'Wij kunnen gewoon winnen van Ajax, we gaan niet om niet te verliezen'

    'Wij kunnen gewoon winnen van Ajax, we gaan niet om niet te verliezen'

    woensdag 6 december 2017 om 08:40

    Daniël Schwaab ontpopt zich steeds meer tot een belangrijke leider bij PSV. Met de degelijke Duitser op het veld verloor PSV nog geen enkel competitieduel. Niet verliezen is echter niet het doel voor de Eredivisie-topper tegen Ajax, stelt hij.

    "Wij kunnen gewoon winnen van Ajax en gaan echt niet naar Amsterdam om niet te verliezen", zegt Schwaab tegen Voetbal International. "Tien punten voorsprong is best veel, maar ik wil niet over een zekere titel spreken. De tiltelrace wordt niet beslist door Ajax-PSV. Daarnaast is AZ nu onze naaste belager. We leunen echt niet arrogant achterover en denken dat het bij ons allemaal wel goed zit."

    Het maakt Schwaab niet uit of hij zondag tegenover Kasper Dolberg of Klaas-Jan Huntelaar staat. "Huntelaar heeft veel ervaring, weet exact wat hij moet doen en hij schuwt de fysieke duels niet. Dolberg is juist een jonge spits, maar hij heeft een heel goede timing en een neusje voor de goal. Hij staat heel vaak op de goede plek. Daarnaast heeft Ajax voetballers die de aanvallers goed kunnen bedienen. Ajax is gewoon een sterk team met goede spelers."

    Dat Ajax moet komen kan een voordeel zijn voor PSV, dat sterk is in de omschakeling. "We kunnen inzakken, wachten op een fout van de tegenstander en er dan snel uitkomen. Maar we kunnen ook hoger staan, druk zetten en dan aan de bal erdoorheen voetballen."

    Poll

    Stelling: als PSV zondag wint van Ajax is de titelrace beslist

    (3582 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 6 december 2017 om 08:47
    We komen niet om te verliezen maar we komen om te counteren...



    Net zoals we iedere wedstrijd doen...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 08:47]
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 08:50
    En wie zijn "WE" ?
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 09:07
    Het merendeel van de wedstrijden domineert PSV gewoon. Dus wat praat je poep?

    PSV speelt enkele wedstrijden minder (wint toch) en dat wordt meteen aangegrepen om een stempel op PSV te drukken.

    Zoals al die schijnheilige analisten die beweren dat PSV het moeilijk tegen Sparta had. PSV heeft van de Sparta aanval werkelijk niks te duchten gehad. Deze hele wedstrijd was onder controle en dat het maar 1-0 werd was een wonder.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 09:09
    Als je je wedstrijden puur op de counter speelt, dan domineer je niet maar wacht je netjes af...
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 09:13
    Jij weet niet eens wat een counter is laaggeletterde!
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 09:16
    Als ik in jouw schoenen stond kocht ik mij een snelle auto en reed me hartstikke murf op de allerdikste boom zieligert dat je bent
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 09:18
    Aan je taalgebruik en je taalvaardigheid te zien, kom jij uit Limburg. Weer zo’n meelopertje dus die nooit een wedstrijd van Ajax bezoekt.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 09:50
    Hey ,hou je rustig over Limburgers kerel.Ik kom er ook vandaan en zit ongeveer 10 per jaar in t stadion .Maar dan wel bij PSV natuurlijk.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165615
    woensdag 6 december 2017 om 11:21
    We hebben er weer een " nieuwe" dorpsidioot bij zie ik... Niet genoeg ballen in je broek om dit soort onzin onder je " bekende accountje " te posten of maar weer een nieuwe gemaakt na de zoveelste ban?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91513
    woensdag 6 december 2017 om 10:03
    Het leveren toch punten op, afgunst of jaloezie?
    Vind ik leuk
    Romario9 +11701
    woensdag 6 december 2017 om 12:19
    Amen.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +7664
    woensdag 6 december 2017 om 11:24
    Lezen wat er staat : we kunnen ook hoger druk zetten.
    Dus niet counteren!!!! PSV is veelzijdig en heeft meerdere speelstijlen ter beschikking. Ajax is nog steeds zoekende en dat mag van mij nog wel een tijdje duren.
    Vind ik leuk
    Bertus +5262
    woensdag 6 december 2017 om 12:14
    Misschien een tip voor Keizer om dat ook eens te proberen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8206
    woensdag 6 december 2017 om 08:51
    Denk dat als ze gaan voetballen ze veel punten gaan morsen, dus gaan ze niet doen
    Vind ik leuk
    Romario9 +11701
    woensdag 6 december 2017 om 09:38
    Je moet spelen naar de kwaliteiten he. Niks mis mee.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91513
    woensdag 6 december 2017 om 11:33
    Slim toch of denk jij daar anders over?

