De Boer: Als je daar niet aan toekomt, wat heb je dan aan Bas Dost?

De Boer: "Als je daar niet aan toekomt, wat heb je dan aan Bas Dost?"

woensdag 6 december 2017 om 00:02

Frank de Boer was dinsdagavond Champions League-analist bij Veronica en stak zijn mening niet onder stoelen of banken. Hij liet zich onder meer uit over Bas Dost.

In het Champions League-duel tussen FC Barcelona en Sporting Portugal (2-0) viel Dost in de tweede helft in. "Ik denk dat ik net als deze trainer (Jorge Jesus, red.) mijn momenten zou kiezen om hem te gebruiken", aldus De Boer, die werkloos is na zijn ontslag bij Crystal Palace.

"Dost is echt een specifieke spits, die vooral in de zestien zijn werk moet doen en daaromheen minder bruikbaar is. Hij is namelijk afhankelijk van buitenspelers die voorzetten geven. Als je daar niet aan toekomt, wat heb je dan aan Bas Dost? Maar hij is bruikbaar als ander wapen. Dat is altijd lekker voor een trainer."

De Boer liet zich overigens ook uit over Neymar, de grote ster van Paris Saint-Germain. Hoewel de Braziliaan niet zijn beste avond had tegen Bayern München (3-1) was De Boer vol lof. "Neymar is op dit moment gewoon beter dan Messi", claimde hij. Het viel veel kijkers ook op dat hij Kylian Mbappé steevast Mpemba noemde.

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 00:05
Die mening deel ik niet.. Messi maakt op mij nog steeds meer indruk dan Neymar.. Het scheelt wel dat Neymar op dit moment met een betere voorhoede speelt misschien lijkt het hierdoor alsof hij beter is voor de Boer?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 00:10
Naaime is beter dan Lassie.

Nee, dan nemen ze je, in t buitenland erg serieus. En dan lachen ze je helemaal niet uit.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 00:10
Compleet andere speler ook. Andere positie. Snap die vergelijkingen ook niet. Neymar beste linksbuiten, messi beste rechtsbuiten.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 07:37
misschien is die wel echt beter?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 00:14
Ik vind Mbappé beter spelen bij PSG dan Neymar
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 00:32
Veel beter. Ook dat zal Neymar niet leuk vinden.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 07:38
ja, daar zal die mee zitten wat jij vindt.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:26
Ik denk t echt wel.

Wat jij vindt ... is veel belangrijker. Vind jij wel eens wat? Ach laat ook maar, t zal me aan me reet roesten.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 00:37
Ben ik volkomen met je eens. Had meer van Neymar verwachting, maar maakt de verwachting niet echt waar Mbappe ja wat moet je daarover zeggen wat een fenomeen doet mij pijn dat ze die 17 miljoen per jaar niet boden dan heb wel wat kost wat maar heb je wel wat. Nou met die

Benzema -__________________________-
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 00:38]
Vind ik leuk
Degraaf +10293
woensdag 6 december 2017 om 08:57
Precies Tim, ook bij PSG staat Neymar weer op het tweede plan, net zoals bij Barca. Benieuwd waar hij straks weer wil gaan spelen om als eerste in de hiërachie te staan ;-)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 00:19
Hoe durf je dat te zeggen man Neymar beter dan Messi, Neymar is van het niveau Ribéry zoals ik vandaag heb gezien, en Mbappe wordt ook veels te overhyped niet normaal meer, pak slaag gekregen van een 10x goedkopere aanval vandaag
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 00:39
Niks lukte bijna trucjes gingen de mist in schrok me rot. Eerste helft dacht ik dat hij niet meedeed.
Vind ik leuk
Gerro +3696
woensdag 6 december 2017 om 00:19
Tja als je dat zegt Messi dan zul je nog wel even clubloos blijven.
Vind ik leuk
Gerro +3696
woensdag 6 december 2017 om 00:29
Was dat de reden waarom de Boer Dost ooit niet naar Ajax haalde want ook toen ontbrak het welles aan goede voorzetten.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 00:34
Met Schöne als linksbuiten. En Theo Jansen als CVM.
Vind ik leuk
Gerro +3696
woensdag 6 december 2017 om 00:36
Zo ongeveer ja
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:27
Mis een type Theo Jansen bij Ajax momenteel.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 00:31
Hallo VP, tis wel 6 december en de laatste wedstrijd van Feyenoord in de CL. Maar wat lezen we weer als eerste vandaag? Een niets zeggend onderwerp van een de meisjes met de naam Frank de Boer.
Vind ik leuk
Gerro +3696
woensdag 6 december 2017 om 00:38
Jullie hadden beter vanavond kennen spelen misschien dat Sint jullie dan nog een cadeautje had gegeven.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 00:52
Oke,als toegift op jouw reactie.

Sinterklaas heeft vanavond nog gebeld met Mark Rutte en vroeg of Rutte nog in Sinterklaas geloofde.
Rutte antwoordde, nee allang niet meer.
Sinterklaas antwoordde, mooi ik in u ook niet meer maar ik ben tenminste morgen weer opgerot.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 05:37
Haha
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 05:33
Johan Boskamp in het lichaam van Frank de Boer. Eerst Muhbappuh en daarna Muhpemba. Terwijl de anderen het steeds goed zeggen.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2136
woensdag 6 december 2017 om 05:39
Nou, Frank, Neymar beter dan Messi? Je zet je wederom zelf voor lul...
Vind ik leuk
John M. +3287
woensdag 6 december 2017 om 06:22
Ik vind het niet meer vreemd dat Frank overal na een paar maanden ontslagen wordt. Was een goeie voetballer maar als trainer mislukt.
Vind ik leuk
Hammers96 +1225
woensdag 6 december 2017 om 06:30
Tsja als je gaat zeggen dat Neymar op dit moment beter is dan Messi kun je net zo goed stoppen met alles in het voetbal.
Wat is Frank de Boer toch afgezakt na zijn ajax periode
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:11
Schokkende uitspraak over Dost.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:50
Iedereen weet Frank de Boer houd niet van spitsen, hij zet liever een middenvelder in de spits.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Boer: "Als je daar niet aan toekomt, wat heb je dan aan Bas Dost?"