Van Seumeren trekt portemonnee: Dat kost extra geld, het is een keuze

Van Seumeren trekt portemonnee: "Dat kost extra geld, het is een keuze"

donderdag 7 december 2017 om 18:35

FC Utrecht gaat extra geld steken in trainingscomplex Zoudenbalch. Dat is volgens eigenaar Frans van Seumeren nodig om in het spoor van concurrenten te blijven én in 2020 een stabiele subtopper in de Eredivisie te zijn. 

Sinds de komst van trainer Erik ten Hag in 2015 is er al het nodige veranderd op Zoudenbalch. Maar Ten Hag en de steenrijke Van Seumeren willen verder gaan met de professionalisering van de club. "Dat kost extra geld, het is een keuze tegen de stroming in om kosten te besparen, maar de upgrade is noodzakelijk", wordt de eigenaar geciteerd door het Algemeen Dagblad

"Om de doodeenvoudige reden dat de jeugdopleiding in het huidige voetbal een steeds belangrijkere plek inneemt binnen een voetbalorganisatie. Ons doel is om in 2020 een stabiele subtopper te zijn en mogelijk in de verdere toekomst een kleine beetje meer omhoog te kunnen kijken. Wil je dat bereiken, dan is er geen weg terug", vervolgt hij. "Dan moeten we verder investeren."

"Doen we dat niet, dan raken we achterop. Dat zou ook een keuze zijn, maar met het gevolg dat we dan structureel meespelen om de plekken acht tot en met twaalf. En daar wordt niemand gelukkiger van."

Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

Plaats een reactie

donderdag 7 december 2017 om 18:37
Inmiddels heeft Utrecht toch wel wat geld, afgelopen zomer is Haller toch voor miljoenen verkocht?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:04
Volgens mij is hij iemand die WIL investeren in zijn favoriete club
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:35
Dat begrijp, alleen geeft hij aan dat het geld kost en dat het misschien tegen de stroom in is om toch te investeren.

Mijn reactie is vooral omdat Utrecht onderhand flink wat geld heeft verdient (ook nog Letschert, Ramselaar en Amrabat). Dan zou het voor Utrecht toch wel goed mogelijk zijn om te investeren. Dus niet dat ze afhankelijk zijn van van Seumeren voor dit soort uitgaven
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:40
Ik had zelfs begrepen dat met de verkoop van Mertens en Strootman toendertijd, van Seumeren een groot gedeelte van zijn geld terug had.
En nu komt naar voren dat hij 40 miljoen betaald heeft aan Utrecht. Volgens mij is Utrecht dan een bodemloze put.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:45
Het eerste wat je zegt klopt ook. De fout is echter geweest dat er voor matige spelers te hoge salarissen werden betaald. Als je dan niet je opbrengst weet te verhogen kom je ieder jaar tekort. Dat is nu niet meer zo. Daarom kan FC ook weer investeren als er een speler verkocht wordt. Juist door de recente verkopen van eigen jeugd is bevestigd dat de jeugd de levensbron van de club is.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:40
Dat zijn ze ook niet maar Frans is een clubman. En om doelen te bereiken wil hij investeren. Er staat nergens dat hij dat privé betaald. Hij geeft alleen aan dat de tendens van het terugdringen van kosten nu niet de oplossing is om de club naar een hoger niveau te tillen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:48
Dat is wel heel creatief boekhouden. Maar goed, het is Frans zijn geld.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:20
Hoezo creatief boekhouden? Hij geeft alleen aan dat er geïnvesteerd wordt. Dat kan dus ook vanuit de begroting van FC zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:13
Meestal heb je een begroting. En als er niet meer is, kun je ook niet meer uitgeven. En dan moeten de kosten verminderd worden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 december 2017 om 00:14]
Vind ik leuk
utreg1971 +1329
vrijdag 8 december 2017 om 01:50
V Seumeren heeft ook aandelen verkocht aan andere rijke zakenvrienden. Had makkelijk utreg kunnen verkopen maar gelukkig doet ie dat niet. Van al die inkomsten qua spelers hebben shit mee betaalt en uit eigen zak rond de 40,groot gelijk dat ie investeert in het trainingscomplex...geld uit eigen zak kan ook geleend zijn wat een zakenman zou doen. Utreg staat er qua inkomsten/uitgaven vele malen er beter voor dan toen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 08:25
Ok.
Vind ik leuk
utreg1971 +1329
vrijdag 8 december 2017 om 17:53
Wim..lees net dat utreg een kleine deel van de lening heeft terug betaalt aan v seumeren en dat ze dit jaar 2-3 milj verlies draaien ondanks 3 milj aan transfers. Ze komen van min 6 milj doen hoe gek het ook klinkt beter:-3 milj verlies en verwachten 2018 op -1 of quitte te draaien.
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 18:03
Dat is toch raar? Spelers verkocht en nog tekort komen. De uitgaven zijn wel heel hoog dan.
En misschien denken andere sponsors wel, van Seumeren lost alles wel op.
Utrecht doet iets niet goed. Of gelden de verkopen voor t volgende boekjaar? Utrecht heeft voor ruim 10 miljoen aan spelers verkocht.
Vind ik leuk
utreg1971 +1329
vrijdag 8 december 2017 om 18:07
Dit heeft nog te maken voordat van seumeren utreg overnam. In het gewone bedrijfs leven was je al kapot. Maar ja voetbal betekent giga veel voor iedereen waarbij je niet makkelijk zegt:failliet verklaren die handel. Zit zelf in de rest/horeca wereld was allang kapot geweest met zo een beleid als toentertijd als utreg
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 18:35
Ze verwachten 2017 -3 miljoen of 2018 -1 miljoen te draaien. Dat heeft dan toch niks met vroeger te maken?
Je moet moet nu winst maken. Of quitte spelen. Die -6 miljoen ... Daar zal van Seumeren wel garant voor staan. Maar dat heeft toch niks met de rest te maken?