    Zouden jullie ook moeten doen, mors je misschien minder punten gozah.
    Vind ik leuk
    robin1010 +194
    woensdag 6 december 2017 om 08:53
    Mooi om al die haat te zien maar volgens mij maakt het niet uit hoe je wint en kampioen word toch? Dat is ook de reden waarom Ajax het al jaren niet meer is geweest
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 09:10
    En dan komend seizoen europees net zo van de mat gespeeld worden als feyenoord! Dan heb je het idd goed gedaan
    Vind ik leuk
    robin1010 +194
    woensdag 6 december 2017 om 09:20
    Scheelt dat ik jou nog op geen een normale opmerking heb kunnen betrappen
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 09:52
    Nee dat heet mond diarree
    Vind ik leuk
    MiekP +26
    woensdag 6 december 2017 om 11:40
    Want Ajax heeft het dit seizoen wel goed gedaan, Europees? Net zo goed als de andere Nederlandse clubs volgens mij....
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    woensdag 6 december 2017 om 08:59
    We zullen zien wat PSV gaat brengen. Hoe ajax ervoor staat en wat de tactiek wordt van Cocu... Het belooft een mooie wedstrijd te worden maar ik denk dat het een draak van een wedstrijd wordt, met gross van fouten
    Vind ik leuk
    Romario9 +11701
    woensdag 6 december 2017 om 12:23
    Qua tactiek schat ik Cocu iig hoger in dan Keizer. Die is na 14 speelronden nog steeds zoekende.
    Vind ik leuk
    Axim +838
    woensdag 6 december 2017 om 09:09
    wat een afgunstige reacties uit Amsterdam , hopelijk wordt Ajax flink afgedroogd. Maar ja, dan zal de schuld wel liggen aan de verkeerde gel , niet goed gepoetste schoenen, kreukeltje in het shirt, de broertjes vd Kerkhof, het gat in de ozon en zo hebben ze een compleet sprookjesboek vol met smoesjes....of zou het dan toch aan de KNVB liggen...
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 09:13
    Winnen van Ajax was ooit een verdienste. Inmiddels business as usual. De wet op de remmende voorsprong doet agio.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 09:24]
    Vind ik leuk
    129 +931
    woensdag 6 december 2017 om 09:31
    Die laatste zin gelooft natuurlijk niemand. Veels te avontuurlijk.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1319
    woensdag 6 december 2017 om 09:34
    Waarom doet iedereen zo lelijk tegen elkaar joh. Vooral de pas aangemaakte accounts schuwen de scheldwoorden niet
    Vind ik leuk
    elmoo +637
    woensdag 6 december 2017 om 09:39
    Omdat het kleuters zijn. En VP het goed vind dat iedereen op elkaar loopt te zeiken op elkaar.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 09:39]
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 09:37
    Als je 65% balbezit hebt of meer dan heb je niet alleen maar gecounterd lijkt me. Kan iemand mij dat uitleggen? Ik ga eentje lenen van de persoon in de voetbalwereld die ik het meest haatte. Ben ik zo slim of ben jij zo dom?
    Vind ik leuk
    stratumseind +165615
    woensdag 6 december 2017 om 09:44
    Gewoon de hut dicht gooien en 6 bussen parkeren. We komen niet naar die UFO om met die mooi weer voetballers een spelletje te spelen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 11:02]
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +7664
    woensdag 6 december 2017 om 11:35
    Ze zullen het dak wel dicht doen en de kachel aan......ha, ha. Tegen Twente begon het te sneeuwen en de godenzonen konden er helemaal niets meer van !!
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1359
    woensdag 6 december 2017 om 18:35
    Jij ziet er een UFO in, ik 's lands grootste frituurpan.

