Kieft over 'krankzinnige persoonlijkheid': 'Hij loopt er nadrukkelijk mee te koop'

Kieft over 'krankzinnige persoonlijkheid': 'Hij loopt er nadrukkelijk mee te koop'

zaterdag 25 november 2017 om 10:03

Wim Kieft is benieuwd hoe de rentree van Zlatan Ibrahimovic bij Manchester United zal uitpakken voor Romelu Lukaku. De Belgische stormram is sinds het begin van het seizoen eerste spits in de ploeg van manager José Mourinho. Sinds afgelopen week is Ibrahimovic (36) ook weer in the picture. 

De Zweedse vedette is verrassend snel hersteld van een knieblessure. 'Lukaku draait een prima seizoen, maar hoe dealt hij als zo'n krankzinnige persoonlijkheid voor hem staat en iedere dag in dezelfde kleedkamer zit. Die zal wel schrikken', schrijft Kieft zaterdag in De Telegraaf. 

'Zlatan neemt van alles mee. Ik vraag me af of Zlatan de persoonlijkheid bezit om te accepteren dat hij langzaam naar zijn topniveau moet toegroeien. Hij is niet de man om de tweede viool te spelen en daar krijgt Lukaku iedere dag mee te maken', vervolgt de columnist. 'José Mourinho moet alles in goede banen leiden bij United en ik denk dat hij daarvoor de aangewezen man is.'

'Je kan Zlatan niets kwalijk nemen. Hij neemt zijn eigen sterke persoonlijkheid mee gekoppeld aan dat onbegrensde geloof in zichzelf. Soms loopt hij daar iets te nadrukkelijk mee te koop, maar het is toch vaak ook met een knipoog, dan speelt hij een rol want zo gek is hij natuurlijk niet.'

Poll

Gaat Zlatan een basisplaats veroveren?

(287 stemmen)

Plaats een reactie

FSCeara +2804
zaterdag 25 november 2017 om 10:18
Dat is denk ik de reddn dat hij heeft gezegd dat hij zich meer als nummer 10 ziet.denk niet dat hij denkt dat hij Lukaku uit het tean kan spelen maar de rest zou volgens hem wel moeten lukken. We wachten in spanning af
Vind ik leuk
Johan.l +4080
zaterdag 25 november 2017 om 10:19
Nee gek is die zeker niet, geweldig vent, jammer dat het tussen hem en Ajax. Iet zo boterde waardoor en spitse duo Zlatan Suarez niet mogelijk is. Maar daar krijg ik wel een harde plasser van
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 11:42
Je spreekt over mensen die al 10jaar weg zijn in de tegenwoordige tijd met je harde plasser. Doe ff normaal joh.
Vind ik leuk
John M. +3287
zaterdag 25 november 2017 om 12:23
Die harde plasser was denk ik óók tien jaar geleden voor het laatst.
Vind ik leuk
Nuance +3169
zaterdag 25 november 2017 om 12:09
Zlatan is een weergaloze voetballer. En soms wel degelijk een gek. Hij trapte bijvoorbeeld tijdens een oefeninterland met Zweden Van Der Vaart bewust uit de wedstrijd. Op de eerste training had ik als collega van Rafael ff Zlatan afgezaagd als wraak. Dat is de enige taal die hij verstaat. Maar goed, ik ben van de straat, zo losten wij dat op. Voetballers zijn veel te lief vandaag de dag. Dus een tip voor Lukaku; vechten, vechten, vechten voor je plek.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 12:09]
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 12:24
Lukaku word bang voor hem ;-) dat is niet goed voor het team
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 12:30
Ik denk dat er weinig spelers zijn die niet bang zijn of geintimideerd voelen met koning Zlatan als concurrentie haha!
Persoonlijk vind ik het echt een geweldige vent en de voetballers met de meest bijzondere goals (ook al heeft hij natuurlijk wel een paar nare trekjes)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 12:30]
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 12:39
Zeker! Je hebt van die gasten met nare trekjes waar ik me dood aan kan ergeren ( Diego Costa ) en sommige moet ik gewoon om lachen zoals Zlatan : )
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 12:31
ZLATAN is gewoon een baas en als hij er is moet de rest aan de kant!
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 13:29
Dat gedrag en die rare fratsen vind ik normaal gesproken verschrikkelijk bij die voetballers, maar op de één of andere manier kan ik het bij Zlatan wel hebben.
Hetzelfde geldt voor Balotelli.
Die jongens zijn nou eenmaal gewoon zo en die zul je ook nooit veranderen.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 14:44
Dat had Kuyt ook. En toch moest hij banken. Ik zou Lukaku en Zlatan beiden opstellen. Dat moet wel goals opleveren, met Pogba er achter. Die houdt in zijn eentje wel alles tegen. Ik vind Pogba erg goed in de PL. De sterkste van allemaal. En altijd maar lachen na een duel. Mij kunnen jullie toch geen pijn doen ... zegt hij dan eigenlijk. Ik ben de grootste en de beste.
Zo doe je dat.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 14:48]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kieft over 'krankzinnige persoonlijkheid': 'Hij loopt er nadrukkelijk mee te koop'