En nogmaals ... ze hebben voor 10 miljoen verkocht. Waar is dat dan? Ik denk dat ze van de 10, er 7 hebben moeten teruggeven. Bijv.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 december 2017 om 18:40]
Vind ik leuk
utreg1971 +1329
vrijdag 8 december 2017 om 18:43
Dat laatste weet ik niet maar wat van seumeren zegt in het artikel van RTV Utrecht is dat ze al jaren bezig zijn met terug dringen van de schulden en dat ze niet afhankelijk van hem moet zijn cq worden
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 18:47
Daar heeft hij groot gelijk in. Van Seumeren zou eigenlijk alleen garant moeten hoeven te staan voor de tekorten.
Maar zo lijkt t nu niet.
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 17:06
Misschien is er wel ruimte in de begroting voor deze extra investering of komen de kosten in die van volgend jaar. Ze hebben nu het besluit genomen. Dat wil nog niet zeggen dat er dit jaar al veel kosten gemaakt worden.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 18:37
Lijkt me niet meer dan verstandig om wat te investeren inderdaad!
Vind ik leuk
Bengelino +6694
donderdag 7 december 2017 om 18:44
Van Seumeren is echt een prachtkerel
Vind ik leuk
Utca030 +2467
donderdag 7 december 2017 om 18:52
Mooie kerel Frans van seumeren over een jaar of 4 zijn wij de nr 1 van Nederland.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 18:57
Haha nummer 1 gaat wat ver, maar het gaat de goede kant op... leuke club dat Utrecht
Vind ik leuk
Utca030 +2467
donderdag 7 december 2017 om 19:09
Voorbeeld veel jeugdspelers van O.a Elinkwijk uvv kozen voor Ajax of psv kiezen nu echt voor utreg omdat ze een goede jeugdopleiding hebben. Daarvoor investeert die in zoudenbalch.
Vind ik leuk
chicken +6529
donderdag 7 december 2017 om 18:59
Net als twente vitesse en az ooit dachten?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:02
AZ doet het prima toch? Niet nr 1 idd. Maar ze doen het niet heel veel minder dan met Dirk Scheringa.
Vind ik leuk
chicken +6529
donderdag 7 december 2017 om 19:05
Az verdient een hele bos veren in de reet hoe ze zich staande hebben gehouden na dirk...prima club...hoopte juist dat zij voor een top 4 gingen zorgen. Maar ze zijn toch wat niveautjes teruggegaan, gedwongen helaas..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:31
Ja, er moest wel bezuinigd worden inderdaad, dat kost wel een niveautje of 2. Aan de andere kant zijn ze niet helemaal verdwenen uit de subtop, hebben ze altijd sterke directeurs en inmiddels een veel sterkere jeugdopleiding dan eerst.
Doordat Jong AZ jupiler speelt en hetzelfde soort spel als het eerste kunnen ze spelers ook makkelijk doorschuiven.
Van mij mogen ze in dit tempo blijven groeien, ik denk dat ze vanzelf aanhaken. Zonder externe financier. En dat vind ik heel knap
Vind ik leuk
chicken +6529
donderdag 7 december 2017 om 19:39
Prima beleid wat gevoerd wordt. Al heeft dsb een mooie erfenis achter gelaten, stadion faciliteiten enzo. Maar dat ze er nog steeds staan als stabiele subtopper is het beleid aan te rekenen en het lef om out of the box te denken bij het aantrekken van mensen. Az gaat wel weer een niveau omhoog en liever terug naar de top. Zij dwongen de top3 scherp te blijven en leverden een zeer positieve bijdrage aan het algemene niveau vd eredivisie.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:47
