Ajacied ziet PSV-ontsnappingen: 'Waarom hebben wij die mazzel nou niet?'

    Ajacied ziet PSV-ontsnappingen: 'Waarom hebben wij die mazzel nou niet?'

    vrijdag 24 november 2017 om 18:44

    Justin Kluivert zag de laatste weken vol ongeloof hoe rivaal PSV in blessuretijd alsnog met drie punten aan de haal ging tegen FC Twente en PEC Zwolle. De aanvaller van Ajax benadrukt echter dat de titelrace nog niet gelopen is.

    Kluivert baalde van de miraculeuze ontsnappingen van PSV. "Dan denk je van: waarom hebben wij die mazzel nou niet?", zegt hij tegen Ajax TV. "Maar je moet weten dat we nog heel veel wedstrijden te gaan hebben. En zij ook, dus er kan nog van alles gebeuren. Het is nog zeker niet gespeeld. We gaan nog steeds vol voor het kampioenschap."

    Tegen NAC Breda (0-8) stond Kluivert in de basis door een blessure van Amin Younes. Hij hoopt te mogen blijven staan. "Younes traint al wel weer mee, maar kansen zijn er om te grijpen." De vleugelspeler zette zijn kandidatuur kracht bij met een assist in Breda. "Een doelpunt is natuurlijk lekkerder, maar een assist is ook heerlijk. Je moet elke wedstrijd belangrijk zijn voor het team. "

    "Als je niet speelt is het helemaal klote. Daar ben ik niet voor gemaakt, maar het overkomt iedereen", vervolgt Kluivert, die desondanks hoopt op een plekje. "Dan is het helemaal mooi. En de winst natuurlijk. En een doelpunt en een assist. En misschien wel twee", grapt hij.

    Poll

    Voor wie moet Keizer kiezen op linksbuiten?

    (1034 stemmen)

    Plaats een reactie

    MojoRisin +10181
    vrijdag 24 november 2017 om 18:57
    Ach ja, die hebben wij in het verleden ook al vaak genoeg gehad..
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 19:01
    Geluk dwing je af..lucky dit lucky dat vind ik onzin, het hoort ook bij de kampioen. Paar jaar geleden was het Lucky Ajax.. nu Lucky PSV. Naar mijn inzien komt het ook ( deels ) door jezelf.
    Vind ik leuk
    RebelVox +5187
    vrijdag 24 november 2017 om 19:12
    zal nooit lucky vitesse worden....:-)
    Naar mijn inzien komt het ook ( deels ) door jezelf.
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 19:15
    Misschien over 125 jaar.. haha
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7272
    vrijdag 24 november 2017 om 19:42
    Met al dat buitenlandse geld mogen jullie toch niet mopperen,
    niet zo ondankbaar he ?!
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36469
    zaterdag 25 november 2017 om 10:53
    Ajax fans zeggen ook zelf dat een 100% inzet ontbreekt bij hun eigen spelers. Als dat er niet is, dan dwing je ook geen "geluk" af.

    Justin komt wat jankend over...hard werken eerst!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 10:54]
    Vind ik leuk
    elijah +1444
    vrijdag 24 november 2017 om 19:00
    Inderdaad heel veel geluk! Had Ajax maar dat soort geluk in het verleden tijdens champions league wedstrijden destijds onder Frank de Boer
    Vind ik leuk
    stratumseind +139045
    vrijdag 24 november 2017 om 19:00
    Geluk dwing je af kluivertje vraag het maar aan je vader
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 19:12
    Als je geluk wilt hebben dan stel je geen kluivertjes of Younesjes op. Dan heb je kwaliteit nodig en daar komen ze allebei echt tekort in. Laat Ajax eens investeren in goede spelers in plaats van alleen die prutsers op te stellen. Ajax heeft geld zat alleen Overmars blijft falen met zijn aankopen.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2104
    vrijdag 24 november 2017 om 21:08
    Overmars is juist de enige die presteert, maar hij wordt tegengehouden door vd Sar en Bergkamp. Een aankoop als Sanchez lijkt mij niet verkeerd geweest, en ook zijn mening om Laudrup of een topcoach te halen ipv. Keizer, die Bergkamp graag wilde, blijkt achteraf toch niet zo`n slecht idee. Overmars moet zich verantwoorden aan de raad van commissarissen waaronder die twee en hij heeft duidelijk de beste ideeën.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2531
    vrijdag 24 november 2017 om 19:13
    De laatste minuut van de verlenging behoort tot de wedstrijd. Geluk dwing je af. De bal is rond. Wie niet schiet, die niet scoort. Blablabla.........
    Vind ik leuk
    Markus80 +2104
    vrijdag 24 november 2017 om 21:10
    4 minuten blessuretijd? Geen kaart voor Hendrix? Dat is onze topscheidsrechter Kuipers die enkel grote wedstrijden mag leiden omdat Nederlandse clubs niet meedoen. Heel slecht wederom.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    vrijdag 24 november 2017 om 19:14
    Omdat jullie geen kwaliteit hebben justy ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 19:20
    Volgens mij is het veel slimmer om helemaal niet te praten over de concurrent, dan bestaat alleen maar de kans dat je ze extra motiveert.

    Heeft ook helemaal geen zin om te roepen dat ze geluk hebben gehad, je moet je eigen wedstrijden allemaal winnen en dan wordt je altijd kampioen, naar anderen kijken is een zwaktebod in mijn ogen.

