Ajax-collega vraagt zich af: 'De vraag wat Cassierra in de winter gaat doen'

Ajax-collega vraagt zich af: 'De vraag wat Cassierra in de winter gaat doen'

donderdag 7 december 2017 om 12:12

Kaj Sierhuis klopt nadrukkelijk op de deur bij Ajax. De spits mag dit seizoen zo nu en dan opdraven bij Jong Ajax, waar hij samenspeelt met Mateo Cassierra. Sierhuis heeft geen flauw idee wat voor toekomstplannen Cassierra heeft, die bij Ajax 1 voorlopig niet meer aan de bak lijkt te komen.

Aan de andere kant vraagt Sierhuis zich op hoeveel doelpunten hij dit seizoen gaat eindigen. Tot nu toe maakte hij er twee in drie wedstrijden. "Het hangt ook van het aantal minuten af. De vraag is ook wat Mateo Cassierra in de winter gaat doen", zegt Sierhuis in gesprek met FC Afkicken. "Ik moet zelf zorgen dat ik fit blijf en veel ga spelen. Hopelijk kan ik zoveel mogelijk goals meepikken. Maar een aantal durf ik niet te noemen."

Jong Ajax lijkt weer op het goede spoor te zitten. De ploeg verloor drie duels op rij, maar won de afgelopen duels. "We hebben een paar lastige tegenstanders gehad: NEC, De Graafschap. Er zijn weinig ploegen die in Nijmegen winnen. We hebben goed gespeeld, maar de goals weggegeven. Tegen De Graafschap ook. We kwamen niet onder hun druk uit. Daarna hebben we de draad opgepakt."

Plaats een reactie

donderdag 7 december 2017 om 12:21
Mislukte aankoop,kan gebeuren.Heeft iedere club wel eens last van.
Vind ik leuk
dhrwobo +9759
donderdag 7 december 2017 om 12:27
Wat had Ajax destijds voor hem betaald? Iedere club kan inderdaad een miskoop hebben, kijk naar Maher bij PSV.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:31
Hij heeft geen eerlijke kans gekregen van Keizer! Marcel is er de oorzaak van als het niets wordt.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:43
Ook onder bosz niet geslaagd, toen hij gehaald is. Heeft niks te maken met keizer. Sterker nog keizer heeft hem van dichtbij meegemaakt bij jong ajax, dus hij weet heus wel hoe goed die is.
Vind ik leuk
dhrwobo +9759
donderdag 7 december 2017 om 12:47
Precies. Dit is niet op Keizer af te schuiven. Overigens wel de prestaties van de eerst elftal spelers.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:07
Nou om eerlijk te zijn krijgt dolberg veel meer kansen dan deze Cassiera van beide trainers.
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:52
Dit is zeker op Keizer af te schuiven of hij is een vuile leugenaar want afgelopen jaar vond hij Cassiera geweldig, als dat zo is dan geef je hem wel een kans. Dus of hij loog, of hij weet echt niet wat hij doet. Daarbij denk ik ook heel sterk dat hij het liefste de zuidamerikanen buiten de selectie houdt. Hoe lang heeft het geduurd voordat Neres echt de kans kreeg. Waarschijnlijk baalde hij ook nog eens toen Neres het goed begon te doen. Cassiera doet hij niets mee, Orejuela gaat ook geen kansen krijgen onder die nietsnut. En hij heeft zich ook niet echt hard gemaakt om Sanchez te behouden. Ook al kon dat niet meer tegengehouden worden, hij legde zich er wel heel makkelijk bij neer. Te veel spelers met temperament kunnen BergRAMP en keizer natuurlijk niet aan. Stelletje slapjanussen zijn het. Ik denk zelf dat als je de bovengenoemde spelers geeft aan Cocu of Gio, dat ze dan wel een succes waren geworden. Met uitzondering van Neres dan, die doet het nu goed, maar bij die 2 andere coaches had hij veel eerder gespeeld. Maar onze coach wilt spelers als Younes. #keizerHEELSNELout!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 december 2017 om 00:58]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:22
wederom kort door de bocht, alsof Marcel alles bepalend is bij Ajax. Daar gaat een hele staf over!!!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:37
5 miljoen
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 12:51
5.5 miljoen euro
Vind ik leuk
Alain2708 +3157
donderdag 7 december 2017 om 12:56
5 miljoen dacht ik..
Toch veel geld voor een flop, ik denk iig dat Cassiera nooit 1e spits bij Ajax gaat worden. Shit happens..
Vind ik leuk
dhrwobo +9759
donderdag 7 december 2017 om 13:01
Ach, het kan altijd nog erger. Denk aan Sulejmani. Of aan de helft van alle aankopen die Feyenoord deze zomer heeft gedaan. Die gaan zichzelf veelal niet terugverdienen.
Vind ik leuk
Alain2708 +3157
donderdag 7 december 2017 om 13:15
Sulejmani sowieso, wat Feyenoord en de rest verkloot boeit mij niet zo.. ;-)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:25
wat lul jij een hoop onzin met dat de helft vd gekochte spelers mislukt is? Wie dan? Met boetius, larsson en berghuis zijn prima vleugelaanvallers gehaald. Haps doet het uitstekend als vervanger van Kongolo en St juste heeft ook prima gefungeerd en is met 20 jaar voor de toekosmt gehaald....dus graag beargumenteren ipv roeptoeteren

