Feyenoord-concurrentiestrijd 'is lastig': 'Maar dat heb ik aan mezelf te danken'

Feyenoord-concurrentiestrijd 'is lastig': 'Maar dat heb ik aan mezelf te danken'

donderdag 7 december 2017 om 10:49

Jean-Paul Boëtius kan zeggen dat hij erbij was, toen Feyenoord van SSC Napoli won in de misschien wel voorlopig laatste Champions League-wedstrijd. "Dat is leuk, maar hopelijk mag ik ook nog opa worden", lacht Boëtius voor de camera van RTV Rijnmond.

"Het is leuk om dat mee te kunnen nemen in je leven. We wisten dat er mooie dingen konden gebeuren. We hadden niets te verliezen en alleen maar te winnen. Uiteindelijk hebben we alles gewonnen. We wilden dat punt binnenslepen, maar uiteindelijk nemen we er nog twee extra mee." Feyenoord won met 2-1.

Feyenoord was voor het duel met Napoli al uitgeschakeld vanwege de vijf nederlagen. Boëtius: "De ene week maakten we een grotere stap dan de andere. Voor de meeste spelers is dit allemaal nieuw en aanpoten. Het heeft even tijd gekost, maar we hebben laten zien dat we die stap hebben gemaakt. Hopen dat we dit mee kunnen naar de competitie, want dat is ook niet onbelangrijk natuurlijk", zegt Boëtius met gevoel voor understatement.

Boëtius had zich wellicht meer voorgesteld van zijn rentree in Rotterdam-Zuid. Hij moet Sam Larsson momenteel voor zich dulden in de pikorde. "Het is lastig, maar dat heb ik enerzijds aan mezelf te danken. Als je even je niveau niet haalt, staat er iemand achter je te popelen met genoeg kwaliteit. De trainer koos voor hem. Voor mij is het lastig, want ik wil iedere wedstrijd spelen. Ik probeer mezelf terug te vechten."

Plaats een reactie

MojoRisin +1627
donderdag 7 december 2017 om 10:52
Vond het leuk dat Feyenoord won hoor, maar wel een beetje genant dat ze het zo uitbundig vierden, leek wel of ze de CL-finale gewonnen hadden..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:04
jij noemt het genant omdat je eigen club deze vorm van supporteren niet kent? Feyenoorders zijn trots. Ook als het niet mee zit!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:46
Stel je niet zo aan. WIJ als Nederlandse clubs hebben het gewoon super slecht gedaan dit jaar in Europa en daar mag best een stukje realiteitszin bij komen kijken.
Vind ik leuk
MojoRisin +1627
donderdag 7 december 2017 om 13:06
Is prima hoor, maar ik voelde zelfs een beetje plaatsvervangende schaamte, als Ajacied zijnde.. En 3 punten was ook zo ongeveer het hoogst haalbare in deze zware poule, maar zo enorm blij kun je er ook niet mee zijn lijkt me, ze liggen er gewoon vrij kansloos uit..
Maar goed, wij deden het zowaar nog slechter..
Vind ik leuk
Zjor +300
donderdag 7 december 2017 om 13:43
Die gasten wouden heel even een indruk achter laten. Het gaat weer even duren voordat we er zijn en daarnaast, gewoon ff een feestje omdat het kan. En als je je voor iemand anders zn feestje schaamt.. ach, best triest.
Vind ik leuk
MojoRisin +1627
donderdag 7 december 2017 om 13:47
Wij hebben de lat blijkbaar wat hoger liggen.. En ik gun ze het feestje verder wel hoor, ken aardig wat Feyenoorders, niks mis mee verder.. ;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 13:58]
Vind ik leuk
Zjor +300
donderdag 7 december 2017 om 13:51
Verhef jezelf niet boven een ander joh, je zit enorm interessant te doen. Je komt over of je het een 'pauperfeestje' vond.
En als je iets 'gunt' moet je niet 1 zin ervoor steken onder water geven. Geen enkele supporter van welke NL club dan ook heeft dat recht.
Maarja, mensen die dat doen zijn verder vast sympathiek ;)
Vind ik leuk
MojoRisin +1627
donderdag 7 december 2017 om 13:59
Niet alles zo serieus nemen..
Vind ik leuk
Zjor +300
donderdag 7 december 2017 om 14:03
Ik ben niet degene met gevoelens jegens wat supporters, over iets niet serieus nemen gesproken haha!
Vind ik leuk
MojoRisin +1627
donderdag 7 december 2017 om 14:05
O wacht even, ik bedoelde eigenlijk vooral de spelers.. Maar goed, verder ook niet belangrijk, viel me gewoon op..
Vind ik leuk
Zjor +300
donderdag 7 december 2017 om 14:06
Flinke miscommunicatie, ik merk het alweer! Tijd voor koffie! (Tenminste, bij mij)
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 14:07]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:20
Trots op een vierde plaats? Komop man.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:22
Als er eens iets te vieren valt voor het Nederlandse voetbal dan kunnen we er beter maar bij zijn. Zo vaak gaat dat niet meer voorkomen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:43
Tja via teletekst is er ook weinig te juichen
Vind ik leuk
jeepee +743
donderdag 7 december 2017 om 10:53
Klinkt realistisch.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 10:59
Goed verhaal en nu weer de focus op de competitie.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:00
wat een prachtig artikel om te lezen , hopelijk mag ik ook nog opa worden
Vind ik leuk
Teo Smith +13803
donderdag 7 december 2017 om 11:11
Je begon goed,nu bagger maar het is nog niet gespeeld want larsson speelt ook niet geweldig.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:23
Het enige goede aan deze overwinning is dat ze niet met 0 punten volledig af zijn gegaan. Dat dit zo uitbundig gevierd wordt bewijst eens te meer dat de lat te laag gelegd wordt in Rotterdam Zuid
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:35
3 punten, wat extra geld dat erbij komt , het trouwste legioen een mooie avond bezorgt, meer zelf vertrouwen opgebouwd en de sfeer wordt er beter op onderling dus er zijn zeker veel winst punten op te noemen aan de overwinning van gisteren avond.
Hopelijk werkt dit allemaal door in de competitie en beker.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 7 december 2017 om 11:37
Ach gossie..... moeten er weer een paar afgeven op het feit dat de overwinning gevierd werd.

