Hommeles bij De Graafschap: 'Vermoeden dat vertrek het beste is als ik dit hoor'

Hommeles bij De Graafschap: 'Vermoeden dat vertrek het beste is als ik dit hoor'

donderdag 7 december 2017 om 11:52

De Graafschap lijkt op korte termijn te breken met commercieel directeur Martine Zuil. Bronnen laten aan Omroep Gelderland weten dat ze niet geaccepteerd wordt door veel grote sponsoren en bovendien zou ze onvoldoende functioneren als hoofd van de afdeling commercie en marketing.

Volgens het regionale medium is er geen draagvlak meer voor een langer verblijf van Zuil. Begin dit jaar kreeg ze nog een contract voor onbepaalde tijd aangeboden. Een half jaar later lijkt de club aan te sturen op een vertrek. Een juridisch conflict wil ze voorkomen. "Ik hoop op een sympathieke oplossing", zegt ze tegen Omroep Gelderland. In haar benadering naar collega's zou Zuil 'te direct' zijn. "Ik herken me niet in dat beeld. Ja, ik ben een Rotterdammer en zeg meestal wat ik vind. Hier in de Achterhoek vinden ze dat niet fijn en hoor je het juist achter je rug om."

Zuil was in 2015 de opvolger van de plots vertrokken Edward van Wonderen. Ze vindt dat ze uitstekend werk heeft verricht. "Onze voorzitter heeft ook nog zijn enorme waardering uitgesproken in een vergadering. En dat ze nu van mij af zouden willen? De eerste moet nog langskomen om mij dat te vertellen. Maar ik begin wel steeds meer een vermoeden te krijgen dat een vertrek de bedoeling is als ik deze geluiden hoor."

Plaats een reactie

Sargon +548
donderdag 7 december 2017 om 12:04
Achterbaks in de Achterhoek!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:06
"In haar benadering naar collega's zou Zuil 'te direct' zijn. "Ik herken me niet in dat beeld. Ja, ik ben een Rotterdammer en zeg meestal wat ik vind. Hier in de Achterhoek vinden ze dat niet fijn en hoor je het juist achter je rug om."

Als je dit roept, dan geeft je toch júist aan dat je je in het beeld herkent?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:33
Lijkt me wel.
Toch verbaas ik me hier wel over. Dacht altijd dat die gasten daar ook rechtdoorzee zijn. Maar uit de diverse reacties hier begrijp ik dat de waarheid daar wat minder oerend hard gaat dan in het westen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 12:33]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:57
Klopt, Achterhoekers zijn totaal niet direct! Wel mooi, de voetbalwereld wordt gezien als macho, maar ze laten zich allemaal in de gordijnen jagen door een te directe vrouw!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:07
Dit beeld herken ik wel moet ik bekennen. Woon zelf al jaren in het oosten van het land. Maar mijn roots liggen in het westen van het land. Mijn ervaring is dat men in het oosten van Nederland voornamelijk met hun ellenbogen werken ipv met hun handen. Zeg je iets wat iemand niet aan staat, heb je al heel snel het stempel "ongenuanceerd" te pakken. Mijn advies aan Martine Zuil is om zoveel mogelijk geld uit deze nare kwestie te slepen en heel gauw weer naar Rotterdam te vertrekken. Daar zijn mensen gelukkig anders in benadering en beleving.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:38
Mijn ervaring qua werken in het westen is dat ze een te grote mond hebben daar en om 16.00 uur thuis zitten. Terwijl de jongens uut het oosten daar het werk verzetten en lange dagen maken, oftewel niet lullen maar poetsen!!! Snap je wellicht ook waarom al sinds jaar en dag files staan ochtends richting het westen.....
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:31
Wellicht heb je wel gelijk, maar als geboren en getogen Achterhoeker ben ik juist blij dat de benadering en beleving anders is. Hier zijn de mensen wat mij betreft een stuk nuchterder, valt meer te overleggen en mensen forceren zijn/haar mening niet zo zeer naar andere. Niet verkeerd bedoeld o.i.d, ligt er gewoon aan waar de mensen zijn opgegroeid.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 14:31]
Vind ik leuk
Wally g +246
donderdag 7 december 2017 om 20:24
jou Ervaring ??? Haha ook mensen uit het westen zijn welkom in het oosten ..... maar als je zo ontevreden bent niemand dwingt je trug gaan naar het westen gaat net zo makkelijk ...... wat let je ???
Vind ik leuk
Koeroe +1856
donderdag 7 december 2017 om 12:07
Vrouwen horen dan ook niet in het mannenvoetbal
Vind ik leuk
Maronk +247
donderdag 7 december 2017 om 12:08
Dat is inderdaad precies de Achterhoek. Mensen zijn bang om een discussie aan te gaan en kunnen er maar moeilijk tegen als iemand "direct' tegen ze zijn! Dan zeggen ze voor de goede vrede maar gewoon ja of nee. Achteraf hoor je dan alsnog dat ze het ermee eens of oneens zijn.
Achtergesteld volk daar in de Achterhoek, het blijft een tijdsperk van in de Middeleeuwen daar....
Vind ik leuk
HanV +2229
donderdag 7 december 2017 om 12:16
Het zijn wel verstandige mensen. Een commercieel directeur die niet met de aanwezige sponsoren kan omgaan en geen nieuwe sponsoren binnenhaalt moet je lozen.
Gaan ze in het Westen met sponsoren discussies aan? Waarover dan? Sponsoren moet je toch tevreden houden.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:42
In het artikel staat helemaal niet dat ze discussies met sponsoren aangaat.

