Ronaldo troeft Messi af en is voor vijfde keer beste speler ter wereld

    Ronaldo troeft Messi af en is voor vijfde keer beste speler ter wereld

    donderdag 7 december 2017 om 20:00

    Cristiano Ronaldo is donderdagavond aan de haal gegaan met de Ballon d'Or. Het toonaangevende voetbalblad France Football heeft de Portugese ster van Real Madrid voor de vijfde keer uitgeroepen tot beste speler ter wereld. In Parijs ontving hij de prijs. 

    Concurrent Lionel Messi eindigde op de tweede plek op het lijstje van France Football. De Argentijn van FC Barcelona won de Ballon d'Or ook vijfmaal in zijn carrière. Neymar, Gianluigi Buffon en Luka Modric werden respectievelijk derde, vierde en vijfde. Met zijn achttien jaar en elf maanden is Kylian Mbappé (nummer zeven) de jongste speler ooit in de top-tien.  

    Ronaldo, 147-voudig international en topscorer allertijden van Portugal, beleefde in 2016/17 grote successen met Real Madrid. De Koninklijke werd kampioen van Spanje én veroverde voor de tweede keer op rij de Champions League. Ronaldo maakte 42 doelpunten in 46 officiële duels. In 2008, 2013, 2014 en 2016 ging hij ook al aan de haal met de Ballon d'Or. 

    De laatste tien jaar is er sprake van een heuse Ronaldo-en-Messi-hegenomie. Ronaldo won z'n eerste Gouden Bal in 2008. Messi pakte een jaar later zijn eerste Ballon d'Or.

    Poll

    Wie vind jij beter: Ronaldo of Messi?

    (1443 stemmen)

    Plaats een reactie

    Noudyo. +14645
    donderdag 7 december 2017 om 20:04
    Verdiende overwinning voor Ronald(o)
    Vind ik leuk
    Koeroe +9698
    donderdag 7 december 2017 om 20:04
    Het is ieder voor zich maar voor mij absoluut terecht. Wat een grootheid. Nu hoop ik volgend jaar op een ander zodat het altijd 5-5 zal blijven en de discussie blijft :)
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 20:06
    Hartstikke terecht. Veruit het meest beslissend het afgelopen jaar. Dodelijk in de CL en groot aandeel in Kampioenschap.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7880
    donderdag 7 december 2017 om 20:30
    Daarnaast ook met portugal europees kampioen.volledig terecht.of je hem mag of niet maar is fenomeen.nu ook alweer eerste met 6 wedstrijden op rij scoren in CL.eerste met 100 goals in de CL.
    Vind ik leuk
    Arbee +1687
    donderdag 7 december 2017 om 22:22
    Sorry, maar als je zijn Europees kampioenschap aanhaalt als reden waarom de Ballon d'Or terecht is heb je toch echt niet goed gelezen. Het gaat hier om de Ballon d'Or 2017, een individuele prijs voor de beste speler van het kalenderjaar 2017. Dit kalenderjaar is er geen Europees kampioenschap geweest, en mag dat dus ook niet meegenomen worden in de beslissing of Ronaldo die prijs wel of niet verdient.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7880
    donderdag 7 december 2017 om 22:51
    Ook zonder dat heeft hij meeste prijzen gewonnen maar volgens
    Mij gaat het over seizoen 2016/2017 maar weet ik niet zeker.maar over 2017 was hij ook beste speler.dit jaar komen er wel wat mensen in aanmerking aangezien er aantal spelers zijn die topjaar draaien.bij city , barca ,real ( niet ronaldo buiten CL) maar denk dat komende voor een andere speler gaat zijn dan Messi of Ronaldo
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2531
    donderdag 7 december 2017 om 20:06
    Beste voetballer van de wereld en terecht.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 20:07
    Jammer, maar het is niet anders.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139039
    donderdag 7 december 2017 om 20:07
    Over het afgelopen seizoen bekeken dik terecht natuurlijk
    Vind ik leuk
    power +4856
    donderdag 7 december 2017 om 20:09
    ik snap er niks van, ik vind dat Messi eerder verdient dan hij
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 20:28
    Als je al aangeeft dat je er niks van snapt is vermelden dat je Messi beter vindt overbodig.
    Vind ik leuk
    power +4856
    donderdag 7 december 2017 om 20:33
    Goed begrijpen, ik vind Messi stuk beter dan hem, Ik weet niet hoe jij over denkt?
    Vind ik leuk
    Dee79 +2201
    donderdag 7 december 2017 om 20:39
    Goed begrijpen, beide zijn wereldklasse.
    Wees blij dat we niet hoeven te kiezen, wekelijks laat de 1 net wat meer als de ander zien.
    Geniet er van.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2734
    donderdag 7 december 2017 om 22:17
    De laatste weken laat hij nu echt eens niets zien sorry hoor, maar zoals al die jaren, is zijn strijd om naast Messi komen te staan geslaagd , of het terecht is vind ik absoluut niet, nooit kan hij tippen aan Messi,nooit!
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 20:44
    grapje man. Je legt ehm zelf panklaar en ik kop ehm erin, haha
    Vind ik leuk
    FSCeara +7880
    donderdag 7 december 2017 om 20:33
    Over afgelopen seizoen ?
    Afgelopen seizoen alles gewonnen wat er te winnen viel.la liga,CL,europees kampioen met Portugal,wereldkampioen voor clubteams.dus volkomen terecht.Messi het jaar daarvoor volkomen terecht.maar afgelopen jaar heeft hij zoveel meer gedaan en gewonnen dan Messi dat volkomen terecht is
    Vind ik leuk
    power +4856
    donderdag 7 december 2017 om 20:43
    Ik ben gedeeltelijk mee eens met jou, La Liga en CL vind ik niet echte terecht, Real heeft veel hulp gehad van scheidsrechters, hij heeft ook niet heel goed gepresteerde bij Portugal, maar dat bepaal wij niet wie gaat die prijz krijgen,
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 20:45]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22142
    donderdag 7 december 2017 om 20:13
    Jammer. Messi heeft mijn voorkeur.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6166
    donderdag 7 december 2017 om 20:17
    Onterecht dit.... (in mijn ogen)