Gaan we weer: Gisteravond was dan misschien pas de eerste overwinning in Europa voor Feyenoord dit seizoen, dat is er dus precies 1 meer dan PSV en Ajax samen hebben gehaald dit Europees seizoen.
Als je in de voorrondes geen wedstrijden wint heb je inderdaad niks te vieren.
Vind ik leuk
fer65 +205
donderdag 7 december 2017 om 11:37
Nou de euforie begrijp ik wel maar het mag wel wat bescheidener het is inderdaad geen finale.Daarbij is Feijenoord wel een paar keer goed weggekomen met dat geluk moetje de competitie weer in.Tegen ajax of psv krijgje dat niet zo gauw en wordje vaak afgestraft ,maar goed we gewonnen en daar gast het om zonder geluk vaart niemand wel.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:54
Het is niet: 'te danken', maar TE WIJTEN.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:08
Ze hebben hun best gedaan, niets meer en niets minder. Persoonlijk heb ik me kapot zitten te ergeren aan slechte passes en het geklungel van onze spits! Het enige positieve was voor mij de jonge Malacius, in het begin wat foutjes maar herstelde zich later prima en de passing direct naar voren beviel mij ook wel.
Vind ik leuk
henk59 +115
donderdag 7 december 2017 om 12:07
Eindelijk weer een goede Keeper in de goal en met lef. Word zondag weer billen knijpen met die zenuw pees van Jones. Sterkte allemaal.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:37
Gelul henk59, enkelt psv heeft beter doelsaldo.
Vind ik leuk
henk59 +115
donderdag 7 december 2017 om 12:47
Weet niet waar je op reageer maar ik heb het woord doel saldo niet vermeld.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:36
Lul de behanger. Schaduw van Elia is nog teveel waardering.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:58
als buitenstaander kan je niet begrijpen hoe een Feyenoord supporter zich voelt in goede en slechte tijden maar ik ben er voor 100 % van overtuigd dat Feyenoord door gaat groeien naar de Subtop van Europa, nu nog een nieuw stadion en we kunnen de stap maken, plus 2 gerichte aankopen Een linkermiddenvelder en een verdediger, dan ziet de toekomst er goed uit, Ik hoop dat ze binnenkort met goed nieuws naar buiten komen wat betreft de financiering van Feyenoord City, ik zie alleen maar voordelen, op Rotterdam-Zuid.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord-concurrentiestrijd 'is lastig': 'Maar dat heb ik aan mezelf te danken'