Overmars handelt meteen na koerswijziging: daadkrachtig Ajax speelt in op verkoop

Overmars handelt meteen na koerswijziging: daadkrachtig Ajax speelt in op verkoop

donderdag 7 december 2017 om 11:45

Het is pas december 2017, maar Ajax heeft met Hassane Bandé en Perr Schuurs nu al twee spelers binnen voor volgend seizoen. Daarmee voegt de Amsterdamse club daad bij woord.

Typisch Ajax, zo werd de laatste transferzomer van de Amsterdammers betiteld. Met kwalificatie voor de Champions League en later de Europa League op het spel was de selectie allerminst compleet. Wedstrijden die Ajax miljoenen kunnen opleveren zorgden in de Arena niet voor de urgentie om in de voorbereiding al een compleet team op de been te hebben staan. Dat was afgelopen zomer het geval, maar ook anderhalf jaar geleden met het Rostov-debacle en de daaropvolgende komst van Hakim Ziyech. Pas toen het te laat was, werd de knip getrokken.

Koerswijziging
In oktober kondigde algemeen directeur Edwin van der Sar derhalve een koerswijziging aan in de transferstrategie. Niet alleen moest de club bereid zijn om meer geld uit te geven én niet alleen naar de eigen jeugd kijken, maar ook moest er sneller gehandeld worden op de transfermarkt. Als Ajax aanvoelt dat een speler onhoudbaar is en gaat vertrekken, moet er meteen al een vervanger klaarstaan. Het doel: twee weken na het huidige seizoen moet een waardige selectie samengesteld zijn voor het volgende jaar.

"Als er grote spelers vertrekken staat onze jeugd te popelen om hun plek in te nemen. Maar het duurt even voordat ze op datzelfde niveau zitten", zei Van der Sar in november bij de aandeelhoudersvergadering, geciteerd door Ajax Showtime. "Klaassen, Traoré en Sánchez vervang je niet zomaar. Als er iemand vertrekt moeten we eerder een directe versterking terughalen. Daar moeten we scherper op zijn. We willen onze selectie ook sneller op orde hebben, het liefst al twee weken na het einde van de competitie. Zo willen we ons wapenen voor het seizoen 2018/19."


Overmars als voorzitter
De daadkrachtige houding van Ajax kan ook niet los worden gezien van de wijziging van de samenstelling van het technisch hart. Van der Sar stopte als voorzitter van het technisch hart en maakte plaats voor directeur spelersbeleid Marc Overmars. Hoewel Overmars vaak kritiek te verduren kreeg voor het afwachtende transferbeleid van Ajax, werd de laatste periode duidelijk dat Overmars maar al te graag wilde spenderen aan nieuwe spelers, maar van bovenaf werd tegengehouden.

In zijn rol als voorzitter van het adviesorgaan leidt Overmars de vergaderingen, is hij het aanspreekpunt van trainer Marcel Keizer en is hij verantwoordelijk voor het aan- en verkoopbeleid van Ajax, een volgens Van der Sar steeds belangrijker aspect bij de club. Dennis Bergkamp (brugfunctie tussen jeugd en hoofdmacht en ontwikkeling en doorstroming van talenten) en hoofd jeugdopleiding Saïd Ouaali zijn de andere leden van het technisch hart.

Inspelen op Younes-vertrek
Valt het aantrekken van Bandé en Schuurs onder de noemer directe versterking? Schuurs lijkt de man voor de toekomst, al kan gezien zijn stormachtige ontwikkeling niet worden uitgesloten dat hij er direct staat bij Ajax. Normaliter zal de pas achttienjarige verdediger echter een aanpassingsperiode moeten ondergaan. Daarna kan het snel gaan, zoals bij Matthijs de Ligt ook zichtbaar was.

Met de komst van Bandé doet Ajax precies wat het aankondigde: inspelen op vertrekkende spelers. Duidelijk is dat Amin Younes zich op kan maken voor een transfer door de komst van de negentienjarige KV Mechelen-aanvaller. De Duitser wilde afgelopen zomer zelf al vertrekken en een deel van de fans zou een transfer van de 'improductieve' vleugelspeler alleen maar toejuichen. Voor Ajax en Younes is een zomers vertrek een win-win-situatie. En waar de club normaal gesproken in de zomer pas zou gaan handelen bij het ingaan van de onderhandelingen over een Younes-vertrek, heeft het nu al een opvolger binnen die met Justin Kluivert kan concurreren op de linksbuitenpositie.

Voor- en nadelen Ajax-beleid
Dat biedt veel voordelen: allereerst is de vijver waar Ajax nu uit vist ietwat groter dan richting het einde van de transferperiode. Dan zijn de meeste talentvolle spelers of al verkocht of langer aan de club verbonden. Daarnaast kan de speler zich vanaf dag één focussen op zijn nieuwe club en wordt zijn voorbereiding niet verstoord door transferperikelen en trage onderhandelingen. Bovendien laat Ajax met deze deals geen kans aan de concurrenten, die pas in het voorjaar aan versterkingen gaan werken.

Het belemmerende van zo vroeg handelen als Ajax nu doet is dat lang niet alle spelers op het verlanglijstje zo vroeg in het seizoen hun woord al aan een nieuwe club willen geven. Een voetballer die in december in vorm is kan dan wel beschikbaar zijn, maar hij hoopt in de tweede seizoenshelft de aandacht van nóg grotere clubs te trekken. In de gevallen van Bandé en Schuurs had Ajax twee spelers hoog op het lijstje staan die zich ook graag tijdig aan de Amsterdammers wilden binden.

Alles voor Champions League
De koerswijziging van Ajax kan nog wel eens van grote betekenis voor de club en het Nederlandse voetbal gaan worden. Als de Amsterdammers bij de eerste twee in de Eredivisie eindigen wacht volgend seizoen weer de voorronde van de Champions League. Met een krachtige selectie die vroeg rond is moet een Rostov-, Nice- of Rosenborg-scenario voorkomen worden. Daar kan een andere transferstrategie van Ajax een flink handje bij helpen: het halen van ervaren spelers. Daar ontbeert het de Amsterdammers nog aan.

Poll

Gaat de nieuwe transferstrategie Ajax naar de Champions League helpen?