    Het zijn altijd alleen maar aanvallers die winnen

    Het is zo voorspelbaar

    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 20:18]
    Vind ik leuk
    HJR +6399
    donderdag 7 december 2017 om 21:08
    Dat klopt, zijn vaak aanvallers hun presentatie is makkelijk te meten.

    Maar het mooiste van voetbal, vind ik, zijn de goals. En Ronaldo en Messi ook zijn gewoon een klasse beter dan de rest. Anders scoor je echt niet zoveel.

    Maar verdedigers zullen altijd nadeel hebben in dit soort verkiezingen
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 20:17
    Niet meer dan terecht lijkt me!
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 20:21
    Zeer verdiend als je het mij vraagt
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 20:24
    Heel goed dat zo'n jongen ook eens een keer in het zonnetje wordt gezet. Fijn ook dat er nog mensen zijn die geheel belangeloos zo'n uitverkiezing organiseren.

    Wat leven we toch in een mooie wereld vergeleken bij al die andere.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 20:25
    Waarom staat Ziyech er niet tussen?
    Vind ik leuk
    FCU10 +692
    donderdag 7 december 2017 om 20:28
    Heeft dit seizoen pas iets van 2 doelpunten gemaakt in de Spaanse competitie. Zijn grootste prestatie dit seizoen was op de cover van FIFA komen. Een lachertje deze verkiezing.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 20:28]
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 20:34
    Het gaat niet alleen om dit seizoen maar ook om het vorige en daar was Ronaldo gewoon geweldig.
    Vind ik leuk
    goedemorgen +2951
    donderdag 7 december 2017 om 21:49
    Je vergeet voor het gemak even dat hij er al 9 in de Champions League heeft gescoord...
    Vind ik leuk
    El torro +236
    donderdag 7 december 2017 om 20:31
    wat een belachelijke prijs .het gaat toch om wie de beste voetballer is en niet wie de meesten prijzen wint. En iedere keer kijkt men naar de prijzen die iemand gewonnen heeft.messi met zijn voetbal kwaliteiten steek toch met kop en schouder boven iedereen uit.kut prijs
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 20:47
    De Messi die zich met een team vol wereldsterren amper kwalificeerde voor het wk?
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 20:59
    Argentinië is niet op het wk, maar zijn wel ingeloot in groepen. Wel een heel grote fout dan volgens jou. Of je weet niet wat het woord 'amper' betekent, kan ook.

