De Boer: Als je daar niet aan toekomt, wat heb je dan aan Bas Dost?

    De Boer: "Als je daar niet aan toekomt, wat heb je dan aan Bas Dost?"

    woensdag 6 december 2017 om 00:02

    Frank de Boer was dinsdagavond Champions League-analist bij Veronica en stak zijn mening niet onder stoelen of banken. Hij liet zich onder meer uit over Bas Dost.

    In het Champions League-duel tussen FC Barcelona en Sporting Portugal (2-0) viel Dost in de tweede helft in. "Ik denk dat ik net als deze trainer (Jorge Jesus, red.) mijn momenten zou kiezen om hem te gebruiken", aldus De Boer, die werkloos is na zijn ontslag bij Crystal Palace.

    "Dost is echt een specifieke spits, die vooral in de zestien zijn werk moet doen en daaromheen minder bruikbaar is. Hij is namelijk afhankelijk van buitenspelers die voorzetten geven. Als je daar niet aan toekomt, wat heb je dan aan Bas Dost? Maar hij is bruikbaar als ander wapen. Dat is altijd lekker voor een trainer."

    De Boer liet zich overigens ook uit over Neymar, de grote ster van Paris Saint-Germain. Hoewel de Braziliaan niet zijn beste avond had tegen Bayern München (3-1) was De Boer vol lof. "Neymar is op dit moment gewoon beter dan Messi", claimde hij. Het viel veel kijkers ook op dat hij Kylian Mbappé steevast Mpemba noemde.

    Plaats een reactie

    Gyrosregime +1464
    woensdag 6 december 2017 om 00:05
    Die mening deel ik niet.. Messi maakt op mij nog steeds meer indruk dan Neymar.. Het scheelt wel dat Neymar op dit moment met een betere voorhoede speelt misschien lijkt het hierdoor alsof hij beter is voor de Boer?
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 00:10
    Naaime is beter dan Lassie.

    Nee, dan nemen ze je, in t buitenland erg serieus. En dan lachen ze je helemaal niet uit.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 00:10
    Compleet andere speler ook. Andere positie. Snap die vergelijkingen ook niet. Neymar beste linksbuiten, messi beste rechtsbuiten.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +3898
    woensdag 6 december 2017 om 07:37
    misschien is die wel echt beter?
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 00:19
    Hoe durf je dat te zeggen man Neymar beter dan Messi, Neymar is van het niveau Ribéry zoals ik vandaag heb gezien, en Mbappe wordt ook veels te overhyped niet normaal meer, pak slaag gekregen van een 10x goedkopere aanval vandaag
    Vind ik leuk
    Gerro +5552
    woensdag 6 december 2017 om 00:19
    Tja als je dat zegt Messi dan zul je nog wel even clubloos blijven.
    Vind ik leuk
    Gerro +5552
    woensdag 6 december 2017 om 00:29
    Was dat de reden waarom de Boer Dost ooit niet naar Ajax haalde want ook toen ontbrak het welles aan goede voorzetten.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 00:34
    Met Schöne als linksbuiten. En Theo Jansen als CVM.
    Vind ik leuk
    Gerro +5552
    woensdag 6 december 2017 om 00:36
    Zo ongeveer ja
    Vind ik leuk
    aphex twin +987
    woensdag 6 december 2017 om 11:27
    Mis een type Theo Jansen bij Ajax momenteel.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 05:33
    Johan Boskamp in het lichaam van Frank de Boer. Eerst Muhbappuh en daarna Muhpemba. Terwijl de anderen het steeds goed zeggen.
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2937
    woensdag 6 december 2017 om 05:39
    Nou, Frank, Neymar beter dan Messi? Je zet je wederom zelf voor lul...
    Vind ik leuk
    John M. +4267
    woensdag 6 december 2017 om 06:22
    Ik vind het niet meer vreemd dat Frank overal na een paar maanden ontslagen wordt. Was een goeie voetballer maar als trainer mislukt.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2148
    woensdag 6 december 2017 om 06:30
    Tsja als je gaat zeggen dat Neymar op dit moment beter is dan Messi kun je net zo goed stoppen met alles in het voetbal.
    Wat is Frank de Boer toch afgezakt na zijn ajax periode
    Vind ik leuk
    TheLobster +1475
    woensdag 6 december 2017 om 11:11
    Schokkende uitspraak over Dost.
    Vind ik leuk
    groninger +972
    woensdag 6 december 2017 om 13:50
    Iedereen weet Frank de Boer houd niet van spitsen, hij zet liever een middenvelder in de spits.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Boer: "Als je daar niet aan toekomt, wat heb je dan aan Bas Dost?"