'Nederig blijven, maar mooi dat we in een rijtje met Feyenoord genoemd worden'

'Nederig blijven, maar mooi dat we in een rijtje met Feyenoord genoemd worden'

vrijdag 24 november 2017 om 18:26

Als ADO Den Haag zondag weet te winnen bij Vitesse, meldt het zich in de subtop van de Eredivisie. Dagdromen van Europees voetbal doet trainer Fons Groenendijk echter niet, stelt hij in het Algemeen Dagblad.

"Nee joh, natuurlijk niet", aldus Groenendijk. "Ik vind het niet zo gepast om daarover te praten." ADO presteert bijna net zo goed als in het seizoen 2010-2011, toen de Hagenaars zich voor het laatst kwalificeerden voor Europa. Destijds had ADO na twaalf duels slechts een punt meer. "Dat zijn statistieken die ik leuk vind. Het is mooi als je met zo'n succesvol jaar wordt vergeleken."

"Ik vind het belangrijk wat hier de afgelopen maanden is gebeurd met de club", vervolgt Groenendijk. "Met elkaar zijn we uit het dal gekomen." Hij vindt het evenwel veel te vroeg om de doelstelling bij te stellen. "We moeten wel nederig blijven. We weten waar we vandaan komen. Europees voetbal speelt totaal niet. Sterker nog, ik kijk altijd nog met een schuin oog naar wat NAC, Roda en Groningen hebben gedaan. Daar kijk ik meer naar dan naar Vitesse of FC Utrecht."

Toch kan ADO zondag Vitesse passeren. "Het mooie van de wedstrijd is dat we inderdaad maar twee punten uit elkaar liggen. Dat is ook het verschil met Feyenoord en Heerenveen. Mooi dat we nu in zo'n rijtje genoemd worden."

Lees meer over:EredivisieADO Den Haag

Plaats een reactie

vrijdag 24 november 2017 om 18:31
Ik denk 1-1. Vitesse bakt er niks van en ADO speelt prima. Zou qua voetbal wel weer afzien zijn in ‘t stadion!
Vind ik leuk
1892 +7067
vrijdag 24 november 2017 om 18:35
Word weer een keer tijd voor 3 punten.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:39
Met een vermakelijke wedstrijd ben ik ook zeker tevreden. Zoals onder Bosz, niet altijd punten maar wel vermaak. Dat wil ik zien!
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:32
ADO speelt volgend seizoen gewoon, met o.a. Feyenoord natuurlijk, gewoon EL voetbal.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:36
ADO staat natuurlijk veel te hoog op de ranglijst, zo’n geweldige selectie hebben ze niet. Niks beter dan clubs als Willem 2, VVV, Roda, NAC etc. Alleen El Khayati en (de geblesseerde) Kishna zouden meekunnen in de subtop.

Des te knapper dat ze het zo goed doen natuurlijk (net als Excelsior).
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 18:41]
Vind ik leuk
darmianto +7888
vrijdag 24 november 2017 om 18:48
Precies maar heel eerlijk, Kishna heeft voetbalkwaliteiten, dat staat vast maar het is al jaren bekend dat hij slechte knieen heeft en ik ben bang dat dat er voor gaat zorgen dat hij nooit op die manier tot wasdom zal komen helaas. Ik hoop voor die knul anders maar dat is wel de realiteit.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 00:20
Den Haag taat helemaal niet veel te hoog en zeker niet met het spelersmateriaal dat ze tot hun beschikking hebben. ADO Den Haag heeft een team dat voor de eerste tien plaatsen moet kunnen spelen. Ik vind het helemaal geen verrassing dat we zo hoog staan en ADO hoort altijd voor de eerste tien plaatsen te spelen en zeker als je naar de begroting van de club kijkt. Hoe kun je ADO nou met clubs als Roda, NAC en Willem II etc vergelijken, het is toch duidelijk dat ADO Den Haag verder is als deze clubs. Maar goed je mag je mening hebben..
Vind ik leuk
darmianto +7888
vrijdag 24 november 2017 om 18:46
Al een tijdje trouwens niks meer gehoord over Hui Wang, hoe is het daarmee?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:50
Volgens mij heeft hij een opvolger.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 00:21
Achter de schermen verdwenen, Wim-;)
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 04:21
En dat vinden we allemaal vreselijk :)
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
vrijdag 24 november 2017 om 20:05
Nederig blijven.....? Ga dan maar weer terug naar "onder de rode streep"
Ga gewoon voor Internationaal voetbal man, doe niet zo raar !
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 00:22
Echt he! Durf ambitie uit te spreken en met dit elftal is dit echt wel mogelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 00:27
En in deze competitie helemaal.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 00:29
Idd Wim! Je hebt er ook de begroting naar, dus snap dat nederige niet zo. Waar is die Haagse Bluf gebleven vraag ik me af!
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 04:25
Europees voetbal. Leuk om te halen, tegenwoordig een stuk minder leuk om te spelen. Al zijn het wel leuke trippies voor de supporters. Laatste europese uitwedstrijd had ik nog vliegangst, dus met de trein naar Warschau en met een bus door naar Litouwen :)
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 06:15
En toen was je 3 dagen onderweg.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 06:15]
Vind ik leuk