Daarnaast hebben jullie met het aankopen van luckassen zelf 6 mln weggepist
Vind ik leuk
dhrwobo +9759
donderdag 7 december 2017 om 14:10
Nou nou, voor iemand die 'blij dorp' heet ben je toch flink chagrijnig!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:13
Nee hoor verre van chagrijnig. Kan wel slecht tegen ondoordachte en onbeargumenteerde uitspraken....
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:04
5 miljoen
Vind ik leuk
wijze man +1467
donderdag 7 december 2017 om 17:46
blijft zonde van die Maher
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 7 december 2017 om 12:28
Ik denk dat Cassiera kerst viert deze winter.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:40
Jij niet dan?
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 7 december 2017 om 13:13
Nope.
Redelijk gefundeerde grafhekel aan de kerstdagen.
2 dagen vrij zijn het enig positieve aan die dagen.
Vind ik leuk
ricjuh +194
donderdag 7 december 2017 om 12:40
Cassiera is geen slechte spits, als je naar Jong Ajax kijkt zie je dat hij veel kwaliteit heeft. Hij heeft alleen de pech dat Dolberg zo snel ging en nu Kaj Sierhuis ook op de deur klopt.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:44
Gewoon half jaartje verhuren in de eredivisie. (Heerenveen kan wel een spits gebruiken). Dan kan je zien of hij dat niveau aankan.
Vind ik leuk
dhrwobo +9759
donderdag 7 december 2017 om 13:02
Eerder Roda ofzo... Heerenveen is denk ik te hoog gegrepen voor hem.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:49
Met Sierhuis en Lammers komen er toch 2 talentvolle Nederlandse spitsen aan, hopelijk kunnen ze zich goed doorontwikkelen
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:52
Die haalt gewoon zijn kerstpakket op bij de Toekomst...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:54
Denk dat iedere speler een pakket krijgt,of is dat bij jou op t werk anders dat alleen mensen die echt werken een pakket krijgen?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:58
Wat wil je nu zeggen?
Vind ik leuk
Butsbal +4969
donderdag 7 december 2017 om 13:00
Skieën ?
Vind ik leuk
Sil95 +5319
donderdag 7 december 2017 om 13:02
Je moet Cassierra eigenlijk een heel seizoen verhuren aan een redelijke Eredivisieclub waar hij zichzelf kan laten zien. Van het spelen van Jupiler League wedstrijden wordt je ook niets wijzer.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:26
ik zeg Pec Zwolle, lekker op kunstsprieten!! O, nee Ajax verhuurt niet meer aan clubs met kunstgras!!
Vind ik leuk
HanV +2228
donderdag 7 december 2017 om 13:38
Dat zal nog wel meevallen. Als ze er voordeel van hebben kan alles. Gisteren speelde Feyenoord O19 thuis tegen Napoli O19. Van zo dichtbij zie je het stadion anders nooit. Wel flauw dat de commentator niet de officiële naam gebruikte.
Vind ik leuk
MojoRisin +1629
donderdag 7 december 2017 om 13:12
Half jaartje verhuren, als het kan binnen Nederland.. Hij is te goed voor de JL en nu staat hij ook nog eens de ontwikkeling van Sierhuis in de weg..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:37
Hij zat toch zo ongeveer in een package deal met Sanchez? Dan was het elke euro waard ook al verdwijnt hij nu van het toneel. Geen speler voor de Nederlandse competitie. Niet goed genoeg voor de top om flink winst op te maken en te duur vanwege zijn niet EU salaris voor de overige 16 clubs.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:37
Dolberg look-a-like die Sierhuis, als ie nou ook net zoveel talent heeft als Dolberg dan kan het nog wat worden ook!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:53
Ik denk dat Ajax Cassierra graag aan boord houdt dit seizoen omdat Huntelaar en Dolberg ook wel eens tegen een blessure op kunnen lopen. Daarbij doet Cassierra het goed als spits bij Jong Ajax. Sierhuis zal ook zijn kansen daar wel krijgen, maar hij is ook de spits voor de Youth League. Laat hij zich daar maar op concentreren. Hij speelde onlangs bij Jong omdat Cassierra geblesseerd was.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:34
Cassierra is niet mislukt hoor heeft alleen de pech dat er ene Dolberg loopt en Huntelaar als breekijzer is gehaald. Cassierra is 20 jaar dus niet ongerust maken over deze jongen, was topscorer voordat hij geblesseerd raakte.
Vind ik leuk
Arbee +1161
donderdag 7 december 2017 om 22:41
Cassierra moet gewoon verhuurd worden. Hij lijkt mij een prima speler voor een club als FC Groningen. In het meest gunstige geval krijg je net als in het verleden Blind en Vertonghen een goede speler ervoor terug, en in het slechtste geval heb je een fitte spits met wedstrijdritme die je voor een miljoen of anderhalf tot twee kunt verkopen om plaats te maken voor Sierhuis
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-collega vraagt zich af: 'De vraag wat Cassierra in de winter gaat doen'