(2073 stemmen)

Plaats een reactie

Lemon +1457
donderdag 7 december 2017 om 11:50
Hier mag ook wel eens op ingezoomd worden. Het technische hart heeft door de jaren heen ook wel besluiten genomen die getuigen van zelfreflectie of zelfbewustzijn. Alleen dat populistische gelul over het technische hart hoor je echter..
Vind ik leuk
52N6E +248
donderdag 7 december 2017 om 13:16
Maar eerlijk is eerlijk een beetje zichzelf respecterende club uit de topklasse doet dit al...maar het klopt dat ook de goede dingen ook wel eens genoemd mogen worden...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:20
Het spijt me maar met beide aankopen heb je niet per se een grotere kans op het voorkomen van een Nice/Rosenborg scenario... beide spelers kunnen wel de gehele voorbereiding meemaken, maar zijn nog jong, moeten wennen aan nieuwe omgeving/team en zullen er dus niet direct staan. Ajax zal ook directe kwaliteit/versterkingen moeten halen om zulke scenario's te voorkomen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 13:46]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:03
Met tijdig vervangen van spelers wel, Ajax heeft meestal pas versterking binnen als de play offs al geweest zijn terwijl de sterren aan het begin of midden van de zonder transfer periode verkocht worden.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:51
Eens
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
donderdag 7 december 2017 om 16:42
Vertel eens, welke besluiten zijn dat dan ?
Het Technisch Hart is per definitie in elke organisatie een gedrocht omdat het een motie van wantrouwen is tegen de Trainer, de TD en de Algemeen Directeur op de voorhand ! Belachelijk, de koffiejuffrouw die toezicht heeft op de Directie....denk toch na man !
Er is geen Trainer met een reputatie die wil werken onder het toezicht van een TD, de TD bepaald maar de Trainer mag vertrekken als het fout gaat. Trapt zo'n Trainer er toch in krijg je conflicten, zie Bosz, maar ook uiteraard met een TD.
Heb je een goede TD en of een goede AD, kun je een TH missen als kiespijn, zijn die eerste twee van slechte kwaliteit moet je ze zsm vervangen. ( via de RVC )
Bovendien, kom je bij Barcelona, Manchester City of welke grote club geen TH tegen ha ha ha, het beste bewijs dat het TH een onzinnig idee was van Cruijff destijds. Oh.... bij Twente was er wel een....
Populistisch gelul ....? je weet niet waar je over praat, ze moeten Bergkamp een hele grote schop verkopen asap een schadelijke
aspect in de Ajax organisatie jaar na jaar.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 16:45]
Vind ik leuk
Bullet +1433
donderdag 7 december 2017 om 17:07
Ik vind wel dat je erg overtuigd van je eigen mening bent. Heb jij een baan bij Ajax dat je weet hoe men persoonlijk functioneert??
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
donderdag 7 december 2017 om 17:31
Er staat ons een massa informatie tot de beschikking, je leest toch wel ? Je leest, je luistert en vervolgens ZIE JE WAT ER GEBEURT, daar baseer je een opinie op.
Daarnaast helpt het wel als je hier en daar wat kennis hebt opgedaan......mbt het TH gaat het dan vooral om organisatorische zaken.
Het is dus een waanidee van jou dat duizenden mensen niet zouden kunnen oordelen of beoordelen omdat ze geen baan hebben bij Ajax.......
Vind ik leuk
Bullet +1433
donderdag 7 december 2017 om 18:19
Je kan zeker een mening vormen, maar je bent wel heel stellig en gebruikt nogal spierballen taal. Daarbij, je scheert alles en iedereen over een kam. Er zijn vast ook clubs waar eenzelfde methode wel werkt.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
donderdag 7 december 2017 om 19:09
Er zijn geen succesvolle clubs met een TH.
Twente heeft of had er een........mooi voorbeeld !
Je kan geen succesvolle organisatie draaien met een structuur die kant noch wal raakt.
Je hebt een RVC die toezicht houdt op een AD.
Daaronder heb je een TD ( oa ).
Je kan wel een TH hebben maar dan heb je geen TD nodig, zo makkelijk is dat.
Heb je wel een TD en ook nog eens een TH dan vraag je om conflicten......uiteraard, die TD zegt: dat is mijn verantwoordelijkheid.....
Heeft ook gebotst ; TD met TH bij Ajax....
Ander leuk voorbeeld: TH tov de Trainer.
Ajax heeft een nieuwe Trainer nodig, wil graag Internationaal weer meedraaien, moet je een Trainer hebben die Internationaal denkt en zich bewezen heeft.
( van Gaal type dus )
Welke Trainer van statuur gaat nu werken onder een TH
dat het Ajax speltype aangeeft, terwijl de Trainer de laan uitgaat als het niet werkt......0 dus.....
En waar kom je dan uit ? Juist, bij Keizer dus want die is al lang blij met zo'n baantje.
Ergo: het TH is schadelijk in elke organisatie, werkt nergens goed en het beste bewijs is nog wel het achterblijven van de sportieve prestaties van Ajax, jaar, na jaar, na jaar......., het TH is 4x niks.
Vind ik leuk
Bullet +1433
donderdag 7 december 2017 om 20:43
Te kort door de bocht vind ik.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
donderdag 7 december 2017 om 21:06
Geniale onderbouwing, hoe kom je er op....
Je kan ook zeggen; "ik weet het niet" .
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 21:11]
Vind ik leuk
Bullet +1433
donderdag 7 december 2017 om 22:25
Ik merk dat jouw mening zo haaks op de mijne staat dat het geen zin heeft om verder te discussiëren. Ik begrijp je uitleg maar ik kijk er anders naar. Prima toch! Ik respecteer je maar ben het niet met je eens. Je hebt denk ik meer inside information om zo'n duidelijke mening te hebben.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
donderdag 7 december 2017 om 22:46
Ohhh, jij werkt bij Ajax...
Vind ik leuk
Bullet +1433
donderdag 7 december 2017 om 22:48
't is klaar. Zoek nou niet de confrontatie. Gebeurt hier al teveel, zinloze/ eindeloze discussies!
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:33
Met de TH-constructie zijn ze onder de Boer 4x op rij kampioen geweest....
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
vrijdag 8 december 2017 om 09:43
Ha ha dat is vier jaar geleden, we leven in het heden, sponsors, spelers en supporters kopen niets voor 4 jaar geleden.
Daarbij, kampioen in de ED kleuterschool is niet het doel van Ajax maar een middel om Europees mee te draaien. Daar bracht de Boer en Bergkamp dus helemaal niets van terecht......
Bovendien heeft het TH gefaald de Boer te corrigeren mbt de voetbal stijl die niet was aan te zien en op een gegeven ook uitgewerkt was.
Toen had Bergkamp moeten opstaan, maar wat hij letterlijk heeft gedaan is stiekem van de bank verdwijnen waar hij altijd zat z'n mond te houden.
De Boer wist het op een gegeven moment niet meer en Bergkamp heeft hem laten barsten.
Bergkamp heeft vervolgens zijn jeugdvriend Keizer naar voren geschoven en we zien waar dat toe leidt.......
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 december 2017 om 10:01]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:38
Wat lul jij nou? Overmars heeft geen overleg meer nodig met het technisch hart die alleen nog met van der Sar te overleggen over het bedrag dat een speler mag kosten.

