Leerdam in de VS: 'Clubs willen spelers uit de top-drie van Nederland halen'

Leerdam in de VS: 'Clubs willen spelers uit de top-drie van Nederland halen'

donderdag 7 december 2017 om 16:53

Kelvin Leerdam verruilde Vitesse afgelopen zomer voor het Amerikaanse Seattle Sounders en heeft daar absoluut geen spijt van. De 27-jarige rechtsback overweegt sterk om de rest van zijn leven in de Verenigde Staten te blijven.

"Mensen die mij van dichtbij kennen wisten dat ik sowieso nog een keer in Amerika wilde voetballen. Ik denk dat al mijn teamgenoten bij Vitesse het ook wel wisten. Het is alleen wel iets eerder gebeurd dan ik had gedacht", laat hij weten aan ELF Voetbal. "Seattle is een prachtige stad, Seattle Sounders is een van de grootste clubs in MLS en we hebben hele fanatieke supporters. In ons stadion zitten vaak zo’n 50 duizend man. In de play-offs 65 duizend. In Seattle wonen veel immigranten uit Engeland, Schotland en Ierland. Die kunnen wel zingen, haha."

Ook het niveau in de MLS is volgens Leerdam meer dan behoorlijk. "Bij elke ploeg heb je toppers rondlopen. De Paraguayaan Miguel Almíron van Atlanta United en de van Marseille afkomstige Romain Alessandrini bij LA Galaxy bijvoorbeeld. Echt gruwelijke spelers, die we in Nederland helemaal niet kennen. (...) De clubs willen ook steeds meer spelers uit Europa halen en proberen ook via mij in contact te komen met andere Nederlanders. Nee, ik kan niet zeggen wie, haha. Het zijn wel spelers uit de top-drie van de Eredivisie. De clubs in de MLS zijn erg ambitieus."

Leerdam zit op zijn plek in Seattle. "Ik had deze zomer de kans om in Frankrijk te voetballen, maar dit kwam ook langs en ik wilde dit avontuur aangaan. Wat andere mensen ervan vinden interesseert me eigenlijk ook geen ene moer, haha. Misschien blijf ik wel de rest van mijn leven hier wonen… Ik heb hier niets klagen. Alleen die flauwe grappen over Oranje… Haha."

Plaats een reactie

1892 +7024
donderdag 7 december 2017 om 16:56
Leuk om te horen Kelvin...s6
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 16:56]
Vind ik leuk
Sil95 +5302
donderdag 7 december 2017 om 16:56
Misschien dat er een Amerikaanse club zo gek is om een bod op onze Amin Younes te doen?
Vind ik leuk
baku +404
donderdag 7 december 2017 om 16:59
Dan breng ik em wel!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:59
ik hoop het
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:05
Hoe zo is ajax dan een top club ;-)
Vind ik leuk
Sil95 +5302
donderdag 7 december 2017 om 17:10
Haha niet zo groots als van weleer maar toch zeker nog top 3 waardig.
Vind ik leuk
ihvmmdk +4189
donderdag 7 december 2017 om 17:11
Dan ben je als club echt de wanhoop nabij :D
Vind ik leuk
Sil95 +5302
donderdag 7 december 2017 om 17:28
Haha dat zeer zeker :P
Vind ik leuk
wijze man +1465
donderdag 7 december 2017 om 17:37
Gek zijn ze wel maar het zijn ook nou weer geen debiele tuinkabouters zoals Marc-je
Vind ik leuk
wijze man +1465
donderdag 7 december 2017 om 16:59
Misschien iets voor Boëtius??
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:59
Jammer dat Trump voetbal binnenkort niet meer als echte sport erkent en het afschaft
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:08
3X haha in een stukje.. haha
Vind ik leuk
Quaresma +2071
donderdag 7 december 2017 om 17:27
De supporters in de MLS zijn te belachelijk voor woorden. Nagemaakte boel daar op de tribunes.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 18:05
Beter dan bij zn oude club lijkt me.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:46
Dit idd.
Vind ik leuk
Bizzy +8602
donderdag 7 december 2017 om 17:30
Seattle is wellicht 1 van de mooiste amerikaanse steden. Good life en kan die jongen geen ongelijk geven.
Vind ik leuk
HanV +2218
donderdag 7 december 2017 om 19:57
Familie is dit jaar in Atlanta geweest. Ze zagen in de verte zowaar nog iemand op de stoep lopen, het was hun zoon.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:49
Haha
Vind ik leuk
Dicky +6467
donderdag 7 december 2017 om 18:33
Deze jongen is een voorbeeldige prof. Ik gun hem dit van herte.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 18:37
Top 3 club? AZ?? :D
Vind ik leuk
Teo Smith +13800
donderdag 7 december 2017 om 21:21
Neem hem het eens kwalijk.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:42
Nelom en diks worden toppers ala Messi en Ronaldo daar
Vind ik leuk
CPP +252
donderdag 7 december 2017 om 23:31
Leerdam kan zijn maatje Nelom wel aanbieden. Dollars zijn welkom.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Leerdam in de VS: 'Clubs willen spelers uit de top-drie van Nederland halen'