Arena en De Kuip openen poort voor Oranjevrouwen: Er is geen enkele twijfel

Arena en De Kuip openen poort voor Oranjevrouwen: "Er is geen enkele twijfel"

vrijdag 24 november 2017 om 16:50

De poorten van De Kuip en de Johan Cruijff Arena staan wagenwijd open voor de Oranjevrouwen. Vivianne Miedema liet deze week in het Algemeen Dagblad weten dat het tijd is voor een nieuwe stap in het vrouwenvoetbal.

Dat betekent ook dat de Europees kampioen in grotere stadions moet gaan spelen. De laatste WK-kwalificatiewedstrijd tegen Noorwegen in het Noordlease Stadion van FC Groningen was in een mum van tijd uitverkocht. De Kuip en de Arena staan ervoor open.

"Uiteraard zijn de vrouwen van harte welkom in het mooiste en meest sfeervolle stadion van Nederland te spelen", zegt Jan van Merwijk, directeur van De Kuip, tegen het AD. (...) "Wij zien hier graag Feyenoord en Oranje spelen, maar de vrouwen kunnen hier zeker ook terecht. De KNVB is aan zet, maar er is geen enkele twijfel dat wij graag gastheer willen zijn voor de interlands."

Henk Markerink, directeur van de Arena, sluit zich daarbij aan. "Voor de Arena zou het fantastisch zijn om wedstrijden van de Oranjevrouwen in het stadion te hosten en zodoende meer liefhebbers van het vrouwenvoetbal mee te kunnen laten genieten."

Plaats een reactie

vrijdag 24 november 2017 om 16:54
Niks geen vrouwen voetbal in de Kuip, laten ze maar naar die JCA gaan want daar kan alles en iedereen terecht.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:57
Tijdens zo'n Pieten discussie kan deze er ook nog wel bij.
Wij mensen ... zijn toch al zo lekker bezig. Je kan ook iedereen gewoon een mens noemen. Maar dat is zeker te makkelijk?
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 04:27
Kuip en Arena openen poort voor mensenvoetbal.
Weet niet of iedereen zo’n kop gaat begrijpen Wim ;)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:01
Jij heb ook altijd wat te zeiken hè ;-)
Vind ik leuk
Jens1999 +4561
vrijdag 24 november 2017 om 17:22
Hij is ook verslaafd aan plastabletten.... xD
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:14
Ja, anders heb ik het niet naar m,n zin;)
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 18:13
Vrouwen in de JCA.
Vrouwen willen niet onder een dak spelen, het zijn geen kasplantjes.
Vind ik leuk
HansVites +2210
vrijdag 24 november 2017 om 16:55
Doe eens bier halen Miedema
Vind ik leuk
Manolo +1707
vrijdag 24 november 2017 om 16:57
Hahahahahahaha
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:58
Heb je wat vrolijkheid nodig?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:57
Het feit dat vrouwenvoetbal bij landenvoetbal zo ontzettend veel mensen trekt en juist bij clubvoetbal nagenoeg niemand is wel erg tragisch.
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 18:14
Ze zijn pas serieus bezig vanaf 2007... alles in kleine stapjes.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 04:31
Typisch Nederlands. Als er wat te vieren valt staan iedereen met een schuimrubber klomp op zijn hoofd in de rij voor kaartjes. Gaat het ff wat minder dan gaan ze gewoon weer bbq’en op de camping.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:04
Lijkt mij ook een strak plan . Alle mensen hebben recht om een winnend elftal te zien dus ook de rotterdammer en de amsterdammer.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:54
Het licht is in Eindhoven ook een keer aan t schijnen. T wachten is op een stroomstoring.
Dan wordt t tijd voor kaarsjes voor t raam. Van die spaarzame kleine ...
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:55
Ach Wimke het gaat erom dat ons lempke altijd te zien is
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
vrijdag 24 november 2017 om 22:13
Daarom ben je naar Spanje afgereisd natuurlijk, het Brabantse is fantastisch maar je moet er dus niet wonen kennelijk.......je voegt niet echt de daad bij het woord.......
Maar er zit wat in moet ik toegeven.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:21
brabant is het mooiste land ter wereld , dat ik er niet meer woon heeft daar geen enkele invloed op.

https://www.youtube.com/watch?v=MINgaG6CTOE

en dat zal voor iedere rechtgeaarde brabander altijd zo blijven waar ter wereld ie ook woont
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
zaterdag 25 november 2017 om 09:03
Dat weet ik Straat en ik kan me er wel wat bij voorstellen ook.
Je houdt van iets, zielsveel en oprecht, maar..... je wil er niet wonen.......dat bedoelde ik.
Dat verbaast mij, maar het gaat me verder niets aan hoor, gewone spontane nieuwsgierigheid mijnerzijds.
Zullen we het gewoon weer over PSV hebben of ga je Ajax katten vandaag ?
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 10:53
word lastig , zelfs ik heb niet al te veel fiducie in roda dit weekend........

Maar aan de andere kant .... ik vind wel iets om mijn noord hollandse vrienden mee bezig te houden .....
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 18:15
Zuige zuige Stratum.
Moet zeggen deze is erg sterk.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:17
Alles wat op waarheid berust is altijd ijzersterk....
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 18:54
Is ook goed voor de grasmat, die meiden spelen aanvallend.
Dus achterin bij het rondspelen wordt gras gespaard.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:56
en juist daar heeft die knollentuin in die ufo in diemen het meest te verduren, balbezit schijnen sommige leuk te vinden las ik ergens
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 18:57]
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 19:21
Er schijnt geen licht te willen komen op dat gras.
Al het licht in het universum eert Eindhoven.
Ik tipte ze al... kunstgras is loyaal en groen.
200 miljoen, maar niet aan gedacht dat gras licht nodig heeft. Daar zit nog geld van de staat bij ook.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:05
Ik word echt moe van die Vivianne...
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:14
daar hebben ze vandaag de dag blauwe pilletjes voor uitgevonden
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:16
Had je t nodig bij die keepster?
ps; ze staat op deze foto 100% te gluren naar je. Kijk maar 'ns goed hahahaha.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 17:17]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:18
godkneten zelfs cillisen is knapper.......
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:18
Als je goed kijkt, zie je de spanning onder t shirt vandaan komen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:20
ik laat deze "kans " aan mij voorbij gaan.......
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:28
Haha nee dank je, heb liever iets jongers.

Weet niet eens hoe oud/jong ze is trouwens, maar goed.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:13
Ga naar het aanrecht bitch!! ;-)
Vind ik leuk
Guusman +2027
vrijdag 24 november 2017 om 17:23
Om effe in je vreten te spugen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:16
Lekker ding man die Jacky Groenen!
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:19
Zit Miedema in de redactie of wat?
Vind ik leuk
Guusman +2027
vrijdag 24 november 2017 om 17:21
Maar natuurlijk, zodra het geld op levert kan er een hoop ;)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:30
Als een stadion als de Euroborg snel uitverkoopt moet je naar een groter stadion dat is logisch maar ik ben bang dat nu de stadions vol zitten en dat er over een aantal maanden niemand meer naar om kijkt.
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 18:18
Waarom niet omdat ze Europese top zijn?
Je zou je vraag ook kunnen stellen over de mannen en gelijkhebben.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:36
Pfff, die Jackie Groenen... Die mag altijd langskomen voor een bakkie.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:16
Een paar keer een nederlaag en deze hype is ook over.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Arena en De Kuip openen poort voor Oranjevrouwen: "Er is geen enkele twijfel"