Het technisch hart blokkeerde voorheen alles omdat alles via hun moest lopen en vervolgens moest de RvC eerst akkoord geven waardoor je achter de feiten aan liep.
Vind ik leuk
Lemon +1457
donderdag 7 december 2017 om 19:46
Volgens mij zeggen we ongeveer hetzelfde..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:51
Niet helemaal dacht ik zo, voorheen was de constructie speler, Overmars, TH en de RvC bull shit, nu mag Overmars zelfstandig spelers kopen tot een max. van 12.5 miljoen
Vind ik leuk
Lemon +1457
donderdag 7 december 2017 om 20:22
Lees mijn reactie nog eens goed. Ik heb het juist over de positieve ontwikkelingen, dat die ook eens belicht mogen worden.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12222
donderdag 7 december 2017 om 11:51
He he....
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 11:56
PSV wilde hem ook graag hebben, die hebben zelfs Mark van Bommel ingezet om Schuurs over de streep te trekken zodat hij bij PSV zou tekenen :)

Waarschijnlijk heeft Ajax dan weer Sunday Oliseh ingezet, oud Ajacied en toevallig trainer op dit moment van Schuurs :)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12222
donderdag 7 december 2017 om 12:01
Hehe, zal best eens kunnen kloppen ;-) ..
Vind ik leuk
Leedz +3692
donderdag 7 december 2017 om 12:13
Of hij wilde zelf gewoon heel graag naar Ajax
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:38
hij sliep vroeger in een psv pyama
Vind ik leuk
Leedz +3692
donderdag 7 december 2017 om 12:41
En toen werd hij voor het eerst verliefd op ....?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:45
Fortuna, de club waar hij nu speelt , en toen kwam de zak met geld en dan zag je fatsoenshalve dat is mijn droomclub want dat zouden er veel doen voor een pak geld toch?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:32
Vreemd dat als je van Fortuna Sitard naar de grootste club van Nederland verkast je in salaris omhoog gaat. Het zou verboden moeten worden
Vind ik leuk
mcmodd +12087
donderdag 7 december 2017 om 16:55
Nee, toen werd hij ‘s morgens wakker en ontdekte hij wat hij per ongeluk gedaan had ;—/))
Vind ik leuk
chicken +6528
donderdag 7 december 2017 om 13:12
Toen die nog in ze broek zeek hahaha
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 13:12]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:42
wie niet
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 12:13
Ajax wilde eigenlijk Obispo hebben maar die wilde bij PSV blijven, dus zijn ze uitgekomen bij 2e keus Schuurs..
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 12:17
Ajax is al vanaf augustus bezig geweest met Schuurs, heerlijk dat jullie nu deze jongen tweede keus noemen terwijl PSV droomde van Schuurs om daar samen met Obispo het CV duo voor de toekomst mee in huis te hebben :)
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 12:18
droom jij lekker verder met je 2e keus, dromen zijn bedrog, weet je toch ook wel..
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 12:23
'' PSV tastte de afgelopen maanden mis in Sittard: Perr Schuurs (18) verkast per 1 januari naar Ajax. Natuurlijk zag PSV het zitten om Schuurs en Armando Obispo snel aan boord te hebben. Dat was waarschijnlijk dé defensie van de toekomst geweest. ''

Droom jij maar verder met je dromen zijn bedrog, PSV wilde maar al te graag zijn handtekening onder het contract :)
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 12:25
wowww staaltje onderzoekjournalistiek ; krijg jij duimpje voor...Nielske..
Vind ik leuk
Jens1999 +4572
donderdag 7 december 2017 om 12:34
Jij bent er vast eentje van de tientallen PSV supporters die op Twitter... de volle laag geven aan Brands omdat ie niet sneller wist te handelen met Schuurs en Ajax wel.... want waarom zou jij anders erg gefrustreerd op de site reageren over '' tweede keus '' Schuurs... xD

Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 12:36
feiten Jenske, houd het bij de feiten...; 2e keus..
Vind ik leuk
Jens1999 +4572
donderdag 7 december 2017 om 12:41
Geen tweede keus... Ajax wilde die gast al een tijdje hebben... PSV ook.... en koos gewoon voor Ajax.... simpel je hebt er de tering op in... weer is duidelijk geworden dat grote talenten liever naar Ajax komen omdat ze weten dat ze in Amsterdam meer kansen krijgen dan in eindje.... let maar op die topper van jullie Obispo speelt ook volgend seizoen niet in PSV 1...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:44
wie niet
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:45
niet alleen meer kansen maar ook de naam Ajax maakt een overstap naar een grotere club.
Vind ik leuk
mcmodd +12087
donderdag 7 december 2017 om 16:57
Andere clubs moeten nu ook sneller handelen in de toekomst.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:36
Wil je feiten? Dan kun je die krijgen. PSV was te laat om Schuurs over te halen. Ajax was er als de kippen bij en na een rondleiding + gesprek stond zijn besluit zo goed als vast. Feit is dus dat PSV te laat van Bommel heeft ingeschakeld voor een ultieme poging.

