UEFA komt met nieuws: Arena grijpt naast openingspartij in 2020

UEFA komt met nieuws: Arena grijpt naast openingspartij in 2020

donderdag 7 december 2017 om 16:27

De openingswedstrijd van het EK 2020 zal niet in de Johan Cruijff Arena worden afgewerkt. Amsterdam deed een gooi naar het binnenhalen van de wedstrijd, maar de UEFA maakte donderdagmiddag bekend dat deze wordt afgewerkt in het Romeinse Stadio Olimpico.

Het eerstvolgende EK wordt door heel Europa afgewerkt. De UEFA onthulde vandaag dat er in ieder geval drie wedstrijden in poule C Amsterdam worden gespeeld. De overige drie groepsfasewedstrijden in deze poule vinden plaats in Boekarest. Welke knock-outwedstrijden er in Amsterdam zijn ondergebracht, is vooralsnog onduidelijk.

De UEFA maakte bovendien bekend dat er in 2020 géén wedstrijden in België worden gespeeld. De voetbalbond heeft er onvoldoende vertrouwen in dat het nieuw te bouwen Brusselse Eurostadion op tijd af zal zijn. Hierop is besloten om de poulewedstrijden die eigenlijk in Brussel gepland stonden, onder te brengen in het Londense Wembley, waar ook de finale gespeeld zal worden.

Plaats een reactie

Bengelino +6694
donderdag 7 december 2017 om 16:29
Wat hebben we aan een openingsduel in een land terwijl dit land niet actief is op het EK, prima dus.

Wij zijn gekoppeld aan een stelletje accordeonspelers, ik weet genoeg
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 16:30]
Vind ik leuk
Koeroe +1828
donderdag 7 december 2017 om 16:34
Oh jij weet dat al?
Vind ik leuk
Maxx Jw +409
donderdag 7 december 2017 om 16:54
Geniet van je flesje azijn...niet te vlug drinken he anders is het flesje voor 2020 leeg.
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 16:29
ja logisch, daar wil je de openingswedstrijd niet spelen.. , eigenlijk helemaal niet...maar ja...
Vind ik leuk
Bengelino +6694
donderdag 7 december 2017 om 16:31
Dank je max, jammer dat het psv stadion te klein is en de kuip geen enkele faciliteiten biedt, oftewel te oud is.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:33
Dan doe we het in De Vijverberg. Beunen we daar even wat ringen op kan er 50 000 man in, mooi man.
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 16:35
geen dank; wat je faciliteiten noemt... kille , koude betonnen bak., geen uitstraling.. afgrijselijk , niet EK waardig
Vind ik leuk
129 +436
donderdag 7 december 2017 om 16:39
Allemaal waar. En toch meer sfeer dan het Philips hok. Het is allemaal wat. 35.000 Calimero's werkt ook niet sfeer verhogend.
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 16:43
nooit geweest blijkbaar, echt voetbalstadions net als Feyenoord, Groningen, Twente en Nac bijvoorbeeld maar ja dat zijn ook echte voetbalclubs... met echte mensen...
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 7 december 2017 om 16:37
Lijkt me dat een behoorlijk veld het belangrijkste zou moeten zijn maar goed.
Vind ik leuk
Bengelino +6694
donderdag 7 december 2017 om 16:45
Even voor jou informatie (schijnbaar wist je dit nog niet), maar alles draait bij de uefa en fifa om geld.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 7 december 2017 om 16:48
Schijnbaar of blijkbaar?

Als je nou tof gaat lopen doen, doe het dan op zijn minst goed.
Vind ik leuk
Bengelino +6694
donderdag 7 december 2017 om 16:51
Sorry Dildo, je begrijpt toch wat ik zeg, moraalridder
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 16:54
net als bij Ajax bedoel je of wat wil je zeggen bengeltje?..
Vind ik leuk
Bengelino +6694
donderdag 7 december 2017 om 16:57
Nee hoor, feitelijk klopt het toch gewoon, ik vind de Kuip ook het mooiste stadion dat er is in NL ook al ben ik Ajacied, echter bieden zij gewoonweg niet de faciliteiten (voor de bobo's) die gewenst zijn. Dit heeft niks met club voorkeur te maken.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 18:26
Houden zo dat de Kuip te oud is. Dat hoempa publiek is nooit voetbalpubliek geweest. Meer iets voor carnaval.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 7 december 2017 om 16:33
Waarom zou je de openingswedstrijd niet willen spelen? Iemand moet dat doen toch?
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 16:36
daaaaar wil je de openingswedstrijd niet spelen..
Vind ik leuk
Degraaf +10294
donderdag 7 december 2017 om 16:53
Over het PSV stadion wilde de UEFA niet een praten. Hoeveel wedstrijden worden daar gespeeld?
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 16:56
laat die bobo's en diknekken maar in A'dam, daar waar ze horen...
Vind ik leuk
Degraaf +10294
donderdag 7 december 2017 om 16:57
Klopt, Eindhoven weten ze niet eens te liggen.
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 16:58
Geweldig , zo hebben jullie ook nog eens iets, iets met kinderhand..
Vind ik leuk
zwollie +3939
donderdag 7 december 2017 om 17:09
Is ook maar een provinciestadje.
Vind ik leuk
Degraaf +10294
donderdag 7 december 2017 om 16:59
Deze kan je ook wel een diknek noemen:


http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/3e-helft/54238-waar-geniet-je-van-105-dikke-psver-met-camera.html
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 17:01
lekker makkelijk.. , errug leuk.. , echt goeie humor jij ; moet je iets mee doen ..
Vind ik leuk
Guust +3826
donderdag 7 december 2017 om 17:51
Alle andere Nederlandse stadions komen niet eens in aanmerking, zelfs de Kuip niet. Maar ja, je haat is groot in al je topics wat met Amsterdam te maken heeft. Sneu man. Maar ja kan je iig weer reageren/zeiken nu. Veel plezier.
Het is vervelend voor velen, zo een commentaar en elke keer kiezen ze voor Amsterdam. Alleen al leuk voor mensen zoals jij.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 17:56]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:32
Oh nee wat een ramp.


























































[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 16:36]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:33
De kuip was toch veel mooier geweest. En ook nog eens in 1 van de meest legendarische stadions van de wereld met ik geloof na Wembley de meeste finales. Komen ze verdomme met de meest lelijke en ongezellige betonnenbak van Nederland aan
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 18:43]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:36
Jantje beton
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:37
Beter doen ze het in jouw achtertuin.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 18:34
Ik denk dat ze aan een klein balkonnetje niet genoeg hebben...
Vind ik leuk
michelhx +2211
donderdag 7 december 2017 om 16:34
Dus in theorie zou je de openingswedstrijd kunnen spelen in Rome, vervolgens in Baku en de laatste wedstrijd weer moeten reizen naar Rome?

Was het niet beter geweest om Rome te koppelen aan Bilbao, St. Petersburg aan Baku en Bucharest aan Budapest etc.? Of zeg ik nu iets heel geks?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:37
Ja je zegt iets heel geks.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:04
Je kunt beter Amsterdam aan st petersburg koppelen dan Baku... Dat is een kortere afstand.
Vind ik leuk
0260165 +542
donderdag 7 december 2017 om 16:35
Amsterdam en Boekarest is wel een grote afstand. Gooi Baku er lekker uit, maak er Amsterdam & Brussel en Rome & Boekarest van...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:38
Onbegrijpelijk dat Vladivostok niet meedoet.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 7 december 2017 om 16:35
Liggen ook lekker bij elkaar in de buurt, Amsterdam en Boekarest....
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 7 december 2017 om 16:55
Waarom niet gewoon per poule één stad? Nu blijf je op en neer vliegen...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:07
Wen er maar alvast aan. In 2026 wordt het wk waarschijnlijk in Canada, de Verenigde Staten en Canada gehouden... Dan kun je pas op en neer vliegen!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:43
Dit idd.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:24
Wie wil daar nu voetballen? slecht veld ongezellig stadion.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:45
Jij bent er nooit geweest dus
Vind ik leuk
FCU10 +465
donderdag 7 december 2017 om 17:50
Mochten Nederland en Roemenië zich plaatsen voor het EK, worden ze beide gekoppeld in poule c
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:55
Het is tenminste leuk dat het ook in Nederland is.
je hebt in ieder geval 3 groepswedstrijden in eigen land
Zoals België valt buiten de boot
voor het veld moet je de kuip nemen.
qua faciliteiten is toch de arena beter op het veld na.
en psv stadion voldoet niet aan alle eisen dus valt bij voorbaat al af
En dat nieuwe stadion in rotterdam zal niet op tijd klaar zijn.


Vind ik leuk
Foebele +35333
donderdag 7 december 2017 om 18:03
Ik ben niet echt voorstander van de opzet van het EK, wat mij betreft is het mooie aan zo'n toernooi juist dat het gast land 3 weken lang in een voetbalfeest veranderd waar veel groepen fans door elkaar heen lopen.

Nu de afstanden zo enorm zijn geworden verdwijnt dat volgens mij volledig en daarmee dus ook de magie van zo'n toernooi.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 18:06
dat is zeker waar dat is wel leuker
maar nu ze dit doen is het wel leuk dat wij er onderdeel van zijn
Vind ik leuk
Foebele +35333
donderdag 7 december 2017 om 18:10
Ja, zou wat zijn als wij geen stadion toegewezen zouden krijgen, Nederland heeft over het algemeen de beste stadions, kijk bijvoorbeeld naar Belgie, daar stort de helft in van ellende.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:45
Ik kan het weten, ben al in veel Belgische stadions geweest. Brandhout is het gros er van.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 18:09
Weer geen prijs in 020
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:46
Wow zeg, jij ben wel héél stoer hoor. Mocht je nu echt van je moedertje dit zeggen?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:23
Niet huilie huilie doen joodje
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:20
Ach, het is wat.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 18:30
Geen wonder met zo'n slechte mat
Vind ik leuk
52N6E +248
donderdag 7 december 2017 om 19:16
het Romeinse Stadio Olimpico heeft zo’n sfeerdodende sintelbaan. Genoeg ruimte voor de plaatselijke fanfare....
Jammer dat überhaupt dit soort stadions kunnen meedingen...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:27
Daar voetbalt straks toch niemand meer? Ze zien daar nu eindelijk in wat een lelijke betonnen strontbak het is zonder sfeer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

UEFA komt met nieuws: Arena grijpt naast openingspartij in 2020