Italiaanse pers prijst één Feyenoorder: 'Hij doet denken aan Higuain'

Italiaanse pers prijst één Feyenoorder: 'Hij doet denken aan Higuain'

donderdag 7 december 2017 om 00:00

Feyenoord won woensdagavond met 2-1 van Napoli, maar in de Italiaanse pers gaat het nauwelijks over de driepunter van de Rotterdammers. De Italianen treuren om de definitieve uitschakeling van de Serie A-grootmacht in de Champions League. Twee zaken vielen wel op in een zéér sfeervolle Kuip: Nicolai Jörgensen en het Legioen.

Napoli had een overwinning op Feyenoord nodig én moest hopen op een misstap van Shakhtar Donetsk tegen Manchester City. Dat gebeurde allebei niet - en dus is teleurstelling groot. 'Binnen Europa, buiten de Champions League', kopt La Gazzetta dello Sport. 'De 1300 meegereisde Napoli-fans deden er alles aan om hun spelers naar voren te schreeuwen, maar door de tussenstand in Oekraïne mocht dat niet baten.'

'Gedurende tweede helft kwam iedereen in het stadion tot de ontdekking: in de Champions League blijven was als het beklimmen van de Mount Everest. Napoli kreeg nog wel verschillende kansen, maar Feyenoord hield stand en pakte in de blessuretijd zelfs de zege ondanks een rode kaart voor Tonny Vilhena. De supporters staken vuurwerk af en zongen You'll Never Walk Alone om de nutteloze overwinning te vieren. De Nederlanders zijn geëlimineerd, maar toch tevreden.'

Het Italiaanse Tuttosport zag één Feyenoorder in het bijzonder opvallen. 'Het geloof in een goed resultaat groeide door de razendsnelle openingstreffer, maar door de ontwikkelingen in Oekraïne vervloog die hoop net zo snel weer. Voor rust maakte Nicolai Jörgensen de 1-1 met een knappe kopbal. Hij doen denken aan Gonzalo Higuain.'

'Ondanks de numerieke minderheid, draaide Feyenoord het volledig om in een sfeervolle Kuip', schrijft Football Italia. De website deelde aan alle Napoli-spelers een cijfer uit. In totaal vielen er acht onvoldoendes. Het laagste cijfer was voor Raul Albiol (4), terwijl oude bekende Dries Mertens er ook bekaaid vanaf kwam met een 5. 'Het gevaar dat Mertens normaal sticht, bleef woensdagavond uit.'

Plaats een reactie

WTSGD +314
donderdag 7 december 2017 om 00:09
Dit dus. Dan begrijp je het echt niet. Pyroactie was echt fantastisch. Ook op de tribune een waardig afscheid van de CL.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 00:12
Typisch Italiaans. Die kunnen slecht tegen hun verlies. Supporters horen hun club te steunen. Vandaar ook die lege stadions in Italië. Als de Italiaanse competitie zo doorgaat, dan verdwijnt de serie A. Dan beginnen ze met B.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:08
Die lege stadions zijn door prijsstijgingen. Begon als protest nu hebben ze gewoon geen zin meer in die poppenkast.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 01:30
Waarom doet hij denken aan Higuain? Waarom nutteloze overwinning. Al met al getypt door een Ajacied.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 06:09
Omdat de overwinning sportief gezien geen derriere oplevert? Mi schande om feest te vieren als je laatste in de poule eindigt.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 08:44
Stel je niet aan. Vieren ze bij ADO nooit feest dan? Lekker gezellig....
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:57
Het punt is dat er mi weinig te vieren valt als je laatste eindigt.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 10:05
Misschien omdat hij fysiek sterk is, rustig zijn kansen afwacht en belangrijke goals maakt. Daar houdt de vergelijking verder wel op.
Vind ik leuk
129 +436
donderdag 7 december 2017 om 12:18
Bij Tuttosport werkt een Ajacied? Lijkt me, al met al, vrij stug.
Vind ik leuk
Het Brein +2222
donderdag 7 december 2017 om 01:50
'De supporters staken vuurwerk af en zongen You'll Never Walk Alone om de nutteloze overwinning te vieren. De Nederlanders zijn geëlimineerd, maar toch tevreden.'

