FC Utrecht-revelatie belandt op de bank en heeft het zwaar: 'Dat zegt Edson'

FC Utrecht-revelatie belandt op de bank en heeft het zwaar: 'Dat zegt Edson'

woensdag 6 december 2017 om 14:39

Vorig seizoen brak-ie door in stadion Galgenwaard en werd hij direct gebombardeerd tot een van de grootste talenten van de Eredivisie. Dit jaar maakt Giovanni Troupée echter vooral speelminuten in de Jupiler League en zit hij op de bank bij FC Utrecht. Daar heeft de verdediger het moeilijk mee, vertelt hij aan het Algemeen Dagblad. 

"Ik ging het seizoen geblesseerd uit. Vanwege mijn bovenbeenkwetsuur kon ik grote delen van de voorbereiding niet voluit trainen", aldus de negentienjarige back. "In die periode werd de ploeg gevormd. We speelden goed in Europa, het draaide bij de start van de Eredivisie. Dan blijft het team staan, zo simpel is het. Daar moet je mee dealen."

FC Utrecht-routinier Edson Braafheid steunt hem in deze moeilijke periode. "Edson zegt dat ik rustig moet blijven, hard moet werken. Hij is door zijn ervaring een speler van wie je dingen aanneemt. Hij heeft de situatie waar ik nu in zit natuurlijk ook meegemaakt. Hij houdt me voor: je bent jong, het gaat niet altijd in één lijn omhoog in je voetballoopbaan. Deal er mee."

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 14:47
Troupee heeft nog niet het niveau van wat hij heeft laten zien.
Ben er wel van overtuigd dat hij weer vaste waarde kan worden.
Heeft ook het nadeel dat dat zijn positie goed is ingevuld in de periode dat hij geblesseerd was.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 14:49]
Vind ik leuk
tikkietoe +3008
woensdag 6 december 2017 om 14:48
Troupee is een fantastisch talent die wat mij betreft na de winterstop zijn opwachting mag maken in het eerste.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:51
Apart hoe het andersom ook zo was.

Klaiber speelde erg sterk. Raakte geblesseerd. Toen was er opeens Giovanni Troupee.

Klaiber kan gelukkig ook een linie naar voren schuiven.

Ik zou als ik hem was gewoon weer alles geven op de training. Niet al te veel gaan forceren. Ten Hag staat er om bekend dat die graag en veel met spelers rouleert. Zijn kans krijgt die wel weer.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:14
Precies, het is stuivertje wisselen tussen die twee. Troupée heeft wel meer potentie en is uiteindelijk wel de betere denk ik.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:51
geweldige speler. zeer groot talent.
Vind ik leuk
Koeroe +1848
woensdag 6 december 2017 om 15:09
Edson weet dondersgoed hoe koud het op de bank is deze maanden natuurlijk
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:25
Die gozer komt er wel! Heeft al veel goeie dingen laten zien en is nog jong
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:52
Hij komt er wel zit nu idd in een moeilijke fase maar staat straks gewoon weer in de basis en dan gaat hij er niet meer uit ...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:12
Troupée is gewoon een erg groot talent. Ik verwacht dat hij na de winterstop ook wel weer in de basis terecht komt. Het lastige voor hem is dat Klaiber ook een goede back is. Gio is pas 19, die heeft nog genoeg tijd.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:55
Ruwe diamant voor de top 3. Dat ze nu hun kans niet grijpen snap ik ik niet al hoop ik zelf dat ie blijft.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

FC Utrecht-revelatie belandt op de bank en heeft het zwaar: 'Dat zegt Edson'