    Daarbij zal iedereen geluk en pech ervaren, het is alleen zo dat je het ene seizoen net meer geluk hebt en het andere seizoen juist meer pech.

    PSV heeft enerzijds gewoon heel goed afstand genomen van de rest en dat het dan af en toe wat mee zit kan gebeuren, maar ook zonder dat geluk hadden ze nu nog meerdere punten los gestaan van Ajax.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1128
    vrijdag 24 november 2017 om 19:26
    Wie zit er de hele dag met justin kluivert te buurten? Zie die gast zelden voor de camera maar elke week wel een paar quotes hier op vp.
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 19:54
    Hij babbelt inderdaad meer dan hij voetbalt.
    Vind ik leuk
    buddha +7712
    vrijdag 24 november 2017 om 19:28
    pffffffffff
    Vind ik leuk
    Dezeun +2628
    vrijdag 24 november 2017 om 19:35
    Met een dikke bankrekening heb je geen geluk nodig toch
    Vind ik leuk
    Cookee +8875
    vrijdag 24 november 2017 om 19:36
    Eeeh, ik heb gestemd... maar had graag willen stemmen op Johnson, dus "iemand anders" kan dat nog veranderd worden?
    Vind ik leuk
    glenn +1028
    vrijdag 24 november 2017 om 19:45
    je kan toch alleen maar ...Lucky ...zijn als je zelf de deur ook 90 min gesloten gehouden hebt hoor....dus wat is Lucky ??
    Vind ik leuk
    Bizzy +16952
    vrijdag 24 november 2017 om 20:11
    Arme Justin Huilert
    Vind ik leuk
    Trotse Fan +778
    vrijdag 24 november 2017 om 20:12
    Omdat jullie vorige eeuw genoeg mazzel hebben gehad
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 20:22
    Kluivert heeft meer talent als voetballer dan Messi op die leeftijd. Een neusje voor de goal!
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 20:30
    Weet je wat kloten is Justin? Vijftig uur per week werken voor 1400 euro netto. Klaagt Justin dat ie af en toe op een bankje moet zitten.
    Arm ventje....
    Vind ik leuk
    Mo +10831
    vrijdag 24 november 2017 om 20:33
    Stel zondag nou gewoon Kluivert op Marcel, veel meer diepgang en dreiging dan Younes. Ziyech speelt ook veel liever met hem dan met Younes, die wilt alles in de voeten
    Vind ik leuk
    Markus80 +2104
    vrijdag 24 november 2017 om 21:01
    Ieder jaar is er gewoon een team dat alles mee heeft, maar zo veel mazzel kun je niet het hele jaar hebben. Ik ga er hier wel vanuit dat de scheidsrechters leren van hun fouten. Anders kunnen we er beter mee stoppen in Nederland.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1419
    vrijdag 24 november 2017 om 21:23
    Omdat jullie een waardeloze coach hebben.. Als jullie dezelfde realistische speelwijze zouden hanteren valt het geluk ook vaker jullie kant op.. Maar neee een of andere mafkees heeft ooit bedacht dat Ajax "mooi" moet voetballen.. Ik zie liever renpaarden dan paradepaardjes..
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 22:47
    Weet je wie ook veel geluk hebben? Cambuur en Oakland United uit de Steets!
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 22:50
    Valt mij heel erg op maar ja, daar mag je niks van zeggen tegenwoordig. Voordat je het weet heb je weer zo'n proleet van een Feijenoordsupporter in je nek hijgen
    Vind ik leuk
    reggie +1448
    zaterdag 25 november 2017 om 09:31
    Heel simpel kluivertje, als hunnie niet scoren doen wij het wel;)
    Vind ik leuk
    Richard99 +23
    zaterdag 25 november 2017 om 09:39
    Nou kluivertje, weet je waarom bij psv het beter gaat (zij hebben meer ervaring kampioen zijn bij psv 1) en Ajax meer kampioenen bij de jeugd. DIT IS NOU HET VERSCHIL meneertje, Feyenoord heeft dat ook niet trouwens. Ben wel benieuwd naar wat daar gebeurd in Utrecht. Een heel goed team . .... man. De trainer die ze daar hebben bij Utrecht ja .... toptrainer !
    Kampioen dit jaar ? Waarom niet ?
    Vind ik leuk
    Founder +227
    zaterdag 25 november 2017 om 21:05
    Nou Justin. Het antwoordt op jou vraag is heel simpel. Ajax heeft al zover geluk afgedwongen dat zij de komende jaren moeten wachten tot het moment dat ook PSV zijn geluk op gelijk niveau heeft afgedwongen. Met andere woorden, harder werken.
    Vind ik leuk
    Founder +227
    zaterdag 25 november 2017 om 21:09
    Oh ja, nog vergeten. Vele van al die bekers die ik voorbij zie komen, waren wel degelijk geluk. Besef dat alle successen in de jaren 60 en vroege jaren 70 behaald zijn in Mickey mouse competenties. Toen had je hooguit 10 honderd procent profploegen. Daaronder Ajax en Feyenoord. Eigenlijk een situatie gelijk aan heden ten dage. Je kunt 7 van de 8 kwartfinalisten in de CL al invullen. Zou dus maar niet teveel pochen met al die bekers en successen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 21:10]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ajacied ziet PSV-ontsnappingen: 'Waarom hebben wij die mazzel nou niet?'