Arena en De Kuip openen poort voor Oranjevrouwen: Er is geen enkele twijfel

    Arena en De Kuip openen poort voor Oranjevrouwen: "Er is geen enkele twijfel"

    vrijdag 24 november 2017 om 16:50

    De poorten van De Kuip en de Johan Cruijff Arena staan wagenwijd open voor de Oranjevrouwen. Vivianne Miedema liet deze week in het Algemeen Dagblad weten dat het tijd is voor een nieuwe stap in het vrouwenvoetbal.

    Dat betekent ook dat de Europees kampioen in grotere stadions moet gaan spelen. De laatste WK-kwalificatiewedstrijd tegen Noorwegen in het Noordlease Stadion van FC Groningen was in een mum van tijd uitverkocht. De Kuip en de Arena staan ervoor open.

    "Uiteraard zijn de vrouwen van harte welkom in het mooiste en meest sfeervolle stadion van Nederland te spelen", zegt Jan van Merwijk, directeur van De Kuip, tegen het AD. (...) "Wij zien hier graag Feyenoord en Oranje spelen, maar de vrouwen kunnen hier zeker ook terecht. De KNVB is aan zet, maar er is geen enkele twijfel dat wij graag gastheer willen zijn voor de interlands."

    Henk Markerink, directeur van de Arena, sluit zich daarbij aan. "Voor de Arena zou het fantastisch zijn om wedstrijden van de Oranjevrouwen in het stadion te hosten en zodoende meer liefhebbers van het vrouwenvoetbal mee te kunnen laten genieten."

    Plaats een reactie

    HansVites +4802
    vrijdag 24 november 2017 om 16:55
    Doe eens bier halen Miedema
    Vind ik leuk
    Manolo +2306
    vrijdag 24 november 2017 om 16:57
    Hahahahahahaha
    Vind ik leuk
    tremere +670
    vrijdag 24 november 2017 om 16:57
    Het feit dat vrouwenvoetbal bij landenvoetbal zo ontzettend veel mensen trekt en juist bij clubvoetbal nagenoeg niemand is wel erg tragisch.
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    vrijdag 24 november 2017 om 18:14
    Ze zijn pas serieus bezig vanaf 2007... alles in kleine stapjes.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5194
    zaterdag 25 november 2017 om 04:31
    Typisch Nederlands. Als er wat te vieren valt staan iedereen met een schuimrubber klomp op zijn hoofd in de rij voor kaartjes. Gaat het ff wat minder dan gaan ze gewoon weer bbq’en op de camping.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166203
    vrijdag 24 november 2017 om 17:04
    Lijkt mij ook een strak plan . Alle mensen hebben recht om een winnend elftal te zien dus ook de rotterdammer en de amsterdammer.
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    vrijdag 24 november 2017 om 18:15
    Zuige zuige Stratum.
    Moet zeggen deze is erg sterk.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166203
    vrijdag 24 november 2017 om 18:17
    Alles wat op waarheid berust is altijd ijzersterk....
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    vrijdag 24 november 2017 om 18:54
    Is ook goed voor de grasmat, die meiden spelen aanvallend.
    Dus achterin bij het rondspelen wordt gras gespaard.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166203
    vrijdag 24 november 2017 om 18:56
    en juist daar heeft die knollentuin in die ufo in diemen het meest te verduren, balbezit schijnen sommige leuk te vinden las ik ergens
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 18:57]
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    vrijdag 24 november 2017 om 19:21
    Er schijnt geen licht te willen komen op dat gras.
    Al het licht in het universum eert Eindhoven.
    Ik tipte ze al... kunstgras is loyaal en groen.
    200 miljoen, maar niet aan gedacht dat gras licht nodig heeft. Daar zit nog geld van de staat bij ook.
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 17:16
    Lekker ding man die Jacky Groenen!
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12936
    vrijdag 24 november 2017 om 17:19
    Zit Miedema in de redactie of wat?
    Vind ik leuk
    danny117869 +2332
    vrijdag 24 november 2017 om 17:30
    Als een stadion als de Euroborg snel uitverkoopt moet je naar een groter stadion dat is logisch maar ik ben bang dat nu de stadions vol zitten en dat er over een aantal maanden niemand meer naar om kijkt.
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    vrijdag 24 november 2017 om 18:18
    Waarom niet omdat ze Europese top zijn?
    Je zou je vraag ook kunnen stellen over de mannen en gelijkhebben.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13815
    vrijdag 24 november 2017 om 18:16
    Een paar keer een nederlaag en deze hype is ook over.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Arena en De Kuip openen poort voor Oranjevrouwen: "Er is geen enkele twijfel"