Van Ginkel: 'We kregen iedereen over ons heen, dan wordt het ons misgund'

Van Ginkel: 'We kregen iedereen over ons heen, dan wordt het ons misgund'

vrijdag 24 november 2017 om 07:11

Marco van Ginkel stelt dat de prijzenhonger terug is bij PSV. Volgens de middenvelder is het mede daardoor dat het kwartje telkens de goede kant op valt voor de Eindhovenaren.

"Vorig seizoen kregen we de goals af en toe wel tegen in de laatste minuten. Nu is het juist andersom. Dat is wel een belangrijk verschil", zegt Van Ginkel in De Telegraaf. "Die teamspirit, dat merk ik wel. Als je elf van de twaalf wedstrijden wint, zit er een bepaalde wil in de groep. Dat we al een paar keer scoren in de laatste minuten is geen toeval meer."

Het betekent niet dat PSV op zijn lauweren rust. Volgens Van Ginkel moeten er nog een aantal kinderziektes uit het elftal. "Dat hebben we de laatste wedstrijd tegen PEC wel kunnen zien", doelt hij op de miraculeuze ontsnapping (0-1). "Er gingen veel dingen niet goed, daardoor blijven we scherp. Dat is ook wel lekker. We kregen afgelopen weekend iedereen over ons heen. Het was de tweede keer dat we in de laatste minuut wonnen. Dan wordt het ons toch een beetje misgund."

Veel doet dat niet met Van Ginkel. "Winnen is het belangrijkste. Aan het einde van de rit heeft niemand het er meer over." PSV staat inmiddels acht punten voor op Ajax, dat op 10 december de tegenstander is. "Natuurlijk wordt Ajax-uit een belangrijke wedstrijd. Maar laten we er eerst maar voor zorgen dat we ook dan nog acht punten voorstaan. En misschien wel meer."

"Ajax wint met 8-0 van NAC en dan is het gelijk weer allemaal top en dit en dat. Hoe anders was dat een paar weken terug?", besluit Van Ginkel.

Poll

Wordt de titelstrijd nog spannend?

