'PSV kan zondag de genadeklap uitdelen, dan hebben ze 2 punten meer dan bij ons'

'PSV kan zondag de genadeklap uitdelen, dan hebben ze 2 punten meer dan bij ons'

donderdag 7 december 2017 om 07:19

Jan Kromkamp voorspelt dat het voor Ajax klaar is wanneer er zondag in Amsterdam verloren wordt van PSV. Een achterstand van dertien punten is niet meer in te halen, zegt de oud-PSV'er in een interview met De Telegraaf.

"PSV kan zondag de genadeklap uitdelen", zegt Kromkamp. "Ze zullen het compact proberen te houden, op de counter loeren en hopen dat ze lang de nul houden. Het kan weleens een tactisch steekspel worden, wat ik ook wel interessant vind om te zien. Bij een zege is het gat dertien punten. Dat zijn er nog twee meer dan bij ons destijds, dus dat moeten ze dan wel redden..."

Kromkamp weet wat het is om een voorsprong van maar liefst elf punten uit handen te geven. Dat gebeurde in het seizoen 2006/2007, toen PSV op die knotsgekke laatste speeldag tegen Vitesse alsnog kampioen werd. Hij wijst blessures, schorsingen en de Europese wedstrijden aan als boosdoener. "Dat is wel een verschil met nu, aangezien dit PSV zoals bijna alle Nederlandse clubs Europees 0,0 voorstelt. Alles zat opeens tegen."

Kromkamp vindt het niet opvallend dat Phillip Cocu zijn elftal weer aan de praat heeft gekregen na een stroeve seizoensstart. "Nee. In die zin dat Phillip heel rustig is en niet afwijkt van zijn visie. Als je gekke dingen gaat doen, bestaat de kans dat je het helemaal kwijtraakt. Hij is vast blijven houden aan zijn plan en zeker bij PSV zijn er dan spelers die het verschil voor je kunnen maken."

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Poll

Wat gaat er zondag gebeuren?

(845 stemmen)

Plaats een reactie

Old Star +4132
donderdag 7 december 2017 om 07:26
Als als... We gaan t zien zondag. Als PSV en AZ beiden winnen is AZ sowieso 2e met de winterstop. Das veul interessanter ;-)
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
donderdag 7 december 2017 om 07:41
Kritiek op 'als', 'als'?
Je begint daarna zelf een nieuwe zin met 'als'...
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
donderdag 7 december 2017 om 08:21
Het is niet de vraag of PSV de genadeklap uitdeelt maar met hoeveel......we gaan ze verrassen met een speelstijl die niemand verwacht!!! Onze concurrent heet AZ!
Vind ik leuk
jesseee +774
donderdag 7 december 2017 om 17:38
Hahahahahahahahahahaha

Als psv verliest zondag dan kan het geluk ook voorbij zijn en spelen ze de wedstrijden gelijk ipv in de 90e minuut te scoren.

Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
donderdag 7 december 2017 om 18:05
Als,als, als......flikker toch op man. Wij zij PSV wij zijn de beste !!!!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:32
De genade klap voor Sjaak Zwart bedoelt i zeker, kan hij weer witjes toe kijken.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:36
Kan zijn tikkie tikker niet aan.
Vind ik leuk
Romario9 +5767
donderdag 7 december 2017 om 07:35
Als het een tactisch steekspel wordt wint PSV sowieso
Vind ik leuk
robery +2709
donderdag 7 december 2017 om 07:39
Ik word nu al moe van Hollandse gezeik. Ik zie het wel zondag. Alleen al voor die keeper van Ajax hoop ik dat PSV wint. Grote mond altijd.
Vind ik leuk
orion73 +688
donderdag 7 december 2017 om 08:04
Cillessen is allang weg hoor.
Vind ik leuk
elmoo +97
donderdag 7 december 2017 om 09:49
En wat denk je van Kluivert zijn uitspraken vorig seizoen.
Vind ik leuk
robery +2709
donderdag 7 december 2017 om 10:01
Tja... Daarom alleen al eigenlijk hoop ik dat PSV zal winnen. Je mag best trots zijn maar dat arrogante... pffff.
Vind ik leuk
elmoo +97
donderdag 7 december 2017 om 11:32
Dat gaat nergens over. Iedereen maakt zich druk om Ajax maar iedereen vergeet AZ. Die zijn dadelijk de lachende derde. Maar het seizoen duurt nog lang. Als het nou maart was dan kan je pas over een kampioenschap praten nu nog lange niet. Dat geld voor PSV supporters en ook die van Ajax maar dat is mijn mening.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:43
Wedstrijd op zich. Ik ben nog niet zo overtuigd van een winstpartij van Ons PSV... Het is de laatste weken niet zeer soepel gegaan. Je kan ook te relaxed naar een wedstrijd toeleven. Zo van 'verliezen is geen ramp, want dan hebben we nog steeds 7 punten voorsprong'. Ajax weet wat het moet doen: winnen. Wat voor ons kan werken is dat Ajax vol op de aanval gaat, waardoor er ruimte ontstaat achter het middenveld. Met spelers als Pereiro en Lozano kunnen we daarvan gebruik maken.