    Nu ik erover nadenk: neem jij bier mee? Gooi ik bitterballen in het vet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165615
    woensdag 6 december 2017 om 19:47
    Strak plan
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 10:14
    Super Schwaab: We kunnen gewoon winnen bij Ajax. Verliezen en gelijk spelen is natuurlijk ook mogelijk....
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 10:24
    De wedstrijd "open deuren intrappen" is bij deze door Schwaab gewonnen.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 10:33
    Counteren, ook bekend als hoge druk zetten, is de profylaxische (pun intended) en gemoderniseerde variant op het door strategen bewonderde catenaccio. Het is een verfijnde vorm van balbezit die duidt op suprematie en dominantie.
    Vind ik leuk
    Quareck +7144
    woensdag 6 december 2017 om 10:39
    Heb je hem weer, ik zoek op internet moeilijke woorden en hoop dat iedereen denk dat ik slim ben..
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 11:00
    Is het waarachtig dat sprake zou zijn van google-fixatie en ambitie? Vertel daar eens iets over, primeurknul. Het mag snel want ten slotte schrijft niemand mee.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 11:02]
    Vind ik leuk
    Patje41 +620
    woensdag 6 december 2017 om 10:45
    PSV gaat eigen spel spelen dwz verdedigen en counteren
    Vind ik leuk
    Romario9 +11701
    woensdag 6 december 2017 om 12:25
    PSV heeft tenminste een tactiek. Kun je van Ajax vooralsnog niet zeggen.
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1771
    woensdag 6 december 2017 om 11:01
    Goh wat verrassend dat Schwaab zegt dat PSV niet naar de Johan Cruijff ArenA toegaat om niet te verliezen.
    Dat zegt toch elke speler van welke club dan ook bij een wedstrijd?
    De druk op dit zwalkende Ajax is nu al immens groot, het is logisch dat alle druk bij Ajax ligt want zij MOETEN winnen om het gat terug te brengen tot 7 punten.
    Dat kan iedereen wel bedenken.

    Zelfs 7 punten vind ik al te veel van het goede, in mijn ogen onoverbrugbaar.
    Dat doelpunt van Tom Boere in minuut 89, de 3-3 dat nekte Ajax nu echt.
    Het scheelt weliswaar maar twee punten maar in mijn ogen twee te veel.
    PSV speelt veel stabieler, Ajax kan hoge ogen gooien tijdens duels met Feyenoord, SC Heerenveen en NAC maar ook hele lage tijdens duels met Heracles, ADO, Utrecht, Vitesse en Twente om maar wat te noemen!
    In eigen huis is Ajax allerminst sterker, het feit dat zowel Utrecht als Vitesse er wonnen biedt PSV hoop.
    Ik ga daarom ook gigantisch pessimistisch de wedstrijd van aanstaande zondag tegemoet!
    Op basis van wat zou ik nu ineens veel vertrouwen moeten hebben in dit Ajax?
    Viergever een nuttige verdediger komt pas in 2018 weer in actie en Wöber is ook nog onzeker!
    Neres lijkt de weg na een goede periode kwijt en datzelfde geldt voor Ziyech die 8 van de 10 ballen op laconieke wijze inlevert.
    Vind ik leuk
    Nick_115 +114
    woensdag 6 december 2017 om 13:23
    Fijn om te zien dat iemand gewoon eerst naar zijn eigen club kijkt zonder gal te spuwen op de tegenstander. Chapeau!

    Ik ben ook echt niet tevreden over sommige spelers bij PSV die eigenlijk meeliften op het talent van de rest.

    Ik heb daarom diep respect voor Luuk de Jong voor zijn instelling en de manier waarop hij omgaat met de rol binnen de ploeg.


    Ik denk overigens dat het dit weekend een wedstrijd wordt waarbij de kwaliteit van de buitenspelers beslissend zal zijn. (Welke backs kunnen ze beter afstoppen en wie heeft zijn dag)

    Ik vind Kluivert erg goed voetballen als die er zin in heeft. Lozano kan natuurlijk ook erg goed spelen. volgens mij ook spelers die leven voor grote wedstrijden. Wordt leuk om op die 2 te letten dit weekend.

