Niet alleen Bosz schuldig aan Dortmund-drama: Ik ben er wel behoorlijk klaar mee

Niet alleen Bosz schuldig aan Dortmund-drama: "Ik ben er wel behoorlijk klaar mee"

vrijdag 24 november 2017 om 20:35

Een ontslag van Peter Bosz bij Borussia Dortmund zou zwaar onterecht zijn. Dat vindt FOX Sports-commentator en verslaggever Mark van Rijswijk. Hij vindt dat trainers lang niet zoveel invloed hebben als men denkt.

"Ik ben er wel behoorlijk klaar mee dat hij vijf weken geleden nog de beste trainer in de Bundesliga was en intussen nog maar twee wedstrijden heeft voor hij wordt ontslagen", zegt Van Rijswijk bij FC Afkicken. "In het algemeen legt men veel te veel verantwoordelijkheid bij de trainers en haalt men het daarmee weg bij andere mensen binnen de club en ook bij de spelers. Trainers worden altijd maar als schuldige aangewezen."

Van Rijswijk neemt 1. FC Köln als voorbeeld. "Daar stapt de technisch directeur gewoon op omdat hij niet de juiste selectie heeft samengesteld. Maar over het algemeen wordt alles maar bij de trainers gelegd, terwijl de invloed van trainers lang niet zo groot is als men denkt, volgens mij."

Dortmund begon voorspoedig aan het Bundesliga-seizoen, maar is inmiddels afgezakt naar de subtop van Duitsland. In de competitie bezet BVB de vijfde plek, nadat het eerst een voorsprong had van zes punten. Ook in de Champions League is het al einde verhaal voor Bosz.

Poll

Ben je het eens met Van Rijswijk?

(215 stemmen)

Plaats een reactie

rpaulp50 +3820
vrijdag 24 november 2017 om 21:04
Ten dele:
De leiding van BD heeft Bosz gehaald (voor een te hoog salaris) op basis van slechts een handvol leuke wedstrijden in de EL van Ajax.
Dat is een gigantische blunder.
Aan de andere kant treft Bosz ook blaam, door zijn extreem dogmatische instelling wordt hij meer en meer de kwakzalver van het Trainersgilde.....
Vind ik leuk
HHC +0
vrijdag 24 november 2017 om 21:42
Kwakzalver van het trainingsgilde? Hoe verklaar je dan die goeie start van het seizoen?
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
vrijdag 24 november 2017 om 21:51
Dat zegt niets, althans.......Bosz begint vaak leuk en zakt dan door de mand....reden o.a: voorspelbaarheid van het enige speltype dat Bosz beheerst of denkt te beheersen........
Als je 4 miljoen verdient moet je "iets" meer laten zien dan een handvol leuke wedstrijdjes....
Jij trapt er ook al in, net als BD die Bosz gehaald hebben nav een handvol leuke wedstrijden in de EL.
Je wordt een kwakzalver als je steeds pretendeert het beter te weten dan de rest maar nooit wat wint van enige importantie ....
Vind ik leuk
Ruud40 +7163
vrijdag 24 november 2017 om 22:42
Tja, het is het bekende plaatje.

Toen het de eerste wedstrijden uitstekend ging had hij zo'n beetje het voetbal opnieuw uitgevonden en waren de spelers van Dortmund zoveel slimmer als die van Ajax omdat ze alles zoveel sneller oppakten.

Nou de gebakken luchtbel uit elkaar spat is hij de laatste die daar verantwoordelijk voor zou zijn.....
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 21:14
De spelers zijn vooral de gene die er makkelijk van af komen, menig trainer is al weggewerkt door een spelers groep.

Spelers hebben sowieso een veel te grote invloed op de sport, allemaal via slinkse zaakwaarnemers, iets wat maar geaccepteerd wordt, want regelgeving is altijd mogelijk om dit in te dammen.
Vind ik leuk
Ruud40 +7163
vrijdag 24 november 2017 om 22:40

"Spelers hebben sowieso een veel te grote invloed op de sport"

Dat is wel zo'n beetje het statement van de eeuw denk ik.
Beter zullen ze niet worden
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 23:07
Bedoel je dat sarcastisch of zie ik het verkeerd.
Vind ik leuk
Ruud40 +7163
vrijdag 24 november 2017 om 23:27
Beetje wel.
Spelers zijn de essentie van het voetbal, zij zijn onmisbaar in het spelletje.

Dat er veel in het voetbal draait om het geld, is bijzaak. Net als zaakwaarnemers etc. Want dat heeft allemaal niets met de sport te maken.

De sport voetbal is ook 6 jongens of meisjes die zonder scheidsrechter een potje spelen op straat. komt geen zaakwaarnemer aan te pas (nog niet)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 23:28
Je snapt toch wel dat ik doel op de invloed buiten de krijt lijnen? Posities van trainers, directeuren, mede spelers of het afdwingen van transfers om maar even wat te noemen.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 02:02
Bayern was een mooi voorbeeld dit seizoen.
Feyenoord en Verbeek ook trouwens.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 02:02]
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 07:21
Tja, het is nu eenmaal makkelijker en goedkoper om een trainer te ontslaan dan 11 spelers..
Vind ik leuk
Markus80 +1293
vrijdag 24 november 2017 om 21:15
Natuurlijk is een trainer afhankelijk van meerdere omstandigheden, maar hij heeft een goed elftal en verdient ruim 3 miljoen per jaar. Dan mag je de verantwoordelijkheid gerust bij de trainer neerleggen lijkt me. Anders zou het wel heel makkelijk zijn. De hoofdprijs opstrijken en geen verantwoordelijkheid nemen, kom op zeg. Dat hoort bij het vak en een dergelijk salaris.
Vind ik leuk
Piet44 +235
zaterdag 25 november 2017 om 01:31
Als hij vandaag van Schalke wint is alles weer koek en ei , maar dan moet ie wel winnen !
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 09:23
En daarna ook anders is het evengoed einde verhaal
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Niet alleen Bosz schuldig aan Dortmund-drama: "Ik ben er wel behoorlijk klaar mee"