'Ach, ik dacht al dat ik nooit meer Champions League zou meemaken met Feyenoord'

    'Ach, ik dacht al dat ik nooit meer Champions League zou meemaken met Feyenoord'

    woensdag 6 december 2017 om 23:28

    Oer-Feyenoorder Ben Wijnstekers heeft genoten van de late overwinning die Feyenoord woensdagavond tegen Napoli boekte. De voormalig rechtsback werd tijdens de wedstrijd gevolgd door De Volkskrant.

    "Gossiemikkie, wat is dit mooi", laat Wijnstekers zich voor de wedstrijd ontvallen wanneer de Rotterdamse fans een sfeeractie opzetten. De voormalig Oranje-aanvoerder is vol bewondering over de steun van Het Legioen na vijf opeenvolgende Champions League-nederlagen. "En dan toch weer zo'n actie. Geweldig."

    Tijdens de wedstrijd laat Wijnstekers zijn licht schijnen over de Champions League-campagne van de regerend Eredivisie-kampioen. "Ik vraag me ook af in hoeverre het ons voetballend iets heeft opgeleverd. Het was zwaar, het kostte ons blessures en punten in de competitie. Zelfvertrouwen misschien ook. Eigenlijk bleven alleen Berghuis, Jörgensen en El Ahmadi overeind."

    De afsluiter van het Europese avontuur maakt echter veel goed voor Wijnstekers. "Ach, een paar jaar geleden dacht ik dat ik nooit meer Champions League-voetbal mee zou maken met Feyenoord. Het waren toch een paar leuke avondjes."

    Poll

    Is het CL-avontuur van Feyenoord geslaagd na deze overwinning?

    (666 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 6 december 2017 om 23:36
    Gefeliciteerd Feyenoord. Zo zie je maar dat hard werken toch nog wordt beloond! Petje af, tegen de beste ploeg uit Italië. Die nog angstaanjagend goed begon ook
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3707
    woensdag 6 december 2017 om 23:51
    ?
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18246
    donderdag 7 december 2017 om 01:43
    Haha Juventus ook gewonnen van Napoli hè? Beide sterk ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 23:39
    En wat heb ik genoten van die Tapia. Én we hebben een heel goed debuut gezien. Mooi hoe dat legioen dat ook oppakt
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 06:05
    Wrm zou het legioen dat niet oppakken? Snap je reactie niet echt ....
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 6 december 2017 om 23:41
    Niet helemaal waar, Feyenoord had zichtbaar moeite en kwam zeker de eerste 3 potjes echt te kort. Echter zijn ze wel gegroeid naarmate de wedstrijden vorderden. Dit had te maken met de leegloop van de blessuregevallen en het langzaam minder naïef worden. Denk zeker wel dat dit een goede les is geweest. Helaas koop je er zo weinig over. Poll: nee natuurlijk niet, wat is dat voor iets achterlijks
    Vind ik leuk
    WTSGD +1378
    woensdag 6 december 2017 om 23:47
    Wat een ongekend heerlijke pyroactie. Het stadion werd helemaal gek, en zie het resultaat. Als je daar toch kritiek op levert snap je echt niets van supporter zijn af.
    Vind ik leuk
    soksa +1562
    donderdag 7 december 2017 om 07:07
    Dat was absoluut mooi om te zien. Alleen niet verstandig aangezien we al als een probleemclub worden gezien door de EUFA. Met als gevolg een dikke boete en in de toekomst misschien wel veel ergere sancties.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1378
    donderdag 7 december 2017 om 07:28
    Valt wel mee. Op vuurwerk geen voorwaardelijke straffen oid, daarnaast is de boete voor 1 fakkel even hoog als voor 20.000.
    Vind ik leuk
    soksa +1562
    donderdag 7 december 2017 om 08:04
    Ik heb het ook niet over de incidentele boete. Maar meer het feit dat Feyenoord al onder een vergrootglas ligt bij de UEFA en de straffen daardoor hoger uit gaan vallen in de toekomst. Het was niet voor niets dat bij thuiswedstrijden er vakken leeg moesten blijven en netten geplaatst moesten worden. De directie achtte dat, terecht, nodig aangezien de UEFA dreigde met uitsluiting van europees voetbal. Dat was om tegen te gaan dat er spullen op het veld gegooid zouden worden en niet tegen vuurwerk, dat weet ik ook. Maar bij meer en meer ongeregeldheden zullen de straffen alleen maar zwaarder uitvallen denk ik.
    Vind ik leuk
    MA09 +41
    donderdag 7 december 2017 om 00:23
    Tot over 18jaar weer. Het was mooi
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 02:15
    Ja, hopelijk dat er dan weer een Nederlandse ploeg meedoet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ach, ik dacht al dat ik nooit meer Champions League zou meemaken met Feyenoord'