    Als het niet van Messi was, was Argentinië 100% niet gekwalificeerd, dus bespaar je bullshit over dat onderwerp
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 21:06
    amper bijwoord
    Uitspraak: [ˈɑmpər]

    nog geen, bijna niet
    Voorbeelden: `een kind van amper twee jaar`,
    `Ik kan het amper geloven.`
    Antoniem: wel
    Synoniemen: ternauwernood, nauwelijks

    Bron: http://www.woorden.org/woord/amper

    Bespaar me je eigen zure bullshit en ga eerst Nederlands leren a.u.b.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 21:52
    Hahaha en op dat 2de gedeelte heb je niks te zeggen? Waar het eigenlijk om gaat
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 23:29
    Nou vooruit: Dat Messi alleen presteert met Barcelona zegt iets over de eenzijdigheid van hem als speler. Ronaldo heeft het overal laten zien. Manu, Real en zelfs een zeer matig Portugal. Dat maakt hem veelzijdiger. Leuk voor Argentinië dat ze zich op de laatste dag kwalificeren (en voor mij, want ik ben geen hater en zie ze graag voetballen), maar dat ze zoveel moeite hebben met nietszeggende kwaliteitsloze elftallen terwijl ze zelf op bijna elke positie wereldtop hebben lopen zegt veel.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 23:30]
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2734
    vrijdag 8 december 2017 om 00:06
    Messi kan overal spelen , maar hij is nu eenmaal loyaal aan de club die hem gemaakt heeft tot wat hij nu is, nl de Beste dribbelaar van het halfrond die 4,5 verdedigers zo zot maakt als een achterdeur.

    Op zijn 12a 13 jaar is hij met zijn ouders naar Barcelona gegaan waar hij groeihormonen kreeg omdat hij te kleinwas die het clubestuur betaalden omdat ze gezien hadden dat die enorm veel potentieel had, wat bewaarheid is geworden , op zijn 16 speelde hij in de a ploeg , en op zijn 17 de speelde hij de CL tegen shaktar donietsk,op 17 jaar?De club heeft goed voor hem gezorgd , en waarom zou hij naar een andere ploeg moeten, hij is hier al van toen hij nog een kind was, e nu is hij nog eee-ns de bestbetaalde voetballer ter wereld, nog meer dan Neymar, zou jij van werk veranderen als je zulke salarissen verdiend bij uw baas, ik denk het niet . Laat Messi maar waar hij staat in zijn Barcelona, Heeft zopas 100miljoen geweigerd van de patron van Man Cityen en een jaarsalaris van 50000000 op e koop toe ,maar bescheiden als Messi is heeft hij vriendelijk bedankt , en datRotterdammer , die bescheidenheid van hem siert hem, en daarom sta ik voor deze Messi vol bewondering
    Vind ik leuk
    power +4856
    vrijdag 8 december 2017 om 00:52
    Ronaldo met hulp van scheidsrechter en grensrechter onterechte straf schoppen die hij krijg. dat allemaal ben je vergeten,
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 december 2017 om 01:04
    Waarom kom je steeds met dat Portugal matig is? Dat zijn ze totaal niet.

    Jaaa die spelers die jij 'wereldtop' noemt, hebben toch meer dan genoeg moeite met de 'kwaliteitsloze elftallen'. Juist waar het nodig was, staat Messi er weer. Of heb je al die wedstrijden gemist waar Messi prachtige passen geeft en zijn landgenoten het op een of andere manier niet afmaken. Er zijn echt kansen geweest die ik zelfs zou afmaken.

    Messi speelt al bij de beste club van de wereld. Waarom zou die weggaan om bij een kleinere club te presteren terwijl die al bij de beste club zo fantastisch presteert? Ik weet niet of je het weet, maar Messi houdt echt van zijn club. Al sinds jongs af aan is die daar en Barça heeft hem geholpen met zijn groei. Dat bij verschillende competities presteren is echt onzin. Je bent niet goed in je hoofd als je denkt dat Messi in Engeland niet zou presteren. Er zijn genoeg spelers die juist bij vertrek van Barca naar een ander comp, beter begonnen te spelen. Kijk bijvoorbeeld naar Sanchez. Bij Arsenal haalt hij zo een hoog niveau die hij bij Barca niet kon leveren. Toure speelde ook veeel beter bij City dan bij Barca. Thiago speelt veeeel beter bij Bayern dan bij Barça.