Statement ;)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 06:04
Ook als ze verloren hadden was dit gebeurd. Ze hadden die pyro's niet voor niks mee. Zo steun je je club. Bij winst of verlies.
Vind ik leuk
Korm +23096
donderdag 7 december 2017 om 08:00
Goed hoor om je club te helpen met het aansteken van vuurwerk, gaat weer een boete en slechte naam opleveren. Of dit nou je club steunen is betwijfel ik...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 08:18
De Feyenoordsupporters hebben zich voorbeeldig gedragen, de gehele CL sessie. Dat de UEFA dan een boete geeft voor een paar pyro's. Dat moet van Geel dan maar voor lief nemen. Hij heeft genoeg verdient aan de supporters.
Dan verdienen de supporters dit ook wel.
Vind ik leuk
Korm +23096
donderdag 7 december 2017 om 08:32
Ik deel echt een andere mening :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 08:44
Door die ene goal van st Juste en het geld dat dat oplevert, kunnen de Feyenoord supporters voor de komende 50 jaar op rij elke Europese wedstrijd vuurwerk afsteken en een boete incasseren haha. Gewoon om het een beetje in perspectief te plaatsen.

Daarbij denk ik dat je het erg onderschat wat de waarde is van een mooie pyro actie. Het gaat de hele wereld over en is voor mensen een sein dat Feyenoord bekend staat als club met een fanatieke en luide aanhang. Als we allemaal moeten gaan doen hoe het bestuur het wil hebben, dan eindig je net zoals hoe het er nu in de Premier League aan toe gaat. Netjes maar oh zo saai. Supporters maken het voetbal, niet andersom....
Vind ik leuk
Korm +23096
donderdag 7 december 2017 om 08:47
Straks speel je in lege stadions omdat de Uefa dit gedrag steeds harder gaat aanpakken. Mooi is het wel maar straks niet huilen als je club benadeeld wordt
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 08:52
Dat is wat ik bedoel, zolang die boete nog niet bestaat gewoon blijven doen. Ze willen allemaal makke lammetjes maken van het publiek, maar realiseren niet dat je dan het voetbal vermoord. Die boete voor vuurwerk is, in relatief opzicht met alle winstpremies etc, nog vrij laag. Wellicht moeten ze een seintje afgeven, maar willen ze het ook niet helemaal verbieden.
Want zoals jij nu ook aangeeft, mooi en sfeervol is het wel.
Vind ik leuk
Korm +23096
donderdag 7 december 2017 om 08:56
Dan moet je het vuurwerk gecontroleert afsteken. De boetes bestaan al en je zult zien dat Feyenoord deze ook gewoon gaat ontvangen. Of Feyenoord er zelf blij mee is weet ik niet. UEFA stelt zich inderdaad er kinderachtig op. Ik kan me nog herinneren dat PSV een boete kreeg omdat er mensen op de trap stonden/zitten (de trap tussen de stoeltjes), waar gaat dit nog over..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:03
Die krijgen wij ook non stop haha. 'Het staan op de trappen' ... nou nou.

Ff heel wat anders, kom jij uit het Westland? Vanwege je logo haha.
Vind ik leuk
Korm +23096
donderdag 7 december 2017 om 13:25
ja klopt :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:59
En dan PSV'er haha? Kom lekker naar Feyenoord joh, is toch om de hoek.
Vind ik leuk
Korm +23096
donderdag 7 december 2017 om 14:59
nee heb niks met de club, sorry ;)
Vind ik leuk
Ryan82 +492
donderdag 7 december 2017 om 07:51
Wat had je dan verwacht van de supporters dat we minimaal de Champions League gaan winnen? Feyenoord fans staan altijd 100% achter hun club.
Vind ik leuk
JustH +862
donderdag 7 december 2017 om 04:27
We zijn diep gezonken met ze allen.
Feest na 3 punten uit 6 wedstrijden!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 05:42
Had Dortmund maar in de poule van Feyenoord gezeten. Dan had Feyenoord overwintert.
Vind ik leuk
soksa +965
donderdag 7 december 2017 om 07:14
Wat een onzin. Er werd feest gevierd omdat ze een wedstrijd wonnen van een veel sterkere tegenstander. Niet omdat ze nu op een goede plek kwamen te staan in de poule.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 08:24
en toch zijn er 9 clubs die minder punten pakten in de CL dan Feyenoord.
Vind ik leuk
Leffe +970
donderdag 7 december 2017 om 05:10
Nergens in de EU vindt je deze sfeer van voetbal.Niemand kan tippen aan zo'n sfeer, ook omdat het veld zodicht tegen de tribunes aan zijn.Iedereen mag voor een andere club zijn, maar als je hier geen kippenvel van kreeg,.,,
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 05:28
Je bent pas gaan kijken nà de 1-1?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 06:05
En jij zeker tot de 1-1?
Vind ik leuk
Nuance +3169
donderdag 7 december 2017 om 06:22
He tjoep azijn, ga lekker ergens anders zeiken leip zuurdeeg.
Vind ik leuk
Korm +23096
donderdag 7 december 2017 om 08:00
hmm nog nooit bij PSV geweest in de CL ;)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 08:46
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het gisteravond eigenlijk wat vond tegenvallen. Maar ik keek op tv en dan spelen ze wel eens met geluid....
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 09:32
Is idd de tv. Zat gister in het stadion en was toch wel erg onder de indruk van de fans van beide ploegen!

