Voorbereiding richting absolute Eredivisie-kraker: 'Er zal bloed vloeien'

Voorbereiding richting absolute Eredivisie-kraker: 'Er zal bloed vloeien'

donderdag 7 december 2017 om 11:37

Manu Garciá bereidt zich met NAC Breda voor op de absolute kraker tegen Willem ll. De huurling van Manchester-City moest zich laten vertellen dat wedstrijden tegen de Tilburgers onder hoogspanning staan. Inmiddels weet hij wat er gevraagd wordt.

"De zege op Feyenoord was bijzonder, maar ik heb al begrepen dat Willem II dé wedstrijd van het jaar is", zegt Garciá tegen BN/De Stem. "Dat daar niets tegenop kan en dat 'Feyenoord' weinig voorstelt in vergelijking met de derby. Binnen het team is er veel over gepraat deze week. Als er vrijdag bloed moet vloeien, zal er bloed vloeien."

García wil onder andere Jelle ten Rouwelaar een dienst bewijzen. De oud-keeper vertelde de middenvelder over de laatste twee edities in Tilburg. In 2014 won Willem ll in de blessuretijd, in 2016 verloor hij met 3-1 en kwam NAC een goal tekort voor promotie. "Jelle heeft moeilijke momenten meegemaakt. Hij heeft ons verteld over de rivaliteit tussen de clubs en tussen de steden. De derby is belangrijk voor hem. Doe het voor mij en doe het voor de fans, zei hij. Die verloren finale in de play-offs is hij niet vergeten."

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Poll

Wie gaat 'm winnen?

(328 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 7 december 2017 om 11:41
Wat lief dat hij Bassie een dienst wil bewijzen
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 7 december 2017 om 11:43
Wat een pestpleuriskop weer VP.
Stelletje zuigers.


Edit:
Als je het dan een half uur later aanpast, waarom zet je het in eerste instantie dan neer?
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 13:27]
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
donderdag 7 december 2017 om 11:58
Voetbal is oorlog......
Vind ik leuk
HanV +2228
donderdag 7 december 2017 om 12:20
De absolute kraker dit weekend is natuurlijk Willem II - NAC. Dat hoeven ze er echt niet bij te zetten.
Vind ik leuk
Hyena +20665
donderdag 7 december 2017 om 11:52
Hahaha, wat een kop weer. Schandalig.

EDIT: Is ondertussen wel alweer aangepast zie ik.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 13:02]
Vind ik leuk
RWB013 +1028
donderdag 7 december 2017 om 12:07
Jelle heeft niets fout gedaan toch komt er een kleine aan! :D

Ik gok Trouwens op 3-0.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 12:11]
Vind ik leuk
Bals +140
donderdag 7 december 2017 om 12:13
NAC. Zonder bier geen schijn van kans!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:19
Deze wedstrijd moet Willem II toch makkelijk winnen..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:30
Dit zijn wedstrijden op zich. Hier kan alles gebeuren in zo’n derby. Vloeien er extra John Troost-krachten los.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:55
Dat NAC is zo slecht daar komt nog geen danoontje power los hoor.
Vind ik leuk
NOAD +4
donderdag 7 december 2017 om 12:40
"De zege op Feyenoord was bijzonder, maar ik heb al begrepen dat Willem II dé wedstrijd van het jaar is"

Heeft Manu zich laten inlichten door een kruikenzeiker? Hier klopt namelijk niks van. Winnen uit bij Feyenoord is zeker voor 30 plus-NACsupporters veel belangrijker en grootser dan de wedstrijden tegen de kruikjes. De derby heeft zeker wat speciaals en verliezen is pijnlijk, maar het leeft vooral in het aan een minderwaardigheidscomplex lijdende Tilburg.
Vind ik leuk
RWB013 +1028
donderdag 7 december 2017 om 12:48
Hahaha! Als ik al die NAC fans op de Facebook van Willem II zie dan kan ik wel concluderen dat het precies andersom is hoor. Jullie zijn toch het kleinere clubje van de 2 afgelopen jaren. Veelzeggend dat als spelers van jullie geïnterviewd worden het altijd Manchester huurlingen zijn. De rest zijn de moeite niet waard. ^^

"Ons stadion zit voller dan jullie stadion" reacties in 3...2...1......
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 12:50]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:59
Hahaha, en jij denkt dat Feyenoorders wel wakker liggen van dat clubje uit Breda? Over minderwaardigheidscomplex gesproken...

En zo druk maken we ons in Tilburg niet om een jeugdteam uit manchester hoor
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:36
Dat denkt die kabouter blijkbaar anders over. Dat jij je daarmee identificeert joh!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:51
absolute eredivisie kraker geweldig die humor van een stel hersenloze ,
terwijl Ajax-PSV op het programma staat,
Hulde heren aan het bereikte niveau van VP
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:31
Had je iets anders verwacht dan qua niveau van VP? Ik niet hoor.
Vind ik leuk
14forever +6890
donderdag 7 december 2017 om 17:55
Armoe tegen.armoede, armoe troef zeg..
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 09:12
Wat een zielig gefrustreerd menneke is die Ten Rouwelaar eigenlijk. Bassie voor intimi.

Hij heeft zelfs de spelersgroep toegesproken omdat de boys uit Manchester het derby gevoel niet kennen.

Zegt toch genoeg over deze gemaakte burenruzie die Bassie wel erg geforceerd wil handhaven.
Hij maakt er onderhand een levenswerk van om Willem II af te zeiken.

Maar ja, als je niks ander kunt..........................
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Voorbereiding richting absolute Eredivisie-kraker: 'Er zal bloed vloeien'