    Succes dit weekend.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 13:24]
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1359
    woensdag 6 december 2017 om 18:36
    Met de zwakke verdediging en de sterke aanval van beide clubs, kan het zo een 4-4 worden. Dan is het wel een leuke pot.
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1771
    woensdag 6 december 2017 om 18:46
    Allereerst dank dat het je is opgevallen @Nick_115 dat ik eerst naar mijn eigen club kijk, probeer altijd eerst realistisch naar Ajax te kijken en dan pas naar de tegenstander.
    Ik noemde PSV stabieler omdat zij mindere wedstrijden zoals tegen FC Twente, PEC Zwolle en Excelsior WEL over de streep trekken met 3 punten en Ajax niet, die verliezen die slechte potjes of spelen ze gelijk.

    Ajax heeft tegen PSV achterin een groot probleem, mocht Wöber inderdaad niet kunnen spelen hebben ze eigenlijk alleen maar De Ligt, Veltman en Zeefuik.
    Orejuela is nog lang niet klaar voor een basisplek als rechtsback, al geldt dat hetzelfde voor Zeefuik.
    Je ziet al dat Ajax dan zonder Wöber een speler voor de linksbackpositie mist!

    Lozano is in mijn ogen gewoon de beste buitenspeler van de Eredivisie, dat is een gouden slag geweest voor PSV om hem op wat voor manier dan ook te kopen.
    Die gaat een veelvoud opleveren, dat wordt een gevalletje Davinson Sanchez.
    Die 20% die men dan nog moet afstaan aan Pachuca doet daar niets aan af, dat had Ajax ook bij Atletico Nacional en toch hield men er al met al zo'n 27 miljoen euro aan over.

    Bedankt voor het succes wensen, jij ook succes dit weekend!
    Mijn gevoel zegt eerlijk gezegd dat PSV aan het langste eind trekt, hoop het logischerwijs niet maar we zullen zien.





    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 11:19
    Hoe kan je nou stellen dat de titelrace is beslist! Er zijn nog zoveel wedstrijden te spelen. Dat ze een hele goede kans maken ja, maar kom op zeg beslist...... Dan kunnen ze net zo goed de platte kar volgende week al opstellen.
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    woensdag 6 december 2017 om 11:31
    We komen om anti voetbal te spelen en hopen op een lucky counter... dat is PSV.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +7664
    woensdag 6 december 2017 om 12:14
    Aldus wederom een diep gefrustreerde Ajacied.....
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    woensdag 6 december 2017 om 15:58
    Zo gefrustreerd ben ik niet,maar ben geen fan van het spelletje dat ze spelen.
    Het rendement is hoog voor hun,niet meer niet minder.
    Voetbal niet om aan te zien voor hun eigen publiek.
    Alleen maar resultaat en een hele grote dosis geluk tot nu toe.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +7664
    woensdag 6 december 2017 om 16:33
    Schei toch uit man, voetbal niet om aan te zien. Er worden weer kansen gecreëerd in tegenstelling tot vorig seizoen alleen gaat er niet alles in. En als die goal dan vlak voor tijd valt wordt dat als geluk gezien.
    We hebben gewoon veel pech dat de kansen niet benut worden.....zo kan je het ook zien.
    Maar waarschijnlijk kijk jij op een andere manier als mij naar PSV en dat is je goed recht. Dat is wederzijds zo.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1359
    woensdag 6 december 2017 om 18:38
    Kijk eens een keer naar een wedstrijd van PSV. Leuke wedstrijden hoor. Veel kansen, opportunistisch, snel. Maar je kan ook teletekst lezen en geloven wat andere Ajacieden zeggen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6078
    woensdag 6 december 2017 om 12:25
    Hopelijk komen de lampies met een instelling van ach het kan niet meer fout gaan. Laksheid en lankmoedigheid daar zou Ajax dan dankbaar gebruik van kunnen maken. En de Eindhovenaren maken mijn weekend helemaal top dan!!
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1359
    woensdag 6 december 2017 om 18:40
    Zou zomaar kunnen. Lastig om je op te laden voor zo'n wedstrijd: het is geen Bayern (aldus Locadia)
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 14:34
    4-0
    Vind ik leuk
    cj_fey +4260
    woensdag 6 december 2017 om 15:32
    Al die meningen over hoe PSV wint....
    feit blijft dat ze ook de mindere wedstrijden winnen, en gewoon stijf bovenaan staan.

    Dus is de conclusie, ongeacht hoe ze het doen, dat ze buitengewoon effectief zijn.

    Amen!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Wij kunnen gewoon winnen van Ajax, we gaan niet om niet te verliezen'