Hoop op snelle Ajax-kans: 'Ik verwacht niet dat André hier nog lang zit'

Hoop op snelle Ajax-kans: 'Ik verwacht niet dat André hier nog lang zit'

vrijdag 24 november 2017 om 17:08

Benjamin van Leer schikt zich vooralsnog in zijn rol als tweede keeper bij Ajax, achter André Onana. De 25-jarige sluitpost ziet echter kansen om snel promotie te maken.

"Ik verwacht niet - met de kwaliteiten van André (Onana red.) - dat hij hier nog lang zal zitten. Maar je weet het nooit", zegt Van Leer tegen AT5. "Mijn doel is om in het mooie rijtje van Ajax-keepers te komen staan." Hij stond dinsdag in het oefenduel met Borussia Mönchengladbach voor het eerst negentig minuten onder de lat, nadat een blessure hem de laatste weken dwars had gezeten.

Van Leer neemt het zondag met Ajax op tegen zijn oude club Roda JC. Dat hij opnieuw op de bank moet plaatsnemen deert hem niet, al blijft hij strijdbaar. "Je mist altijd de wedstrijdspanning. Of het nou tegen Roda is of tegen een andere tegenstander, je mist altijd het spelen in stadions. En dat wist ik en ik ga proberen er voor te zorgen dat ik ooit eerste keeper wordt van Ajax."

Poll

Wordt Van Leer ooit de nieuwe eerste doelman van Ajax?

(1712 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 24 november 2017 om 17:11
Blijven proberen ...doen hondjes ook
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:34
Op z’n hondjes?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:37
Luuk de Jong ook trouwens ... Hij heeft net zoveel kinderen, als doelpunten zo langzamerhand.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:38
en iedereen maar schreeuwen dat ie niet scherp is.......
Vind ik leuk
RebelVox +3559
vrijdag 24 november 2017 om 19:13
Deze scherpte lost hem alleen maar geld ipv dat het geld oplevert
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:17
hij heeft er zat
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:11
Kan hem prima opvolgen! Goede keeper
Vind ik leuk
Guusman +2027
vrijdag 24 november 2017 om 17:16
Ik mis helemaal niks.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:18
Ik zie in van Leer toch niet echt de volgende eerste doelman van Ajax, leuk als tweede keeper net als Boschker, Gentenaar en Boer, maar niet van het top niveau wat je graag ziet bij Ajax zoals Cillessen en nu Onana wel laten zien.

Wel apart dat er nu weer een wissel speler over een basisplek begint, de ene na de andere roept dit de laatste weken, zegt toch ook wel wat over de autoriteit van Keizer over de groep, kennelijk zijn er meerdere spelers teleurgesteld en willen ze dat uiten.
Vind ik leuk
Johan.l +4088
vrijdag 24 november 2017 om 18:42
Wat een gelul, Blind wil ook spelen heeft the speciaal one dan geen gezag meer?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:16
Hard schreeuwen kun je goed, maar wat je zegt gaat verder nergens over.

Het probleem is niet dat een speler aangeeft dat hij wil spelen, maar dat al meerdere spelers geklaagd hebben dit seizoen, Donny, Frenkie, Justin, Lasse en nu dus min of meer de keeper.

Iedere trainer heeft spelers die ontevreden zijn, namelijk de meesten die niet of weinig spelen, maar bij Mourinho hoor je nooit dat meerdere spelers klagen over hun speeltijd, dus roep vooral dom in het rond zonder enigszins na te denken en je verhaal te beargumenteren.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:43
Ik denk dat Van Leer best goed kan worden. Hij is voor een keeper nog best jong en hij liet vorig seizoen het al best goed te kunnen.

Hij klaagt wel minder dan de rest. Maar dat is wel logisch voor een reserve keeper
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:14
Zoals ik zeg, Gentenaar en Boschker waren ook twee prima keepers, maar geen topkeepers en Ajax moet top keepers op doel hebben.

Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:18
Autoriteit van Keizer???
Die is er niet.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:26
Iedereen wil basisplaats masr stop met zijn allen is met dat gezeik en ga achter de trainers staan Wie er ook coach is je mag er masr 11 opstellen en evt 3 wissels
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:31
Ik zie hem zelfs het Nederlands elftal halen. Ja Stratumseind, je leest het goed, hij is nu al beter dan Zoet. Prima keeper die alleen maar beter kan worden. Straalt rust en vertrouwen uit en er zit een goeie kop op.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 17:32]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:35
Prima opvolger van Onana, ook al is Onana natuurlijk wel beter en een keeper met meer potentie.
Vind ik leuk
DEWEE +1777
vrijdag 24 november 2017 om 18:06
Jij krijgt je kans nog wel is het niet als keeper dan is het wel als centrale middenvelder. Keizer komt vanzelf een keer bij jou terecht.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:39
Ik zie wel overeenkomsten tussen van Leer en Cillissen ... iets met kussens en poten.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:43
Ajax had Pasveer moeten kopen toen hij naar Vitesse ging. Een karrenvracht (Europese) ervaring en qua reflexen stukken beter dan Onana.
Vind ik leuk
glenn +858
vrijdag 24 november 2017 om 19:48
Van Leer is alles behalve een slechte doelman....ik ben er geenszins bang voor als hij in het Ajax doel zou staan...en hij zal gelijk hebben vrees ik ook....André gaan we niet lang meer kunnen houden...is klasbak.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 20:42
Weer ene BOER he !
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
vrijdag 24 november 2017 om 20:48
Ik zie Onana nog wel vertrekken als de prijzen weer uitblijven dit jaar.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Hoop op snelle Ajax-kans: 'Ik verwacht niet dat André hier nog lang zit'