Keizer wijst naar Klaassen en Sánchez: 'Uitsluiten, maar soms gebeurt het'

Keizer wijst naar Klaassen en Sánchez: 'Uitsluiten, maar soms gebeurt het'

dinsdag 5 december 2017 om 20:33

Marcel Keizer denkt niet dat het teleurstellende gelijkspel van Ajax bij FC Twente (3-3) een mentale kwestie is. De Ajax-trainer verwijst in dat kader naar de tragische gebeurtenissen rond Abdelhak Nouri.

"Ik denk dat wij mentaal juist heel sterk zouden moeten zijn, gezien de tik die we hebben gehad aan het begin van het seizoen", verwijst Keizer in gesprek met Ajax TV naar Nouri. "De jongens zijn doorgegaan, hebben het opgepakt en hebben er alles aan gedaan om weer voor Ajax te trainen en spelen. Mentaal vind ik ze sterk."

De Ajax-coach vindt wel dat 'de dingen die gebeuren niet mogen gebeuren', doelend op de late gelijkmaker van Twente. De namen van Davy Klaassen en Davinson Sánchez passeren de revue. "Davy en Davinson zeggen in zo'n wedstrijd: oké, we trekken het over de streep. Maar goed, ook met die spelers zijn er wedstrijden weggegeven. Ik noem een Feyenoord-uit. Je wilt het uitsluiten, maar soms overkomt je dat."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

dinsdag 5 december 2017 om 20:36
Ik zeg altijd maar zo: ik zeg maar niks, dan kunnen ze nooit zeggen dat ik iets gezegd heb
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 21:05
Jij zou zo een trainer kunnen worden! Mooi gezegd of niet gezegd of gezegd dat je niet gezegd hebt
Vind ik leuk
Pietje2015 +10479
woensdag 6 december 2017 om 01:15
Waar het dubbeltje steeds de verkeerde kant op rolt bij Ajax, rolt deze de goede kant kant op bij psv, vaak mbv het zwarte trio.
Zondag as geen genade, vol erop klappen. Hoop dat Blom neutrale order heeft gehad en dat het geen Dennis Higler wedstrijd wordt !
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
dinsdag 5 december 2017 om 20:37
#RotOpKeizer
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 20:38
Kan die man nergens anders over praten dit moet een keer klaar zijn
Vind ik leuk
masterpsv +7594
dinsdag 5 december 2017 om 20:39
Treurig om nouri weer erbij te betrekken laat die jongen aub met rust en laat gaan, altijd zoeken naar excuses nouri dit nouri dat laat die jongen met rust.

Ps,
Ik wens nouri spoedig herstel en wens de familie sterkte!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 20:41]
Vind ik leuk
HJR +4906
dinsdag 5 december 2017 om 20:46
Hij gebruikt het juist niet als excuus, als je goed leest.
En reken er maar op dat er constant om gevraagd wordt door de media. Ik was er niet bij, dus weet niet zeker natuurlijk.
Heeft hij het wel uit zichzelf als voorbeeld gebruikt, vind ik het niet slim van hem.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 23:32
Door die situatie steeds te benoemen als, is geen reden maakt het juist een reden. Zwak van hem om het met die woorden te omzeilen, en jij denkt nog dat hij het niet gebruikt. Ook grappig maar het ergste is dat het nog steeds een thema is verschrikkelijk voor die jongen en zijn familie hopelijk word het ooit nog een beetje mens. Daar moeten we op hopen! Verder al is het erg het mag voor Ajax nooit een excuus zijn.
Vind ik leuk
HJR +4906
woensdag 6 december 2017 om 09:33
Dus jij denkt echt dat Keizer 'altijd' zoals jij het omschrijft, in interviews zegt: oh en wacht ik wil nog wat zeggen over Nouri.
Dan begrijp je niet hoe de media werkt. Want die weten dat uitspraken als dit voor reacties zorgt en als Keizer zegt: dat wil ik het niet over hebben, is het ook niet goed. Want dan is hij alles weer vergeten.