Ik denk dat ze uiteindelijk misschien wel baat hebben gehad bij het wegvallen van Scheringa en daarmee al hun geld.
Zonder geld word je creatief. Nu hebben ze weer geld, maar die creativiteit hou je.
En ja dat van de faciliteiten klopt, al hebben ze volgens mij wel een nieuw jeugdcomplex. Dat wordt vast zo bevestigt of ontkent door een oplettende AZ fan.
Vind ik leuk
chicken +6529
donderdag 7 december 2017 om 20:07
Laatste schulden waren oom afbetaald begin dit seizoen geloof ik. Moeten verkopen is er niet meer bij, en dat is goed als je de hoofdprijs voor je spelers wilt...gooi nog maar een ring op dat stadion, de tekeningen zijn er nog ;)
Vind ik leuk
Old Star +4132
donderdag 7 december 2017 om 20:07
Klopt idd. Het nieuwe trainings complex is inmiddels een jaar in gebruik. Voor Nederlandse begrippen hypermodern met alle faciliteiten. Het jammere is deels dat het tegen zaanstad aan ligt waardoor de selectie eigenlijk alleen in wedstrijd weekenden in de buurt van t stadion is. Hier heeft de gemeente alkmaar her zelf naar gemaakt door alle plannen keer op keer van tafel te vegen. Toen AZ akkoord had voor t nieuwe trainingscomplex in wormerveer kon t opeens wel. T voordeel is wel dat de regio zaanstreek/Amsterdam nog dichter bij is en dat dat misschien ook meespeelt in de keuze van talenten die anders naar Ajax zouden trekken.
Met modernisering van het trainingscomplex en doorstroming van jeugd kan Utrecht wellicht hetzelfde doen!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:38
Ja dat verhaal ken ik. Het staat in een oude VI die al heel lang op de wc ligt. Alkmaar bleef maar treuzelen en toen ging het naar zaanstad omdat alkmaar dacht dat het bluf was.
Dat je meer amsterdammers trekt zou best kunnen.
En over Utrecht, ik denk dat Ten Hag ook naar Alkmaar wijst en tegen van seumeren zegt "zo moet jij het hier ook hebben"
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:42
Bevestigd ... door een Feyenoorder. Dat complex ligt in Zaandam. Alkmaar wilde niet echt meewerken. En als Alkmaar niet uitkijkt, gaat t stadion ook naar Zaandam.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 20:43]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:59
Is dat zou? Dat zou pijnlijk zijn voor alkmaar. ZA is dan de volgende stap lijkt me.
Vind ik leuk
Bongo +783
donderdag 7 december 2017 om 22:07
Maar sinds kort hebben ze het stadion in eigen beheer.
Een van de weinige clubs in nederland.
Dat zorgt ook voor meer inkomsten waardoor ze kunnen groeien.
Vind ik leuk
Utca030 +2467
donderdag 7 december 2017 om 19:03
Wij zijn utreg
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:10
Hij bedoelt ws gewoon dat jaar nr 1. Az en Twente waren dat ook in 2009 en 2010.
Vind ik leuk
chicken +6529
donderdag 7 december 2017 om 19:15
Voor 1 keertje??? Nou vooruit...heel misschien dan, en dan alleen omdat me zwager me nog weleens kaartjes bezorgt.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:09
