Nieuwe rol Van Ginkel: 'Internationaal zie je dat steeds vaker, inderdaad'

Nieuwe rol Van Ginkel: 'Internationaal zie je dat steeds vaker, inderdaad'

vrijdag 24 november 2017 om 09:05

Marco van Ginkel wordt door Chelsea verhuurd aan PSV, maar toch draagt hij de aanvoerdersband in Eindhoven. De middenvelder hoopt daarnaast baat te hebben bij zijn veranderde rol in het veld.

"Als captain komt er meer bij kijken. Qua organisatie, hoe alles staat. Daar ben ik veel mee bezig", zegt Van Ginkel, wiens contract bij Chelsea nog doorloopt tot medio 2020, in De Telegraaf. "Ik zit lekker in mijn vel. Dit seizoen ben ik wat meer verdedigend ingesteld. Ik kies mijn momentjes uit om aan te vallen en mijn goaltjes mee te pikken. Dat gaat op zich prima."

De PSV-aanvoerder staat dit seizoen op zeven goals en drie assists. Hij denkt dat zijn huidige rol als complete middenvelder hem ook internationaal verder kan helpen. "Internationaal zie je dat soort spelers steeds vaker, inderdaad. Je moet zowel verdedigend als aanvallend je inbreng hebben. Dat probeer ik ook te doen."

Poll

Is Van Ginkel dé leider van PSV?

(1310 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 24 november 2017 om 09:10
Blijft het wel apart vinden dat een huurling aanvoerder is
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:14
Ja, een afgedankte bankzitter die in Engeland nog geen wedstrijd gespeeld heeft!
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:19
Zegt niks kijk maar naar deBruyne.
En Marco heeft wel een paar wedstrijden gespeeld in de PL dus je kletst maar wat.
Vind ik leuk
Mad Max +6952
vrijdag 24 november 2017 om 11:25
Wat is je punt over DeBruyne? Je reageert op een bericht over een afgedankte bankzitter die in Engeland geen pot speelt. En dan noem jij DeBruyne.....
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:33
Die speelde ook maar een paar wedstrijden bij Chelsea en kijk waar die nu staat.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19885
vrijdag 24 november 2017 om 09:24
Lekker boeiend wat jij vindt.
Deze aanvoerder staat wel met zijn club ruim boven jou club Ajax.

Ps van Ginkel zit in een betere positie dan jullie kameraad bij Everton; Klaassen...
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:28
Klaassen komt er wel, via dezelfde omweg als van Ginkel?
Waarom?

Omdat Klaassen vele malen beter is al Ginkeltje
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:44
Klaassen is vele malen beter dan Van Ginkel? Ik denk dat je even je Ajax bril af moet zetten.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:44
Realiteit noemen ze dat
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:46
Rolt net de kroeg uit haha
Vind ik leuk
jaja_PSV +19885
vrijdag 24 november 2017 om 09:59
Zoveel beter dat hij na 4 maanden wordt uitgekotst bij Everton.
PL is einde verhaal voor Klaassen, we all see and know it.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 09:59]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:45
Als je met beter 'kaler' bedoeld, dan heb je gelijk.
Ze hebben allebei scorend vermogen en longinhoud. Van Ginkel is echter een stuk technischer en heeft een betere balaanname.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:47
Ieder zijn eigen mening natuurlijk! Al deel ik die van jouw niet, ik respecteer hem natuurlijk wel
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:11
@Snouvuhhh dat is mooi gezegd, ik respecteer jouw mening ook.

Alvast een prettig weekend gewenst!
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:50
Denk dat je over Klaassen op dit moment niet veel goeds kan zeggen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 09:51]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:03
Klaassen is gewogen en te licht bevonden.
Van Ginkel heeft zijn contract bij Chelsea verlengd (dus Chelsea ziet iets in hem).
Klaassen is nu al afgeschreven is bij een Engelse middenmoter.
Dus voordat je iets zegt kun je beter even een pas op de plaats maken.
Vind ik leuk
HJR +4767
vrijdag 24 november 2017 om 09:59
Wat heeft een topic over Van Ginkel nu weer met Ajax te maken? Of met Klaassen?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:02
Reageer dan niet op mij als je het niet boeiend vind
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:16
Tja, lijkt inderdaad apart. Anderzijds is het een Nederlander, international, al drie seizoenen bij PSV en een professionele speler met een ongekende drive. Dus dan weer logisch. Ik denk ook dat als Luuk de Jong niet had aangegeven geen aanvoerder te willen zijn hij het ook niet was geworden.