Print mijn post uit, posterformaat, boven bed hangen zodat je altijd kunt zien hoe het gegaan is.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:42
vergeet je niet 1 ding?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:10
obispo word door Aadje de Mos bestempeld als wereld talent. Dan weten we dus bij deze dat het een middelmatig talentje is. Jeugd van PSV is meer een soort carnavals clubje, niks moet alles mag
Vind ik leuk
cheeks +2019
donderdag 7 december 2017 om 12:39
Niels, dat heeft zpSV al in huis. Teze wordt samen met Obispo het cv duo voor de toekomst.
Vind ik leuk
129 +436
donderdag 7 december 2017 om 12:25
Je duim is té dik maxx. Maar leuke poging.
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 12:27
thanks, jij ook fijne dag verder...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:13
Maxx4 je bent stiekem de allergrootste Ajax fan die er is. Wauw wat ben jij met onze club bezig zeg. Wellicht een keer naar Woensel wat gezelligheid opzoelen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:07
x4 Gaat ie lekker? Zwaar leven zeker als orderpicker? Je kan altijd nog gaan studeren. Maakt niet uit jongen in het weekend lekker boereee roepen en alles haten wat uit Amsterdam komt.
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 17:10
lopen!, je band loopt over... kom, tempo.. gekkie..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:18
Gozertje moet jij niet heel snel vriendinnetje gaan zoeken? Wellicht even inschrijven bij uitzendbureautje? Anders ziek melden? Ajax is lekker bezig en Psv is zeer snel uitgespeeld in deze competitie. Feyenoord en Ajax gaan vrolijk verder.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:25
Maxxie ouwe leugenaar. Obispo was een projectje maar Ajax heeft zich teruggetrokken toen dit echte talent wilde komen. Wanneer breekt er nu iets door bij PSV? Juist ja
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:17
Of ajax heeft meer geld geboden. Zoals ze ook bij het grote talent frenkie de jong hebben gedaan.
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 12:22
'' De afgelopen jaren is de oogst vanuit de jeugdopleiding erg mager geweest en dat kan ook Schuurs niet ontgaan zijn. Natuurlijk heeft Steven Bergwijn (al ruim 3 jaar geleden gedebuteerd) veel kansen gehad, maar het is nog veel te vroeg om bij hem van een echte doorbraak te spreken. ''

Aldus een stukje uit het ED van vandaag :)

Schuurs heeft gewoon gekozen voor de weg waar hij de meeste en beste kansen zal gaan krijgen en dat is Ajax :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:33
En een veel toffere gast dan Mark van Bommel.
Vind ik leuk
Jozef +22983
donderdag 7 december 2017 om 15:16

Misschien belde Schuurs wel even naar Maher om te weten wat van Bommel hem zoal had beloofd....
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
donderdag 7 december 2017 om 12:12
Weer "eigen" jeugd gekocht?
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 12:15]
Vind ik leuk
Leedz +3692
donderdag 7 december 2017 om 12:13
Doet pijn he?
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
donderdag 7 december 2017 om 12:16
Wacht zondag nu maar af...
Vind ik leuk
Leedz +3692
donderdag 7 december 2017 om 12:17
Gaat het dan nog meer pijn doen?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:24
3e en 10 punten achter ,dat lijkt me pijnlijker toch.Of zeg ik nu iets heel geks?
Vind ik leuk
Leedz +3692
donderdag 7 december 2017 om 12:31
Heel het seizoen is al pijnlijk geweest en we moeten nog een half jaar dus ben gevoelloos nu...

En ik verwacht toch niks meer van dit seizoen alleen maar meegenomen als ik verrast wordt
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:37
Realistische reactie,kom je niet vaak tegen hier.
Vind ik leuk
Leedz +3692
donderdag 7 december 2017 om 12:43
Tja zou niet weten waarom ik niet realistisch zou zijn, heb alleen maar mezelf ermee ;)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:46
Sommige hebben moeite nuchter naar bepaalde situaties te kijken.Als er dan een reactie voorbij komt die ik waardeer meld ik t ff
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:50
Na zondag zijn dat er gewoon 7.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
donderdag 7 december 2017 om 12:24
Je enige kans voor grapjes maken is nog voor de wedstrijd. Na de wedstrijd niet meer :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:41
Az loopt zondag 2 pnt in en loopt er 2 uit
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:50
Dat geldt ook voor jou. Zo goed speelt psv niet....
Vind ik leuk
JCJWZ +9886
donderdag 7 december 2017 om 12:16
Zoals Locadia en Brenet?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12222
donderdag 7 december 2017 om 12:19
Nee, want ik weet dondersgoed dat je dat geen eigen jeugd meer kan noemen. Dat roep ik al dagen.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
donderdag 7 december 2017 om 12:23
Jij krijgt een duimpje!
Je bent een goede oprechte fan van je club!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12222
donderdag 7 december 2017 om 12:29
Hehe, dankjewel!

Fijne zondag alvast ;)
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 11:51
Op deze manier is Ajax goed bezig, alvast inkopen voor over 6 maanden :) Ajax had dit veel eerder moeten doen, er is geld als water in Amsterdam, die kunnen van te voren al kopen zonder dat er eerst verkocht moet worden. Op deze manier ben je de rest voor en laat je ook aan de supporters zien dat je de belofte die je 2 maanden geleden hebt gedaan ook waarmaakt :)

Perr Schuurs is een prima aankoop van Overmars een groot talent, ben blij dat ie voor Ajax heeft gekozen :)
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
donderdag 7 december 2017 om 12:00
Dit doet Ajax ook goed. Absoluut.
PSV wilde ook Schuurs, dus balen voor ons.
Enige kanttekening is dat dit niet direct versterkingen zijn welke Ajax naar een hoger niveau tillen volgend jaar.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 12:17]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:07
Ik denk het eigenlijk wel... Schuurs is al aanvoerder en kan zich nog een half jaar verder ontwikkelen. Juist de ervaringen als de druk er vol op staat (ze staan nu 2de dus alle kansen voor playoffs) zijn leerzaam.
En Bandé gaat ook niet in Jong Ajax spelen hoor, die sluiten in de zomer aan en draaien de volledige voorbereiding mee.

