'Romario zei: jij moet mij voorzet geven, ik scoren en voor jou centjes verdienen'

'Romario zei: jij moet mij voorzet geven, ik scoren en voor jou centjes verdienen'

vrijdag 24 november 2017 om 07:55

De Champions League beleefde 25 jaar geleden haar vuurdoop met onder meer een wedstrijd tussen FC Porto en PSV. Arthur Numan was één van de spelers die de historische primeur op 25 november 1992 van dichtbij meemaakte.

"Als scout (van AZ, red.) kom ik nog af en toe in Eindhoven, afgelopen maandag bijvoorbeeld bij Jong PSV. Hoor je dit soort dingen van 25 jaar geleden dan weer, dan ben je toch trots dat je het allemaal hebt mogen meemaken", vertelt Numan aan het Eindhovens Dagblad. Zijn liefde voor de Champions League is echter bekoeld. "Die C in CL? Die staat natuurlijk allang voor Commercial in plaats van Champions. Destijds ging het natuurlijk al om veel geld, maar het is me een circus geworden. De charme van het toernooi is daardoor en het meedoen van alle niet-kampioenen wel een beetje verdwenen."

PSV pakte een punt tijdens het Champions League-debuut in Porto, dankzij twee doelpunten van Romario. "Wat een schitterende kerel, ondanks al zijn fratsen", haalt Numan herinneringen op. "Hij vond me bij FC Twente een goede speler en had bij de trainers aangegeven dat hij wilde dat ik naar Eindhoven zou gaan, vertelde hij later. Ik meldde me na de transfer vanuit Enschede voor het eerst bij de club en hij kwam op het trainingsveld naar me toe. In dat kolderieke Nederlands van hem zei hij werkelijk als eerste: luister, jij bent goede speler en moet voor mij voorzet geven, ik scoren en ik voor jou centjes verdienen. Nooit meegemaakt en ik vergeet het ook nooit meer."

Lees meer over:PSV

Plaats een reactie

slaski +1819
vrijdag 24 november 2017 om 08:00
Maar het mooiste was, hij voegde de daad bij het woord, alsof het de gewoonste zaak van de wereld was.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 09:01]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:13
Romario liet toendertijd wel meer voetballers goed spelen met zijn aanwezigheid :)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:18
Niet trainen, en toen zei hij, ikke scoren zondag 3x tegen Ajax

Zondag erop: Hattrick tegen Ajax!!
Vind ik leuk
slaski +1819
vrijdag 24 november 2017 om 08:42
Precies, kom daar nu nog eens om bij die clowns.
Vind ik leuk
chicken +6529
vrijdag 24 november 2017 om 08:57
Of ze tegenstander sarren de hele wedstrijd en dan zeggen; jij kijken op scorebord...

Nog mooier, John de wolf midden in ze gezicht uitlachen als John ze zondag gezicht liet zien op het veld ..

Hadden we dat soort jongens nog maar..
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:08
Romario beetje moe.
Vind ik leuk
Romario9 +5772
vrijdag 24 november 2017 om 09:53
Precies, hij zei voor de wedstrijd "ik ga vandaag 3 keer scoren" en deed dat vervolgens ook. Levende legende.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:23
Romario was een beetje moe......wat een mooie tijden, zeg. Als we toen wisten wat we nu weten, hadden we nog meer genoten van deze gasten.
Vind ik leuk
Bizzy +8631
vrijdag 24 november 2017 om 08:15
Beste spits ooit die in de eredivisie heeft gelopen.
Vind ik leuk
Morris +14789
vrijdag 24 november 2017 om 08:19
hmm oke...
Vind ik leuk
jaja_PSV +19886
vrijdag 24 november 2017 om 08:21
In de wereld komt hij ook hoog.
Uiteindelijk heeft hij gespeeld op hoog niveau bij Barcelona en won WK met brazilie dankzij zijn 5 goals.
79 interlands, 64 goals.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:22
1 van de betere dat zeker.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:29
Tsja als die voor Ajax gespeeld had was het in jou ogen in ieder geval niet " de beste" geweest, dus ik neem deze maar met een korreltje zout.