Andere vraag. Wie had dan aanvoerder moeten zijn?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:20
Zoet anders
Vind ik leuk
Bayern FC +1316
vrijdag 24 november 2017 om 09:21
Zoet
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:22
Eens.
Vind ik leuk
JCJWZ +9891
vrijdag 24 november 2017 om 09:42
En 7 goals en 3 assists voor een middenvelder is gewoon hartstikke goed. Alleen jammer dat andere clubs behalve Psv financieel baat heeft bij dit beleid, het is allemaal gericht om op korte termijn succes te behalen, wat ook lijkt te lukken maar ik mis de lange termijn visie bij psv. Lozano idem dito, prima aankoop maar je moet zoveel afstaan bij een eventuele transfer.
Vind ik leuk
Spiegel +612
vrijdag 24 november 2017 om 09:56
Ik snap wat je bedoeld te zeggen maar op financieel vlak heeft PSV bij van Ginkel wel baat, mede dankzij zijn inbreng staat PSV er goed voor voor wat betreft kampioenschap en dus: evt. Plaatsing champions League, tv gelden, recetten, merchandise.

Voor wat betreft Lozano. Tuurlijk maakt PSV hier winst op. Als ze hem voor 12 miljoen kopen. En voor 40 miljoen verkopen. Ook al zou hier 30% afgaan kom ik nog op 28 mil uit. Haal die 12 eraf en je hebt:
16 miljoen winst aan verkoop, doelpunten en hogere eindklassering, merchandise en naamsopbouw in Mexico.

Zijn er winstgevendere manieren? Absoluut. Financieel vlak zeker.
Alleen de Sanchezjes zijn zeldzaam(hiermee bedoel ik dat Ajax voor een laag bedrag 100% transferopbrengst had).

En het geld is er niet om in je eentje als club zijnde 20 miljoen neer te leggen. Dan is dit een prima oplossing.

Vraag is natuurlijk wel:
Wanneer PSV met deze methode een aantal keer een goede klapper heeft gemaakt, blijven ze dit dan doen of gaan ze voor de 100% transferrechten aangezien ze dan een buffer hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 13:29
Voor 40 gaat lozano nergens naar toe dan gaat hij lekker cl met psv voetballen.
Goed voor zijn ontwikkeling.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:18
Je moet ook niet teveel blijven hangen in het financiële aspect. Sportief succes moet altijd voorop staan, en zolang PSV een klein winstje draait is dat mooi meegenomen.

Ik heb zeker wel ontzag voor het geld dat op de Ajax-bankrekening staat, maar er is zoveel mis met het sportieve beleid (klein voorbeeld: linksback positie) dat het sportieve aspect overschaduwd wordt. Dat vind ik nou ook niet bepaald getuigen van lange termijn visie.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:05
Een speler die van de club zelf is, Luuk De Jong ( nu hij weer speelt )of Zoet zou ik persoonlijk voor kiezen
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:16
Hij is het hele seizoen in Eindhoven, dus ik snap het wel. Huurling of contractspeler, niemand weet wie er volgend jaar in het veld staan en wie dán de leider binnen de lijnen is?
Vind ik leuk
Korm +23127
vrijdag 24 november 2017 om 09:17
ik ook maar niet als die huurling al een aantal jaartjes bij de club speelt!
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:16
Altijd maar dat gezeik over Berghuis, maar hij heeft er al wel 7 in het netje liggen.
Vind ik leuk
Korm +23127
vrijdag 24 november 2017 om 09:18
berghuis>?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:20
Berghuis ja!
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 09:44
Zie hier nergens de naam Berghuis vallen dus snap je comment niet .
Vind ik leuk
Korm +23127
vrijdag 24 november 2017 om 10:56
precies, dat!
Vind ik leuk
Bhj +82
vrijdag 24 november 2017 om 10:01
Begrijpelijk, want hij is handelswaar voor Handelshuis Chelsea. Slechts een nummertje, waarschijnlijk iets van speler nummer 218 of zo.

Zolang de Uefa dit niet aan banden ligt door te zeggen, je mag slechts 40 selectiespelers of iets dergelijks, iets dat wettelijk wel is toegestaan, gaat het alleen maar meer die kant op.

De voetballerij is niets anders dan moderne slavernij en de voetballer is de slaaf.
Met als kanttekening dat deze slaven beter betaald worden en een kunstje mogen doen wat ze kunnen en vaak ook willen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 13:33
Hij mag dan slaaf zijn net als wij allemaal in de wereld.
Maar zijn voetbalkwaliteiten liegen niet.
Als hij niet geblesseerd was geraakt dan was hij echt wel aan spelen toegekomen bij chelsea.
Hij heeft pech gehad toen hij terug kwam dat chelsea betere spelers had gehaald.
Vind ik leuk
Bhj +82
vrijdag 24 november 2017 om 14:45
Ik denk het niet eerlijk gezegd. Ik denk dat hij destijds zich niet had moeten laten lijden door zijn omgeving en alles, maar zijn gevoel en een tussenstap bij Ajax had moeten maken.