Maar los van dat stopt Ajax hier niet hè? Prioriteit is een links en een rechtsback en eigenlijk ook een ervaren verdedigende middenvelder.
Hopelijk komt de linksback al in de winterstop...
Dus mooi dat ze dit soort buitenkansjes binnenhalen en niet alleen blindstaren op een linksback en in de tussentijd alles mislopen
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
donderdag 7 december 2017 om 12:29
Een Fortuna speler tilt Ajax dus omhoog in zijn 1e seizoen als 19 jarige?
Hij is geen eredivisie gewend, geen druk zoals bij een topclub.
Ik geloof in zijn talent, maar verwacht aub geen wonderen in zijn 1e seizoen.
Ajax wordt geen kampioen door het ontbreken van ervaring...al 4 jaar lang niet.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:09
Een Fortuna speler die aanvoerder is op zn 19de...
En Fortuna staat gewoon 2de, genoeg druk hoor om te presteren. Nee nog niet zoveel als bij Ajax maar dat had Wöber ook niet, doet het ook uitstekend.
Denk dat Schuurs zich betet kan ontwikkelen dan Obispo die toch geen kans krijgt.
Ajax kan zeker ervaring gebruiken maar kwaliteit is leidend en de combinatie is lastig te vinden. Is dat dé reden dat Ajax geen kampioen is geworden de afgelopen 3 jaar? Uhm nee...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:26
Spelers met ervaring tekenen ook niet 8 maanden voor de start van de nieuwe competitie... Die zijn pas op z’n vroegst juni/juli beschikbaar, tenminste als je iemand wilt die wat toevoegt. Verder ben ik het met je eens, dit is een goede start, maar er zal ook zeker nog ervaring bij moeten.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:52
Deze jongen was op zn 17e aanvoerder van Fortuna en is nu 18. Ook psv wilde deze jongen heel graag en zette zelfs uberrat van Bommel in.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:23
Mee eens. Maar ik denk dat de schrijver gelijk heeft met zijn stelling dat de toppers zich niet een half jaar vooraf al gaan vastleggen. Zeker niet met een WK voor de deur.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:51
Klipt, maar ze hoeven ook niet allemaal 7 maanden van tevoren te komen. Maar als je ze vroeg kunt halen kun je het beter wel doen
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:00
Helemaal mee eens. Maar je ziet wel vaak dat de echt leuke spelers altijd zo lang mogelijk wachten.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:14
Ja, klopt. Kun je denk ik dus beter eerst bezig met dit soort deals en richting januari meer bezig met ervaring
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:25
Mee eens. Vind dat ze al een stuk beter bezig zijn. Vraag me alleen af of ze de ballen hebben de boel echt een keer te versterken/bij elkaar te houden.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:33
Ik denk van wel. Hoe de selectie nu is opgebouwd is niet hoe Overmars het wilde. Dus als die meer vrijheid krijgt zal hij meer spelers binnenboord houden en waardig vervangen
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:36
We gaan het zien. Het begin lijkt er iig te zijn.
Vind ik leuk
BigBoi +2397
donderdag 7 december 2017 om 12:02
Ja daar heb je 100% gelijk in. Ik zou ook heel blij worden van die koopmeiners als cvm ipv schöne. dan heb je de jong vd beek en koopmeiners. Kracht inhoud en techniek.
Vind ik leuk
pos +5030
donderdag 7 december 2017 om 12:22
Gelukkig heeft ook Koopmeiners net bijgetekend tot 2022. Hebben jullie nou echt niks zelf meer in de jeugd lopen ?
Vind ik leuk
BigBoi +2397
donderdag 7 december 2017 om 12:40
Waarschijnlijk niet met de kwaliteiten van koopmeiners anders had hij er wel in gestaan. En een lang contract is mooi voor jullie dan levert hij nog een paar tientjes op.
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 12:33
mooi toch, wordt het toch nog , ondanks alles een mooie kerst voor je... ondanks het feit dat wij de platte kar alvast buiten rijden...
Vind ik leuk
Schorem +288
donderdag 7 december 2017 om 12:41
Vind je dat ze echt goed bezig zijn Niels? Weer 18 jaar. Ik denk dat jullie juist wat meer ervaring nodig hebben achterin.
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 12:49
Ik vind het inderdaad goed werk van Overmars :) Natuurlijk is ie jong maar wel een groot talent wat alleen maar beter kan worden, Overmars zei dat Ajax voor de start van de nieuwe competitie al de selectie voortaan rond wil hebben en daar zijn ze nu dus ook mee bezig.

Ze willen ook ervaring halen en ik heb er vertrouwen in dat ook dat gaat gebeuren, Ajax heeft te kennen gegeven niet meer op geld te letten en met geld wil gaan smijten, dus wat dat betreft is Ajax bezig met een nieuw beleid, en aangezien Ajax al kan kopen voor ze verkopen vind ik dat ze op deze manier goed bezig zijn.

Vind ik leuk
hantayo +809
donderdag 7 december 2017 om 11:52
klinkt goed
Vind ik leuk
Alain2708 +3154
donderdag 7 december 2017 om 11:55
Nu nog een ervaren speler/leider..
Investeren in jeugd is prima, maar met alleen broekkies win je de oorlog niet!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:53
Geef het tijd. Dit soort aankopen zijn ook nieuw
Vind ik leuk
Alain2708 +3154
donderdag 7 december 2017 om 13:00
Natuurlijk, maar ''tijd'' is iets wat clubs tegenwoordig niet meer hebben, of zich niet meer kunnen veroorloven..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:04
Ik bedoel meer dat het begin december is. Normaal waren die ervaren spelers er ook nog niet en hadden we nog geen talenten voor volgend jaar.
Vind ik leuk
Alain2708 +3154
donderdag 7 december 2017 om 13:17
Eens, dus nu een ervaren speler die er meteen staat graag!
Als is Siem de Jong ook ervaren, maar die staat er niet meteen..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:22
Ja, toch vind ik de ploeg niet overdreven jong hoor. Ziyech schone veltman viergever huntelaar en younes zijn allemaal al een tijdje boven de 20
Vind ik leuk
Alain2708 +3154
donderdag 7 december 2017 om 13:33
Heb je eigenlijk ook wel weer gelijk in, blijkbaar zoek ik gewoon excuses voor het slechte spel van ons... :-(
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:34
Dan zou ik naar de trainer kijken. Ik vind dat trainers vaak te snel de schuld krijgen, maar deze is wel heel vaak en snel in de war.
Vind ik leuk
Alain2708 +3154
donderdag 7 december 2017 om 13:42
Ik had in het begin echt goede hoop met Keizer hoor, maar het blijkt dat hij niet geschikt is voor de job, en nu dan? Keizer doet ongetwijfeld zijn best maar dit werkt niet..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:02
Ik niet :p
Ik was heel blij dat ze met Bosz iemand hadden aangesteld die zijn carriere logisch op had gebouwd en toe was aan de volgende stap. Keizer had een jaar leuk gevoetbald in de jl met een team dat in de eredivisie meekon. Knap hoor :p

Keizer in de winter eruit en vervangen door een echte trainer :p
Vind ik leuk
Alain2708 +3154
donderdag 7 december 2017 om 14:23
Ik dacht echt dat Keizer zou voortborduren op Bosz, maar ik kom van een koude kermis thuis..

Welke ''echte'' trainer heb jij voor ogen dan? Ik zou het niet weten..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:14
Dat zou me wel hebben verbaasd. Keizer had een veel lager instapniveau. Die verklooit heel veel dingen van Bosz omdat hij er niks van snapt.

