Weggestuurd door Van Gaal: Ik vond het in ieder geval geen goede keuze

Weggestuurd door Van Gaal: "Ik vond het in ieder geval geen goede keuze"

donderdag 7 december 2017 om 09:26

Bij de komst van Louis van Gaal naar Manchester United moest assistent-manager van Sir Alex Ferguson René Meulensteen zijn boeltje pakken. De huidige trainer van Kerala Blasters in India vindt dat Van Gaal het niet goed heeft gedaan op Old Trafford.

"Ik vind van niet. De grootste fout die hij heeft gemaakt is: ik ben Louis en ik doe het op mijn manier", zegt Meulensteen in Nieuwe Revu. "Dat had hij anders moeten inschatten. Manchester United is zo'n grote club, met een bepaalde identiteit die door Ferguson door de jaren heen is aangemeten. Daar moet je gebruik van maken en je voordeel mee doen. Maar dat heeft Van Gaal in mijn ogen niet gedaan. Natuurlijk, hij heeft de FA Cup gewonnen, maar vergeet niet dat hij Manchester United heel traag en dus saai liet spelen. Terwijl wij juist het tegenovergestelde deden."

Meulensteen had liever gezien dat Van Gaal hem had behouden. "Of het een fout was, weet ik niet. Ik vond het in ieder geval geen goede keuze. Hij heeft ongetwijfeld tijdens zijn carrière goede dingen gedaan, maar ik heb een totaal andere manier van benadering."

Plaats een reactie

Sjaakhaak +1881
donderdag 7 december 2017 om 09:40
Afgunst richting van Gaal.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 09:42
Meulensteen, Kerala Blasters, Nieuwe Revu. Juist.....hij kan zo meedoen in Koffietijd.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 09:43
Ferguson zei ooit al dat hij zonder de geweldige Meulensteen nooit zo'n grote carrière zou hebben gehad.
Vind ik leuk
rinirat +979
donderdag 7 december 2017 om 09:43
Toen v Gaal instapte lag MU op zijn kont.
Hij heeft wel degelijk de kentering daar ingezetdat ging natuurlijk niet zo maar.
De hr Meulensteen hoorde bij het verouderde meubilair.
Vind ik leuk
Zippy +2848
donderdag 7 december 2017 om 10:18
Toen Van Gaal uitstapte zat United nog veel dieper in de stront.
Vind ik leuk
Zjor +300
donderdag 7 december 2017 om 13:29
Echt totale onzin.
Vertel me eens waarom ze 'dieper in de stront zaten?'
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 09:44
Kan ik me wel bij voorstellen dat dit klopt.
Maar we moeten niet vergeten dat voor van gaal , David Moyes United in 1 seizoen al vreselijk kapot heeft gemaakt.
En het missen van CL een groot gemis.
Daarin tegen heeft louis de draad langzaam en traag opgepakt.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 09:46
Van Gaal blijft een Baas! Vandaar dat alles moet gaan zoals hij dat wilt ;-)
Vind ik leuk
Bizzy +8631
donderdag 7 december 2017 om 09:55
Mensen doen hier als of Van Gaal een soort god is. Laat 1 ding duidelijk zijn dat is dus hij niet. Ook van Gaal maakt fouten. Kennelijk mag je dat je niet benoemen. Van Gaal is op zijn bek gegaan bij Man U. Verkeerde trainer op de verkeerde plaats. Ook dat kan gebeuren.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 09:59
En iedereen heeft het ook over falen bij ManU van van Gaal.

Maar hij deed het echt niet zo slecht hoor. De verwachtingen waren alleen torenhoog.
Vind ik leuk
Zjor +300
donderdag 7 december 2017 om 13:31
Dat niet alleen maar hij kondigde ook aan dat hij tijd nodig had om United op echte oorlogssterkte te krijgen en dat kreeg hij niet. Tuurlijk heeft hij fouten gemaakt maar was toendertijd een prima coach op een prima plek.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:02
Martial.
Rashford.
Vind ik leuk
Zippy +2848
donderdag 7 december 2017 om 10:11
Van Gaal is een "ikke-ikke" trainer.
Waardeloze vent die bijna overal op zijn bek gegaan is.
Hij wilde in de voetsporen treden van sir Ferguson, pfff, Van Gaal mag hem zijn schoenen nog niet dragen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:13
Je hebt er duidelijk geen verstand van. Niet serieus nemen deze man
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:13
Nou poeh van Gaal heeft het echt slecht gedaan bij het Nederlands elftal, AZ, Ajax, Bayern en Barcelona. Wat een prutser zeg -_-
Vind ik leuk
Hyena +20665
donderdag 7 december 2017 om 10:30
En Mourinho houdt wel rekening met de vroegere identiteit van de club? Die speelt nog saaier voetbal dan het voetbal van Louis, wat mij betreft weer gelul dus dit.
Vind ik leuk
Zjor +300
donderdag 7 december 2017 om 13:32
Jajoh, maar Mourinho heeft hem niet weggestuurd dus dat is een prima vent volgens Rene!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:41
Meulensteen overschat zichzelf weer eens, de niet presterende kwakdoos!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Weggestuurd door Van Gaal: "Ik vond het in ieder geval geen goede keuze"