    Als zij het kunnen, kan Messi het 1000000000000%

    Volgens mij onderschat jij ook het niveau in la liga. Misschien voortaan even meer kijken ernaar
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2734
    donderdag 7 december 2017 om 22:45
    Ik denk dat jij dat beter zou doen als ik dit zo lees is dat Rotterdams of zo ?
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 23:30
    Sorry, ik begrijp je niet. Interpunctie s.v.p.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2734
    donderdag 7 december 2017 om 22:44
    Hij staat niet alleen in de ploeg hé, Portugal won het EK maar in de finale stond de bleiter naast het veld
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 23:32
    Messi staat ook niet alleen op het veld bij Argentinië. Waar Portugal buiten Ronaldo een zeer matig team heeft, is Argentinië al langere tijd wereldtop. Dat ze niks presteren zegt toch wel degelijk iets over Messi.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2734
    vrijdag 8 december 2017 om 00:14
    als de Bonds coach Higuain e Dybala niet opsteld zegt dat veel over de coach , ofwel kent hij er niets van of hij heeft een wrok tegen een van die 2 spelers .
    Messi is nu gaan praten met de coach en gezegd dat Higuain er zeker moet bij zijn -, Messi alleen kan het ook niet , alhoewel daar in Peru op 2800 hoogte een hattrick van de meester zullen dat er ook niet veel nadoen vrees ik
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2734
    vrijdag 8 december 2017 om 00:44
    Portugal won het EK maar de finale match was hij naast het veld zogezegd gekwetst, dus heeft hij toch ook niets bijgedragen aan de titel?. En in de Liga stonden ze verleden jaar zeer sterk, we zullen dan eens zien hoe CR7 het gaat doe als er , zondag tegen Sevilla Geen Ramos Geen Casimero Geen Carvahal staan om het spel te maken wij zullen daneens zien hoe de grote Ronaldo gaat spelen , als het is zoals de laatste weken 2 goals in de Liga tegenover 13 van zijn grootste rivaal, ziet het er niet rooskleurig uit , de hele ploeg draait langs geen kanten, niets lukt, mar geef de hoop nooit op er zijn ook nog de refs , die op 2 weken tijd 4 punten afneemt van Barça, maar dat zie ik bij Real niet gebeuren Wat ik wel moet zeggen is dat hij in feite nog een gouden ding of zo , weet niet zo meteen wat, voor zijn ongelooflijke duiken in de 16 om daarna te staan discuteren met de grens of de scheids om zijn gelijk te halen .
    Prima speler voor velen maar voor mij is hij een vewend nest
    met zeer egocentrische trekjes.
    Vind ik leuk
    power +4856
    donderdag 7 december 2017 om 21:03
    mee eens met jou, ik snap er ook niks van waarom Ronaldo
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2734
    vrijdag 8 december 2017 om 00:23
    och Power troost u dat is allemaal doorgestoken kaart, Mssi verleden , die blijft altijd zich zelf week zijn 4de gouden schoen , en dan nu nog de gouden bal dat had de bleiter niet overleeft , leg er u bij eer ,
    Messi is daar heel anders in dan de bleiter die blijft altijd zijn bescheiden ik.
    Maar nu Messi de duurste voetballer is zal Ronaldo ook weer opslag gaan vragen , want Messi mag niet meer hebben,
    Maar achtereen is het kerstmis en ze zoeken iemand voor in de kerststal te liggen zou dat niet iets zijn voor de CR7 bleiten kan hem al goed
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2095
    donderdag 7 december 2017 om 20:31
    het blijft raar
    Vind ik leuk
    De Gekste +186
    donderdag 7 december 2017 om 20:47
    Terechte winnaar!
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4780
    donderdag 7 december 2017 om 20:58
    Spannend hoor dat voortdurend stuivertje eh miljoentje wisselen tussen Ronaldo en Messi.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3499
    donderdag 7 december 2017 om 21:18
    Neymar 3de en Buffon 4de? Wat een lachertje....
    Vind ik leuk
    Farmer +10221
    donderdag 7 december 2017 om 21:41
    Terecht, alleen zijn 8(!) goals in de 3 laatste CL wedstrijden van afgelopen seizoen zouden al genoeg moeten zijn, zijn bijdrage aan de rest van dat toernooi, en het seizoen onderstrepen het nogmaals. Alle respect voor Messi, en ook Neymar, die ook wéérgaloos speelden, dít stak er wél bovenuit.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2156
    donderdag 7 december 2017 om 22:04
    Waar 3 goede wedstrijden al goed voor kunnen zijn
    Vind ik leuk
    Arbee +1687
    donderdag 7 december 2017 om 22:37
    Ik ben geen fan van de Ballon d'Or, en ook niet van die FIFA prijs die nu naast de Ballon d'Or gevoerd wordt. Uiteindelijk zijn de personen die mogen stemmen toch veel te kortzichtig. Als je de CL of een Europees toernooi wint heb je altijd een streepje voor, ookal heb je een enorm klote toernooi gespeeld. Anderzijds kan iemand anders een topseizoen spelen en zonder prijzen eindigen, en dan begint hij gelijk met een achterstand bij dit soort dingen. En dat is nou zo jammer, want een individuele prijs als deze is juist een manier om een speler in het zonnetje te zetten op basis van zijn prestaties in plaats die van zijn ploeg.