Behoort inderdaad tot de beste spitsen die de ED ooit gehad heeft, maar er lopen er zeker nog een aantal die op dezelfde hoogte horen te staan.
Vind ik leuk
Eendracht +8581
vrijdag 24 november 2017 om 08:33
Ronaldo, v Nistelrooij en Nilis idd...;)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:36
Haha vooruit hij is leuk;)
Vind ik leuk
Eendracht +8581
vrijdag 24 november 2017 om 12:22
Laat ik maar zeggen dat het een perfecte voorzet was, en ik niet vaak zulke makkelijke intikkers krijg..;)
Vind ik leuk
Bizzy +8631
vrijdag 24 november 2017 om 08:55
Genoemde namen waren ook goed maar Romario had iets magisch. Als hij de bal had gebeurde er iets.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:09
Ronaldo ook.
Fenomeen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:54
Ibra heeft hier ook gevoetbald toch?
Vind ik leuk
Bizzy +8631
vrijdag 24 november 2017 om 12:07
Romario was beter dan Ibra.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 12:54
Ja dat zou kunnen. Helaas voor mijn tijd, of in ieder geval voor de tijd dat ik voetbal begon te volgen.
Vind ik leuk
fdev86 +624
vrijdag 24 november 2017 om 12:16
Ronaldinho!
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 13:47
Die heeft niet in Nederland gespeeld.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:11
Romario was beter!
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:40
Vleminckx Alves Hennie Meyer
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:03
Nee, dat is suarez
Vind ik leuk
Sanuk +447
vrijdag 24 november 2017 om 09:08
Grapjas.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 09:09]
Vind ik leuk
Garinsha +2831
vrijdag 24 november 2017 om 09:41
Beter dan ronaldo? (Bra)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:53
Nee dat is Kramer.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:16
Charisteas ;)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 12:06
Geduchte concurrenten voor die mening : Ronaldo, van Nistelrooij , Makaaij , Machlas , Luis Suarez , Huntelaar , Alvez . Bony , Dost...
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 13:53
Je vergeet Machlas, Charisteas en van der Gun.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:43
Machlas staat in mijn rijtje en Charisteas mag er nooit in staan. Van der Gun...? Een degelijke voetballer, maar toch geen topspits ??
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:43
Romario bij PSV dat waren nog eens tijden...
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:13
Dat er spelers van het kaliber Ronaldo ( de echte ) & Romario in de Nederlandse competitie te bewonderen waren! Echt een privilege voor ieder voetbal liefhebber, ongeacht voor welke club je toen destijds was. Wat waren ze goed zeg! Geen wonder dat ze later in hun carriere zijn uitgeroepen tot werelds beste speler.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 09:26]
Vind ik leuk
Nashua +5726
vrijdag 24 november 2017 om 09:20
Absoluut ik kon ook van Nillis genieten.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:27
Inderdaad, een echte nummer 10!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 09:32]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 12:02
trots dat ze hier in Nederland hebben gevoetbald...wat waren dat geweldige spelers zeg!
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:33
Romario ... Romario ... Romarioooo.... De .... Souza ....... Fariaaaaa

Wat een voetballer (voor de mensen die hem niet kennen... psv - Steaua Boekarest ) zelfs als Ajacied krijg je een warm gevoel van binnen als je deze man ziet voetballen!!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 10:35]
Vind ik leuk
Bizzy +8631
vrijdag 24 november 2017 om 12:08
Hahaaa die vrije trap vanuit stand genomen.
Vind ik leuk
Axim +225
vrijdag 24 november 2017 om 11:29
Supergozer die Romario , hopelijk komt er weer eens een 2e :-)
Vind ik leuk
MOTM +493
vrijdag 24 november 2017 om 12:54
Romario is een zeldzaamheid. Wat voetbaltalent betreft doet ie niet onder voor een Maradonna. Wat domineerde hij de eredivisie zeg. Dat waren mooie jaren. Ook al was ik geen PSV-supporter, ik was wel gek op zijn speelstijl en zijn hele presentatie. Iedereen was eigenlijk onder de indruk.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:15
Ik als Feyenoorder kon altijd geweldig genieten van deze fantastische voetballer......behalve als hij tegen Feyenoord scoorde hahaha
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:51
Top vijf: Ronaldo, Romario, Ibrahimovic, Van Nistelrooy, Suarez.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 16:52]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:27
Hij wilde na een paar jaar vertrekken bij PSV en kwam dus regelmatig te laat terug uit Brazilië. Bij het zoveelste incident stond er iemand van de NOS die aan hem vroeg of hij nog wel bij PSV wilde blijven. Zijn antwoord was: "Als ikke denke aan PSV ikke krijge hofdpijn.."

Hilarisch gewoon. Altijd mijn held gebleven, Romario de Souza Faria. Wat een techniek, scorend vermogen en mentaliteit. Tegenwoordig zijn het allemaal eenheidsworsten die mediatraining hebben gevolgd. Op alle niveau's zijn we afgegleden helaas.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 14:37
romario scoorde 1000 goals in zinn leven als prof... diet hem niemand na. Van Basten zie ik nergens en iemand als Cruijff? jammer dat de mickey mouse league nooit meer dit soort voetballers gaat brengen, tenzij de Fifa eens gaat inzien dat het echt anders moet. Numan heeft gelijk... alleen kampioenen, rest EL.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Romario zei: jij moet mij voorzet geven, ik scoren en voor jou centjes verdienen'