Net als het feit dat het aantal partners en navenante inkomsten de afgelopen jaren zonder kampioenschap tóch gegroeid zijn. Dat geeft aan dat Ajax meer is dan een seizoen of 3/4 wel of geen kampioen worden.

Als je daar blind voor bent houdt het inderdaad op.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
vrijdag 24 november 2017 om 00:39
Je verkoopt geen shirtjes op basis van het eigen vermogen, wel op Internationale sportieve prestaties nu en in de toekomst....
Begrijp je ???

Reageer ik toch weer ..... ! je hebt mensen die het nooit leren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 00:40]
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 00:43
Je vindt ook geen sponsors en business partners op basis van eigen vermogen. Hoe komt het dat die inkomsten zijn gegroeid in tijden van uitblijven van prijzen dan?
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
vrijdag 24 november 2017 om 01:47
Hou je nu op ! of wat ? ha ha

1) Die commerciële partners investeren in de hoop om naamsbekendheid te krijgen via sportieve prestaties van Ajax en omdat Nederland en de ED een kleine markt vertegenwoordigt is Internationaal presteren een "must". ( daar zit geld )
Je moet ze niet blijven teleurstellen, of ze gaan weg of bedingen een lagere prijs...

2) Aan en verkoop van spelers vooral, lieve 2 Cents.

Mag ik nu naar bed of hoe zit het ?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 01:49]
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 02:56
Je mist het punt volledig. De sponsor én merchandising zijn afgelopen seizoen met respectievelijk 2,6 en bijna 1 miljoen gestegen. Dan heb je het over respectievelijk 9 en 7 procent. Terwijl er al 2 seizoenen geen prijs was gewonnen.

Bij uitstek twee graadmeters van populariteit en hoe de club in de markt ligt.

Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
vrijdag 24 november 2017 om 03:15
Ja precies en dat wil je zou houden.......Dooooeeeegggggg, welterusten !
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 12:48
En daar wordt een financiële basis voor gelegd door de structurele inkomsten te verhogen. Lijkt mij een goede zaak, want dan kan het salarisplafond omhoog.

Beetje goed geslapen uiteindelijk? ;)
Vind ik leuk
Stranger +1790
vrijdag 24 november 2017 om 19:52
Ik denk dat jij het punt mist. Volgens mij was in het seizoen 2012/2013 de inkomsten uit merchandising 12,6 miljoen. In het seizoen 2013/2014 zakte het zelfs weg naar zo'n elf miljoen. Als je dan 1% prijsstijging telt (wat weinig is denk ik) dan valt die stijging toch wel heel erg mee. Die 12,6 heb ik uit het jaarverslag!
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 20:06
2011/12: 11,2
2012/13: 12,6
2013/14: 11,0
2014/15: 12,1
2015/16: 12,7
2016/17: 13,6

Lijkt me dat er weer sprake is van een stijging of niet?
Vind ik leuk
Stranger +1790
vrijdag 24 november 2017 om 20:54
Pak er dan ook de inflatie cijfers bij en je zit ineens op 13,1 ten opzichte vanhet top jaar 2012-2013 dus is de stijging nog maar 5 ton
Dan wordt het percentage wat je noemt ineens een stuk minder rooskleurig.
Ook denk ik ,maar dat kunnen we pas bij het nieuwe jaarverslag zien dat de vroege uitschakeling ook invloed heeft op de verkoop van shirts ,sjaals en andere prullaria.

Maar wat me opvalt van je is dat je heel selectief met cijfers omgaat;-) Een beetje je eigen waarheid creëren
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 21:40]
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 21:15
Net alsof jij dat niet doet. Het is altijd zo dat het uitmaalt waar je begint en waar je eindigt met kijken. Jij vergelijkt het met een jaar wat op zichzelf juist een uitschieter was tov de jaren ervoor. Er was geen sprake van een regelmatige stijging naar die betreffende piek.

De afgelopen seizoenen is er simpelweg een sprake van een stijging, gecorrigeerd voor inflatie.
Vind ik leuk
Sniper1 +953
donderdag 23 november 2017 om 22:54
#34 graag..
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 22:58
Steeds dat gezeik over een rijke historie???? Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst...toch? Kijk naar de laatste jaren Champions League, Europa League en de Kleredivisie...wat stelt het allemaal voor...bar weinig afgezien van afgelopen seizoen Europa League.

En dan ook nog eens Ajax gaan vergelijken met...Barca, Juve en Psg...oftwel Neymar, Dybala en Messi wegzetten tegen...Wober, Viergever en Schone...man man man wat treurig
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:25
Niemand in het artikel vergelijkt dat met andere clubs. Zo lees jij dat. Ben jij wel een Ajacied?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 22:59
Lijkt me een prima idee om Marcel Keizer hiervoor de PR te laten doen op de Chinese TV zenders.
Hij heeft een duidelijk verhaal, kan tijdens het in een microfoon praten 6 kanten tegelijk op kijken, en er zijn heel veel supporters en misschien ook wel spelers die hier heel gelukkig mee te maken zijn.
Hennie mag dan ook mee, als assistent natuurlijk om alles in het Chinees op te schrijven.
Vind ik leuk
Bizzy +8631
donderdag 23 november 2017 om 23:00
Ajax heeft natuurlijk niet de status als de genoemde clubs echter kunnen ze wel teren op hun successen uit verleden. Maar ook dat houd een keer op. Beste manier is toch wel chinese spelers te contracteren en zo een hype te creeeren.
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 23:07
Dat het op zou houden riep men in andere regio’s al in de jaren 80. Toch groeit Ajax juist i.p.v. dat het krimpt. Gek hè.
Vind ik leuk
Stranger +1790
donderdag 23 november 2017 om 23:25
Geef eerst eens duidelijke cijfers dat het inderdaad groeit?
Neem deplannen van de Arena (ook met de naam Ajax) ze zijn ze nu aan het afbouwen omdat het geld kost!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:26
Afbouwen? Verklaar je nader.
Vind ik leuk
Stranger +1790
donderdag 23 november 2017 om 23:52
• De afbouw van Amsterdam ArenA Advisory BV
/ ArenA do Brasil LTDA.
Vind ik leuk
2cents +36376
donderdag 23 november 2017 om 23:37
Ajax groei inkomsten:
Sponsoring 2016-17 29.1 miljoen tov 26,7 miljoen in 2015-16.
Merchandising 2016-17 13,6 miljoen tov 12,7 miljoen in 2015-16.


Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 00:20
“Dank je 2cents voor die duidelijke cijfers!” ;P
Vind ik leuk
Stranger +1790
vrijdag 24 november 2017 om 07:31
Je vraagt je nooit af waarom de operationele winst achterblijft?
Vind ik leuk
2cents +36376
vrijdag 24 november 2017 om 12:42
Ajax is een voetbalbedrijf. Die moeten zo strak mogelijk alles uitgeven aan de prestaties op het veld wat er aan vaste inkomsten binnen komt.

Hoe kleiner de operationele winst hoe meer men bezig is dat te doen.

Simpel gezegd wil je als supporter ook dat hetgeen binnen komt ook weer wordt uitgegeven toch?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 00:09
interessant....
hoe gaat het met die chinees van ADO trouwens?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 00:33
wat is de overeenkomst tussen soja bonen en een vibrator /////// zijn beide vlees vervanger ,deze vrouw wil liever mijn zwarte mamba voelen geef maar aan mij nog te gebruiken geen ruk feesten meer in eindhoven
Vind ik leuk
Laliga +269