Heynckes maakt zich zorgen om blessure Robben: 'Het ligt moeilijk'

Heynckes maakt zich zorgen om blessure Robben: 'Het ligt moeilijk'

woensdag 6 december 2017 om 09:33

Het is de vraag of Arjen Robben dit kalenderjaar nog in actie komt voor Bayern München. De Nederlander leek snel weer te kunnen spelen na een hamstringblessure, maar een ontstoken zenuw in zijn heup gooit roet in het eten.

Robben liep op 22 november tijdens het uitduel met Anderlecht in de Champions League een hamstringkwetsuur op. De 33-jarige aanvaller leek spoedig te gaan aansluiten bij de selectie van Bayern, maar dat is niet het geval. "Het ligt moeilijk bij Arjen', aldus trainer Jupp Heynckes in Duitse media. "Het is lastig te voorspellen wanneer hij weer kan spelen."

Bayern won dinsdag zonder Robben thuis met 3-1 van Paris Saint-Germain, maar dat was niet genoeg om de eerste plek in Groep B over te nemen aangezien eerder in Frankrijk met 3-0 werd verloren. De Bundesliga-koploper speelt voor de winterstop nog tegen Eintracht Frankfurt (uit), FC Köln (thuis) en VfB Stuttgart (uit). Bovendien komt het Borussia Dortmund van Peter Bosz nog op bezoek in de DFB Pokal.

Poll

Is Robben aan zijn laatste seizoen bezig bij Bayern?

(927 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 09:38
Lichamelijk is deze man al helemaal op.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:40
Dacht t niet. Anders tik je het niveau al een poosje niet meer aan. Van persie, Sneijder en vd vaart die zijn zo goed als op om op dit niveau te voetballen. Robben kan nog wel een jaartje door
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 09:40]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:41
Nog een jaartje langs de zijlijn ja...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:46
Daarom haalt hij het ook steeds nog, speelt maar de helft van de tijd
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:46
Echt niet... heeft hij wel vaker gehad! Week of 3
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:51
En dan weer een wedstrijdje spelen en dan weer een week of 3 eruit.

Hij is té blessure gevoelig.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 10:01
Als die blessures alleen de laatste 2 of 3 jaar opspeelden had je gelijk gehad.
Maar zijn hele carrière is het al "feest" wat dat aangaat.

Zijn ook vrijwel altijd blessures die hij oploopt zonder dat er een tegenstander in de buurt is, het is echt zijn lichaam.

Drive en talent van een wereldtopper in het lichaam van een zondagochtend half 10 voetballer helaas.
Vind ik leuk
Recycle +1811
woensdag 6 december 2017 om 10:47
Zondagochtend half 10. Dat zijn toch geen tijden!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:49
Robben is de laatste jaren fitter dan ooit. Hij haalt nog steeds een heel hoog niveau, dus ik verwacht dat hij minimaal nog een seizoen doorgaat.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:05
Robben heeft nog niet zoveel wedstrijd in de benen door zijn blessures. onder andere daardoor houdt hij het ook langer vol. Zijn lichaam heeft vaker verplicht rust gehad. Jammer daarom ook van het aantal interlands. Het hadden er heel veel kunnen zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 10:05]
Vind ik leuk
Bayern FC +1316
woensdag 6 december 2017 om 11:30
Oleeeeee en Bayern heeft gewonnen :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Heynckes maakt zich zorgen om blessure Robben: 'Het ligt moeilijk'