(600 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 24 november 2017 om 07:19
Boeruuuuhhhhh!!!!!!
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
vrijdag 24 november 2017 om 07:24
Een echte PSVer.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 07:38
tsjaahhh je word gekocht door Chelsea, daaar speel je niet, en dan 3x worden verhuurd aan PSV, waarom dan naar Chelsea gegaan vraag je je dan af.
Vind ik leuk
Senn +3526
vrijdag 24 november 2017 om 07:45
Vraag jij je dat echt af?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 07:51
Ja echt?
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
vrijdag 24 november 2017 om 07:58
Je hapt zo lekker Barry :)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 08:01]
Vind ik leuk
maxx4 +348
vrijdag 24 november 2017 om 09:05
niet zo snugger doen Bar...
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:07
Geld, money, doekoe, floes, en terecht!
Vind ik leuk
129 +434
vrijdag 24 november 2017 om 08:21
Inderdaad. Een echte PSVer. Hij kan het niet laten om het over Ajax te hebben.
Vind ik leuk
JCJWZ +9886
vrijdag 24 november 2017 om 09:18
En dan zelf niet in de gaten he calimero ze zijn he;) Ajax blijft de grootste zo zie je maar weer;)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:54
Hij heeft het over Ajax, dus inderdaad, het is een PSV’er.
Vind ik leuk
Markus80 +1293
vrijdag 24 november 2017 om 12:54
Inderdaad, weer zo`n hiep hiep hoi, hiep hiep hoi Calimero.
Vind ik leuk
2cents +36311
vrijdag 24 november 2017 om 13:12
Jaja, vooral met deze zin:”"Ajax wint met 8-0 van NAC en dan is het gelijk weer allemaal top en dit en dat.”
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 07:26
Laat die ginkel zichzelf maar lekker voor de gek houden. Psv gaat met dit spel echt niet het hele seizoen zoveel geluk houden en de vraag is hoe een grote mijnheer ginkeltje dan is..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 07:26]
Vind ik leuk
slapss +2591
vrijdag 24 november 2017 om 08:11
Nee dat klopt. Maar de concurrentie gaat ook niet meer alles winnen waardoor PSV nu dus al zo'n 2 a 3x kan verliezen en nog steeds bovenaan staat. (Misschien wel 5x aangezien Ajax zeker niet alles gaat winnen. En 5x verliezen is veel).
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:55
Ooit van gelijke spelen gehoord?
Vind ik leuk
maxx4 +348
vrijdag 24 november 2017 om 09:11
jawellll Staaijman,...... en daarbij speelt de rest ook bagger...
Vind ik leuk
Bengelino +6694
vrijdag 24 november 2017 om 07:37
LUL niet van Ginkel, juist niemand na de 8-0 heeft gezegd dat het allemaal top is. Onzin.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:20
Dat weet Marco toch zelf ook wel. Maar wel mooi dat jullie d'r zo lekker op happen
Vind ik leuk
2cents +36311
vrijdag 24 november 2017 om 13:13
Het blijkt nergens uit hoor, dat Marco dat weet.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 07:43
Prima interview en gelukkig niet verblind door het aantal behaalde punten. Zolang je zelf kritisch bent en er alles uit haalt wat er in zit zie je aan het einde van de rit wel of het genoeg is.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
vrijdag 24 november 2017 om 08:00
Het lek is boven! :)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 07:43
Iedereen van Ajax misgunt t PSV. Dus helemaal de media. Haha.
Vind ik leuk
129 +434
vrijdag 24 november 2017 om 08:24
Kijk kijk. Wim Jansen 1-4 op zijn hypocriete kut gehad van Ajax, en sindsdien heeft het ventje het alleen nog maar over Ajax. Snap het wel hoor, voor alles in Rotterdam Zuid is Ajax dé grote broer en het lichtend voorbeeld. 6 punten achter op een slecht draaiend Ajax, dán blijft er niks anders over om het als Feyenoorder het alleen nog maar over Ajax te hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:08
Het lichtend voorbeeld. Haha. Hij is leuk.
Welkom trouwens. En wacht eerst maar eens af, waar ik allemaal over typ. Dan zal je zien, dat dat wel meevalt.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:22
Omdat het de grootste concurrent is van ajax. Met een minder budget ook nog.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 07:50
We zullen zien. Een ploeg kan in de tweede helft van het seizoen altijd nog instorten. Het kwartje kan nog altijd een paar keer verkeerd vallen ook.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:24
Juist als als als. De realiteit is nu dat ONS PSV 8 punten los staat.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 07:51
Hoe anders was het met PSV een paar wedstrijden terug...??? Het in de laatste minuut winnen is een soort van kwaliteit, dat is niet wat wordt misgund....
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:59
Inderdaad.. afgelopen weekend ging het om het ongeloof dat je zo slecht speelt, totaal wordt overklast en dan toch wint. Best wel begrijpelijk dat de rest van Nederland, die psv niet op handen draagt, daar wat onrecht voor Zwolle in ziet.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 13:19
Niks is onrecht al maak je hem de laatste minuut klaar feit blijft psv scoort en zwolle niet dus
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:43
Zelden zulk gezwets gehoord.. houdoe
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:19
Ze stikken van het geluk niet alleen de goals in de laatste minuut,tegenstanders beter en scheidsrechters mee
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
vrijdag 24 november 2017 om 09:51
Hahaha, weer een Ajacied met afgunst.
Wat een jankerds, niet normaal
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 13:22
Zou 't, Dokter Anders Peetje?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:19
Die van PSV zijn altijd jaloers geweest op Ajax.
En als ze niet door de gemeente waren geholpen was het allang einde oefening geweest met dat provinciaal clubje.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
vrijdag 24 november 2017 om 16:35
Je bent jaloers op PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:14
Deze ploeg is wel de laatste waar ik jaloers op ben
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 23:01
Laat ze lekker janken daar zijn ze tenminste goed in
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:45
Als je als ajax al blij bent als je nac verslaat.
En dan meteen gaat denken dat je de beste bent.
Dan is het erg met je gesteld
De amsterdamse media ziet die overwinning meteen als een wereld prestatie.Dat is echt zielig als je het van deze wedstrijden moet hebben om dit bericht te kunnen plaatsen.
Ajax is tegenwoordig niet veel meer als een tweederangs clubje.
Dat alleen zo hoog staat omdat ze de scheidsrechters en de knvb geld toe stoppen.En ze hebben ook nog eens de media mee.Want die zit voor 90% in amsterdam.Ajax is gewoon een verwent clubje dat inplaats van geld in spelers steekt.Het alleen besteed aan de scheidsrechters en de knvb.
Treurig is dit voor de nederlandse competitie.

Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:56
Ik heb werkelijk waar nog nooit zo een lulverhaal gezien als dit!
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 12:12
Moeilijk te accepteren he als ajaxied.
Vind ik leuk
129 +434
vrijdag 24 november 2017 om 12:50
Ajacieden moeten alleen maar lachen over een afgekeurde PSVer uit Helmond. Zelfs halve PSVers hebben blijkbaar een enorme eierdop op hun kop. Sneue toestand hoor. Je verhaaltje komt zo standaard uit het grote PSV-eierdoppen handboek. Wat nog mist is een aangifte.
Vind ik leuk
Markus80 +1293
vrijdag 24 november 2017 om 12:57
Inderdaad, alleen de schrijfstijl en de spelfouten al doen vermoeden dat het hier om een basisscholier gaat die je moeilijk serieus kunt nemen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 13:24
En ook nog ene die speciaal onderwijs moet volgen :)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 13:00
leuk verhaal lekker kort
Vind ik leuk
Smash +570
vrijdag 24 november 2017 om 09:46
Ben toch wel zo eerlijk dat ik hierboven JA heb aangeklikt. Ik kan mij meerdere jaren herinneren waarin PSV zelfs meer punten voorstond tijdens de winterstop. Na de winterstop verdampten die.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 13:21
Klopt maar dat was ook een team wat echt met honger speelde destijds met lens van Bommel enz nu wel
Vind ik leuk
Smash +570
vrijdag 24 november 2017 om 18:34
Ik bedoel dus, dat het toen lastig werd. Na de winterstop verspeelde PSV veel punten.
Vind ik leuk
Markus80 +1293
vrijdag 24 november 2017 om 12:52
Het is gewoon pure mazzel, dat mag je ook gewoon toegeven. En dan weer zeuren over Ajax, over Calimero gesproken, wat een zeikerdje die van Ginkel. Hij geeft het zelf aan, Ajax krijgt ook gewoon kritiek als het slecht is, evenals alle andere clubs. Of mag alleen psv geen kritiek krijgen? Waar bazelt hij over?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:18
Aah de amsterdammertjes reageren.
Ik denk dat jullie nog dronken zijn op jullie zege op nac.
Een presentatie van wereld klasse.
En komend weekend weer tegen roda.
Wauw,Dat word feesten voor jullie twee grote zeges achter elkaar.
Moet niet gekker worden.

Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:18
Maar vorige thuiswedstrijd werd het 1-2 tegen Utrecht met 2 goals van labyad hahaha daar won PSV met 1-7 van !
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:17
Dat heet jaloezie Ginkel ! Goed bezig Jonguh
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:53
Tja, weer iemand die op grond van heel veel geluk onzinnige praatjes verkondigd.
Zich kennelijk niet realiserend dat ze voor hetzelfde geld 9 punten minder hadden gehad. Zoals Hugo Borst ook terecht stelt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Ginkel: 'We kregen iedereen over ons heen, dan wordt het ons misgund'