Je kan ook alles op een negatieve manier lezen.
Vind ik leuk
Iggy +2134
dinsdag 5 december 2017 om 20:54
Jij snapt er werkelijk helemaal geen reet van, maar dat is al langer bekend!
Vind ik leuk
masterpsv +7594
dinsdag 5 december 2017 om 21:01
Hahahah kun je het dan uitleggen? meester de professor Wat snap ik het niet, jou naam zegt genoeg iggy.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 22:22
Begrijpend lezen is al te veel gevraagd voor je, simpele ziel!
Vind ik leuk
masterpsv +7594
dinsdag 5 december 2017 om 22:36
Leg mij dan uit? goedkope ziel!
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 20:39
Hoe mentaal sterk zou Keizertje zelf zijn? Durf eerst eens keuzes te maken man en ga achter je groep staan
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 20:40
Ajax moet komen as weekend, PSV hoeft eigenlijk niets. Ideale scenario voor PSV en haar spelopvatting.

De echte mentale tick is als PSV mey de volle buit naar huis gaat of de punten deelt.

Ik zou mijn geld niet op Ajax durven zetten dat kan ik wel zeggen!
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 20:49
Ik denk dat Ajax de genadeklap krijgt van een PSV dat voor het eerst dit seizoen maar een keer voor de afwisseling goed speelt.
Vind ik leuk
Iggy +2134
dinsdag 5 december 2017 om 20:54
Jij denkt wel meer.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 20:57
Zinvolle reactie op het onderwerp.
Vind ik leuk
masterpsv +7594
dinsdag 5 december 2017 om 21:05
Die kut iggy heeft geen kut te melden!.
Vind ik leuk
036 +3504
dinsdag 5 december 2017 om 23:23
Jij gelukkig wel.
Vind ik leuk
masterpsv +7594
dinsdag 5 december 2017 om 23:31
Ik zeker! Jij ook 036
Vind ik leuk
Mari +2627
dinsdag 5 december 2017 om 20:42
Het ligt niet aan mij
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 21:11
Hey, wat goed, Keizer had daar een heel interview voor nodig :p
Vind ik leuk
HJR +4906
dinsdag 5 december 2017 om 20:42
Vergelijkt hij nu echt een uit wedstrijd tegen Feyenoord (dat seizoen kampioen geworden, al hen spelers in vorm) met Twente uit (bijna onderaan)?
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 21:13
Jazeker. Maar het hele filmpje is een aaneenschakeling van dom gelul.
We speelden eigenlijk 4-3-3, want frenkie stond naast matthijs. Oke cool. Wat doet de jong centraal achterin? Die kan niet verdedigen. En welke rechtsback stond dan linksachter? Veltman of Zeefuik? Slappe interviewer :p
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 20:45
Een wijs man, die Marcel Keizer.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 20:57
ivan gabrich was ook een wijze man!
Vind ik leuk
Quareck +3600
dinsdag 5 december 2017 om 20:46
Toen ik maanden geleden zei dat het “excuus” nouri wel een keer op mocht houden, kreeg ik een berg commentaar. Ondertussen zijn meer mensen het beu zie ik.. wat trouwens niks afdoet aan de ernst van de situatie nouri!
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 21:13
Je had gelijk, alleen lag het nog iets te gevoelig denk ik
Vind ik leuk
ruuddevil +2525
dinsdag 5 december 2017 om 20:57
Wat een hansworst. Dat ie nog maar heel lang trainer van Ajax mag blijven.
Vind ik leuk
FSCeara +3429
dinsdag 5 december 2017 om 21:55
Hij praat over spelers en dingen als excuses.je moet als trainer ervoor zorgen dat je team dat over de streep trekt.en met andere woorden de spelers die hij nu heeft zijn niet capabel.beter kijkt die ezel eens in de spiegel
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 22:06
Het is cynisch dat het tragische incident met Abdelhak Nouri de lifeline is van en voor Marcel Keizer.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 22:06]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Keizer wijst naar Klaassen en Sánchez: 'Uitsluiten, maar soms gebeurt het'