Nieuwe rol Van Ginkel: 'Internationaal zie je dat steeds vaker, inderdaad'

    Nieuwe rol Van Ginkel: 'Internationaal zie je dat steeds vaker, inderdaad'

    vrijdag 24 november 2017 om 09:05

    Marco van Ginkel wordt door Chelsea verhuurd aan PSV, maar toch draagt hij de aanvoerdersband in Eindhoven. De middenvelder hoopt daarnaast baat te hebben bij zijn veranderde rol in het veld.

    "Als captain komt er meer bij kijken. Qua organisatie, hoe alles staat. Daar ben ik veel mee bezig", zegt Van Ginkel, wiens contract bij Chelsea nog doorloopt tot medio 2020, in De Telegraaf. "Ik zit lekker in mijn vel. Dit seizoen ben ik wat meer verdedigend ingesteld. Ik kies mijn momentjes uit om aan te vallen en mijn goaltjes mee te pikken. Dat gaat op zich prima."

    De PSV-aanvoerder staat dit seizoen op zeven goals en drie assists. Hij denkt dat zijn huidige rol als complete middenvelder hem ook internationaal verder kan helpen. "Internationaal zie je dat soort spelers steeds vaker, inderdaad. Je moet zowel verdedigend als aanvallend je inbreng hebben. Dat probeer ik ook te doen."

    Poll

    Is Van Ginkel dé leider van PSV?

    (1322 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bhj +1513
    vrijdag 24 november 2017 om 10:01
    Begrijpelijk, want hij is handelswaar voor Handelshuis Chelsea. Slechts een nummertje, waarschijnlijk iets van speler nummer 218 of zo.

    Zolang de Uefa dit niet aan banden ligt door te zeggen, je mag slechts 40 selectiespelers of iets dergelijks, iets dat wettelijk wel is toegestaan, gaat het alleen maar meer die kant op.

    De voetballerij is niets anders dan moderne slavernij en de voetballer is de slaaf.
    Met als kanttekening dat deze slaven beter betaald worden en een kunstje mogen doen wat ze kunnen en vaak ook willen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 13:33
    Hij mag dan slaaf zijn net als wij allemaal in de wereld.
    Maar zijn voetbalkwaliteiten liegen niet.
    Als hij niet geblesseerd was geraakt dan was hij echt wel aan spelen toegekomen bij chelsea.
    Hij heeft pech gehad toen hij terug kwam dat chelsea betere spelers had gehaald.
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    vrijdag 24 november 2017 om 14:45
    Ik denk het niet eerlijk gezegd. Ik denk dat hij destijds zich niet had moeten laten lijden door zijn omgeving en alles, maar zijn gevoel en een tussenstap bij Ajax had moeten maken.

    Nu heeft hij eerst een paar jaar verspeelt, om vervolgens bij PSV alsnog die tussenstap te maken die hij toen al had moeten maken.

    Kortom, +/-3 jaar van je carrière ingeleverd voor poen.

    Ja we zijn allemaal een slaaf van de maatschappij, echter kan er niemand over mij beslissen waar ik wel of niet mag gaan. Over voetballers is dat vaak wel het geval, wanneer je onder contract staat bij,.....

    Word je overigens wel vorstelijk voor beloond, maar ja word je daar gelukkig van.
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 21:47
    Als je echt gaat nadenken zal je schrikken wat de wereld wel niet over jou bepaald.
    Schijn vrijheid.

    Je hebt in principe helemaal gelijk maar soms is het ook wie niet waagt wie niet wint.
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 10:07
    Club zonder identiteit. Geen vaste speelstijl, vaak loerend op de counter, een huurling is aanvoerder, gered door de gemeente en geen enkele noemenswaardige Nederlandse iconen op het niveau van Cruijff en Van Hanegem
    Vind ik leuk
    Korm +35523
    vrijdag 24 november 2017 om 10:56
    de pijn moet hoog zijn, dat clubje zonder identiteit, vaste speelstijl en gered door de gemeente dat het al tien talle jaren erg goed. zelfs gezien over de laatste 20 jaar al meer titels gepakt dan de grootste club van nederland.. over die andere club maar niet te spreken....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 11:08]
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    vrijdag 24 november 2017 om 14:49
    Nee hoor, het is maar een spelletje. Doet geen pijn. Het is alleen natuurlijk wel triest.

    PSV vind ik nou het voorbeeld van de teloorgang van het Nederlandse voetbal. Dat zij nu bovenaan staan is naast een hele grote dosis geluk uit pure armoede van het Nederlandse voetbal.

    Ja inclusief Ajax, Feyenoord en de hele mikmak. We kunnen elkaar de grond in gaan proberen te boren, maar wees nou eerlijk. We zijn allemaal dikke stront en soms, zoals vorig seizoen. Dikke stront met een dosis geluk in Europa.
    Vind ik leuk
    Korm +35523
    vrijdag 24 november 2017 om 15:03
    eens :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 21:55
    Dat noemen ze modern voetbal.
    Jij leeft nog in het stenen tijdperk.
    Daarom zijn we ook zover afgegleden.
    En psv hoeft zich niet te schamen wat er bij ons allemaal heeft gevoetbalt.
    Dat maakt dat ene nederlandse icoontje ruimschoots goed.
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 11:22
    ik moet niemand van psv ben anti psv en anti Eindhoven
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 12:29
    Lief
    Vind ik leuk
    Eendracht +15735
    vrijdag 24 november 2017 om 12:33
    Maar de rest van je leven steekt wel goed in elkaar?
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 12:10
    Het feit dat er hier mensen lopen te roepen dat PSV geen lange termijn visie heeft of te veel en te vaak spelers huurt, komt voort uit het gebrek aan sportieve prestaties van de favoriete club van deze "hardroepers".
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    vrijdag 24 november 2017 om 14:55
    Want PSV heeft wel goede sportieve prestaties?

    Aannemend dat de meeste mensen die het zeggen Ajacied of Feyenoorder zijn, dan hebben die met een kampioenschap en een EL finale plaats vorig seizoen beter gepresteerd dan PSV niet?

    Of vind jij nu in November / December op nr. 1 staan al een prestatie?
    Ik ken me herinneren dat PSV een keer 11 punten voorstond met de Winter, maar aan het eind van de rit Ajax kampioen was.

    PSV is dit seizoen al 2 tot 3x ontsnapt aan punt verlies, het 2e geluk dat PSV heeft is dat Ajax net zo labiel is, alleen net geen geluk heb om aan het puntverlies te ontsnappen.

    Maar goed, dat Ajax zo een labiel begin heeft, kan mede zijn oorzaak hebben door Nouri. Zo iets gaat van die jonge jongens toch niet in de koude kleren zitten. Ik denk dat het sterk onderschat is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nieuwe rol Van Ginkel: 'Internationaal zie je dat steeds vaker, inderdaad'