Nu heeft hij eerst een paar jaar verspeelt, om vervolgens bij PSV alsnog die tussenstap te maken die hij toen al had moeten maken.

Kortom, +/-3 jaar van je carrière ingeleverd voor poen.

Ja we zijn allemaal een slaaf van de maatschappij, echter kan er niemand over mij beslissen waar ik wel of niet mag gaan. Over voetballers is dat vaak wel het geval, wanneer je onder contract staat bij,.....

Word je overigens wel vorstelijk voor beloond, maar ja word je daar gelukkig van.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 21:47
Als je echt gaat nadenken zal je schrikken wat de wereld wel niet over jou bepaald.
Schijn vrijheid.

Je hebt in principe helemaal gelijk maar soms is het ook wie niet waagt wie niet wint.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:07
Club zonder identiteit. Geen vaste speelstijl, vaak loerend op de counter, een huurling is aanvoerder, gered door de gemeente en geen enkele noemenswaardige Nederlandse iconen op het niveau van Cruijff en Van Hanegem
Vind ik leuk
Korm +23127
vrijdag 24 november 2017 om 10:56
de pijn moet hoog zijn, dat clubje zonder identiteit, vaste speelstijl en gered door de gemeente dat het al tien talle jaren erg goed. zelfs gezien over de laatste 20 jaar al meer titels gepakt dan de grootste club van nederland.. over die andere club maar niet te spreken....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 11:08]
Vind ik leuk
Bhj +82
vrijdag 24 november 2017 om 14:49
Nee hoor, het is maar een spelletje. Doet geen pijn. Het is alleen natuurlijk wel triest.

PSV vind ik nou het voorbeeld van de teloorgang van het Nederlandse voetbal. Dat zij nu bovenaan staan is naast een hele grote dosis geluk uit pure armoede van het Nederlandse voetbal.

Ja inclusief Ajax, Feyenoord en de hele mikmak. We kunnen elkaar de grond in gaan proberen te boren, maar wees nou eerlijk. We zijn allemaal dikke stront en soms, zoals vorig seizoen. Dikke stront met een dosis geluk in Europa.
Vind ik leuk
Korm +23127
vrijdag 24 november 2017 om 15:03
eens :)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 21:55
Dat noemen ze modern voetbal.
Jij leeft nog in het stenen tijdperk.
Daarom zijn we ook zover afgegleden.
En psv hoeft zich niet te schamen wat er bij ons allemaal heeft gevoetbalt.
Dat maakt dat ene nederlandse icoontje ruimschoots goed.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:22
ik moet niemand van psv ben anti psv en anti Eindhoven
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 12:29
Lief
Vind ik leuk
Eendracht +8580
vrijdag 24 november 2017 om 12:33
Maar de rest van je leven steekt wel goed in elkaar?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 12:10
Het feit dat er hier mensen lopen te roepen dat PSV geen lange termijn visie heeft of te veel en te vaak spelers huurt, komt voort uit het gebrek aan sportieve prestaties van de favoriete club van deze "hardroepers".
Vind ik leuk
Bhj +82
vrijdag 24 november 2017 om 14:55
Want PSV heeft wel goede sportieve prestaties?

Aannemend dat de meeste mensen die het zeggen Ajacied of Feyenoorder zijn, dan hebben die met een kampioenschap en een EL finale plaats vorig seizoen beter gepresteerd dan PSV niet?

Of vind jij nu in November / December op nr. 1 staan al een prestatie?
Ik ken me herinneren dat PSV een keer 11 punten voorstond met de Winter, maar aan het eind van de rit Ajax kampioen was.

PSV is dit seizoen al 2 tot 3x ontsnapt aan punt verlies, het 2e geluk dat PSV heeft is dat Ajax net zo labiel is, alleen net geen geluk heb om aan het puntverlies te ontsnappen.

Maar goed, dat Ajax zo een labiel begin heeft, kan mede zijn oorzaak hebben door Nouri. Zo iets gaat van die jonge jongens toch niet in de koude kleren zitten. Ik denk dat het sterk onderschat is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nieuwe rol Van Ginkel: 'Internationaal zie je dat steeds vaker, inderdaad'