In het Westen zenden we trouwens zelfs de eigenaar een dagvaardiging :)
Vind ik leuk
HanV +2229
donderdag 7 december 2017 om 13:27
Klopt, dat staat nergens, dat stukje in het artikel ging over het kantoorpersoneel. We houden geen sponsoren over, discussies, op een hoop gooien met kantoorpersoneel en dagvaardingen. Gelukkig doet de club het sportief de laatste tijd goed.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:19
Weet niet wat voor een beeld jij van de Achterhoek hebt, maar hopelijk kom je er ook nooit, nare vent. (direct van mij he)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:19
Met de hartelijke groeten van de pachtboeren, landheren en jonkvrouwen uut de Achterhoek. Waar we sinds kort zelfs de beschikking hebben over internet... Het moet niet gekker worden.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:54
Ben je een keer gedumpt door een vrouwtje uit de achterhoek??Wat een brok frustratie en bovenal wat een lap onzin heb je getypt zeg.Niet alles over één kam scheren dat lijkt me het best voor een gefrustreerd persoon als jij!!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:57
Poeh poeh.. achtergesteld volk.....
Normaal netjes reageren heb je blijkbaar thuis nooit geleerd...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:09
hi
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:14
Haha zielige vrouw, advocaat al in gesprek met De Graafschap maar ze weet zelf zogenaamd nergens van.. Ga weg bij deze mooie club Zuil
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:39
Inderdaad erg frappant
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:31
Dom mokkel is dat
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 7 december 2017 om 12:32
" In haar benadering naar collega's zou Zuil 'te direct' zijn. "Ik herken me niet in dat beeld. Ja, ik ben een Rotterdammer"

Vertel mij wat.
Als mijn "collegaas" de boel weer een lopen te verneuken en ik zeg er wat van is het altijd al snel: ja, je hebt gelijk maar..... en dan is de focus weer snel op hoe iets gezegd wordt ipv wat er gezegd wordt.