Ook ben ik benieuwd naar de duels Arias/Kluivert en Brenet/Neres. Daar kon wel eens de sleutel liggen: wie loopt achter wie aan... We gaan het beleven zondag...! Hoop op een mooie pot, met uiteraard mijn cluppie als winnaar ;-)
Vind ik leuk
Korm +23093
donderdag 7 december 2017 om 08:05
ik deel je mening, ik ben er ook niet zeker van :)
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
donderdag 7 december 2017 om 08:39
Niemand kan zeker zijn van een overwinning voordat de wedstrijd begint.
Ik hoop dat PSV natuurlijk wint.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 08:40]
Vind ik leuk
NederBelg +1178
donderdag 7 december 2017 om 10:26
Ik als PSV'er vermoed een overrompeling van een aanvallend en daadkrachtig ajax dat weet wat het wil. En verwacht dat mijn PSV bezwijkt onder die druk.
Echter, komt PSV de eerste 20min door zonder tegentreffer dan zitten we in de wedstrijd en kon het wel eens uitgecountert worden.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:45
Raar verhaal "bij ons was 11 punten niet genoeg, maar als zij 13 punten hebben worden ze kampioen"
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 08:50
mooi man; met kerst de platte kar alvast in orde maken... , winterbanden erop en gaan!..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 09:44
Ach joh. Wat een tjappies. Die 6,7, 10 of 13 punten voorsprong slinkt nog wel. Het wordt na de winterstop gewoon weer spannend.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:49
PSV heeft nog steeds de grootste moeite wanneer het zelf het spel moet gaan maken tegen de mindere ploegen in de eredivisie.

Ik ben ervan overtuigd dat als Ajax gaat komen er genoeg kansen voor PSV komen.

Wat had ik graag Bart Ramselaar gezien tijdens deze wedstrijd. Die weet hoe het is om als ex Utrecht speler wedstrijden te winnen van Ajax.

200% inzet tonen. Met lef spelen. En slijmen bij Blom... Want die gekke Blom zal wel weer zijn stempel op de wedstrijd willen drukken. :(
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 11:49]
Vind ik leuk
pinkelman +2910
donderdag 7 december 2017 om 12:15
Ik juich een gelijkspelletje toe en als AZ dan de puntjes thuis tegen Heracles binnen houdt is het gat met ajax gestegen op 4 en de achterstand met de Eindhovenaren 6.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 12:16]
Vind ik leuk
flipper +902
donderdag 7 december 2017 om 12:24
Ik ben al 50 jaar Ajacied en veel meegemaakt, en ook ik denken dat dit weer een verloren seizoen wordt helaas. Toch denken ik dat wij met 3-0 winnen.
Vind ik leuk
flipper +902
donderdag 7 december 2017 om 12:24
denk
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:14
Je kan lullen wat je wil maar ik zou in de psv positie ook afwachten en op de counter spelen, zeker met die verdediging.
13 ptn los boven alles zal het motto zijn bij psv en Ajax zal er alles aan moeten doen om het seizoen niet nu al verneukt te hebben voor de kerst.
Wordt een spannende pot
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:01
Beste Jan, dat is niets nieuws, ze lieten Sparta en Pec ook voetballen en gingen daar ook voor de counters. Goed omgaan met de ploeg die je hebt.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:50
Ik denk dat psv meer angst heeft voor de labiele blom dan voor de tegenstander.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'PSV kan zondag de genadeklap uitdelen, dan hebben ze 2 punten meer dan bij ons'