Zou leuk zijn!
Vind ik leuk
Utca030 +2467
donderdag 7 december 2017 om 19:10
Let maar op Viktor orban we gaan er komen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 19:11]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:12
Dan stuur ik een aantal van mijn mooiste vrouwelijke inwoners naar het feest.
Vind ik leuk
chicken +6529
donderdag 7 december 2017 om 19:16
Wanneer wil je ze weer terug dan?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:25
Zodra ze te oud zijn want er zijn er hier genoeg van :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:02
AZ en Twente werden het ook ;)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:02
respect voor deze man.. doet geen gekke dingen, investeert in ze club ondanks dat er een aardig vermogen van hem verdampt is.. pure club liefde..
Vind ik leuk
tikkietoe +3008
donderdag 7 december 2017 om 19:12
Fantastische kerel dat hij blijft investeren om de club structureel naar de Europa League play-offs te leiden.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:12
Zonder deze suikeroom was Utrecht al jaren geleden failliet geweest, deze vent moet je koesteren aangezien van Seumeren alles voor de club doet en het geld dat hij erin stopt niet terug hoeft.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:02
Frans is een held. Geweldige clubman!
Vind ik leuk
mcmodd +12087
donderdag 7 december 2017 om 20:06
Zou hij het kunstgras op Zoudenbalch ook gaan vervangen? Meer tribunes? We gaan het zien, we love v. S.
Vind ik leuk
DjoDjo +113
donderdag 7 december 2017 om 21:24
Er komt een nieuw kunstgrasveld bij, de tribunes en verlichting worden uitgebreid, kleedkamers bij de onderbouw (t/m O14) zijn al vernieuwd, de bovenbouw volgt gelijk met de vernieuwing van de tribunes. Jong FCUtrecht gaat dan definitief op Zoudenbalch spelen (op echt gras).
Het geheel zal een jaar of 2 duren.
Vind ik leuk
mcmodd +12087
vrijdag 8 december 2017 om 08:59
Jaja, ik weet het. Hopelijk komt er dan ook een lift voor de rolstoelers naar de bovenbouw, vooral als het koud is, is het geen pretje om in de rust buiten te kleumen. Zoudenbalch ‘tocht’ behoorlijk, dat moet beter kunnen.
Vind ik leuk
Forza u +1256
donderdag 7 december 2017 om 20:28
Hij is het beste wat ons is overkomen. Wat een held, en nog belangrijker de redder van utreg jaren terug.
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:43
Frans is natuurlijk een absolute held. Heeft de club van de ondergang gered. Ik vraag me in dit geval wel af waar staat dat HIJ diegene is die gaat investeren in Zoudenbalch. Als ik het goed begrepen heb wat er gezegd werd was dat Utrecht gaat investeren in het jeugdcomplex, gewoon met het bedrag dat Utrecht heeft verdiend aan transfers.

Dat van die 40 miljoen is ook waar, maar heeft daarvoor wel de aandelen gekregen. Aandelen waar die binnenkort weer een percentage van gaat verkopen en die winst weer in de club gaat steken, maar in principe is dat dus al inclusief die 40 miljoen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Seumeren trekt portemonnee: "Dat kost extra geld, het is een keuze"