Overmars wilde Laudrup, Tuchel vinden mensen ook een goed idee geloof ik. Binnen Nederland zou ik gaan voor Van de Brom of Ten Hag.
Van de Brom heeft ervaring, laat AZ ook dit jaar goed voetballen en Ten Hag is denk ik door zijn ervaring in Duitsland anders gaan denken dan de meeste Nederlandse trainers. Alle vier zou ik mee kunnen leven.
Vind ik leuk
Jur74 +2115
donderdag 7 december 2017 om 11:55
Alles voor Champions League
De koerswijziging van Ajax kan nog wel eens van grote betekenis voor de club en het Nederlandse voetbal gaan worden. Als de Amsterdammers bij de eerste twee in de Eredivisie eindigen wacht volgend seizoen weer de voorronde van de Champions League. Met een krachtige selectie die vroeg rond is moet een Rostov-, Nice- of Rosenborg-scenario voorkomen worden. Daar kan een andere transferstrategie van Ajax een flink handje bij helpen: het halen van ervaren spelers. Daar ontbeert het de Amsterdammers nog aan.

Dit ga je met deze jongelingen gewoonweg niet redden.
Vind ik leuk
Ruud40 +7155
donderdag 7 december 2017 om 12:07
Dat CL verhaal...
Echt om kromme tenen van te krijgen

Kan het toch echt niet anders zien dan een verhaal om supporters te pleasen in een (al bijna) volledig mislukt seizoen zonder europees voetbal en 10 punten achter de nr 1 en 2 punten achter de nr 2

Goed ,eindelijk wordt er eens iets gedaan, maar als Ajax zondag niet wint van PSV dan is het wel de voorbereiding voor het CL seizoen 2019/2020. Want alleen de kampioen van Nederland heeft kans om via de kampioenen route in de CL terecht te komen. Dat idee dat de Nederlandse nr 2 een kans maakt is ongeloofwaardig (iets van 1x gelukt sinds 2001 ofzo )

Om maar even aan te geven hoe ver Ajax afgezakt is.
Dus mag het selectiebeleid dan eindelijk een keer omgegooid worden?
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
donderdag 7 december 2017 om 12:21
En wie zegt dat Ajax 2e wordt?
Als PSV wint zondag, heeft Ajax ook al 5 punten achterstand op AZ.
Vind ik leuk
Ruud40 +7155
donderdag 7 december 2017 om 12:31
Beter lezen.
Heb het over het CL seizoen 2019, 2020
De competitie die daar over gaat is nog niet eens begonnen dus iedereen staat nog op nul punten
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
donderdag 7 december 2017 om 12:39
Jij denkt al aan 2019/2020?
Okay :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:29
Dan zal AZ zelf ook moeten winnen van FC Utrecht.
Vind ik leuk
Jur74 +2115
donderdag 7 december 2017 om 13:08
Waar is het selectiebeleid in omgegooid dan? Alleen maar talenten ( waarvan er nog 1 waar 5,5 voor is betaald lekker op vrijdag speelt ) , als ze mee willen doen ( dit jaar of volgend jaar ) zal er evaring moeten komen.
Vind ik leuk
chicken +6528
donderdag 7 december 2017 om 13:26
Wij zijn volgende jaar op volle sterkte en een 2e plek in de competitie levert net zo veel op als de 1e plek...laat psv kampioen worden, worden ze meteen leeggekocht.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:20
Gaan de nummers 1 en 2 van dit seizoen voorronde CL spelen? Ik ben even kwijt hoe het nou zit..
Vind ik leuk
HanV +2227
donderdag 7 december 2017 om 12:24
Ja, maar de nummer 2 een voorronde eerder.
Vind ik leuk
Ruud40 +7155
donderdag 7 december 2017 om 13:55
Er is een groter verschil dat maar weinig genoemd wordt.

De kampioen komt in het kampioenen spoor en daar zitten alleen kampioenen in.
Aangezien alle kampioenen van sterkere landen rechtstreeks geplaatst zijn is het traject niet alleen korter maar zitten er ook geen "grote clubs" tussen uit de top tien van de Uefa lijst die geen kampioen zijn geworden.

Dat maakt dat de kans dat onze kampioen door de voorronde komt veel groter is dan de nr 2.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 13:56]
Vind ik leuk
HanV +2227
donderdag 7 december 2017 om 16:32
Als je dit seizoen zou kijken wat de nummer 13 moest doen dan kreeg je Garabag als zwaarst mogelijke tegenstander. Door de hervorming van de UEFA met minder plekken voor de kleine landen zou het dan APOEL kunnen worden. Plaatsing voor de nummer 2 bleek eigenlijk, op een keer na, te moeilijk.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:56
Heeft Ajax slim gedaan! Heeft u het gehoord mr. v Geel?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:57
prima aankoop zolang ze niet gaan roepen dat hij na paar maanden uit eigen jeugdopleiding komt.^^
Vind ik leuk
Youri99 +6065
donderdag 7 december 2017 om 11:58
Een ander nadeel van dit beleid waar dit artikel een beetje aan voorbij gaat is dat je onderhandelingspositie voor bijvoorbeeld een Younes een stuk zwakker is wanneer je al een vervanger hebt. Als er een geïnteresseerde club komt zal deze gerust de hele transferperiode wachten tot deadline day om de prijs omlaag te drijven.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:20
Dat moet je dus zorgen dat je geen Younessen meer contracteert en inzet op spelers die begeerd worden door meerdere clubs
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:30
Beter had je dit begin februari bekendgemaakt ja.
Vind ik leuk
Banaan +539
donderdag 7 december 2017 om 12:06
Complimenten voor Overmars lijken nu wel op zn plaats. Zoals ik hierboven al las moeten er nu nog 1 of 2 ‘ervaren’ spelers bij en je bent klaar voor volgend seizoen.
Vind ik leuk
chicken +6528
donderdag 7 december 2017 om 13:27
2 ervaren gasten en een echte klasbak dan is het wel goed..
Vind ik leuk
Bals +140
donderdag 7 december 2017 om 12:10
Nu alleen de staf nog vervangen en een extra rechtsback scoren
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:13
Het is geen Marc netto meer mensen ;-)
Vind ik leuk
Bizzy +8627
donderdag 7 december 2017 om 12:13
Gaat Ajax ook ervaring halen ? Of blijven het alleen bij talenten.

Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 12:16
echt koopclubje aan het worden dat Ajax, beginnen ze te twijfelen aan de eigen godenzonen?..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:56
Oh wat ben je gefrustreerd vandaag, heerlijk.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:32
Denk niet dat er ervaren krachten zijn die je 8 maanden voor de start van de nieuwe competitie kunt binnenslepen. Die zal je pas later kunnen halen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:16
Te laat zoals gewoonlijk! Die Overmars heeft de Ajax supporters keihard in de reet geneukt met de verkoop van Sanchez en Klaassen en hiermee Keizer ook in de kaart speelt. In plaats van op de jeugd te teren hadden ze directe versterkingen moeten halen. Het seizoen is al lang voorbij met dank aan deze kwal. Schop die Overmars aan het einde van het seizoen eruit en durf eens 15 miljoen uit te geven voor een speler. En geen spelers van het niveau Neres en Frenkie maar echte directe versterkingen! Schijt en schijtziek wordt ik van het beleid van het technisch hart. Zakkenrollers geboren na het tijdperk van Johan Cruijf!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:47
Ik weet niet hoor. Klaassen was klaar voor een stap (dacht hij toen) en Sanchez had met zijn 14 zaakwaarnemers samen ook al besloten om weg te gaan. Wat wil je dan? Ontevreden spelers houden? Die niet gemovtiveerd zijn? Met deze koers zorg je voor veel meer focus op de belangrijkste wedstrijden van het seizoen in augustus/september.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:02
Vind je dit zelf nou niet intens droevig?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:46
Goed te zien dat jij en Foebele realistisch nuchtere Ajax supporters zijn die reëel beeld geven van hoe Ajax ervoor staat. Kunnen je mede Ajacieden een puntje aan zuigen.
Vind ik leuk
HanV +2227
donderdag 7 december 2017 om 12:22
Mooi die hoop vooraf, met 2 jongelingen zonder enige ervaring gaat het vast volgend jaar Europees beter.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:38
Zo doorgaan!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:40
Oke? Ook daar komen ze erachter dat je spelers moet kopen?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:42
Nog een potentieel gevaar: je raakt straks Younes aan de straatstenen niet kwijt. Hij speelt Kluivert op dit moment niet uit de basis en is straks geen drie stuivers meer waard. Ook weten clubs dat Ajax hem wil verkopen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:32
Zit gewoon bij de Duitse selectie.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 18:14
Jij denkt dat ie nog veel geselecteerd wordt nu hij niet speelt bij ajax?
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 17:38
Volgende interlandperiode is pas na de komende transferperiode, dus wat heeft dat te maken met de waarde van Younes? Laatste maanden zit hij er steeds bij en dat gaat van invloed zijn op zijn waarde, in positieve zin.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
donderdag 7 december 2017 om 16:54
Younes heeft slechts 1,5 miljoen gekost geloof ik.....kost meer om hem te laten spelen en niet te renderen dmv het uitblijven van doelpunten en assists....
Cruciaal is een vervanger die "het" wel doet en niet zo zeer de verkoopwaarde / prijs van Younes
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:49
Overal daadkrachtig , behalve in t veld haha
Vind ik leuk
Grijs +665
donderdag 7 december 2017 om 12:51
Daadkrachtig inderdaad. Nog voordat Kluivertje de kans krijgt om op zijn daadwerkelijke eigen positie te spelen, is er al een vervanger voor hem gehaald... Of is het de bedoeling dat Kluivertje voor spek en bonen op rechts blijft spelen?

Maar met deze spelers zou je het vertrek van je dragende spelers nog steeds niet opvangen. Younes kan je met zo'n beetje iedere speler vervangen zonder er op achteruit te gaan en die Schuurs zou een dragende centrale verdediger ook niet vlekkeloos kunnen vervangen. Zijn voordeel is dan wel weer dat er nu geen dragende centrale verdedigers spelen bij Ajax.

Het is een mooi opportunistisch verhaaltje voor de bühne, waar de uiterste objectieve stagiair van VP écht zijn best op heeft gedaan (je ziet zelden zulke lange artikels), maar het slaat in feite nergens op.
Vind ik leuk
zwollie +3939
donderdag 7 december 2017 om 12:53
Nu ook nog graag een capabele trainer
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:55
Eindelijk is een interessante post
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:58
Die man met dat hoedje achter van der Sar is zeker scout voor de e-tjes. Die zien we later bij Alberto Stegeman terug.
Vind ik leuk
52N6E +248
donderdag 7 december 2017 om 13:13
Wat in ieder geval gaat helpen als ze geen voorronde EL hoeven te spelen. Directe plaatsing CL of EL is een must. Dan kan ook daadwerkelijk worden gewerkt aan opbouwen van het team en dan vanaf dag 1 seizoen 2018 alles winnen....
Vind ik leuk
Foebele +35333
donderdag 7 december 2017 om 13:49
Nou wat een daadkracht, spelers halen die er niet direct kunnen staan en ook pas volgend jaar in huis zijn.

We hebben verdomme nu spelers nodig en hard ook, in ieder geval een goede centrale verdediger die niet aan zijn leraar hoeft te vragen of hij vrij kan krijgen van school en een goede linksback.

Het gaat ons helemaal niks brengen dat ze nu weer twee jonkies halen voor de toekomst. Dat ze ze al ruim een half jaar voordat ze daadwerkelijk komen hebben vastgelegd levert ons ook niets op, want het probleem is dat ze nooit kwaliteit kopen die er direct kan staan en daar hebben we nu nog steeds behoefte aan en volgend jaar ook weer als Ziyech weg gaat en wellicht Huntelaar met pensioen is..

Nee, niks daadkracht en goed handelen, hiervoor haalde ze ook al talentjes naar Ajax buiten de transferwindow om dus niks is veranderd of verbeterd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 13:49]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:15
Dit zijn idd niet de spelers die er direct staan. Ze spelen wel alvast in op een vertrek van Viergever. En wellicht ook al een vertrek van de Ligt. En een vertrek van Younes die niet tevreden lijkt te zijn.

Ben het met je eens dat een ervaren Linksback nodig is, maar dat we centraal met Veltman, Viergever, Wober en de Ligt voldoende hebben. Het is dat die Colombiaan geblesseerd is als rechtsachter anders was die al ingepast dit weekend.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:08
Weet je wat nu zo jammer is, je haalt 2 potentieel goede spelers binnen en je laat ze beiden instromen in de zomer ipv in Januari. Haal je ze in januari binnen dan hebben een half jaar voorsprong om te wennen aan de club en de speelwijze, trainingsmethoden etc.
Dus het lijkt goed, maar klassieke fout door ze niet in januari te laten instromen. Jammer.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 14:09]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:15
Te jong als directe versterking.
Trek de portomonee voor wat waardige verdedigers die er echt staan.
Vind ik leuk
reggie +939
donderdag 7 december 2017 om 14:31
Ajax gaat op de PSV toer, iets minder jeugd maar wel gevestigde spelers kopen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:32
Ze hebben daar veel koersen in Adam........
Vind ik leuk
fdev86 +624
donderdag 7 december 2017 om 14:38
Wat gemist perr schuurs???¿
Vind ik leuk
B3v3r +111
donderdag 7 december 2017 om 14:43
Nu nog alleen ervaring halen inderdaad.
Begin met Vermaelen, over 2 jaar Vertonghen en Blind en misschien nog Alderweireld.

