Uitschakeling Vitesse leidt tot nieuwe dramatische statistiek voor Nederland

Uitschakeling Vitesse leidt tot nieuwe dramatische statistiek voor Nederland

vrijdag 24 november 2017 om 00:00

Voor de eerste keer sinds 1998 zijn er na de winterstop géén Nederlandse clubs meer actief in Europa. Vitesse werd donderdagavond uit de Europa League geknikkerd. Daarmee traden de Arnhemmers in de voetsporen van Ajax, PSV en FC Utrecht. Landskampioen Feyenoord verloor vijf keer op rij in de groepsfase van de Champions League. 

In het seizoen 1998/1999 gebeurde het voor het laatste dat alle Hollandse tegenwoordigers in Europa al voor de winterstop klaar waren. Destijds vonden Feyenoord, Vitesse en Willem II hun Waterloo in de groepsfase. 

Opvallend genoeg is FC Utrecht de enige ploeg die dit seizoen überhaupt een overwinning wist te boeken in Europa. In de voorrondes van de Europa League won de formatie van trainer Erik ten Hag in eigen land van Valletta FC en Zenit Sint-Petersburg. 

Bij elkaar opgeteld speelden Feyenoord, Ajax, PSV, Utrecht en Vitesse tot op heden 22 duels in Europa. De inktzwarte tussenbalans: twee zeges, zeven remises en dertien nederlagen. Feyenoord en Vitesse komen beide nog één keer in actie. SSC Napoli komt op bezoek in De Kuip en Olympique Lyon reist af naar het Gelredome. 

Poll

Wat gaat Feyenoord doen tegen Napoli?

(1701 stemmen)

Plaats een reactie

Kwal +349
vrijdag 24 november 2017 om 00:07
Jammer , maar helaas. Uithuilen en opnieuw beginnen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 00:09
Mede mogelijk gemaakt door de afgang van Ajax en PSV dat we ons niet wisten te plaatsen voor Europees voetbal en dat voor de twee clubs met de grootste begrotingen in Nederland!
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 00:11
Naa, eerder het KNVB
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 00:15
het is de schuld van de rabobank
Vind ik leuk
1892 +7036
vrijdag 24 november 2017 om 11:47
Schuld van kunstgras.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 05:42
Het is de schuld van groteghalid
Vind ik leuk
Morris +14787
vrijdag 24 november 2017 om 08:17
dat sowieso.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:22
Sorry Vitesse
Vind ik leuk
Morris +14787
vrijdag 24 november 2017 om 08:24
gekke verwarring.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:25
Ik ben verward
Vind ik leuk
Morris +14787
vrijdag 24 november 2017 om 08:27
daar zijn pillen voor.
Vind ik leuk
MeAgain +3863
vrijdag 24 november 2017 om 06:31
Het klopt wat je zegt hoor maar met je laatste zin haak ik af.

En dat voor de twee clubs met de grootste begroting in Nederland.

Je praat over Europese wedstrijden, hoe is de begrotingen van die twee Nederlandse clubs tegenover de andere clubs in Europa? Daar gaat het volgens mij dan om toch?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:23
Ook dat ja, 75 miljoen begroting tegen een begroting van 5 miljoen en daar twee keer van verliezen?

Geen idee trouwens wat de begroting was van RB waar Ajax tegen moest!
Vind ik leuk
MeAgain +3863
vrijdag 24 november 2017 om 21:43
Ja dat die twee wedstrijden zwaar onder niveau waren is wel duidelijk. Het hele team stelde zwaar teleur! Kan er nog kwaad om worden.
Vind ik leuk
FACT +344
vrijdag 24 november 2017 om 00:10
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 07:20
Niet zo stotteren jij...komt vast weer goed-:)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 00:11
Finale plaatsen NLse clubs.
Feyenoord 1974.
Twente 75.
PSV 78.
AZ 81.
Ajax 92.
Feyenoord 2002.
Ajax 2017.

