De Jong: 'Nog niet honderd procent zeggen, want staat zo knullig als het misgaat'

De Jong: 'Nog niet honderd procent zeggen, want staat zo knullig als het misgaat'

zaterdag 25 november 2017 om 07:00

Frenkie de Jong neigt steeds meer naar een langer verblijf bij Ajax. De middenvelder zinspeelde de afgelopen weken op een mogelijk vertrek als zijn situatie niet zou verbeteren, maar laat nu in De Telegraaf weten dat het zijn intentie is om zijn contract te verlengen.

Zijn zaakwaarnemer Ali Dursun heeft een tegenvoorstel gedaan nadat Ajax een aanbieding tot medio 2022 op tafel legde. "En daarover zijn de club en Ali nu in gesprek. Uit het eerste aanbod van Ajax sprak veel vertrouwen en de trainer zegt dat ook volop in me te hebben. Dus ik heb nu zéker de intentie om te blijven als ik meer ga spelen", zegt De Jong in gesprek met De Telegraaf.

De middenvelder voelt dat hij meer kansen krijgt. "Ik krijg meer en meer minuten en heb uitzicht op een basisplaats. Ik kan nog niet honderd procent zeker zeggen dat ik bijteken, want dat staat zo knullig als het alsnog misgaat. Maar nogmaals, Ajax en Ali en ik streven ernaar om eruit te komen. Dus wat dat betreft, kan ik de fans geruststellen. Ik ben nog lang niet uitgeleerd in Nederland, wil een vaste basisspeler worden, dan heel belangrijk zijn en eventueel daarna pas een stap naar het buitenland maken."

Plaats een reactie

zaterdag 25 november 2017 om 07:10
Reserve speler en dan zeggen ik ben nog lang niet uitgeleerd. Waarom word deze 20 jarige speler zo opgehemeld. Mij een raadsel.
Vind ik leuk
MojoRisin +1628
zaterdag 25 november 2017 om 07:13
Dat ophemelen hoeft van mij ook niet, maar je kunt wel zien dat hij gewoon goed kan voetballen..
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 07:33
Snap ik ook niets van. Nog niets bewezen dat ventje.
Vind ik leuk
036 +2851
zaterdag 25 november 2017 om 07:39
Waar en door wie wordt hij opgehemeld in dit topic?
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 07:42
Precies , beperkte speler ! Veel te licht , maar kapsones passen mooi bij zijn clubje. Hij zevert iig hetzelfde als Lassie !
Vind ik leuk
Morris +14789
zaterdag 25 november 2017 om 11:31
Precies beperkte reactie vanuit onderbuik gevoelens.
Vind ik leuk
Jozef +22985
zaterdag 25 november 2017 om 16:35
Blij dat deze beperkte speler bij ons speelt...
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 07:53
Zo erg wordt ie toch niet opgehemeld?
Zijn balcontrole en manier van bewegen vind ik geweldig, alles oogt zo simpel dan, maar hij is nog veel te wisselvallig. Zodra hij wat constanter wordt en zekerder dan verwacht ik nog een hoop van hem, maar tot nu toe heeft hij nog te weinig laten zien om hem de hemel in te prijzen.
Je kan wel gewoon zien dat die jongen enorm veel talent heeft, we wachten het maar gewoon rustig af hoe hij zich voor de rest gaat doorontwikkelen bij Ajax en of ie daarmee een basisplaats kan afdwingen.
Ik heb er wel vertrouwen in, maar laat hem maar lekker rustig aan doen, hij is tenslotte pas 20.
Vind ik leuk
MeAgain +3864
zaterdag 25 november 2017 om 08:22
Pas 20? Voor Ajax begrip is dat al oud hoor. Dan moet je al wel basisspeler zijn anders word het niks meer.
Vind ik leuk
Jozef +22985
zaterdag 25 november 2017 om 16:37
Misschien is dat wel iets wat langzaam verandert. Ajax moet het steeds meer hebben van de jeugdopleiding, die langzamerhand overvol geraakt. De concurrentie onder de jongelingen tussen de 17 en de 21 is groot, waardoor echt doorbreken wat langer duurt. Op zich heel erg logisch. Alleen supertalenten zullen er sneller staan en eigenlijk is dit geen slechte ontwikkeling. Als ze eenmaal doorbreken staan er iets meer al echte kerels...
Vind ik leuk
MeAgain +3864
zaterdag 25 november 2017 om 17:50
Dan begint het meer op psv te lijken.
Vind ik leuk
Jozef +22985
zaterdag 25 november 2017 om 17:59
Auw... die komt aan hoor.

Zullen we aardig blijven doen?

;-)
Vind ik leuk
MeAgain +3864
zaterdag 25 november 2017 om 19:00
Beetje klieren
Vind ik leuk
Jozef +22985
zaterdag 25 november 2017 om 19:03
Moet kunnen.
Vind ik leuk
Sideburnn +1482
zaterdag 25 november 2017 om 08:36
Ik vind het vermoeiend worden dat gezever of die jonge gasjes die op hun 20e al op hun top moeten zijn.
Het ventje is 2o...een talent en moet nog groeien....komt er echt wel.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 08:36
Mij een raadsel dat je met deze Nickname een reactie als deze plaatst, maar je zal wel een hater zijn
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 09:12
Heb hem ook al een paar keer verteld dat zn naam niet geloofwaardig overkomt aangezien hij alleen maar commentaar op Ajax kan geven.
Gelukkig heet ie niet ‘Objectief’ dat had helemaal wat geweest ;-p
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 08:48
Omdat ie in potentie de nieuwe Johan Cruijff is misschien??
Vind ik leuk
MojoRisin +1628
zaterdag 25 november 2017 om 07:11
Teken maar gerust bij Frenkie, Schone begint op leeftijd te komen en denk ook niet dat Ziyech nog lang bij ons speelt..
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 07:24
Wijs.
Vind ik leuk
Ale +1270
zaterdag 25 november 2017 om 08:23
Meteen in de basis zetten. Is toch echt wel beter dan de uber trage schone!
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 08:24
Zou eeuwig zonde zijn als dit wereld talent niet bij gaat bij tekenen omdat Keizerin hem te weinig laat spelen
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 09:20
Lijkt op arrogantie. Gaan als het niet bevalt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Jong: 'Nog niet honderd procent zeggen, want staat zo knullig als het misgaat'