Teentjes worden steeds langer en zieltjes steeds gevoeliger.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:36
Mw Zuil het zou niet onverstandig zijn voor je om voor je wat zegt eerst even na te denken. Misschien dat je dan ooit nog eens serieus genomen wordt.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:40
Toch raar dat ze begin dit jaar contract onbepaalde tijd gekregen heeft, complete misvatting van de Graafschap
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:59
Dat vind ik dus ook
Vind ik leuk
peinke +850
donderdag 7 december 2017 om 12:41
Doorgangshuis in de Achterhoek! Tijd voor good-old krantenverkoper Henk Bloemers!!! OF brengen we de superboeren onder bij de KNVB!
Bende + Bende = SuperBende!
Vind ik leuk
wilheimus +1138
donderdag 7 december 2017 om 13:39
Henk Bloemers is gewoon goed in zijn werk als commercieel persoon. Het ging mis bij hem toen die meer verantwoordelijkheden kreeg waar die te weinig verstand van had..
Vind ik leuk
peinke +850
donderdag 7 december 2017 om 13:42
Die Wegener Advertentieverkoper heeft er niets van gebakken. Omhooggevallen figuur! Is net iets te hard neergekomen in z'n vrije val. Geen integriteit, paling in de snot-man.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 13:44]
Vind ik leuk
Maronk +247
donderdag 7 december 2017 om 13:36
Tja het blijven boertjes he, bang voor directe meningen. Achtergesteld volk helaas
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:49
Aldus een tokkie....
Vind ik leuk
Maronk +247
donderdag 7 december 2017 om 14:00
Zelfs een tokkie heeft nog meer basis kennis dan een middeleeuwse boerenknecht uit de Achterhoek... Het is niet erg hoor dat jullie niet tegen directe meningen/antwoorden kunnen... komt vanzelf goed. Over een 100 jaar zitten jullie op hetzelfde niveau
Vind ik leuk
wilheimus +1138
donderdag 7 december 2017 om 14:14
Ben jij toevallig Sjaak Swart?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:22
Natuurlijk zijn wij bestand tegen directe meningen/antwoorden. Je lijkt overigens erg gefrustreerd naar Achterhoekers, maar ik begrijp dat je momenteel jaloers bent.. aangezien je favoriete club GAE is.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:44
Ja een zielige soort supportersgroep is er Niet,de tikkie van de Eagles.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:44
*tokkie*
Vind ik leuk
Maronk +247
donderdag 7 december 2017 om 15:08
Tikkie? zelf typen is al lastig voor je
Vind ik leuk
ppdf +253
donderdag 7 december 2017 om 15:38
Grappig een fan van GAE die achterhoekers boeren noemt. Nee Deventer is het nieuwe Parijs. Gelukkig dat het met GAE zo goed gaat. Daar is iedereen altijd heel direct. man man 1 grote bende daar. Pak eerst maar eens een paar punten.
Vind ik leuk
Maronk +247
donderdag 7 december 2017 om 19:07
Het verschil tussen Doetinchem het dorp en Deventer de stad is wel een heel groot verschil. Door die boeren mentaliteit en het "als het goed gaat dan mot je niks veranderen" blijven jullie helaas steken in een soort van Middeleeuws tijdperkje... Zolang de trekkers het nog lekker doen met de trekker trek bunt jullie gelukkig toch! Dus geniet in Doetinchem!!! Daar liggen kansen hahahahaha
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:42
Klote zo'n seizoen na de degradatie he.......
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:04
Laat maar Roodbergen...
Het is een nog steeds gefrustreerde Eagles supporter...kijk maar op zijn profiel
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:06
Nog steeds gefrustreerd Eageltje?
Vind ik leuk
Liwwadder +3465
donderdag 7 december 2017 om 15:02
Oh dacht even aan Henk toen ik alleen de titel nog las en dacht Henk terug in Leeuwarden ;-)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:37
Gezien de reacties van sommige mensen hier, moet ik het fabeltje wat al eeuwenlang de ronde gaat ontkrachten. De wijzen komen helaas NIET uit het oosten.
Vind ik leuk
ppdf +253
donderdag 7 december 2017 om 15:41
Vitesse Graafschap is 20 minuten rijden. Dus bedoel je ook jezelf ?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:48
Dat bedoel ik dus. Humor kennen ze niet in de achterhoek.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:45
In hollywood kennen ze alleen gemaakte humor.... Zo nep als maar kan
Vind ik leuk
elmoo +97