de fans van Napoli zijn ook gewoon 90 min doorgegaan met aanmoedigen zelfs al wisten ze dat een overwinning niet genoeg zou zijn om door de gaan in de CL. Hulde!

Het moment dat het legioen die jonge back ging aanmoedigen was ook geweldig om te zien. Daar krijg ik persoonlijk nog meer kippenvel van dan de pyro actie
Vind ik leuk
pico323 +3455
donderdag 7 december 2017 om 10:46
Wel eens in Liverpool geweest.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 06:23
nutteloze overwinning.... staat altijd nog prestige en financieel gewin op het spel.....
Vind ik leuk
Teo Smith +13803
donderdag 7 december 2017 om 07:17
Higuain is overdreven, maar als je hem erbij had gehad de eerste 6 weken had het er anders uit gezien. Zonde dat we geen fatsoenlijke back-up hebben gehaald.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:20
Gisteren echt genoten van Feyenoord.... inzet, strijd en de wil was aanwezig.
Was het 90 minuten lang goed? Nee, maar door de werklust maakt dat niet uit. Napoli is op elke positie kwalitatief beter, maar met deze inzet kan je dus een hoop goed maken.
Het samenspel tussen de spelers en het publiek was zoals het kan zijn in De Kuip. Dan is iedere tegenstander onder de indruk.
Helemaal gaaf dat ze het met 10 man nog ff flikte om de 2-1 te maken.
Waardig afscheid van de CL voor Feyenoord.
Vind ik leuk
Korm +23096
donderdag 7 december 2017 om 08:01
dit weekend dan weer onderuit in utrecht?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 08:10
Dat zou zomaar kunnen ja....
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:40
Leuk allemaal. Maar dat Napoli stelde geen reet voor. Ze horen tot de 4 grootste voetballanden, maar in hun spel is dat niet te zien. Terecht gewonnen door Feyenoord.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 08:11
Napoli dacht het rustig aan wel ff binnen te halen in De Kuip.
De vroege 0-1 hielp daar ook in mee natuurlijk.
Vind ik leuk
fer65 +205
donderdag 7 december 2017 om 08:42
Dus mijn reactie om jonge spelers sneller te laten debuteren is niet voor niets geweest,hij had geen keuze meer onze vriend Gio in vervolg sneller handelen mijn beste.
Vind ik leuk
Zultkop +2085
donderdag 7 december 2017 om 09:49
Gio heeft het vast gelezen :)
Vind ik leuk
Zultkop +2085
donderdag 7 december 2017 om 09:48
Ik denk dat Feyenoord best wat beter had kunnen presteren als er niet zoveel blessures waren ontstaan afgelopen maanden.

Natuurlijk zullen de haters het hier niet mee eens zijn, maar als je de helft van de wedstrijden met een B team in de champions league speelt.....Dan is er weinig eer te behalen, met je A team resultaat neerzetten in CL of EL is al retelastig voor Nederlandse clubs. (Zie PSV & Ajax)
Vind ik leuk
Artikia +1519
donderdag 7 december 2017 om 11:49
Afgelopen jaar waren Guardado, Willems en Locadia overigens ook geblesseerd bij PSV. Maar toen hebben ze dus ook maar 2 punten gehaald.
Vind ik leuk
pico323 +3455
donderdag 7 december 2017 om 10:48
Een overwinning, dan kun je toch niet zeggen dat je tevreden bent en waardig afsluit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Italiaanse pers prijst één Feyenoorder: 'Hij doet denken aan Higuain'