    Daarnaast kan ik die prijs sinds 2013 al niet meer serieus nemen. Toen heeft de FIFA de stemperiode verlengd. Geheel toevallig op het moment dat Ronaldo uit een sportief dipje kwam en weer op zijn niveau ging spelen. Of Messi of Ronaldo wint maakt mij niet zoveel uit, maar het moet wel gewoon eerlijk verlopen.
    Vind ik leuk
    Sanders +3294
    donderdag 7 december 2017 om 23:05
    Ronald?
    Vind ik leuk
    MA09 +42
    donderdag 7 december 2017 om 23:17
    Meest completer speler van de afgelopen jaren.. waar Messi zn linkerbeen heeft..heeft deze CR7 alles.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 23:24
    Zijn hand bij een ander in de broek om zijn stijve lul op te meten?
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 december 2017 om 01:10
    Laat me niet lachen. Messi alleen zijn linkerbeen? Hij heeft een inzicht waar Ronaldo van mag dromen. Niet te beginnen over zijn acties etc. Of zie jij het spel alleen als schieten en koppen? Jaa, lijkt me logisch dan dat Ronaldo beter in koppen is.
    Vind ik leuk
    MA09 +42
    vrijdag 8 december 2017 om 02:04
    Als ElBarca zijnde is zo een reactie wel te verwachten..enja qua inzicht zijn er genoeg andere die het spelletje zo goed kunnen lezen alleen hebben zij niet het Linkerbeen Messi. Ronaldo met de linkerbeen van Messi en je had een speler die nooit meer zal voorkomen
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 december 2017 om 08:33
    Je hebt nu met Messi al een speler die nooit meer zal voorkomen. Als Messi volgens jou alleen zijn linkerbeen is, wat is Ronaldo dan?

    En natuurlijk is zijn been belangrijk. Je voetbalt met je benen. Je voert uit wat je in gedachtes hebt. Je kan niet zeggen alleen door zijn linkerbeen
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 8 december 2017 om 08:34]
    Vind ik leuk
    MA09 +42
    vrijdag 8 december 2017 om 02:09
    Messi van 09tot2012 de beste Ronaldo sinds die speelt de beste
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 8 december 2017 om 02:09]
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 december 2017 om 08:34
    Dat is jouw mening
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 23:23
    Ronaldo is een gemaakte voetballer, Messi een natuurtalent!

    Je speelt bij de beste ploeg ter wereld dus win je automatisch de gouden bal of je nu de beste bent of niet. Sneijder had hem in 2010 moeten winnen en Robben was de beste man op het WK 2014 maar Messi werd gekozen ondanks dat hij speelde als een natte krant.
    Marketing is alles wat er nodig is om de beste speler van de wereld te worden anders waren Buffon of Zlatan ook weleens gekozen tot.
    Vind ik leuk
    MA09 +42
    vrijdag 8 december 2017 om 00:19
    Een gemaakte voetballer die sinds zn 16de prof is en waarvan Sir Alex Ferguson hem perse in zn team wilde. Dat die harder traint wil nie zeggen dat die gemaakt is maar geperfectioneerd.
    Messi zn echte talent was van 2009totenmet2012/13. Sindsdien is het meer achteruit dan vooruit gegaan. En wat ik al zei waar Messi een magische linkerbeen heeft .. Daar heeft Ronaldo het complete pakket.
    Vind ik leuk
    power +4856
    vrijdag 8 december 2017 om 01:18
    Messi is beter dan Ronaldo, omdat hij is vaak afhankelijk van andere spelers, Messi niet
    Vind ik leuk
    MA09 +42
    vrijdag 8 december 2017 om 02:11
    Volgens mij is je power op je begint onzin uit te kramen
    Vind ik leuk
    power +4856
    vrijdag 8 december 2017 om 11:51
    Je mag best onzin vinden, maar Messi is een natuurtalent Ronaldo hard werkende talent. ik vind Messi stuk beter dan Ronaldo
    Vind ik leuk
    pdavie +428
    vrijdag 8 december 2017 om 07:53
    Wat boeit zo'n Bal nou? Messi is gewoon beter en dat weet hij zelf ook. Dat is genoeg. Helaas weet Ronaldo diep in zijn hart dat Messi ook beter is.
    Vind ik leuk
    power +4856
    vrijdag 8 december 2017 om 11:53
    je hebt gelijk in
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ronaldo troeft Messi af en is voor vijfde keer beste speler ter wereld