Zij kennen het Ajax systeem al en zijn voor Ajax goede versterkingen die er direct zullen staan.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:26
Het lijkt mij dat VP een Ajax-orgaan is geworden.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:39
Wat een artikel zeg, kwam geen einde aan, bleef maar naar beneden scrollen. Ik ben eigenlijk maar in 1 ding geïnteresseerd. Gaat Ajax in de winterstop verdedigers van kaliber halen die direct ingezet kunnen worden? Lijkt mij dat daar de prioriteit ligt om wellicht nog in de race te blijven voor de titel dit seizoen.
Vind ik leuk
Blindsy +2840
donderdag 7 december 2017 om 16:09
Gaat de nieuwe transferstrategie Ajax naar de Champions League helpen? Nee, uiteraard niet. 18-19 Jarige jochies gaan je NIET naar de CL helpen. Daar heb je die ervaren spelers voor nodig. Die er nu niet rondlopen.

Prima zaak uiteraard, om voor Younes en -neem ik aan- Viergever of De Ligt? al vervangers aan te trekken. Maar zonder ervaring geen CL.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:22
Nu gaat het gebeuren hoor hahah
Vind ik leuk
Chucky +130
donderdag 7 december 2017 om 16:23
Een verrekte lap tekst...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:43
Waarom zou je de Arena nog veranderen in de Cruijff Arena ? Heel de filosofie word overboord gegooid en we gaan kopen ipv opleiden . Haal nu eens gewoon een goeie trainer !
Vind ik leuk
slaski +1819
donderdag 7 december 2017 om 16:58
Goed bezig Ajax. Of het wat uitmaakt voor de kwalificatie voor de CL waag ik echter te betwijfelen. Ze moeten immers in juli nog wennen aan het Ajax systeem, en aan elkaar, en de automatismen en dat zal tijd nodig hebben. Beter zou het zijn als de CL in november van start zou gaan. Dan zijn de Nederlandse clubs pas een beetje op orde.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:59
Kwalificatie zeker mogelijk, ze waren het eigenlijk wel verplicht ook. Wat ik wel jammer vind is dat Overmars zoveel kritiek krijgt terwijl hij het hier goed doet net als bij de Eagles en prive.
Vind ik leuk
peinke +849
donderdag 7 december 2017 om 17:07
Oh, gelukkig maar. Ik schrok al, het was ongeveer een half uur stil zonder Ajax-nieuws. Maar daar is ie dan weer, goed voor een verhaal bij VP. Gelukkig is het nu wel heel goed zichtbaar, die koerswijziging. 13 punten achter dit weekend, 3e plaats, matig voetba, geen CL, geen EL. MAar gelukkig, we hebben de foto's nog. Maar de koers is gewijzigd, daar ben ik blij om. Welke koers, de dollar-koers denk ik. Bij Ajax draait het immers alleen maar om money! De koers is gewijzigd, net als de koers iedere week op het veld door die nobody van een trainer. Maar de koers is gewijzigd en de leiding gaat daar klakkeloos in mee. Wat een eenheid en rust bij Ajax. Het wordt haast een saaie club. Ben eigenlijk wel benieuwd wat Sjaak Swart, John Rep, Dick Schoenaker, El Ghazi, Younes, Simon Tahamata, De Boertjes, Jaap Stam, Stenley Menzo, Kees Zwarmborn, Frank Rijkaard, Lerby, Arnesen, Zlatan, Dijks, Van Geel, Kluivert 1, 2, 3, 4, 5 en 6, Frenkie de J., La Ling, Rob en Richard Witsche, Huntelaar, enz. enz. enz. enz., van deze koerswijziging vindt. Is de RvC ook op de hoogte.
John Rep denkt dat het niet meer gaat lukken. 't Is maar dat je het weet!
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 17:10]
Vind ik leuk
Laliga +269
donderdag 7 december 2017 om 17:29
Hele hoop frustratie zeg... gaat geweldig met je club amigo wees blij haha
Vind ik leuk
Sil95 +5314
donderdag 7 december 2017 om 17:35
Ik blijf erbij dat het echt een schande is dat dit Ajax nog altijd niet het Bayern München van Nederland is. Met zoveel financiële armslag zou je de concurrentie geen enkele schijn van kans moeten geven. Hoe bizar is het dat een club met zoveel mogelijkheden op sportief en financieel gebied na 13 a 14 speelronden al tegen een achterstand van 10 punten aankijkt en in beide Europese toernooien al in de voorronden daarvan werd uitgeschakeld?
Vind ik leuk
Romario9 +5767
donderdag 7 december 2017 om 17:36
Oké, dus ze willen nog meer een koopclub worden en minder inzetten op eigen jeugd. Duidelijk.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:57
Moeten ze nog wel even minstens tweede in de competitie worden. Maar het is verfrissend dat de nieuwe aanwinsten gelijk mee kunnen doen met de voorrondes.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 18:06
ze moeten eens stoppen met spelers te kopen die zich moeten aanpassen en wennen enz.allemaal bullshit.koop eens gewoon spelers die er meteen staan.goede ervaren spelers en talenten staan er meteen.als Manchester united Ronaldo haalt begint hij toch niet in het 2e om weer te wennen aan het harde Engelse voetbal.spelers van 17-18-19 hebben ze al genoeg.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 18:34
Gelukkig, twee jongens van achttien met amper ervaring. Het loopt de concurrentie al dun in de broek. Ik verwacht dat over een jaar de conclusie is daf de nieuwe Stam en Messi zijn binnengehaald en over twee jaar lopen beide bij Jong rond.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:35
Ajax had Arana moeten halen, dan had je een linksback van wereldklasse gehad. Ajax heeft vooral verdedigers nodig en dan van het type Arana en Sánchez.
Vind ik leuk
Gerro +3696
donderdag 7 december 2017 om 23:45
Deze strategie is naar mijn idee een goede je haalt talentvolle spelers en speelt daarmee in op eventueel vertrekkende spelers,mochten deze nog niet direct vertrekken zorgen deze nieuwe talenten voor extra concurrentie en kunnen zich in de luwte aanpassen bij de club. Had Ajax met deze twee talenten te halen gewacht tot de zomer had het waarschijnlijk naast de pot gepist.Regeren is voor uitzien al zullen we moeten afwachten of ze daadwerkelijk slagen maar dat blijft altijd een risico bij het aantrekken van een speler.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Overmars handelt meteen na koerswijziging: daadkrachtig Ajax speelt in op verkoop