Zoek de verschillen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 00:12]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 01:25
Vergeet je niet de finales van 95 en 96 van ons aller Ajax wimpie??
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 03:14
87ook nog
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 06:38
Hup Wim Jansen heeft het hier alleen over de UEFA Cup / Europa League, dus klopt zijn lijst 100%.
Beetje logisch lezen en je ziet dat gelijk....
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 06:38
Nee europacup 2 noemt ie toch niet europacup 1
Vind ik leuk
Noudyo. +10437
vrijdag 24 november 2017 om 07:01
88 van PSV ook nog.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
vrijdag 24 november 2017 om 02:16
"Zoek" ???
Je onderschat de gemiddelde deelnemer aan VP wel......:)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 07:47
Haha. Idd alleen Europa league / Uefa cup.
Het laagste nivo in Europa. Het aller aller laagste. En nog ... is een finaleplaats zeldzaam.
Dus wat verwachten we eigenlijk in NL?
Elke decennia een finale plek. Nog ff geduld dus.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 07:50]
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
vrijdag 24 november 2017 om 08:20
En toch kan het.......
Kijk Ajax eens, 6 maanden daarvoor zegt v.d Gijp nog dat zoiets nooit meer zou gebeuren....
( ik was het niet oneens toen met Rene )
Leicester is ook zo'n geval, nog veel sterker feitelijk, een gehele loodzware nationale competitie winnen......onbegrijpelijk.
Dus er is "iets" waarbij veel geïnvesteerd kapitaal toch overwonnen kan worden.
Feyenoord was ook een goed voorbeeld afgelopen seizoen in zekere zin.
Volgens mij....als je een echt goed op elkaar afgestemd team kan opbouwen, met een goede balans dan kan je een team(s) met betere individuele kwaliteiten toch verslaan.
Maar hoe je zo'n team op zou kunnen bouwen ( het recept dus ) is misschien meer huiswerk voor een professor........jammer want die mag jij niet zo.
Dus feitelijk is het jouw schuld als we noooooit meer wat winnen !

Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 00:14
PSV - Grof schandaal
Ajax - Zeer teleurstellend
Feyenoord - enkele maten te klein, nagenoeg geen eer te behalen in zo'n groep
FC Utrecht - Knap dat ze Poznan hebben uitgeschakeld en thuis zelfs wonnen van Zenit. Uiteindelijk niet doorgegaan, maar dat is geen schande.
Vitesse - Hadden tenminste 1 keer moeten winnen van Zulte-Waregem; 2 punten na 5 wedstrijden is onder de maat.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:24
Dat jij bestaat is een grof schandaal
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 00:59
Waarom reist olympique Lyon af naar Gelredome?
Vind ik leuk
Jay5713 +2676
vrijdag 24 november 2017 om 03:05
Lijkt mij dat het Nice moet zijn, wederom een fout dus.. :(
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 05:39
Voor het spijkerkwatier
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:36
In het Spijkerkwartier zijn er als sinds 2006 geen blote tieten meer te zien hoor.Dus ik weet niet wat jij met die spelers in het Spijkerkwartier wil?
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
vrijdag 24 november 2017 om 02:14
Laat ik er nu niet van kunnen slapen....
Vind ik leuk
Itsese +1927
vrijdag 24 november 2017 om 03:26
Mjah... kijken we daar nog van op of wat? Nu een ramp jaar, maar wat wil je met Ajax en Feyenoord in de CL? Inderdaad, helemaal niets... Helemaal niets... Helemaal niets in Amsterdam!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 03:28]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:03
Olympique Lyon naar het Gelredome.
Ben echt benieuwd hoe jullie een artikel opstellen want het is echt amateuristisch.
Vind ik leuk
Adamas +91
vrijdag 24 november 2017 om 10:18
Vooral die afgang van Ajax tegen Rosenborg was totaal onnodig, en was ook nog bijzonder vernederend. Dat Feyenoord en Vitesse niet veel klaar zouden spelen lag in de lijn der verwachting. PSV heeft natuurlijk ook ondermaats gepresteerd.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 09:41
Grappig dat nu plotseling Olympic Lyon naar Gelre Dome komt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Uitschakeling Vitesse leidt tot nieuwe dramatische statistiek voor Nederland